Yves Lampaert: “Sam Bennett mag trots zijn op zijn wedstrijd”

Yves Lampaert: “Sam Bennett mag trots zijn op zijn wedstrijd”

© Cor Vos

zondag 28 maart 2021 om 19:34

Met Sam Bennett had Deceuninck-Quick-Step maar één renner mee in de waaier die zich na 60 kilometer wedstrijd vormde. Onder meer Yves Lampaert miste de slag. “Ik hoopte dat het nog een keer stilviel, maar dat gebeurde niet.”

Het blok van Deceuninck-Quick-Step domineerde vrijdag de E3 Saxo Bank Classic. In Gent-Wevelgem zag teambaas Patrick Lefevere alleen zijn topsprinter Sam Bennett in de voorposten. Alle anderen misten de slag in de Westhoek. “Het was niet echt een waaier”, vond Yves Lampaert. “Het was wel op de kant, maar de groep is eigenlijk gevormd door een valpartij.”

“Jammer”, zuchtte de West-Vlaming. “Want ik was ervan overtuigd dat het op dat moment nog niet zou gebeuren. Daarna hoop je dat het vooraan nog een keer stilvalt, of dat het rapper uiteen valt, maar dat gebeurde dus niet. Dan rijd je eigenlijk een hele dag achter de feiten aan.”

Lange tijd moeide Deceuninck-Quick-Step zich niet in de achtervolging. “Sam is momenteel de rapste man ter wereld. Daar mag je vertrouwen in hebben”, reageerde Lampaert. “Alleen was het een ware uitputtingsslag. Ik denk dat het voor hem vandaag net dat tikkeltje te lastig was. Maar hij mag trots zijn op de wedstrijd die hij gereden heeft.”

Zelf probeerde Lampaert nog iets te forceren op de Kemmelberg. “Ik had nog graag de oversteek gemaakt met een groepje, maar dat lukte niet. Dat ik daar dan zat met mijn goede benen? Goh ja… Zo is het altijd iets, hé.” Lampaert werd uiteindelijk 14de, op anderhalve minuut van winnaar Van Aert.

Dit artikel delen:

11 Reacties

Wielervolger 28 maart 2021 om 19:53

Lampaert, Naesen, Vanmarcke,… toffe kerels en goede renners maar om een echte grote koers te winnen hebben ze heel veel geluk nodig.

Groetjesaandevoetjes 28 maart 2021 om 20:16

Inderdaad. Maar het is Nikki Terpstra en Greg van Avermaet ook meerdere keren gelukt om monumenten en mooie klassiekers te winnen en ik schat deze mannen niet als veel minder in dan Nikki en Greg. Denk dat Lampaert wel de juiste ploeg hiervoor heeft om nog een keer een monument (dit jaar wellicht Roubaix) te winnen.

VespavanBern 29 maart 2021 om 11:12

Nou dat vind ik wel een heel scherpe conclusie. Terpstra domineerde het hele voorjaar van 2018, die was gewoon de allersterkste op kasseien dat jaar. Van avermaet won Roubaix ook omdat hij het sterkst was. De Belgische sub-toppers die jij noemt zitten meestal bij de 5-20 sterkste mannen in koers. Met uitzondering van Naesen dan die in 2019 heel goed was.

antilek 28 maart 2021 om 19:59

Waarom zou Bennett trots op zich zelf zijn???. Hij kwam gewoon tekort.

Lance4eva 28 maart 2021 om 20:32

De leden van de Wolfpack *proest* hebben geen negatieve kritiek op elkander!!

Ward 28 maart 2021 om 20:41

Zelf al eens 180km in die omstandigheden op dat niveau in de aanval gereden? Dan nog op een parcours dat niet het zijne is. Daar mag je gewoon trots op zijn!

Romāns Vainšteins 28 maart 2021 om 21:09

Bennett was duidelijk de held van de dag, reken er maar op dat daar in het peloton geen discussie over is.

Murcia 28 maart 2021 om 21:26

Sam mag trots zijn, maar de ploeg heeft achter de feiten aan gefietst. Yves gaf aan dat de scheur mede veroorzaakt werd door een val (Pedersen?) maar dan nog zaten ze ver voorbij de 30e plek van Wout die nog wel kon corrigeren. Vrijdag super en vandaag niet goed genoeg. Reden om woensdag en komende zondag revanche te nemen.

Chippen 28 maart 2021 om 22:04

heb het idee dat bennett er bij een nederlaag echt meer mee inzit dat hij mogelijk zijn ploegmaats heeft teleurgesteld en hun werk/tactiek niet heeft kunnen belonen dan dat hij zelf geen succes heeft behaald.

een volbloed teamplayer

Baukema Tomoulin 29 maart 2021 om 09:00

Bennett was de hele koers het probleem voor zijn groep (want met afstand de snelste), maar net zo goed een probleem voor zijn ploeg. Als ze wel gegroepeerd rijden als team spreekt dat geen vertrouwen maar de uitkomst bij niet rijden hebben we gezien. Volgende keer Bennett gewoon weer in het wiel zetten bij een ploeggenoot en hem geen initiatief laten nemen tot in de laatste 300 meter.

Jean Dumas 29 maart 2021 om 09:15

Maar daar was de koers te hard voor met waaiers in de eerste wedstrijdhelft. Apart wel dat DQS niet met meer man meezat, en dat heeft ze genekt.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair