Wout van Aert start vanwege verkoudheid niet in Clásica San Sebastián

donderdag 28 juli 2022 om 10:38
Wout van Aert start vanwege verkoudheid niet in Clásica San Sebastián

foto: Cor Vos

Wout van Aert doet niet mee aan de Clásica San Sebastián. De Belg heeft een verkoudheid opgelopen en neemt wat extra rust. Dat meldt Jumbo-Visma op sociale media. De ploeg maakte daar de selectie voor zaterdag bekend.

De afmelding van Van Aert komt niet helemaal als een verrassing. Merijn Zeeman had, in gesprek met Het Laatste Nieuws, al laten doorschemeren dat Van Aert vermoeid is na de Tour de France en er gekeken zou worden of hij de Clásica San Sebastián wel zou gaan rijden. Nu blijkt dat dus niet het geval te zijn.

Hoewel verkouden, start Van Aert vanavond wel in zijn thuiswedstrijd, het criterium van Herentals. Maandag is de winnaar van de groene trui ook te bewonderen in Roosendaal, waar dan de Draai rond de Kraai op het programma staat.

Dit artikel delen:

47 Reacties

Jeff®ey 28 juli 2022 om 10:39

Zeg dan gewoon eerlijk dat hij vermoeid uit de Tour is gekomen… (wat geen schande is gezien zijn rijden)

0
Yeez 28 juli 2022 om 10:44

Daardoor komt vaak een verkoudheid. Was dinsdag al goed te horen aan zijn stem

0
Pietspeed 28 juli 2022 om 12:53

Of z’n knie is mogelijk weer gaan opspelen vanwege decompressie.

0
kelderfan 28 juli 2022 om 10:41

Heel begrijpelijk dat Wout deze koers niet gaat rijden.
Toch een leuke maar onverwachte selectie met Harper en ook Hofstede.

0
Pietspeed 28 juli 2022 om 16:45

Als het heel begrijpelijk is, dient er ook geen enkele aankondiging te zijn van (evt) deelname.

0
Yeez 28 juli 2022 om 10:44

Was dinsdag al te horen dat wout verkouden was in roeselare. Was zijn stem bijna kwijt

0
Kopinkas 28 juli 2022 om 15:15

Hij was gewoon in een roes in Roeselare…

0
Alfons Haavers 28 juli 2022 om 10:47

Mocht het daadwerkelijk een verkoudheid zijn zou me dat niet echt verbazen. Van Aert zegt wel steeds erg voorzichtig te zijn, maar ik zie hem zich keer op keer zonder mondmasker in grote menigten begeven. De weerstand wat opschroeven richting WK?

0
advocaat van de duivel 28 juli 2022 om 12:19

Voor de meesten is covid nu een verkoudheid ;)

0
reusjen 28 juli 2022 om 14:16

Lol, weet je nog een paar jaar terug toen 95% van Nederland nog nooit een mondmasker op gehad had. En toen een verkoudheid er ook gewoon bij hoorde zonder dat je dan te horen kreeg, ja maar je bent onbeschermd in een menigte geweest.

0
Alfons Haavers 28 juli 2022 om 14:37

Ik vind het gewoon opmerkelijk dat Wout altijd bezig is over hoe hij voorzichtig hij wel niet is, terwijl Jan Modaal wellicht meer maatregelen neemt dan hij. Nu kan het misschien niet zoveel kwaad dat hij een verkoudheid heeft, maar je zal maar je groene trui (of erger: Tourwinst) verliezen omdat je positief test op corona.

0
DonQuijote 28 juli 2022 om 15:47

Mondkapjes helpen ZERO tegen virus infecties.

0
Pietspeed 28 juli 2022 om 16:50

@alfons haavers

'…terwijl Jan Modaal wellicht meer maatregelen neemt dan hij.'

Sure,het panische pandemie publiek zat a 7 miljoen mensen thuis in Denemarken voor de buis gekluisterd.

3 jaar met hoofd in de wasmachine gezeten oid?

0
Alfons Haavers 28 juli 2022 om 17:06

Gaat Jån Mødæl dagelijks in mensenmassa’s staan ja?

0
Pietspeed 28 juli 2022 om 17:10

Alfons, ik kan er geen touw aan vast knopen wat je nu bedoelt. Sorry, zal wel aan mij liggen.

0
Alfons Haavers 28 juli 2022 om 17:12

Geeft niet.

0
AdZ 28 juli 2022 om 10:51

Eerst is ie een beetje moe, nu verkouden. Hij wordt toch hopelijk geen wattje? :-)

Edit : wel lullig ook, dat ie nu al die lucratieve rondjes om de kerk moet skippen. Of is dit een variant op het 'knietje', als in 'ik moet eigenlijk, maar ik focus liever op iets anders…'?

0
kelderfan 28 juli 2022 om 10:54

Ik zie hem af en toe toch met mondkapje lopen. Is dat watjesgedrag.

0
JumbowintdeTour 28 juli 2022 om 11:38

Hij hoeft die rondjes toch niet te skippen. Lees het artikel maar.

0
thorsen 28 juli 2022 om 11:29

Ik dacht dat Van Aert vooral andere renners een verkoudheid bezorgde met zijn rijden tijdens de Tour.

0
zietemgaan 28 juli 2022 om 11:42

Nice one ^^

0
Michiel 28 juli 2022 om 12:59

Ja, toen hij Roglic terugbracht en als een sneltrein Pogi en andere snotneuzen passeerde…

0
Godenzonen van Pele 28 juli 2022 om 12:16

Zou er dan toch stiekem al voor afgelopen zondag bij Jumbo Corona in de ploeg zijn geweest en dat ze dit nu brengen onder het mom van een verkoudheidje? ;)

0
Aart van Woud 28 juli 2022 om 15:38

Nee, daar lijkt het totaal niet op.

0
Pietspeed 28 juli 2022 om 12:19

Pappelapap, dat geneuzel weer. Staat een medic heli klaar. Ergo waar kun je de meeste poen ophalen en handtekeningen zetten, wat te begrijpen is.

0
YogiBear 28 juli 2022 om 12:54

Waarom toch altijd die neiging om een verklaring in twijfel te trekken. Verkoudheid en zes uur inspanning VS één uur inspanning. Daarnaast, als hij kon rijden had de ploeg hem echt wel opgesteld.

0
reusjen 28 juli 2022 om 14:18

@Yogibear
Versus 1 uur “inspanning”.

0
Pietspeed 28 juli 2022 om 17:18

Yogibear, ik volg je, en soms zijn de verklaringen van de pers en communicatie afdelingen ook oppertuun en waar. Maar als je, nu opeens verkouden bent, hetgeen voorheen in de Tour meteen Covid-19 hebben heette, dan verdwijnt een beetje de geloofwaardigheid.

0
55x11 28 juli 2022 om 14:08

ach heeft al genoeg show gegeven voor de zomer

vanaf nu heropbouwen met nog één doel

WK, "en al de rest kamme gin kluttn schiln"

0
Angelo Pauwels 28 juli 2022 om 14:50

Er zal wel een 2de kopman aanwezig zijn, dat de beste van de 2 mag winnen!

0
55x11 28 juli 2022 om 16:23

Philipsen mag ook winnen idd

0
Beekman 28 juli 2022 om 14:34

Ze hebben bij Jumbo zeker geen simpel pilletje voor een verkoudheid, maar wel de suplementen om een heel peloton aan gort te rijden met een tempo dat hoger lag dan in het Epo tijdperk. Nou ik geloof nog eerder in Sinterklaas dan hierin.

0
ssj 28 juli 2022 om 14:55

Valt mee hoor. Riis ging een stuk rapper de Hautacam op.

0
jan jansen 28 juli 2022 om 15:30

Beekman
Zelfs een mens met stimulerende middelen heeft zijn grenzen

0
55x11 28 juli 2022 om 16:24

etappe Riis was Hautacam de enige klim.
Moet je de etappe van Vingegaard nog eens zien?

0
wimvl 28 juli 2022 om 16:28

Beekman, nog even wachten. 6 december is hij er weer

0
Pietspeed 28 juli 2022 om 17:20

Gewoon zonder airco rijden of maffen. Scheelt al een boel.

0
Beekman 28 juli 2022 om 17:57

@Jan Janssen, niet een man maar het hele team, het was al te zien in de Dauphine, drie man van Jumbo op kop bergop en de rest moest lossen, hetzelfde verhaal in de tour de etappe wat van Aert won. Dat maak je mij niet wijs dat dit aan trainingsaanpak en voeding ligt, de andere teams klooien dan zeker maar iets aan. Nieuwkomers afkomstig uit andere teams stijgen ineens boven zichzelf uit, ze waren niet kapot te krijgen, en misschien nog niet opgevallen, die vertrokken zijn bij Jumbo rijden geen deuk meer in een pakje boter, en daar waren er ook bij die Jumbo graag gehouden hadden. En ik had het over suplementen, niet over stimulerende middelen. Ze zeggen wel eens wat te mooi is om waar te zijn…

0
jan jansen 28 juli 2022 om 23:46

Beekman
Ik ben het met je eens.
Het doet me denken aan Armstrong met zijn team. Als renners bij zijn ploeg kwamen stegen ze ineens boven zichzelf uit. Renners die geen klimmers waren reden ineens op kop in de bergen waarbij de meesten moesten lossen

0
S. Morgenstern 29 juli 2022 om 00:08

Wie rijdt er geen deuk meer in een pakje boter? Van der Hoorn heeft een rit in de Giro gewonnen! Powless heeft ook duidelijke stappen gezet na zijn vertrek bij Jumbo. De enige vertrekkers die ik kan bedenken van degenen die ze hadden willen houden, die nu niet meer vooruit komt, is De Plus. Die zat in zijn laatste jaar bij Jumbo echter al met een heupblessure en kwam vanaf het voorjaar al niet meer uit de verf.

0
reusjen 29 juli 2022 om 05:00

@Beekman
Ook ik ben heel benieuwd welke renners er niet meer uit de verf komen?
Denk je trouwens dat als ze bij jumbo super goede supplementen nemen die werken als de brandweer on steroids, de renners daar mee stoppen als ze weg gaan en dan geen idee hebben wat er nu eigenlijk veranderd is. En dan niet op het idee komen om die supplementen misschien maar weer te pakken, en hun huidige ploeg te vertellen wat de Jumbo’s zo goed maakt.

0
Mister Nice Guy 29 juli 2022 om 20:38

@beekman, we hebben dus weer de omerta in het peloton. Interessant, waar zie jij dat allemaal bewezen worden of is dit gewoon roepen zonder ook maar iets te bewijzen.

0
Kopinkas 28 juli 2022 om 15:17

’t Zullen de naweeën zijn van zijn supersonische vlucht op de Kaap van de Witte Neus

0
Aart van Woud 28 juli 2022 om 15:36

Gewoon verstandig besluit. Even rust nemen nu en dan toewerken naar het WK.

0
Posterix 28 juli 2022 om 18:39

Kortweg: er was al twijfel, snotneus erbovenop… geen start.
Al dat geouweneel eromheen is niet nodig

0
Boomie1 29 juli 2022 om 08:51

Allemaal zever. Gisteravond gewoon criterium gereden en gewonnen.

0
Bimbo Visma 28 juli 2022 om 22:28

Beterschap! Nu kan hij zich niet laten knuffelen door 40.000 fans in Herentals

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone