Wout van Aert verlengt tot en met 2026 bij Jumbo-Visma

woensdag 21 september 2022 om 12:02
Wout van Aert verlengt tot en met 2026 bij Jumbo-Visma

foto: Cor Vos

Wout van Aert heeft zijn doorlopende contract bij Jumbo-Visma opengebroken en verlengd met nog eens twee seizoenen. De 28-jarige Belg staat nu tot eind 2026 onder contract bij de Nederlandse formatie.

We wisten eerder deze maand al te melden dat Van Aert en Jumbo-Visma met elkaar om de tafel zaten om zijn huidige contract open te breken en te verlengen tot en met 2026. Diverse bronnen gaven toen al aan dat beide partijen dicht bij een akkoord waren en nu is alles ook echt in kannen en kruiken. Van Aert zegt ‘uiteraard blij’ te zijn met zijn contractverlenging. “Ik voel me heel goed bij deze ploeg. We hebben al laten zien dat ik er tot mijn beste prestaties kan komen. Dat is mede te danken aan de omkadering die ik er krijg.”

“Ik geloof niet in de gevaren van een langere samenwerking”
“Dat ze opnieuw met me wilden praten, verraste me, maar het is een mooie erkenning. We waren er snel uit dat we langer met elkaar door wilden. Ik geloof niet in de gevaren van een langere samenwerking, want ik heb ondervonden dat we er nu al vier jaar in slagen constant beter te worden. Eén van de leuzen van de ploeg is ‘elke dag beter’ en dat is niet zomaar uit de lucht gegrepen. We blijven verbeteren in de performance en ook naar buiten toe, de omkadering, alles.”

“Daarom weet ik dat ik niet bang hoef te zijn om nog vier jaar langer bij deze ploeg te zijn. We gaan steeds voor het beste en dat maakte de keuze gemakkelijk. Dat is het vertrouwen dat ik geef aan de ploeg en het geeft mezelf veel gemoedsrust om er de komende jaren voor te kunnen gaan.”

Van Aert was misschien wel de grote ster in de voorbije Tour – foto: Cor Vos

Sportief manager Merijn Zeeman is uiteraard ook erg blij, nu Van Aert zijn krabbel heeft gezet onder een nog langere verbintenis. “Als renner en als persoon maakt Wout ons beter. Hij is een verschilmaker, zowel door het behalen van topprestaties, maar ook als teamplayer. Hij stuwt ons naar grootse dingen. We zijn superblij dat hij de komende vier jaar deel uitmaakt van ons team.

“Ik ben blij dat ik mijn thuis hier heb gevonden”
De contractverlenging stelt Van Aert in staat uitgekiend zijn sportieve doelen na te jagen. “Ik zoek altijd nieuwe uitdagingen en ik heb er nog genoeg te vervullen. Soms hoor ik wel eens de kritiek dat ik door de ploeg te weinig kansen krijg, maar ik geloof juist dat ik al veel meer kansen heb gekregen door de ontwikkeling die ik heb kunnen doormaken bij deze ploeg. In een ander team zou ik misschien enige kopman kunnen zijn in een grote ronde, maar ik zou bij lange na niet dezelfde benen hebben.”

“Bij Jumbo-Visma ben ik op mijn best voorbereid en heb ik de sterkste ploegmaats rond mij. Ik heb al veel plezier gehaald uit mijn eigen successen en uit het teamsucces. Het is gewoon mooi om daar deel van uit te maken. Het is voor mij het perfecte plaatje. Ik ben blij dat ik mijn thuis hier heb gevonden.”

Van Aert won grote koersen in het tenue van Jumbo-Visma, zoals Milaan-San Remo in 2020 – foto: Cor Vos

Begin 2019 maakte Van Aert de overstap van Vérandas Willems-Crélan naar Jumbo-Visma. In Nederlandse dienst groeide de Belgische alleskunner door naar de absolute wereldtop op de weg. In dienst van de geel-zwarte formatie wist Van Aert onder meer de groene trui in de Tour de France, negen ritten in de Tour, Milaan-San Remo, Strade Bianche, Amstel Gold Race, Gent-Wevelgem, Omloop Het Nieuwsblad en E3 Saxo Bank Classic te winnen.

Dit artikel delen:

102 Reacties

Robin van Wijlick 21 september 2022 om 12:04

Goede keuze van beide kanten.

8
Tony 21 september 2022 om 13:43

Goede keus…zo’n super talent moet je nooit laten gaan. Wout kan echt alles…

0
Glorious 21 september 2022 om 12:07

Geweldig! YES!!!

3
Marik 21 september 2022 om 12:10

Dit is gewoon een goed huwelijk, en dus is deze verlenging een logisch gevolg.

3
Josboskoop 21 september 2022 om 12:10

Lekker, QS. Wij hebben Wout, jullie hebben the lesser god!

-7
Mooie Sjors 21 september 2022 om 12:13

The lesser god, is dat dan Jakobsen? :)

Evenepoel met zijn 2 klassieke zeges en grote ronde dit seizoen bedoel je toch niet? :D

-2
Angelo Pauwels 21 september 2022 om 12:31

Lol Evenepoel minder dan Wout nu moet ik toch eens lachen, hahahaha.

-11
Marik 21 september 2022 om 13:17

Toch wel verfrissend dat het een keer niet die vermoeiende discussie is over WvA en MvdP.

8
Dave Dubbeldammer 21 september 2022 om 13:28

Hrappich, beirehrappich!

1
Brabander 21 september 2022 om 13:29

Wout vs. Remco kende ik ook nog niet inderdaad :)
Toch jammer dat het schijnbaar altijd zo moet :(

0
Mooie Sjors 21 september 2022 om 13:51

Dat leeft ook nog niet zoals bij MVDP, Jos geeft gewoon even de aanzet. :) Al heeft het akkefietje van vorig WK de kampen wel wat meer verdeelt. Daar had je van Van Aert met al zijn ervaring een volwassen reactie mogen verwachten maar dat zat er niet in.

En veel duels tussen Wout en Mathieu zijn er nog niet geweest dit jaar, dus dan dooft die tweestrijd ook even uit natuurlijk. ;)

-1
Romāns Vainšteins 21 september 2022 om 13:57

Wout vd Remco is er natuurlijk eentje die nog veel harder gaat doorzinderen & bliksemen dan het tov MvdP ooit gedaan heeft. Het wordt kiezen of delen voor de natie en haar inwoners.

2
BoemBoemWvA 21 september 2022 om 14:21

@Angelo, God komt niet eens in de buurt van Wout. Toekomst moet uitwijzen of die uberhaupt in zijn hele carriere dit palmares bij elkaar gaat fietsen.

0
Gidon 21 september 2022 om 14:47

Kiezen of delen? Ik ben fan van allebei!

0
zietemgaan 21 september 2022 om 15:14

jeetje, waarom toch altijd dat tegen elkaar opzetten, ze zijn elk op zich fantastisch, een luxe, een situatie zoals Kim en Justine, en elk zit bij een ploeg die perfect is voor elk van hen, dat geldt ook voor Mathieu

2
Romāns Vainšteins 21 september 2022 om 19:14

Fan van allebei is natuurlijk het beste.

Maar zo’n situatie als deze: 2 godszonen in hetzelfde tijdperk met totaal verschillende stijl & allure? Dat wordt gewoon als vanzelf tot de top opgeklopt tot iets wat de massa uiteen zal splijten zoals die gast met baard dat ooit eens met een grote waterplas deed.

-1
bartp25 21 september 2022 om 12:13

Fantastisch nieuws, ik hoop dat hij in de komende jaren zijn eigen grote vissen weet binnen te halen, de ronde roubaix en het wk.

2

En ik kan nu al genieten van het vooruitzicht op vier TdF’s ’s lang het geklaag over te weinig steun voor WvA bij zijn groene trui ambities.

0
kelderfan 21 september 2022 om 12:15

Goed nieuws Go, go Woutie

0
Mooie Sjors 21 september 2022 om 12:18

Oei “stoorzender” Van Aert nog wat extra seizoenen bij het ploegje, ik ken er eentje die niet content gaat zijn. :D

0
Sjonge Jonge 21 september 2022 om 12:29

met UAE, QSA, INEOS zijn er veel meer die niet content gaan zijn.

0
indewielen 21 september 2022 om 12:59

Beter dan verpieteren bij een Belgisch ploegje.

2
Canyonracer 21 september 2022 om 12:25

Mooi nieuws!
Er zullen wel weer wat Belgen gaan zeiken…

-5
Nico Dick 21 september 2022 om 12:27

Waarom zouden de Belgen zeiken?

0
Canyonracer 21 september 2022 om 12:38

Omdat de Belgen hem als kopman willen zien en sowieso voor een Belgische ploeg willen zien rijden.

-2
ghostwriter 21 september 2022 om 12:51

“Omdat de Belgen hem als kopman willen zien”

In welke belangrijke wedstrijden rijdt Van Aert waarin hij geen kopman is dan?

3
Beer 21 september 2022 om 13:07

Mooie aannames daar op je Canyon over ‘de Belgen’.

0
Mooie Sjors 21 september 2022 om 13:08

Denk dat de “kritiek” zich eerder richt op de seizoensplanning van Van Aert en hoe hij wordt ingezet. Geen duidelijke focus op de grote doelen, maar een heel jaar door knallen. Zich uitpieren in dienst in de Tour of Parijs-Nice terwijl hij misschien beter af en toe wat rustiger aan doet om meer te pieken naar de grote wedstrijden. In welke mate dat opweegt tegen de professionele omkadering van de ploeg, gaan we wellicht nooit weten. En of Wout met een andere aanpak al meer grote koersen had gewonnen evenmin. :)

0
Romāns Vainšteins 21 september 2022 om 14:01

Met nuances kan je gewoon het seizoen voorjaar-tour-wk aanhouden, Wout blij, ploeg blij, bond blij. Het kleine verschil kan gemaakt worden in het niet in knechtenrol opstellen tijdens het voorjaar, dus geen sleurfunctie als afgelopen Nice.

2
Promiz Rigloc 21 september 2022 om 14:32

Och d’n Sjors komt hier eens even uitleggen hoe Van Aert of all people z’n seizoen moet indelen.

Nou dan ga ik er eens even goed voor zitten, want zoals we allemaal weten is Mooie Sjors kind aan huis bij het Jumbo-Visma kamp en heeft hij meerdere keren per dag contact met d’n Wout.

Man, man, man, Sjors wordt je nou zelf nooit eens moe van je eigen aannames als feiten neer te schrijven. Wat weet jij in godsnaam nu van Wout van Aert en zijn seizoenindeling ? Groot kans dat hij zelf deze indeling bij de ploeg heeft ingeleverd, net zoals hij nu heeft aangegeven de Tour graag eens te skippen.

1
Mooie Sjors 21 september 2022 om 14:34

Staat het niet allemaal te vinden op gerenommeerd kanaal Pro Cycling Stats? ;)

Was lachen he toen. :D

-1
Beer 21 september 2022 om 14:39

Hoe zit het met die hoogtemeters op het WK Promiz? En heeft die tamzak van een van Aert dat nu al bekeken? Meen me te herinneren dat jij daar dan weer alles van af wist?

-1
Marcel de Gendt 21 september 2022 om 15:22

@Mooie Sjors,
Ik denk niet dat het op voorhand de bedoeling was dat Van Aert zich helemaal leeg zou trekken in Parijs Nice. Maar soms is er nou eenmaal de wedstrijdsituatie dat dit nodig is. Had Roglic die dag betere benen, dan had Wout kunnen laten lopen.

