Niet fitte Laurens De Plus verlaat UAE Tour
foto: Cor Vos
maandag 24 februari 2020 om 07:58

Niet fitte Laurens De Plus verlaat UAE Tour

Voor Laurens De Plus was de UAE Tour van korte duur. De renner is niet fit en gaat daarom in de tweede etappe niet meer van start, meldt zijn ploeg Jumbo-Visma op social media.

De Plus maakte in de UAE Tour zijn seizoensdebuut. In de zevendaagse ronde was hij bij Jumbo-Visma de renner die voor een goed klassement moest zorgen, nadat hij vorig jaar al de nummer negen was. Ditmaal bleef het bij een optreden, nu de Belg niet fit genoeg is om aan de start te verschijnen van de tweede etappe met aankomst op Hatta Dam.

Door de opgave van De Plus is Jumbo-Visma nog met zes renners in de strijd. Sprintkopman is Dylan Groenewegen, die gisteren naar de vierde plaats reed.

Fietsen in Abu Dhabi, de nieuwe hotspot voor wielrenners: In Abu Dhabi hebben ze de fiets ontdekt. Het emiraat investeert volop in het stimuleren van een gezonde levensstijl en de racefiets is in de ogen van de Emirati het perfecte middel daarvoor. Abu Dhabi wil zowel inwoners als toeristen in het zadel helpen. Lees hier meer op WielerFlits. (Branded content)
RIDE Magazine
42 Reacties
24-02-2020 08:02
Dat is echt zonde. Was heel erg benieuwd hoe hij uit de winter was gekomen.
24-02-2020 08:04
Gaat goed daar.
Dumoulin ziek geweest
Kruijswijk niet fit
Nu De Plus..

Niet het gewenste begin
    24-02-2020 08:10
    Kruijswijk is nu gewoon fit toch? Had alleen last van z'n knie en een andere trainingsopbouw gekregen
24-02-2020 08:06
De Jumbo boys zijn "allemaal" ziek zwak of misselijk.... Het jaar begint niet best bij deze ploeg....
24-02-2020 08:11
Het is opzich allemaal vrij logisch en makkelijk te verklaren wat er gebeurd. In hun ultieme streven de Tour te winnen zijn ze nog een stapje verder gegaan en extremer geworden in hun training. Zie ook de gigantische hoeveelheid hoogtestages en trainingskampen in verhouding met het aantal wedstrijden.

Alleen nu blijkt dus dat ze iets te ver zijn doorgeslagen en hun toprenners zichzelf de vernieling in hebben getraind of al zo scherp staan dat ze bij het minste of geringste ziek worden.
    24-02-2020 08:24
    Ah dankjewel dat je dit voor ons uitlegt, geef je het ook even door aan het team? Kunnen ze er wat mee doen.
    24-02-2020 08:34
    Gaaf! De gemiddelde reactie van Wielerflitsers op dit soort berichten volgt een vastomlijnd stappenplan.

    Stap 1. Zet in je eerste zin een positieve beoordeling van je eigen verhaal dat nog volgt
    Stap 2. Doe een aanname
    Stap 3. Onderbouw die niet met suggesties die je presenteert alsof het feiten zijn, ondersteunt door je eerste zin waar je al stelde dat het logisch was.
    Stap 4. Trek een conclusie op basis van dit drijfzand. Gebruik vooral het woord 'dus' want dan lijkt het een coherent verhaal.

    Het is eventueel in een reactie nog te versterken. Mensen gaan roepen dat je vanaf je laptop maar wat wilde berichten typt (wat ook zo is) zonder enige onderbouwing maar dan zet je ze weg als zijnde onwetende figuren of je nodigt ze uit om met een onderbouwd verhaal te komen van een andere theorie. Want als die er niet is, kan het niet anders dan dat jouw verhaal klopt.

    Game set match.
    24-02-2020 08:44
    @matxin
    Deze zelfde De Plus moest vorig jaar z'n hoofddoel (de Giro) ook verlaten wegens ziekte. Neem je dat ook even mee in je analyse? Benieuwd wat er dan uit rolt.
    24-02-2020 09:29
    @ Fondriest, held! iemand die het snapt en dat heel concreet neerzet.
    24-02-2020 17:04
    FondriestTF3 Spijker, kop.

