Zieke Hofland past voor Milaan-San Remo

zaterdag 19 maart 2016 om 08:57
Zieke Hofland past voor Milaan-San Remo

Foto: Sirotti

Moreno Hofland moet Milaan-San Remo aan zich voorbij laten gaan. De Nederlandse spurter van LottoNL-Jumbo kampt met ziekte. Dat meldt de ploeg via sociale media.

De 24-jarige renner zou vandaag aan zijn tweede Milaan-San Remo beginnen. Vorig jaar eindigde hij bij zijn debuut als 110e. Hofland was toen naar eigen zeggen ‘in één keer helemaal leeg’ na de Cipressa.

LottoNL-Jumbo heeft Sep Vanmarcke aangewezen als kopman voor La Primavera. Ook Paul Martens en Enrico Battaglin staan met ambitie aan de start. Er is geen vervanger voor Hofland.

Dit artikel delen:

19 Reacties

Stelvio-fan 19 maart 2016 om 09:02

Jammer!

TaDo 19 maart 2016 om 09:04

Derde jaar op rij op de belangrijke momenten in het voorjaar ziek, het zit die jongen niet mee.. Ondanks zijn operatie.

diegodon 19 maart 2016 om 09:07

gebeurt te vaak jammer !

fringale 19 maart 2016 om 09:13

Ik vind het vreemd dat de naam Battaglin zo weinig viel in de voorbeschouwingen…gevaarlijk mannetje

Stelvio-fan 19 maart 2016 om 09:42

Mwah, Battaglin heeft nog niet echt heel veel laten zien dit jaar.

GinneR 19 maart 2016 om 09:46

Geen vervanger meer mogelijk?

Velominatus 19 maart 2016 om 09:50

Een voordeel: de komende weken is hij getergd.

fabifan 19 maart 2016 om 09:55

Erg spijtig voor hem, maar dacht iemand eerlijk dat hij mee zou doen voor de prijzen? Dat betwijfel ik toch, daar mist hij nog een beetje ervaring en body voor.

denistel 19 maart 2016 om 10:03

nou had em wel in mijn teams hij zou een top 15 wel moeten kunnen halen.maar ja hier zijn wel tig kanshebbers op winst laat staan de top 20.

Turtlehead 19 maart 2016 om 10:05

@fringale: die is niet ziek, misschien daarom.

Verder on belangrijk, want Hofland had zich toch niet voorbereid op de grote klassiekers. Dacht ik gelezen te hebben…
Beterschap, op naar Volta Limburg.

Tutu888 19 maart 2016 om 10:12

Hofland zit toch wat in een neerwaartse spiraal het laatste anderhalve jaar. Hopelijk krijgt hij het zelfvertrouwen terug.

flyellus42 19 maart 2016 om 10:24

weer ziek, vorig jaar ook al een keer of 5 ziek geweest en altijd rond de belangrijke wedstrijden. Vraag me af of hij wel fysiek in staat is tot topsport. Hij is mij te vaak ziek, zwak en misselijk.

vlek 19 maart 2016 om 10:32
Quote:
vorig jaar ook al een keer of 5 ziek geweest

Jaar ervoor ook ziek Romandie, Utah en de Vuelta verlaten. Ik hoop voor hem dat die operatie van vorig jaar effect gaat hebben en dit een ‘gewoon’ voorjaarsvirusje is. De laatste twee jaar is hij in feite constant aan het terugkomen van ziekte (of blessure) en dan wordt het moeilijk om nog stappen vooruit te maken.

Romāns Vainšteins 19 maart 2016 om 11:12

Hofland zou er misschien goed aan doen om eens een stap terug te doen en vanuit de luwte er straks 1,5 naar voren te maken, de hele tamtam-met-de-trein en #2016100%sprint-focus is mijns inziens te hoog ingezet.

dirk mars 19 maart 2016 om 11:19

Ze erg is die sprint trein toch niet! Volgens mij hebben ze met Dylan best wat bereikt

jvh93 19 maart 2016 om 11:37

Zonde dat hij deze pech weer heeft maar hij is niet de enige renner met griep op t moment, kijk maar naar dumoulin

Covadonga 19 maart 2016 om 12:38

Al die zieke Nederlanders. Het is bijna verdacht.

ruudenkit 19 maart 2016 om 13:47

Het heerst….off topic 12 zieke kinderen in de klas van mijn zoontje.
Hardnekkig griepvirus

GinneR 19 maart 2016 om 14:05

Jij geeft ook vroeg op RV…
Er worden toch nog steeds stappen vooruit gemaakt met die sprinttrein? Of had je verwacht dat ze dit in 1 kwartaal helemaal onder de knie zouden hebben? Zolang er verbetering mogelijk blijft en er dus nog niet het maximale mee bereikt is, gewoon lekker doorgaan met dit project. Kan best 2 jaar duren.

Headlines

Materiaalzone