Maar in dit geval zat Wout in de positie om zich helemaal leeg te moeten rijden voor een dikke vis voor de ploeg / Roglic. Want eindwinst in PN komt aardig in de buurt van het winnen van een monument. En eigenlijk was Hautacam hetzelfde verhaal, maar dan voor het veilig stellen van de Tourzege voor Vingegaard.

0
Promiz Rigloc 21 september 2022 om 22:26

@Mooie Sjors, @Beer …> gegevens van een gerenommeerde website hier wegzetten, waarvan achteraf blijkt dat die gegevens niet kloppen. (En waarbij ik achteraf m'n ongelijk gewoon toegeef.)

Is nogal wat anders dan je eigen mening hier continue als waarheid neer te plempen. Ik weet dat dit vrij modern is tegenwoordig.

Maar ach, waarom neem ik überhaupt de moeite om te reageren op de twee Vlaamse uber trollen. Een Vlaming zou zich gewoon schamen om hier nog te reageren met de hoeveelheid sh*t die jullie twee neerpennen.

0
Mooie Sjors 21 september 2022 om 22:35

Vrolijke Frans ben jij wel zeg. :D

-2
Angelo Pauwels 21 september 2022 om 12:30

Wat een rare uitspraak: “in een ander team zou ik misschien enige kopman kunnen zijn in een grote ronde, maar ik zou bij lange na niet dezelfde benen hebben.”

-4
SolitaryShell 21 september 2022 om 12:36

Aan de ene kant omdat hij dus aangeeft bij Jumbo-Visma de beste begeleiding en omkadering te krijgen. Hij verwacht niet dat dat bij een ploeg waarbij hij de enige kopman zou zijn op hetzelfde niveau zou zitten.

Aan de andere kant denk ik echt dat hij toch ook een enorme kick en motivatie krijgt van het ondersteunen van een kansrijke klassementskopman. Dat was afgelopen zomer duidelijk te zien.

12
Reusjen 21 september 2022 om 12:38

Weinig geks aan, JV is op dit moment gewoon de meest professionele ploeg in het peloton en nog altijd in ontwikkeling. Wout van Aert gedijt goed in deze omgeving en haalt zo het volledige potentieel uit zijn lijf. Dat gaat niet bij elke ploeg zo zijn.

3
Angelo Pauwels 21 september 2022 om 13:01

Net of de andere topteams niet professioneel zijn, het verschil kan echt niet groot zijn. Indien dit wel zo is dan is er meer aan de hand.

-5
Beer 21 september 2022 om 13:05

Angelo, leuk dat je voor Evenepoel bent, ik supporter ook voor REV. Maar waarom van Aert daarom moet gekleineerd worden tot dopinginsinuaties toe… I don’t get it.

-2
Angelo Pauwels 21 september 2022 om 13:08

Beer, Ik snap gewoon niet dat Wout aangeeft dat hij bij andere Topteams zijn niveau niet zou kunnen halen. Wat hebben ze bij Jumbo gevonden dat de andere topteams niet hebben, ik bedoel daarom geen doping. Kan ook iets heel legaal zijn.

-2
Murcia 21 september 2022 om 13:17

Op het ogenblik is het verschil met de andere teams ook vrij groot, beste team in de ranking met het derde budget, gemeten aan het aantal wedstrijden dat ze deelnemen het grootste percentage zeges, podiumplekken en Top 10 noteringen. En maar liefst 11 verschillende renners die de zege’s pakten. Bovendien de beste ploeg in de allerbelangrijkste wedstrijd van het jaar.

0
Beer 21 september 2022 om 13:22

Wat van Aert aangeeft, komt niet alleen van hem, maar hoor je toch vaker. Jumbo staat op gebied van begeleiding, materiaal, performance, etc… bij de beteren & voor van Aert werkt het. Ik geloof graag dat INEOS, Quick-Step, UAE & Bora hiervoor weinig tot niets moeten onderdoen en dat van Aert ook daar tot dezelfde benen had kunnen komen, maar het is duidelijk dat van Aert & Jumbo klikken. Qua klassiekers, tijdrijden en sprinten geloof ik er wel in bij Quick-Step, maar anderzijds; wat van Aert bergop bij Jumbo presteert, zag ik hem bij Lefevere niet doen. Trainen met Roglic, Kruijswijk, Vingegaard en co, de ervaring en kennis die daar mee gepaard gaan… dat kan je toch niet van tafel vegen?

Volgens mij is dit alles toch iets anders dan wat de meeste andere WT-ploegen kunnen bieden. Van Aert even sterk als hij bij Lotto of Alpecin gereden had? Ik geloof er niet in.

3
De Zeboe van de Zoncolan 21 september 2022 om 13:30

Bovendien zou hij bij andere topteams ook niet de enige kopman zijn. Dan moet je toch echt naar de middenmoters van de ranking gaan kijken, bijvoorbeeld Trek of AG2R ofzo.

0
Dave Dubbeldammer 21 september 2022 om 13:32

Kiest voor de centen, zij het niet niet voor het gemak. Is een keuze als een andere.
Ik zie een echte kampioen andere keuzes maken dan je half kreupel rijden in dienst van een ander, eerlijk gezegd. Gaat zo in de richting van een Van Avermaet palmares als je het mij vraagt, hetgeen niet slecht is maar toch te weinig

-8
Wim Kruithof 21 september 2022 om 13:40

Prima analyse van SolitaryShell en Beer, volledig eens. Van Aert kan het allerbeste uit zichzelf halen door de omkadering en is samen met Roglic hét boegbeeld van de ploeg. Hij is van onschatbare waarde. Inmiddels Vingegaard ook natuurlijk, maar die moet zich als karakter nog ‘neerzetten’ naar de wereld om de ploeg heen.

Ik ben heel blij dat ‘ie nog langer blijft. Wat mij betreft met afstand de Belg die ik het meest bewonder op de fiets, sinds ik wielrennen volg.

Want zó goed zijn en je toch zo weg kunnen cijferen voor de ploeg… altijd lovend over de knechten, altijd eerlijk en respectvol. Ik mag hem heel graag.

3
adelaarvanantwerpen 21 september 2022 om 13:56

@ Dave

Als WVA voor de centen had gekozen dan had hij toch gewoon bij ineos getekend twee jaar geleden toen die interesse toonde.

-1
Stabanger 21 september 2022 om 15:37

hoe meet je dat? "De meest professionele ploeg"

heb je een fichierke?

-4
Aplus 21 september 2022 om 12:33

Hoop dat ie met de tekenbonus nu wel zijn business class upgrade kan betalen

3
Reutemeteut 21 september 2022 om 12:42

En Ome Nuyens na cassatie kan afbetalen.

3
Dumoulist 21 september 2022 om 12:41

Jumbo in een klap veilig voor het degradatiesysteem in 2023-2025.

4
Dikke Vrouw 21 september 2022 om 12:45

Fantastisch woutie is een echte jumbo man !

-1
Beer 21 september 2022 om 13:03

Lekker!

Zit perfect bij Jumbo, dat beseffen de meeste Belgen ook wel & dat al langer dan vandaag. Aan de kritiek-punten uit België werd al heel sterk gewerkt. Zo ging het van medekopmanschap in de klassiekers met Roosen, Teunissen, van der Hoorn en Van Poppel naar leider van indrukwekkende gele armada met Laporte, Benoot & Van Hooydonck; waar nu ook Van Baarle & Tratnik nog bij aansluiten. Wat betreft kopmanschap zijn we ook bijna waar we moeten zijn met kopmanschap in alle wedstrijden die hij wil en een pak vrijheid in de Tour. Het enige wat ik hem nu niet meer wil zien doen is zichzelf in de prak rijden voor een ander zoals op Hautacam.

-8
Marcel de Gendt 21 september 2022 om 13:15

Helemaal correct Beer. Behalve dat Hautacm-verhaal.