    @tendam verklaar dan maar waarom topsporters vaak vatbaar zijn en gemakkelijk de pisang zijn wanneer er veel verkouden mensen zijn en er her en der griepgolven zijn.
    ....Verklaar maar niet want dit weet vrijwel iedereen. Wellicht kun je beter inzetten bij het casino, daar hen je meer kans, kun je hier iedereen op een Kwaremont trakteren.
24-02-2020 08:22
+/-
24-02-2020 08:50
Meestal verwacht je iemand die spaarzaam het kopmanschap krijgt attenter vooraan in de daguitslag, ook op zo’n aankomst. Vond dat al wat vreemd.

Hopelijk gaat dit niet teveel inhakken op de conditie en is hij snel weer op niveau om wat moois te laten zien.
24-02-2020 08:54
Wat een vervelend team is dit geworden zeg. Ze trainen liever op hun bergje dan daadwerkelijk te koersen...

Er kan maar 1 iemand de Tour winnen hoor... en het is altijd een Ineos renner.

En dan zijn er hier nog mensen die durven zeggen dat dit een beter team is dan DQS.

12-2 is de score momenteel.
    24-02-2020 09:01
    Idd, wat een nare gasten, allemaal ziek worden, wat een schurkenstreek!
    24-02-2020 09:30
    Ja Ja Hollow Knight we weten dat België het allerbeste land ter wereld is en de rest niet deugt. Slaap lekker
    24-02-2020 09:42
    De trol is hol.
    24-02-2020 09:46
    Het seizoen is ook pas 2 en halve maand begonnen....
    24-02-2020 10:49
    Het meeste overwinningen is geen doel voor TJV. DQS heeft dit wel als doel. TJV kiest voor het winnen van de tour ipv de meeste overwinningen. Beide is niet mogelijk. Je maakt dus een onzinnige vergelijking maar dat heb je hopelijk ook zelf door. Oftewel appels met peren vergelijken.
    24-02-2020 17:06
    Allee @harryjohan71 Neem deze troll niet serieus, dat is teveel eer voor zo'n leeg hoofd.
    24-02-2020 17:29
    Buiten de non discussie welk team veel beter is terwijl de teams nogal verschillende doelen hebben en enigszins ook renners.
    Over ziek kunnen zijn en DQS, RE vandaag elders op WF “Ik kan straks zomaar ziek worden en daardoor minder goed aan de start staan dan hier." Zo zeg, wat zegt hij nou, dat zelfs bij DQS renners ziek kunnen worden? Of zou deze blaag die heel goed weet wat hij wil en waarmee hij bezig is er niets van begrijpen!
24-02-2020 09:09
Grappig hoe sommige leden hier op WF opeens voorbereidingsrondes in februari erg belangrijk lijken te vinden. Mark my words, als straks Roglic een aantal voorbereidingsrondes wint (zoals hij elk jaar doet) zal het belang van die wedstrijden weer afnemen.
    24-02-2020 09:30
    Klopt als een bus
    24-02-2020 09:52
    Weer dat Calimero gedrag.
    Grappig, maar niet onverwacht dat je e.e.a. bagatelliseert.
    Het gaat er om hoe belangrijk ploegen deze rondjes vinden in hun voorbereiding naar belangrijker doelen dit seizoen. Verstoring van een voorbereiding is altijd vervelend, dat geldt voor iedere ploeg, hoe onbeduidend deze rondjes voor sommige volgers ook zijn.
24-02-2020 09:11
Misschien zijn ze vooral voorzichtiger dit seizoen. Toch interessant hoe dat uiteindelijk uitpakt. Roglic levert bijna altijd en hij start over 2 weekjes in Paris-Nice.
24-02-2020 09:16
Hopelijk ook geen last van hoogtestagewormen...

Niet het beste begin van het seizoen voor TJV, maar dat komt wel in orde. En gelukkig is er Groenewegen om ervoor te zorgen dat de zegeteller niet te lang op 0 bleef staan.
24-02-2020 09:37
Och Parijs is nog ver
24-02-2020 09:50
Beetje voorzichtiger met die ketones Laurens ik wist het zoveel afvallen op zulke korte tijd in de winter kan niet gezond zijn...
24-02-2020 10:12
Niet fit als in ziek of is het eerder iets fysieks?
    24-02-2020 10:15
    Niet fit is inderdaad wederom heul vaag...
    24-02-2020 10:25
    Niet fit = ziek
24-02-2020 10:28
In de toekomst beter de vervaldatum van die ketonen controleren. Groeimomentje voor het team, gelukkig op een minder kritisch moment.
24-02-2020 10:50
Het kan toch niet ontkend worden dat er bij Jumbo-Visma al langer gezondheidsissues zijn. Je kan dat niet langer aan "toeval" toeschrijven. Een grondige analyse van de begeleiding (trainingsschema's, voeding....) dringt zich op.
    24-02-2020 10:53
    Hoeveel zieke renners tel je daar dan dit seizoen?
    24-02-2020 17:18
    Tja, complotdenkers zien altijd spoken net zoals Verrekte Koos, nog zo'n dwaas/

    Wat een trieste zak hooi ben je dan wanneer je vrijwel niet anders kunt reageren altijd in het negatieve, verdachtmakingen maar totaal geen kennis hebben van wat er exact speelt. Nee, omdat je er niets van weet moet het wel dat geen zijn wat leeft in the eye pf the believer.
    Trieste hap.
24-02-2020 12:05
Nee, dit gaat niet meer goedkomen met Jumbo.
    24-02-2020 12:10
    Nooit meer. Opdoeken dat team, ook het schaatsteam. Jumbo en Hema failliet verklaren!
    24-02-2020 17:20
    Hema gaat al failliet. Hebben geen Moorkoppen, geen Negerzoenen, geen Tompoezen meer. Hebben ze nog wel die vette worst?
24-02-2020 12:30
komkommer en kwel
24-02-2020 13:01
Duidelijk lijkt mij dat ze iets niet goed doen bij TJV. Of is het de stress-ziekte die bij de renners in het lichaam slaat? De Plus krijgt de kans, Bennet heeft zijn kans gekregen.
Dumoulin heeft het spontaan in zijn darmen gekregen. De enige die TJV nog een beetje
recht houdt is Groenewegen, maar mocht hij deze week ook in gebreke blijven dan is TJV toch wel in last en kan je spreken van een lichte crisis....voor de miljoenen formatie.
    24-02-2020 13:31
    Renners die een kans kregen: Bennett reed een beter klassement in de TDU dan in eerdere jaren. Dumoulin wordt ziek. Kuss reed zijn eerste goede klassement in een Europese koers. Tolhoek en Harper reden prima klassementen voor renners die de rest van het jaar klimknechten zullen zijn. De Plus wordt ziek.

    Waar zie je daarin een negatieve tendens? Of iets wat ze duidelijk niet goed doen? Ik zie enkel twee renners die met ziekte te maken krijgen.
24-02-2020 13:39
Er zijn vast een heleboel renner die niet uit de lage landen komen en ziek uit koers stappen. Daar hoor je alleen weinig van.

Kan natuurlijk ook een patroon zijn, misschien staan ze bij Jumbo dit jaar iets te scherp. Leermomentje. Beter nu dan in het hoogseizoen.

Even een hypothese. Stel je voor je zit 3 of 4 weken op zo'n berg met dezelfde personen. De virussen die daar rond hangen kent je lichaam en ben je ongevoelig voor. Vervolgens kom je thuis, je blijft daar een week met allemaal nieuwe mensen en virussen die er nog niet waren voor je op hoogtestage ging. Eentje slaat er aan en een paar dagen later tijdens je eerste koers (en serieuze inspanning) komt de klap. Is dat een optie?
    24-02-2020 17:22
    Ja, één van de vele.

Reacties zijn gesloten.