Wout van Aert vertrekt dinsdag naar Spanje voor stage

zaterdag 5 december 2020 om 16:02
Wout van Aert vertrekt dinsdag naar Spanje voor stage

foto: Cor Vos

Wout van Aert crosst zondag nog in Boom, maar daarna staat de Kempenaar een tiendaagse stage in Spanje te wachten. Dinsdag pakt de renner van Jumbo-Visma het vliegtuig.

Toewerkend naar zijn grote doelen dit seizoen, het Belgisch kampioenschap en wereldkampioenschap, hoopt Van Aert in Spanje een stap dichterbij hoogvorm te komen. “Ik ben dit seizoen al vroeg begonnen met crossen om het gevoel al vroeg te pakken te krijgen”, zo laat hij weten aan Het Laatste Nieuws.

De tien dagen in Spanje zijn nog onder voorbehoud. Met zijn hoogzwangere vrouw Sarah in België kan het zomaar zijn dat Van Aert vroegtijdig weer huiswaarts keert. “Ik heb gekeken of ik elke dag weer een vlucht naar huis kon vinden. Als de nood hoog is, zal ik zeker terugkeren. Maar ik ben ook profwielrenner en moet mijn job zo goed mogelijk doen.”

Zondag wil Van Aert eerst nog hoge ogen te gooien in Boom, waar hij een tikkeltje beter hoopt te zijn dan vorige week in Kortrijk en Tábor, waar hij derde werd. “Ik heb de smaak te pakken na vorig weekend, dus ik heb er zin. Alles zou erop moeten wijzen dat het beter gaat. Ik heb een drukke week achter de rug, maar ik heb niet gereisd. Ik zou dus frisser moeten zijn”, eindigt hij.

Dit artikel delen:

20 Reacties

Bikeage 5 december 2020 om 16:27

Goeie reis Wout!

Wheely 5 december 2020 om 16:46

Mee in de zak?

Retro Lex 5 december 2020 om 20:40

Van mij mag van Aert het lekker rustig aan doen. Helemaal als je vrouw hoogzwanger is. Gewoon december met de familie doorbrengen.

A.M.M. Jonkers 6 december 2020 om 08:30

Al zo vroeg een fles azijn leeg?

Joaquim Agostinho 6 december 2020 om 09:08

Azijn of niet, "matwiel" zit er niet ver naast…

Jaap Eden 6 december 2020 om 10:04

LOL, dat is precies wat ik dacht.

matwiel 6 december 2020 om 10:38

Laat ik minder azijnerig zijn. Als je claimt aan journalistiek te doen dien je onafhankelijk te zijn, anders ben je een fan website. Is niet erg maar vermeld dat dan. Ik snap dat je focus meer ligt op de Benelux, dat doet een krant ook. Maar de objectiviteit is m.i. Ver te zoeken.

Beer 6 december 2020 om 10:44

Lijkt me dat veel Wielerflits-volgers vooral geïnteresseerd zijn in renners als van Aert, Van Der Poel, Evenepoel, Dumoulin en de Jumbo-jongens, dus logisch en relevant dat het hier verschijnt. Mij interesseert het in elk geval, dus blij dat ik de planning van van Aert ken voor de volgende weken.

Wheely 6 december 2020 om 11:08

Ik vermoed dat er op een bericht over de stage van Grega Bole zeer weinig clicks en precies nul reacties komen. Ergens wel logisch toch dat ze kiezen voor wat scoort.

tendam 6 december 2020 om 11:11

@matwiel
Wat is er niet objectief aan dit bericht? Dat Nederlanders en Belgen hier meer aandacht krijgen is logisch, de lezers komen daar vandaan. Op Wielerflits.si zal het wellicht over Grega Bole gaan (fietst die nog?)

S. Morgenstern 6 december 2020 om 11:13

Wat heeft de keuze voor berichtgeving over belangrijke renners, veelal ook nog eens uit het taalgebied van deze website, te maken met een gebrek aan objectiviteit?!

Wheely 6 december 2020 om 11:19

@tendam
Bole heeft nog geen contract voor volgend jaar voor zover ik weet. Afgestapt in de Vuelta.

HennieK 6 december 2020 om 11:58

Gister in de krant ook allemaal berichten over Nederlandse politiek en misdrijven voornamelijk op het binnenland gericht.
Op de NOS Sport site een bericht over 3 Nederlanders die zich plaatsen voor OS, maar die honderden buitenlanders daar hoor je weinig over.

Tja, wie dit principe niet begrijpt moet haast wel azijnverslaafde zijn.

Beer 6 december 2020 om 12:01

En dat hij zijn stage mogelijk moet onderbreken en vandaag met ambitie start. Best interessant.

Beer 6 december 2020 om 12:04

Heb met ook wel eens gestoord aan de hoeveelheid artikels over VDP en vooral over de immer positieve inslag en het gebrek aan nieuwswaarde. Dit stuk bevat best nieuwswaardige info over één van de veldrittoppers.

Michelangelo 6 december 2020 om 12:26

Ik heb zelfs vanuit betrouwbare bron uit zijn entourage vernomen dat hij zijn fiets mee heeft om daar te gaan fietsen.
Vanwege zwaarwegende privacy redenen en de gevoeligheid die met dit gerucht samenhangt ga ik uiteraard mijn bron beschermen.

Sephiroth 6 december 2020 om 12:52

Mij kan dit soort info ook niet echt boeien. Het is niet dat we deze info over Mollema kregen in het verleden, zelfs bij gesink was dit zelden.

Ergens heb ik daarin ook medelijden met van Aert… Elke poep en sheet word door media uitvergroot… Bij de meeste andere NL/be renners niet.

Dus ik snap de grap over bole boven wel. Zou sterker zijn geweest als hij van t schip of van Baarle had genomen. Daar hoor je dit ook nooit over

kelderfan 6 december 2020 om 15:06

Ha, ha,
Dat komt ook, doordat TJV heeft laten weten, dat zij met Wout Van Aert in
onderhandeling zijn om zijn contract op te breken. Dan is het logisch, dat hij op de voet wordt gevolgd in deze coronatijd, want er is nog steeds geel wit licht.

matwiel 6 december 2020 om 18:04

Dus omdat ik kritiek heb ben ik gelijk azijnverslaafd. Dit is het 1e negatieve wat ik ooit op deze site schrijf. Je kent me niet eens gast. En ik snap ook wel dat Nederlands nieuws hier de boventoon voert, maar als Tom Egberts vanavond bij studio sport gaat verkondigen dat de spits van Heracles gisteravond als extra training heeft hard gelopen alleen maar omdat Tom een heraclesfan is en een Nederlander vind je het objectief en relevant? Ik zie de laatste tijd wel meer berichten dat ik denk: hier zou een normale journalist, fan of niet, niet over berichten. Maar kennelijk kan een mening geven niet meer want dan ben je gelijk azijn verslaafd. Prima, dan kap ik daarmee. Nog ff een vraag: wat heeft Evenepoel vanavond gegeten??? Ik vraag dit voor een vriend.

S. Morgenstern 6 december 2020 om 19:29

Die spits van Heracles is nu net een Grega Bole; enkel relevant voor fans, niet voor het publiek dat ze bedienen. Een hervattende spits van Ajax zou een betere vergelijking zijn.

Het in de winter tot op de millimeter volgen van de toppers in het veld is verder iets wat werkelijk al jaren gebeurt. Daar hoef je voor die Vlaamse krant waar dit bericht op leunt, echt geen Jumbo fanclub motieven achter te zoeken.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair