Vermoeide Wout van Aert past mogelijk voor Clásica San Sebastián

donderdag 28 juli 2022 om 07:29
Vermoeide Wout van Aert past mogelijk voor Clásica San Sebastián

foto: Cor Vos

Het is nog niet zeker of Wout van Aert zaterdag van start zal gaan in de Clásica San Sebastián. Dat meldt Het Laatste Nieuws. De Baskische WT-koers stond op het programma van Van Aert, maar de Belg overweegt om verstek geven. Hij is vermoeid na een zware Tour de France.

“We hebben in de winter een plan gemaakt en we gaan deze week bekijken of het slim is of niet”, zegt Merijn Zeeman, de sportief manager van Jumbo-Visma, tegen de Belgische krant. De definitieve beslissing over het wel over het wel of niet deelnemen van Van Aert aan de Clásica San Sebastián wordt donderdag gemaakt.

Mocht Van Aert de Clásica San Sebastián inderdaad overslaan, dan is zijn eerstvolgende koers de Bretagne Classic – Ouest-France op 28 augustus. Vervolgens rijdt hij in Canada de Grand Prix Cycliste de Québec (9 september) en Grand Prix Cycliste de Montréal (11 september). Het grote doel volgt op 25 september, als de wegrit op WK in Wollongong verreden wordt.

Dit artikel delen:

29 Reacties

Marik 28 juli 2022 om 07:33

Dat lijkt me zeer verstandig Wout. Even pas op de plaats.

Ab Normaal 28 juli 2022 om 07:50

Gewoon lekker skippen.
Denk niet dat hij kans maakt op de overwinning en dan kun je beter wat extra rust nemen.

tetedelacourse 28 juli 2022 om 09:19

Of gewoon opstappen en hopen op supercompensatie. Is het er niet, dan in San Sebastian een avondje pinchos happen.

Feld 28 juli 2022 om 08:01

Van Aart? Vermoeid??? Kan dat…

AdZ 28 juli 2022 om 08:05

Na de Tour werd ie weer aerds…

ssj 28 juli 2022 om 08:07

Begrijpelijk, hoewel ik het wel jammer vind. Ben benieuwd wat hij in deze wedstrijd kan.

vevie 28 juli 2022 om 08:24

Edit redactie: Dankje, het wordt aangepast!

josi 28 juli 2022 om 08:27

Dat is onderdeel van het masterplan van TJV. Het verdubbelt zijn kans om die koers te winnen.

odiel 28 juli 2022 om 08:32

Edit redactie: Dankje, het wordt aangepast!

Gerard Dekker 28 juli 2022 om 08:43

Als ik Wout was, zou ik ook niet naar Canada gaan. September wordt anders letterlijk een rondje om de wereld. Hij kan ook begin September reeds naar Australie gaan om goed te acclimatiseren voor het WK. Dan kan hij zowel in de tijdrit als in de wegrit vlammen.

Romāns Vainšteins 28 juli 2022 om 09:26

Geen enkele renner moet daarheen voordat ze er iets van maken.

Zjoske 28 juli 2022 om 09:33

Dat jij er niks aan vindt, wil niet zeggen dat de renners er niet graag rijden en beide koersen graag op hun palmares zouden willen hebben.

Maillot à Pois 28 juli 2022 om 09:38

hehe, RV is aan zijn jaarlijkse anti-Canadese koersencampagne begonnen.
Voelt op een bepaalde manier heerlijk vertrouwd ;-)

Gerard Dekker 28 juli 2022 om 09:43

Het is ook zonde wanneer Wout de WK tijdrit niet zal rijden.

Ganna is niet helemaal in goede doen. Ploegmakker Dumolin is een groot vraagteken.
Ploegmakkers Dennis en Roglic rijden de Vuelta en hebben minder voorbereidingstijd.

De kans op een medaille voor Wout op de tijdrit is afgezien van valparijen en lekke banden zo ongeveer 100%.

Romāns Vainšteins 28 juli 2022 om 09:48

Even wat werk gedaan. Afstand tussen die 2 stadscentra is 255k, Neem wat leuke omweggetjes en maak er 2x een MSR achtige koers van. Vanaf Q naar M en terug, langs het water waaieralarm. Het huidige ‘concept’, wk ‘ tje spelen , gaat nergens over

Reutemeteut 28 juli 2022 om 09:51

Europa > Canada > Australië is het breken en behapbaar maken van de jetlag en tegelijkertijd toch nog een beetje in wedstrijdverband te kunnen fietsen.

Kopinkas 28 juli 2022 om 10:02

@rv
Leuke denkpiste, maar als je ‘heen en terug’ gaat, dan beland je algauw bij een Bordeaux-Parijs scenario qua kilometers, en geen MSR. Die 255 km is dan ook nog eens de snelweg-afstand. Als je het meer volgt, zit je sowieso al aan 270 km, zonder enig-zijuitstapje.
Als je dan toch de Transatlantische trip maakt, lijken twee wedstrijden (met een herkansing dus) me net ideaal. ’t Zijn dan eerder die stadsparcoursen zelf die op de schop moeten en ingeruild voor iets avontuurlijkers.

Angelo Pauwels 28 juli 2022 om 09:20

Geen confrontatie met Evenepoel, is al de 3de keer dit seizoen lol.

Kopinkas 28 juli 2022 om 09:44

Lijkt me dat Evenepoel hier vooral met zichzelf gaat geconfronteerd worden (maar ik vergis me graag)

Gerard Dekker 28 juli 2022 om 10:00

Kopinkas 28 JULI 2022 OM 09:44: Als je ziet hoe her en der gesteld wordt dat Remco de Vuelta wel even gaat winnen, dan vrees ik het ergste voor Remco. Weer een talent dat in de knop gebroken wordt.

Ik weet niet hoe het met de vorm van Carapaz is, maar dat lijkt me naast de hopelijk herstelde Roglic toch één van de topfavorieten.

Alfons Haavers 28 juli 2022 om 10:07

Waar wordt gesteld dat Evenepoel de Vuelta wel eventjes gaat winnen?

Gerard Dekker 28 juli 2022 om 10:10

Alfons Haavers: Op HLN.be en op de Facebook groep Liefde voor de Koers.

Ik vind het totale onzin.

oostrijck 28 juli 2022 om 10:36

Goede renner Evenepoel. Hele goede renner. Maar voorlopig te weinig klimmer om de Vuelta te kunnen winnen.

Kopinkas 28 juli 2022 om 09:44

Je zag het al: geklopt in de sprint door Lampaert, slecht teken ;-)
LIjkt me een logische beslissing van Van Aert. De Classica is na der hertekening van het parcours, met de Erlaitz als voorlaatste klim, toch ook echt te zwaar geworden voor hem. Ook ex-winnaar Evenepoel gaat daar dit jaar sterretjes zien.
De tijd dat een type GVA in zijn beste dagen nog kon meedingen naar de overwinning, lijkt me helaas voorbij.

bartp25 28 juli 2022 om 09:59

Moeilijk, aan de ene kant logisch dat hij moe is en een week extra rust wil pakken. Aan de andere kant hoogvorm en de eerstvolgende koers is pas over een maand

Wheely 28 juli 2022 om 10:18

Lijkt mij niet meer dan logisch als Wout voor de rest van het seizoen weinig potten meer gaat breken, of hij moet in een dameskoers opstappen natuurlijk. ;-)

Michiel 28 juli 2022 om 10:33

Lol, potten breken

Silent Hill 28 juli 2022 om 10:50

Het zou de koers teveel zijn, zelfs voor een W52t van Aert. Rusten, herstellen, bijtanken en alles richting WK !