Zeeman over Harper: “We denken dat er nog meer in zit”

Zeeman over Harper: “We denken dat er nog meer in zit”

foto: Cor Vos

Op deze site kon je eerder al lezen dat Chris Harper volgend seizoen zal uitkomen voor Jumbo-Visma, maar de Australische klimmer laat nu ook van zich horen. “Jumbo-Visma is de perfecte ploeg om me te ontwikkelen als renner”, zo vertelt de 24-jarige Harper in een vandaag uitgegeven perscommuniqué.

Harper maakte dit jaar indruk als renner van het continentale Team BridgeLane. Zo won hij met overmacht de Tour of Japan en de Tour de Savoie-Mont Blanc. Daarnaast werd hij vierde in de Herald Sun Tour, voor renners als Richie Porte, Lucas Hamilton en Pavel Sivakov. In 2018 werd hij al Oceanisch kampioen op de weg.

In juli wisten we al te melden dat Jumbo-Visma nagenoeg rond was met Harper, die voor twee jaar heeft getekend. “Ik heb heel veel zin in het komende seizoen. Ik ben Jumbo-Visma erg dankbaar dat ik deze kans in de World Tour krijg. Ik hoop mijn steentje bij te dragen aan de teamdoelen voor het nieuwe seizoen”, aldus Harper.

Sportief manager Merijn Zeeman verwacht veel van de beloftevolle klimmer. “Chris heeft uitgeblonken in het continentale circuit. Wij denken dat er nog meer in zit en geven hem daarom een kans op WorldTour-niveau.”


Overzicht: Wielertransfers 2020

Dit artikel delen:

15 Reacties

kelderfan 27 september 2019 om 13:04

Mooi om te lezen, dat Harper nu definitief is. Prima aanvulling voor de klimploeg.

Scott Sunderland 27 september 2019 om 13:07

Prima aankoop.

Ik vrees inmiddels wel voor Bert-Jan Lindeman in de ploeg. Geen contractverlenging meer ?

john 27 september 2019 om 13:34

Ja en dan heeft hij ook nog de pech dat Roompot -sniper op houdt

tdola 27 september 2019 om 13:38

Inmiddels 22 renners bevestigd voor komend seizoen, wijnants schijnt ook al verlengd te hebben dat maakt 23.

Leezer, lindeman en martens nog zonder bevestiging komend seizoen. En je hebt minimaal 27 renners nodig. Dus nog zeker/iig 4 plekken, dus goed mogelijk dat lindeman gewoon verlengt.

fietsvriend 27 september 2019 om 14:08

Martens wordt toch ploegleider bij de opleidingsploeg van TJV?

Nils96 27 september 2019 om 14:27

@fietsvriend Nee dat is Wagner.

kelderfan 27 september 2019 om 14:11

@tdola
Dat zou mij verbazen, want je laat De Tier gaan, die ’t toch een stuk beter doet.
Ik zie Leezer, Wynants en Martens verlengen. Leezer de piloot; Wynants nog steeds sterk in het Vlaamse en Martens, die ook nog steeds goed meedoet.
Maar Lindeman doet heel erg zijn best, maar komt wel erg vaak te kort. Die stagiair Krul doet ’t beter.

Scott Sunderland 27 september 2019 om 14:53

Die Vuelta etappezege van Lindeman was magistraal. Bergop zelfs als ik het me goed herinner. Hij heeft daarna voornamelijk geknecht natuurlijk. Maar toch jammer dat we nooit meer zoiets geweldigs van hem hebben gezien. Op zich wel een prima knecht denk ik. Hij is de laatste jaren wel steeds zo'n beetje de laatste om een nieuw contract te krijgen en altijd voor één seizoen.

Leezer zullen ze toch wel behouden, gok ik. Maar zeker weten niet.

tendam 27 september 2019 om 15:12

Bergop, maar wel tegen Janneke en Mieke, zoals ze dat geloof ik in Vlaanderen zeggen. Ik kan me wel een NK in Limburg herinneren, in de stromende regen. Toen was hij na Terpstra de sterkste in koers. Bij Lotto/Jumbo heb ik dat soort staaltjes eigenlijk niet van hem gezien.

tdola 27 september 2019 om 15:13

Lindeman heeft bijv in parijs-nice wel echt berewerk geleverd voor groenewegen en Bennett.

S. Morgenstern 27 september 2019 om 16:13

Lindeman is voor de rol die die jongens hebben veel waardevoller. Ik denk niet dat ze intern lang na hoeven denken wanneer de keuze tussen die twee zou gaan.

wiebipedia 27 september 2019 om 18:06

Lindeman wordt hier stelselmatig onderschat. Is een geweldig sterke knecht. Niet alleen fysiek, maar ook mentaal zeer goed in orde. Doet gewoon wat er van hem gevraagd wordt zonder morren en doet dat meer dan uitstekend. Een perfecte werknemer voor elke organisatie.

Opdemacht 27 september 2019 om 14:19

Één keer benoemen dat jullie het al wisten is wel voldoende toch? :)

Melkzuur 27 september 2019 om 14:28

Als Youri zoiets al langer wist, zou ie het zeggen, toch?

KnightBiker 27 september 2019 om 17:28

24 vind Ik al een beetje oud, maar wellicht zit er een leuk verhaal alla Roglic of Bennet aanvast, dan kan het wel wat worden.

Wat Lindemann en co: met zijn Vuelta overwinning en werklust heeft Lindemann terecht veel goodwil maar intussen is er nergens nog plek In een grote ronde team voor hem: deze renners krijgen geen kansen meer om nog ergens ingezet te worden waar ze tot hun recht komen: Lindemann doet er wat mij betreft goed aan naar een leuk Italiaans B team te gaan, of Wanty oid.

Headlines

Materiaalzone

Populair