In een ploeg met veel grote renners krijg je de situatie dat de ene grote renner soms volledig in dienst moet van de andere. En zolang je dat voor elkaar kunt opbrengen, zit je in de goede ploeg. Want ooit krijg je dat terug (zoals misschien al in de laatste tijdrit van de afgelopen TdF het geval was, al zullen we dat nooit helemaal zeker weten).

5
Marik 21 september 2022 om 13:21

Het feit dat Wout juist wel soms zo rijdt als op de Hautacam maakt hem een grote teamspeler. Het maakt hem in mijn ogen uniek.
Maar wellicht is Wout geraakt door de strenge woorden van zijn grootste fan en belooft hij ermee te stoppen.

7
Beer 21 september 2022 om 13:26

Er is een verschil tussen het helpen van een ploegmaat en je helemaal grauw, grijs en per total rijden zodanig dat je er twee weken later nog slecht van bent. Dat laatste is hetgeen wat van Aert deed op Hautacam en dat hoop ik hem dus niet meer te zien doen of het moest voor eigen rekening zijn. Maar Vingegaard hier & daar een handje toesteken zoals hij in de rest van de Tour meermaals deed; geen probleem voor mij.

Ik denk dat dit duidelijk is en dat we de kleinerende post van kleutertje Marik wel kunnen negeren. Of moet ik Marlin gaan roepen? :-)

-8
Mooie Sjors 21 september 2022 om 13:27

Las onlangs een interview met Tchmil. Die zei dat ze Wout aan het opbranden zijn bij Jumbo en hij zich meer moet focussen op de grote eendagswedstrijden. Hij raadde hem aan naar Lefevere te verhuizen voor een langere carrière aan de top. :)

Ik stel me soms ook de vraag hoe lang zijn top blijft duren als hij zo blijft voortrazen. Je bergop de nek af rijden in Parijs-Nice of de Tour is voor dat type renner eigenlijk nergens voor nodig.

-2
Angelo Pauwels 21 september 2022 om 13:45

Wout kan bij een ploeg als QS of Bora een carrière a la Sagan bijeenrijden. Maar bij JV zie ik hem daar niet in slagen.

-6
horsm 21 september 2022 om 13:55

Ik volg het wielrennen al een tijdje, maar toch snap ik de wielerlogica niet altijd. Met een grote rond ‘in de benen’ wordt je sterker, maar van jezelf ‘leegrijden’ zou je ‘op’ raken. Ik vraag me dan af waarom dat zo is? Waarom gaan we er bv niet vanuit dat Van Aert sterker is geworden van zijn optreden op de Hautacam?

8
Murcia 21 september 2022 om 13:04

Voor Wout en de ploeg geen twijfel, dit is win win. Hij is dankzij de ploeg gegroeid maar de ploeg wordt door hem ook gedwongen mee te gaan in zijn doelen. Met de versterking van de klassieke kern om hem heen als beste voorbeeld. Dat hij ingaat op de kritiek van sommige Belgische prominenten over zijn plek binnen de ploeg en de mogelijkheid om ergens ander alleenheerser te zijn geeft zijn volwassenheid aan, hij weet zelf donders goed dat deze ploeg en rol hem past als een jas.

1
Comments 21 september 2022 om 13:06

Ik denk dat hij zich -ivm z’n deels nederlandse roots plus de professionele organisatie van JV- op z’n gemak voelt. Niet het gedoe van rond de kerk van bij ons.

0
ken dcq 21 september 2022 om 14:20

Wout komt me toch niet arrogant over dus dan spelen roots toch niet zo hard mee? Ik wist ook niet dat ‘cultuur’ in je dna zit.

0
timmetje94 21 september 2022 om 13:28

Ik vraag mij of Kooij volgend jaar zijn contract bij Jumbo gaat verlengen

0
bartp25 21 september 2022 om 13:49

waarom zou hij niet? Krijgt alle kansen om zich te ontwikkelen, en neem niet aan dat hij zelf de illusie heeft om naar de tour te gaan.

