Yves Lampaert: “Al bij al reden we geen slechte wedstrijd”

Yves Lampaert: “Al bij al reden we geen slechte wedstrijd”

© Cor Vos (archief)

zondag 27 maart 2022 om 19:04
Interview

Met Kasper Asgreen (32ste) en Yves Lampaert (39ste) maakte Quick-Step-Alpha Vinyl ook in Gent-Wevelgem geen al te beste beurt. Toch zag Lampaert er het positieve van in. “Ik weet, het zijn excuses. Maar we kenden wel weer ons deel van de pech. Dat ik zelf nog in het eerste peloton zat in mijn eerste wedstrijd na mijn ziekte, zie ik als een klein mirakel.”

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier! Bestel nu jouw exemplaar

“Ik ben content van mijn eigen koers”, vertelde Lampaert achteraf. “Ik mis natuurlijk nog die punch, maar naargelang ik de voorbije weken ziek ben geweest, vind ik mijn prestatie zelfs een klein mirakel en een goed signaal richting Parijs-Roubaix. De Ronde van Vlaanderen zal wellicht nog iets te vroeg komen, maar dit geeft me wel vertrouwen.”

Lampaert verzeilde na de laatste passage over de Kemmel in een derde pelotonnetje, zeg maar de groep Merlier, maar dat maakte dus nog de aansluiting met de eerste twee groepen. “Zelf nog iets forceren zat er daarna niet meer in, maar ik vind het al straf dat ik daar nog zat.”

Pech voor Sénéchal en Ballerini
Quick-Step-Alpha Vinyl reed geen resultaat, maar de regerende Belgische kampioen tijdrijden vond de prestatie op zich niet dramatisch. “We hebben zeker geen slechte koers gereden. Kasper Asgreen was met de allerbesten mee over de Kemmel. Florian Sénéchal kende vandaag opnieuw pech door een val. Ballerini reed lek op een slecht moment, Bert Van Lerberghe is wat op de sukkel met de rug, ik kom net terug van ziekte, …”

“Ik weet, het zijn excuses”, blijft Lampaert eerlijk. “Maar we blijven wel gemotiveerd. Als Florian niet valt, verloopt de finale voor ons wellicht anders. En na de Kemmel werd veel gepokerd. Dan kan het gebeuren dat je die ontsnapping met vier mist. Bij mij was het dan wel op.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

Dikke Vrouw 27 maart 2022 om 19:14

De eerste wolf pas op 32 in de dag uitslag zullen de fans vast niet tevree mee zijn

Turtlehead 27 maart 2022 om 19:35

Als ik één van de renners was, zou ik me niet om de fans het meeste bezorgd maken #orgiePatje…

wimvl 27 maart 2022 om 19:48

De uitslagen van QS vallen voorlopig tegen. Maar enkele mooie overwinningen en er wordt meter andere taal gesproken.

Steven_E 27 maart 2022 om 19:50

Hoezo “eerste wedstrijd van het seizoen”? Heeft ie dat effectief zo gezegd @redactie? Want dat klopt niet natuurlijk.

ssj 27 maart 2022 om 19:54

Ben benieuwd of zijn ploegbaas dit ook zo ziet

kleomantre 27 maart 2022 om 20:25

Mindere medische begeleiding begint zich toch langzaam aan de horizon af te tekenen.

Dikke Vrouw 27 maart 2022 om 21:32

Hoe bedoelt u ?

Michelangelo 27 maart 2022 om 20:41

Benieuwd welk konijn Lefevere nu weer uit zijn hoed gaat toveren. De camion hebben we gehad, de donderpreek, het houden van een orgie. Zweepslagen? Strafkamp? Inleveren van salaris?

Want het verschil met vorig jaar is wel heel erg groot. Asgreen lijkt redelijk OK op de klimmetjes, maar vergelijk de aanzet van Van Aert op de Kemmel met die van de Deen en er zit toch een erg groot gat tussen. En voor de rest is het misschien brute pech, maar dat komt misschien ook omdat je op de plekken zit waar je normaal met goede benen niet terecht komt.

Ik kijk nu al uit naar zijn column.

RLM 27 maart 2022 om 20:53

Nou, dat is redelijk optimistisch gesteld. Je hebt natuurlijk wel wat pech maar het is niet dat Dame Fortuna al heel het jaar enkel Quickstep de middelste vinger laat zien. Al bij al gewoon zwak, maar ze krijgen wel nog kansen in RVV en PR

plattenband 27 maart 2022 om 21:06

Al enkele zaken duidelijk;

quantiteit zeges: goed
kwaliteit zeges: redelijk tot ondermaats voor QSA, normaal tot deftig voor veel andere WT-ploegen

De klassieke voorjaarploeg staat er niet zoals het moet of zoals het van QS gewend is. Pech, ziekte,… Maar inderdaad, geen kopman à la Boonen destijds of Van Aert vandaag.

De voorbije 5 of meer jaren, alles QS. Nu (al) éénmaal TJV. Je kan zeggen dat het niet elk jaar feest kan zijn, of je kan zeggen dat elk jaar gestart wordt op 0 en het dit jaar niet goed zal zijn.

Natuurlijk… laat Asgreen 1 wedstrijd van de resterende wél winnen en laat bv Alaphillipe straks LBL winnen, dan zal er toch over een vrij goed voorjaar worden gesproken met gewoon teveel pech!

Maarrr… de kern mag toch eens opgepoetst worden.

Romāns Vainšteins 28 maart 2022 om 08:37

QS rijdt voor met de renners die ze hebben nog een redelijke koers denk ik.
Dat grijnzend vitten van oh oh wat zou Patrick nu.. is vaak iets voor de geobsedeerde anti fan en niet zozeer een intern issue aldaar. Zat budget voor zat jaar, geen paniek.

Jean Dumas 28 maart 2022 om 10:42

QS heeft alleen maar braveriken op het moment, er zit geen wolf bij.

Headlines

Materiaalzone

Populair