Wout van Aert slaat terug naar Tadej Pogacar: “Terugzakken naar Vingegaard was écht sportief geweest”
foto: Cor Vos
Youri IJnsen
maandag 21 juli 2025 om 19:42

Wout van Aert slaat terug naar Tadej Pogacar: “Terugzakken naar Vingegaard was écht sportief geweest”

Interview Tadej Pogačar stelde opnieuw vraagtekens bij de tactiek van Visma | Lease a Bike. De Nederlandse ploeg bleef in de openingsfase van etappe vijftien aanvallen, ondanks dat kopman Jonas Vingegaard achterop reed. De Sloveen stelde dat hij in dat geval boos zou zijn aan tafel ’s avonds. “Ik vind het grappig dat Tadej dat zegt, want zij hebben precies hetzelfde gedaan”, lacht Wout van Aert dat weg op de persconferentie van Visma | Lease a Bike op de tweede rustdag.

Reactie Pogacar na de vijftiende etappe

“Er was een moment waarop veel klassementsrenners – en dus ook Jonas – op achterstand reden”, blikt hij terug. “Dat terwijl er drie Visma-renners voorin reden. Tim en ik probeerden de boel te kalmeren, zodat Jonas en de andere klassementsrenners konden terugkeren, maar plotseling ging Wout van Aert er vandoor, waarna Victor Campenaerts en Matteo Jorgenson volgden. Ik wist niet wat ik ervan moest denken. Ik ben maar aan gesloten, zodat ze niet met zijn drieën konden wegrijden. Misschien heb ik Jonas daar wel mee geholpen? Ik vond het een vreemde situatie.”

Pogacar denkt dan ook dat Vingegaard niet blij is met de situatie. “Ik weet het niet, hoor. Maar als ik in Jonas situatie zou zitten, zou ik vanavond aan de eettafel niet de gelukkigste zijn. Want ik denk nog steeds dat hij de Tour kan winnen. Hij staat tweede in het klassement en liet zaterdag zien in supergoede vorm te zijn.Ik begrijp dat ze etappes willen winnen, maar ze kunnen ook het klassement in de Tour nog winnen. Ik weet het niet. Maar ik zou niet de gelukkigste zijn.”

De uitspraken van de geletruidrager deren Van Aert niet, maar hij maakte wel van de gelegenheid gebruik om erop te reageren. “Gelukkig heb ik er geen last van en niemand in de groep ook niet. Althans, dat gevoel heb ik niet. Maar het is best grappig dat Tadej het zegt. Het was ook superduidelijk dat UAE Emirates XRG graag Tim Wellens in de vlucht wilde hebben. Ze deden precies hetzelfde. En als ik terugkijk op die situatie met die valpartij van Jonas, denk ik dat de oplossing echt simpel was geweest.”

“Met 25 man probeerden we in de vlucht van de dag te geraken”, stipt de Belgische kopman van Visma | Lease a Bike aan. “Als Tadej zich gewoon had laten uitzakken in het groepje waar Jonas in zat, dan was dat pas écht sportief geweest. Nu doet hij zijn beklag over iets wat er niet is. Wij wilden simpelweg koersen voor de etappeoverwinning. Iedereen die daar op dat moment zat, was er om mee te zitten in de ontsnapping. Volgens mij is dat een heel normaal iets.”

Van Aert werd vierde in Carcassonne, net achter Julian Alaphilippe die dacht te hebben gewonnen – foto: Cor Vos

Ploegleider Grischa Niermann – tevens Head of Racing – vertelde eerder al dat hij de beslissing nam voor de gekozen tactiek in die fase van de wedstrijd. Hij neemt daar alle verantwoordelijkheid voor, maar stipt aan dat hij de situatie goed had ingeschat. Volgens hem had Vingegaard altijd moeiteloos teruggekeerd in het groepje met Pogačar. Ook in zijn eentje. Zo geschiedde. Uiteindelijk zat Visma | Lease a Bike met Van Aert en Victor Campenaerts in de vlucht van de dag. De rit werd gewonnen door Wellens.