0
Cycling 21 september 2022 om 14:01

@timmetje94 Kooij is de enige echte sprinter bij JV en zal zeker zijn kansen krijgen in mooie WT wedstrijden. Ik zie op dit moment geen ploeg waar hij zich beter kan ontwikkelen. Vergeet niet dat Kooij ook dit jaar weer stappen heeft gezet bij JV

0
Romāns Vainšteins 21 september 2022 om 14:17

Wanneer Kooij een vorm behaalt die een tourselectie verdient is er onmiddelijk een conflict natuurlijk. Ik denk niet dat dat aankomend seizoen al spelen gaat maar daarna kan zeker.

2
De Dikbilgorgel van Dorestad 21 september 2022 om 13:51

Mooie verlenging van een tot dusver succesvol huwelijk. Maar om succesvol te blijven moeten ze samen wel stappen blijven zetten. Wout heeft nog altijd de neiging om af en toe overmatig te woekeren en ik heb niet de indruk dat de ploegleiding daar onmiddellijk raad mee weet. Al dan niet daarmee samenhangend, dit voorjaar heeft hij opnieuw geen hoofdvogels afgeschoten.

3
Marcel de Gendt 21 september 2022 om 14:04

Er zijn een paar hoofdvogels, en heel veel schutters. En soms schiet je er naast.

Uiteindelijk heeft Van Aert ook dit seizoen heel veel vogels geschoten. Van geel en groen, tot etappezeges en de nodige eendagswedstrijden.

Wanneer kun je spreken van een succesvol seizoen? PR winnen, maar in de TdF overal naast grijpen?

-2
Beer 21 september 2022 om 14:06

Volgens mij lag het aan niet starten en een 2e & 3e plaats na een verstoorde voorbereiding. Maar goed, jij bent een Jumbo-supporter die van Aert niet lust, dus gewoon lekker inhakken op Wout. En misschien toch lekker laten woekeren om Pogacar mee te slopen en Roglic Nice te laten winnen?

-6
De Dikbilgorgel van Dorestad 21 september 2022 om 14:25

Je vindt nuance lastig, dat weet ik onderhand. Maar er zit verschil tussen ‘Wout niet lusten’ enerzijds en ‘onverantwoord gewoeker van Wout niet lusten’ anderzijds.

En misschien kun je ook proberen te snappen dat het goede huwelijk tussen Wout en TJV wél sowieso inclusief Hautacam-situaties is, maar niet sowieso inclusief zinloze ontsnappingen op 180km van de meet.

2
Beer 21 september 2022 om 14:38

Iemand anders verwijten dat hij nuance mist, maar zelf snel voorbij gaan aan het niet starten van van Aert in de RvV bij de beoordeling van zijn Monumenten-jacht. Tja… er zijn er hier nog al geweest die zichzelf de Koning van de Nuance noemde.

Die aanval van 180km; wat een drama hé. Verder nog voorbeelden van overmatig gewoeker of ben je rond? Wat mij betreft Hautacam en Parijs-Nice; maar dan vind je het wel weer prima want dan knecht die Belg voor de aangenomen lievelingetjes. Hautacam-situaties zal je in elk geval toch moeten vermijden als je van Aert nog langer voor de kar van de klassementskopmannen wil spannen.

Het is echt wel duidelijk dat je Wout niet lust in de vorm van een bovenmatige kritische blik die afwezig blijft bij andere geel-zwarte renners.

-7
Marik 21 september 2022 om 14:44

Ik las ergens koning van de nuance, riep iemand mij?

-1
Angelo Pauwels 21 september 2022 om 14:01

Voor een echt grootse carrière a la Sagan, Valverde zit hij in het verkeerde Team. Kijk naar Boasson Hagen. Teveel knechtenwerk bergop is ook niet goed voor een klassiek renner.

0
Poeksel 21 september 2022 om 14:16

Ik weet niet of Sagan nou zo’n goed voorbeeld is…

2
Lalsacien 21 september 2022 om 14:40

Als je het vaak genoeg zegt, gaan we het misschien geloven…

1
Groetjesaandevoetjes 21 september 2022 om 14:41

Iemand een idee qua salaris? Ik herinner me in een eerder artikel dat iemand melde dat het net over de 3 miljoen was?

0
Gelei 21 september 2022 om 15:14

Mss heeft Jumbo gewoon de lekkerste ketonen??

-1
Stabanger 21 september 2022 om 15:30

Van Aert is ook dik met die rossige verzorger die r al een heel end bij is, met Heijboer, en waarschijnlijk ook nog met vele andere mensen binnen de staff. Dat zie je. Prima!

Hij is echt wel de kapitein van het team en steunpilaar. Hij staat er het hele jaar, heeft uitstraling en durft op tafel kloppen wanneer het eens nodig is.

Zo heeft hij met succes zijn vrije rol in de Tour bedongen.

De doordachte Wout past beter bij Jumbo dan bij het emotionele warme bad Quickstep.

Dat de Noord-Brabanders zijn salaris aftikken maakt alleen maar meer budget vrij voor Belgische toppers in de West Vlaamse brigade van Patlev.

1
Sjonge Jonge 21 september 2022 om 18:07

Emotionele warme bad QuickStep? Mag ik een teiltje….

2
Marcel de Gendt 21 september 2022 om 19:18

Wout van Aert in de klassementstrein van San Remco… wie ziet het voor zich?

0
Alfons Haavers 21 september 2022 om 15:31

Mooi, goed huwelijk en van Aert zijn Business Class-zitjes zijn wellicht tot de rest van zijn dagen gecoverd.

Wout is meer dan een klassiek renner en komt in een koers als de Tour wellicht nog beter tot zijn recht dan in een eendagswedstrijd. In welke mate dit toe te schrijven is aan de manier van werken van zijn ploeg (met de voorbereiding met TdF-mannen als Roglic en Vingegaard) of aan zijn eigen intrinsieke kwaliteiten, is moeilijk te bepalen.

Zou WvA bij een ander team (laat ons bv. Quick-Step noemen) nog beter worden in het explosieve eendagswerk, en zorgt de Tour-focus van TJV ervoor dat Wout eigenlijk meer richting ronderenner gaat? Of zijn het net van Aert zijn fysieke kwaliteiten die maken dat de Tour hem ongelooflijk goed ligt en hij misschien dat killers-element soms een beetje mist in de klassiekers?

Hoewel, met MSR, Strade, Amstel, Gent-Wevelgem, Omloop, E3 en Plouay heeft van Aert op korte termijn toch best veel successen in het eendagswerk geboekt. Tel daar zijn 9 ritzeges bij in de Tour in de meest uiteenlopende etappes, en eigenlijk heeft niemand wat te klagen.

Vraag me inderdaad ook wel een beetje af wat de impact is van zowat een heel jaar op hoog niveau te presteren en of nog meer pieken niet voor nog grotere successen zou zorgen. Anderzijds: hij is (voor het hedendaagse wielrennen dan toch) vrij laat ingestapt op de weg en je kan maar beter zo snel mogelijk oogsten, lijkt het wel in de wielersport de dag van vandaag. Zo enorm veel koersdagen heeft hij eigenlijk ook niet, hij valt gewoon altijd op omdat hij amper uit de top-5 te slaan is.

Al zijn grote zeges zijn ook behaald sinds 2019, dus moet je dat dan al gaan vergelijken met een carrière van 15 jaar zoals bv. die van Gilbert? Ik vind hem als eendagsrenner eigenlijk ook zeer succesvol, alleen mist hij vooral nog een kasseimonument.

0
Efoxy 21 september 2022 om 15:57

Het is te hopen dar de belastingdienst affaire van Frits er niet voor gaat zorgen dat Jumbo zich gedwongen voelt te stoppen met de sponsoring

0