Problemen met Jorgenson?
We vroegen ons wel af wat Matteo Jorgenson verkeerd gedaan heeft bij Pogačar en/of UAE Emirates. De Sloveen sprong in de beginfase steeds op het wiel van de Amerikaan, die namens Visma | Lease a Bike ook in de vlucht wilde zitten. “Dat viel mij ook op”, lacht Van Aert. “Misschien had Tadej niet gezien dat Matteo ondertussen al een half uur had verloren de dag voordien. Dat zou best kunnen. Misschien moet iemand hem dat eens vertellen. Of wij een zwarte lijst hebben? Gelukkig niet. Dat zou niet goed werken.”


Visma vs. UAE is een van de verhaallijnen in de slotweek, zoals aangestipt in de WielerFlits Update

In de RIDE Magazine Zomergids 2025 (€12,50) lees je een uitgebreid interview met wereldkampioen Tadej Pogačar. De Sloveen kwam spontaan naar de Alpecin Barbershop voor een knipbeurt en dat draaide uit op een interessant interview. Pogačar praat over het pakken van KOM's en het nastreven van nieuwe doelen. Bestel jouw exemplaar van het zomernummer 2025 van RIDE Magazine hier!!
RIDE Magazine
135 Reacties
21-07-2025 11:20
Heerlijke reactie van Wout. Volledig terecht natuurlijk. Pogi kijkt overigens wel echt graag naar de billen van Matteo, misschien is daar een bromance gaande?
    21-07-2025 11:29
    Dus Vingegaard rijdt in peloton 2
    Drie Visma's rijden in peloton 1
    Pogacar moet zich uit peloton 1 laten lossen "omdat dat sportief is" maar de Visma's niet, terwijl Pogacar de boel in peloton 1 zelfs wilde lamleggen.

    Belachelijkste redenering ooit toch. Dat ze bij Visma ervoor kiezen om hun kopman alleen te laten is hun goed recht, maar dat maakt de rekening van Pogi toch niet.
    Probleem bij Visma is dat ze nog steeds rondrijden alsof ze de maatstaf der dingen zijn. Dat was zo op het moment dat ze drie grote rondes wonnen, maar op dit moment is die houding een beetje genant.
    21-07-2025 11:32
    Niet peloton 1, maar de kopgroep. En Vinge reed niet alleen rond. Beetje opletten he. En zou het artikel ook even lezen.
    21-07-2025 11:34
    @Cochise uiteraard onzin wat je zegt en dat weet je zelf ook..
    Als gele trui drager moet jij het peleton gewoon kunnen laten stoppen.. 1. pogacar wou dat niet en deed net alsof of 2. hij is nog steeds het menneke ondanks zijn overwinningen.

    Dat de ''knechten'' willen aanvallen is gewoon logisch die reden gisteren een hele andere wedstrijd.

    Wat pogacar had moeten doen was de knechten laten rijden en het handje vol aan klassementsmannen moeten laten wachten, dan was er niks aan de hand geweest.
    21-07-2025 12:17
    Ik heb Wout de plank zelden zo mis zien slaan. Hij vindt dat Pogi niet mag reageren op een aanval van 3 Visma’s omdat Pogi moet wachten tot Vingegaard terug is?!
    21-07-2025 12:42
    Wat een onzin redenering van WvA. Het tempo vooraan wordt door de eigen ploeg opgevoerd (en het terugkomen daarmee lastiger) en dan moet Pogacar wachten. Zou VL profiteren vd val door een (groter) overwicht in de kopgroep te krijgen tov UAE.
    21-07-2025 12:53
    We doen nu precies of Pogacar meeging in een vroege vlucht van vier renners met drie vismas. Hij zat gewoon in wat overbleef van het peloton (dik 30 renners) en volgde dat peloton.
    Jij (en Visma) vinden dat hij dan moet remmen, 30 man moet laten wegrijden, dan zijn ploeg moet oproken om die 30 man te controleren om op een renner te wachten waar z'n eigen knechten niét op wachten?
    Ik bekritiseer de tactiek van Visma niet, maar verwachten dat Pogi daar braaf in meegaat is toch van de pot gerukt.
    21-07-2025 13:20
    @cochise

    Het was wel degelijk een kopgroep, niet wat overbleef na de val. Kijk nog maar eens terug. De groep waar oa Vingegaard later bij aansloten (wat jij peloton 2 noemt) zat ook vóór de val. Misschien zat Pogi wel door wat geluk in die kopgroep ja, dat kan. En natuurlijk mág hij meekoersen, maar volgens mij waren de meeste het er over eens na de etappe waarin Pogi zelf viel dat het wel netjes is om te wachten als we het over de klassementsmannen hebben. Die redenering doortrekkende had Pogi dus ook prima kunnen wachten. De rest rijdt daar allemaal voor de etappezege, zoals Wout ook aangeeft.

    Hij had die groep prima kunnen laten rijden, zat niemand in die gevaarlijk was, je hoeft het niet te controleren, dus geen idee waarom jij denkt dat ie zijn ploeg moet oproken. Ik bekritiseer de tactiek van pogi niet, maar verwachten dat Visma daar braaf in mee gaat is toch van de pot gerukt ;)
    21-07-2025 14:25
    @Leo
    Nu ben je het wel redelijk hard aan het omdraaien. Pogacar heeft geprobeerd de boel stil te leggen zodat Vingegaard en Lipo zouden kunnen terugkomen. De ploegleiding van RedBull vroeg op de teamradio zelfs expliciet aan Lipowitz om Pogacar daarvoor te gaan bedanken. Als dat niet lukt is het logisch dat UAE ook een pion laat meeschuiven. En als op een moment dat er al 2 Visma's weg zijn ook nog eens Jorgenson aangaat, is het logisch dat Pogacar reageert.

    Ik vind dat Wout zijn reactie dit keer echt kant noch wal raakt, terwijl de logische reactie voor de hand lag, namelijk die van Niermann herhalen: "Pogacar mag het raar vinden, onze inschatting was dat Jonas zelf kon terugkeren en we ons doel om mee te springen in de ontsnapping niet moesten bijstellen. En we hebben gelijk gekregen." Punt. Dat was een sterke reactie geweest.

    Nu probeert hij de bal terug te kaatsen op een vrij absurde manier. Een gele trui die zich laat uitzakken tot bij een groep gelosten terwijl de eigen ploeg slag om slinger demarreert? Geef toe, dat was ongezien geweest en niet sportief maar gewoon dom.
    21-07-2025 14:31
    Wat draai ik om?

    We weten trouwens niet of Pogi de boel echt geprobeerd heeft stil te leggen. We weten alleen dat UAE dat vroeg aan pogi (waarvoor kudo’s).

    Wouts reactie is natuurlijk ook deels gewoon Pogacar een spiegel voorhouden. Je kan het er niet mee eens zijn maar dit zijn wel de spelletjes die die ploegen nu spelen.

    En Pogacar had zich dan laten uitzakken naar het peloton, níet naar een groep gelosten. Leuke woordtruukjes, dat wel. ;)
    21-07-2025 14:58
    Heb de highlights nog even terug te kijken en me verder in te lezen. Aangezien dit de enige race is waar ik nauwelijks iets van heb kunnen zien.

    Klopt het dat Jorgenson terwijl Vingegaard nog niet terug gekeerd was, probeerde om te demarreren uit de groep Pogačar?

    Als dat zo is, zou het natuurlijk absoluut te gek voor woorden zijn om het peloton stil te leggen of Jorgenson te laten gaan. Als de eigen ploeg meer bezig is met een overwinning binnenhalen dan hun leider te beschermen. En dan te verwachten dat UAE zich solidair verklaard. Ook dichtrijden van Jorgenson in dit geval is totaal logisch met Wellens die voor de ritzege gaat.

    Misschien heb ik het verkeerd en gebeurde dit niet. Dat hoor ik dan graag. Maar als het wel zo is, dan kan VLAB echt niet klagen.
    21-07-2025 15:09
    @Leo
    Omdraaien: je schrijft dat Visma niet braaf wilde meedoen met de tactiek van Pogi, maar aan de boel stilleggen is weinig tactiek aan natuurlijk. Het is Pogi die zich vragen stelt bij de tactiek van Visma. Dat Pogi de boel probeerde stil te leggen zijn beelden van, kijk o.a. het verslag van Vive le Velo maar even terug. En wordt dus ook bevestigd door wat Red Bull op de radio aan Lipowitz zegt.
    https://www.instagram.com/reel/DMVhu0EIi0-/?igsh=Y3pjdGg1bDNrZHp4

    Wat betreft peloton/gelosten. Pogi zat in een eerste peloton, waarin de snelheid hoog lag en waaruit slag om slinger gedemarreerd werd. Absurd om te suggereren je daaruit te laten uitzakken naar een tweede peloton. Moest ie ook nog kop trekken met Benoot en Affini?

    Ik heb Wout best wel hoog zitten normaal, maar dit kan ik echt niet erg goed volgen. Ik zie de spiegel die wordt voorgehouden niet echt
    21-07-2025 15:33
    @maillot

    Dat omdraaien van mij was letterlijk met een knipoog, dat moet je dus niet te serieus nemen ;) Vive le velo kan ik hier in NL niet terugkijken, maar vooruit, dan heb ik dat gemist. Heeft ie in ieder geval niet heel hard ze best gedaan.

    Je bent weer bezig met het woordspelletjes. Helemaal prima, ga ik niet in mee. Het was wel degelijk een kopgroep waar pogi in zat, niet een peloton. Kijk nog maar eens terug. De groep waar oa Vingegaard later bij aansloten (wat jij peloton 2 noemt) zat ook vóór de val. Pogi had gewoon kunnen wachten op de andere klassementsmannen - dat hebben zij immers ook voor hem gedaan. Het was netjes geweest, maar hij is het niet verplicht natuurlijk. En geen idee waarom je er allerlei dingen bij blijft verzinnen zoals dat ie op kop moet rijden - waarom doe je dat?
    21-07-2025 15:37
    @leo, ohja, want toen pogacar viel lieten de mannen van het klassement zich ook allemaal terug zakken tot bij hem toch?
    21-07-2025 15:41
    @henkie

    Correct me if i'm wrong, maar volgens mij wachtte toen iedereen netjes en was Visma zelfs de ploeg die het stil legde.
    21-07-2025 15:56
    Precies, iedereen wachtte netjes tot Pogi terug was door niet volle bak te gaan rijden. Net zoals pogacar hier ook niet is gaan rijden, maar het probeerde stil te leggen.

    Dat de rest vol doorkoerst om een kopgroep op gang te brengen is hub goed recht, net zoals het het recht is van Visma om daaraan mee te doen. Maar om dan te stellen dat Pogacar had moeten wachten is nogal de omgekeerde wereld.
    21-07-2025 16:00
    Precies, dus Pogi wachtte niet.
    21-07-2025 16:02
    Ik speel in ieder geval niet bewust woordspelletjes. Noem het zoals je wil. Pogacar zat alleszins niet uit die groep weg te demarreren, hij heeft het eerst proberen stilleggen en uiteindelijk op Jorgenson gereageerd toen Van Aert en Campenaerts al weg waren met de groep MvdP. Waarom hij zich moet laten uitzakken tot een volgende groep terwijl Vingegaards eigen ploegmaats niet eens wachten is me nog steeds een raadsel.
    En waarom Visma fans zijn rijden als onsportief willen framen ook. Het is niet hoe bvb Red Bull het zag alleszins. Stel ik alleen maar vast.
    21-07-2025 16:08
    @leo, dan werd er in de etappe waarin pogi viel ook niet gewacht op hem volgens jouw redenatie
    21-07-2025 16:08
    Achja, als we het overduidelijke verschil tussen een eerste peloton en een vlucht gaan wegzetten als woordspelletjes stopt de discussie.
    Ik ben Belg, niet perse anti Visma, zie Wout graag winnen, maar als hij onzin uitkraamt kan ik m'n Vlaamse bril ver genoeg afzetten om dat als dusdanig te benoemen.
    21-07-2025 16:11
    @Leo
    Die situaties zijn toch wel totaal anders, dat zie je toch zelf ook wel.

    Wachten samen met de rest vd groep versus je laten uitzakken uit een groep die niet wil wachten.

    (Volgens de Visma renners zelf was het toen trouwens Healy die het stilgelegd heeft)
    21-07-2025 16:13
    @henkie

    Jawel, daar hielden ze letterlijk hun benen stil in de groep met favorieten.

    @Maillot
    Niet álle ploegmaats van Vingegaard wachten. Hij had er 2 bij zich, dat is genoeg. Een ploeg kan prima voor de overwinning rijden én hun kopman beschermen tegelijkertijd. Nogmaals: Pogi moet niks. Hij moet zich dus ook niet laten uitzakken. Het enige wat ik zeg is dat de klassementsmannen eerder ook de benen stil hielden toen hij op de grond lag. Een logisch gevolg zou zijn als dat omgekeerd ook gebeurt, vind ik.
    21-07-2025 16:17
    @leo, dan was Pogi ook aan t wachten. Zat achterin de groep, deed geen trap op kop en probeerde het stil te leggen (hetzelfde als Visma een aantal dagen eerder)
    21-07-2025 16:25
    @leo
    Kan inderdaad prima, de keuze van Visma was helemaal te verantwoorden. Zoals Niermann het aangaf, en Wout het gewoon had kunnen herhalen zoals ik eerder al zei. Dat had ik een logische reactie op de kritiek van Pogi gevonden.

    Maar wat denk je, als bij de val van Pogi wat UAE renners waren beginnen demarreren voor de dagzege, had de rest dan ook gewacht?
    21-07-2025 16:44
    @maillot
    Natuurlijk had Wout dat kunnen herhalen, maar als Pogi een beetje onder water probeert te steken, gaat dat de andere kant op natuurlijk ook gebeuren.

    En wellicht hadden ze daar dan wel op gesprongen ja. Vond dat ook niet echt een situatie waar op hem gewacht moest worden, vooral gezien het grotendeels z'n eigen schuld was omdat ie aan het flierefluiten was. Maar het is natuurlijk wel netjes om het terug te doen, all i'm saying.
    21-07-2025 17:18
    @Leo
    Alle begrip voor wederzijdse steekjes, en doorgaans vind ik Wout zijn steekjes grappig en to the point.
    Maar dit steekje vind ik dus ver naast the point, en dan is 't geen goed steekje en wordt het maar een losse flodder.

    Gegeven de situatie vind ik dat Pogacar al het redelijke gedaan heeft om "hetzelfde terug te doen", maar goed, intussen is duidelijk dat we elkaars visie daar niet gaan veranderen.
    21-07-2025 18:17
    Heb liever dat Wout eens keer met benen gaat spreken pffff
    21-07-2025 18:48
    @Leo

    WvA had helemaal geen gelijk trouwens, op 146KM te gaan is het de Vlaming zelf die gaat demarreren uit de groep waar Pogačar zit. Dit is echt de wereld op zijn kop. Een groep met Campenaerts, WvA&Jorgenson. Waar Pogačar en Wellens ook inzitten met MvdP. Ook Campenaerts had er problemen mee dat Ineos opkop reden, maar toen MvdP demarreerde zat mister Aero wel in zijn wiel.

    VLAB kiezen ervoor om op de solidariteit van UAE te rekenen, zij gaan liever voor de overwinning en vallen zelfs aan. WvA is dan ook echt de laatste die hierover moet spreken. Wellicht dat de communicatie niet soepel verliep, maar als je met 3 man voorop je focust op de overwinning en dan nog het lef hebt om andere te beschuldigen.
    21-07-2025 21:01
    Op de TV beelden gaven Wellens en Pogacar niet de indruk dat ze de boel plat wilde leggen. Als je dat wil ga je op kop rijden en strijd je je armen. Armstrong sprak renners die niet luisterde vermanend toe. Uitzakken was het minste wat hij kon doen, niet alleen voor Vingegaard
    21-07-2025 21:49
    Eens met Cochise. Pogacar moet in de eerste plaats 'just niks'. Hij rijdt voor UAE en wordt door hen betaald.
    Maar waar Wout vooral aan voorbij gaat, is dat Pogacar z'n benen stil hield toen via de UAE auto communicatie, zichtbaar in beeld, fair play werd gezegd. En dat deed Pogacar. En Jorgenson niet, de reserve kopman, ook al staat ie op een dik halfuur. Tsja dan reageert Pogi terecht als Jorgenson gaat. Pogacar moet tenslotte ook het ploegenbelang /-ranking verdedigen van z'n maten die nog redelijk vooraan staan in het AK. Wout gebruikt het voorwendsel van de vluchtgroep voor een uitweg.
    21-07-2025 21:55
    Alsof er ook maar enig belang is bij het klassement van Navarez. Die staat zondag 21ste op ongeveer een uur en heeft dan een geweldige Tour de France gereden. Helemaal hallucinant om te denken dat het normaal is om de kopman energie te laten verspillen aan het verdedigen van de 14de plek van zijn knecht.
Ok, kunnen we nu weer gewoon gaan fietsen? Ik ben deze schoolpleinruzie alweer helemaal zat.
    21-07-2025 12:25
    Eens... wat een kinderachtig gebeuren dit...
    21-07-2025 12:54
    Helemaal eens continu dat geruzie met elkaar spaar je energie voor op de fiets en vecht het daar uit.
21-07-2025 11:35
Wout misschien moet je dan ook even reageren op de reactie van Jonas bij tv2.

Waarbij Jonas zelf aangaf dat er een ploegmakker had moeten terug keren .

Je zag duidelijk dat benoot,Kuss,Simon aan het spartelen waren . Nu moest Jonas zelf een inspanning doen die hij misschien Dinsdag moet bekopen.
    21-07-2025 11:59
    Vingegaard die aam gaf dat ze het er intern nog over zouden hebben? Waarom zou Van Aert daar via de pers op moeten reageren? Ik neem aan dat de ploegleiders bij de nabespreken gewoon hebben duidelijk gemaakt dat het onzin was om daar de aanvallers van de dag terug te roepen, omdat er geen paniek nodig was na dat oponthoud van Vingegaard.
    21-07-2025 12:06
    Hij moest helemaal niks, de hele ploeg van Red Bull zat daar ook. Was echt compleet niks aan de hand gezien de afstand die er nog gereden moest worden.
    21-07-2025 20:01
    En toch dichtte Vignegaard met een ferme inspanning zelf het gat. Typische situatie van VLAB. Ik zeg niet dat het een foute tactiek is, maar ze zouden absoluut niet naar anderen moeten wijzen.
    21-07-2025 21:15
    En nog meer ploegen met klassement mannen, van de top 10 was alleen Pogacar mee
21-07-2025 11:28
Heerlijk hoe Pogacar in het hoofd zit van die hele ploeg.
    21-07-2025 11:30
    Natuurlijk onzin, Visma zit in het hoofd van Pogacar omdat hij er elke dag wel wat over te zeggen heeft. Zo moeilijk is het niet om te begrijpen. Enige wat niet begrepen wordt is waarom Pogacar zo bezig is met Visma, hij staat ver voor en zonder ongelukken wint hij de tour simpel, offff hij moet zenuwachtig zijn voor iets meer spicy shit
    21-07-2025 11:31
    Visma probeert het spel psychologisch te spelen, zonder te beseffen dat juist zij hieraan onderdoor gaan.
    21-07-2025 11:36
    Het is gewoon lastig winnen van iemand die overal goed is en nooit een slechte dag heeft, dan ga je wat dingen proberen. Het enige wat ze kunnen doen is hopen dat Pogacar toch een keer een slechte dag heeft of proberen 2e te worden met de hoop dat in de toekomst een armstrongetje gebeurt.
    21-07-2025 11:52
    Meest suffe van 2025 is hoe iedereen bezig is wat in wiens ‘hoofd leeft’. Wat een gebral is dat joh.

    En dan andersom elkaar gaan vertellen ‘nee JIJ leeft in ZIJN hoofd’ ‘nee HIJ leeft in JOUW hoofd’.

    Wellesnieteszeggende kleuters zijn er erudiet bij.
    21-07-2025 12:00
    Pogacar stookt juist wat olie op het vuur omdat, zoals Silent Hill zegt, ze fouten maken en er last van hebben
    21-07-2025 12:02
    Vorig jaar was het nog wie is de GOAT.
    Visma leeft sowieso rent free in Stille Heuvel's hoofd. Michelangelo en REVKET zijn er niks bij.
    21-07-2025 15:52
    Ja inderdaad Vlab is echt geobserbeerd door Pog het zou goed voor ze zijn als Lipo Vinnie voorbij gaat dan worden ze wakker geschud en zien ze eindelijk dat er ook andere renners zijn dan Pogiboy
    22-07-2025 00:11
    “Stookt olie op het vuur” gweweldig!
21-07-2025 11:35
Als je in het verliezende kamp zit moet je misschien gewoon slikken en verdergaan. Maar makkelijker om het hierover te hebben dan over het eigen teleurstellende vormpeil. Zelfs met Campenaerts z'n neusplakkertje en pothelm rijdt hij compleet in die z'n schaduw deze Tour, dat moet pikken.
    21-07-2025 11:40
    antisupporteren is hier niet toegestaan toch?
    21-07-2025 12:19
    Feiten benoemen wordt tegenwoordig nogal snel als antisupporteren en trollen omschreven. Een zwaktegebod. En een teken aan de wand dat het Vismakamp lichtgeraakt en prikkelbaar is dezer dagen.
    21-07-2025 13:35
    Waarom zou je een week voor het einde van de Tour al op je rug gaan liggen?
    21-07-2025 14:19
    Visma ligt op zijn rug. Ook al de schuld van UAE!
    21-07-2025 18:46
    Stille tocht en antenne zijn weer bezig met trollen zo te zien
    21-07-2025 22:46
    Angelo laat zijn klok en hamerspel rammelen ter ere van een nieuw account
21-07-2025 11:52
De enige reden dat Pogacar zich niet liet terugzakken was de aanwezigheid van Jorgenson voorin. Lance Armstrong is nog altijd persona nog grata in de Tour, niet alleen vanwege doping maar omdat hij zich jarenlang als een maffiabaas gedroeg en bepaalde wie er wel en niet mocht winnen. De 'zwarte lijst' uitspraak van Politt en het zichtbare gedrag van UAE tonen aan dat er momenteel exact hetzelfde aan de gang als 20 jaar geleden en op de een of andere manier is er totaal geen ophef over, want joh die Tadej is zo'n lieve jongen. Je zou zeggen dat een ploeg waar twee duisteren figuren de leiding hebben en gesponsord worden door een land waar de mensenrechten niet heel relevant zijn, zich wat nederiger zou opstellen. De realiteit is echter dat er een nieuwe Cosa Nostra is, die wederom gepaard gaat met een nieuwe vorm van de Omerta.
    21-07-2025 19:18
    Idd een deja vu gevoel met Armstrong en die Italiaanse renner. Zo op het wiel gaan zitten van Matteo die een grote achterstand op hem heeft. Een echte leider gunt de "kleintjes"ook hun moment in de race.
    21-07-2025 21:13
    Maak die zwarte lijst niet groter dan hij is. Zelfs tijdens clubwedstrijden hebben renners 'zwarte lijsten'.
21-07-2025 11:18
Dat is wel een beetje een scheve vergelijking. "Wellens wilde ook in de ontsnapping," ja klopt maar die zit toch niet in het team waarvan de kopman op achterstand ligt?

Vond de kritiek van Pogacar ook overdreven aangezien hij nog genoeg hulp had met Benoot en Affini, maar dat neemt niet weg dat dit geen goed argument is van WvA.
21-07-2025 12:33
Woutje en Visma beginnen een beetje gefrustreerd te worden, al 5 jaar geen monument of wegwk gewonnen, dus van de laats 27 grootste eendagskoersen heeft Visma er NUL gewonnen.
    21-07-2025 17:26
    Hoe zit dat als supporter; ben je dan vóór iemand of tégen iemand. Lijkt me leuk vóór iemand te zijn en te genieten van het duel.
21-07-2025 12:42
De reactie van een teleurgestelde renner, die alweer een "niet" heeft gescoord.

Het typeert Visma dat ze er vandoor willen gaan, gebruik makend van de verwarring na de val van Vingegaard.

Dat Pogacar ze die ruimte niet geeft en dat vervolgens een UAE renner de etappe wint, is blijkbaar zo zuur dat zelfs een normaliter prima relativerende Van Aert dergelijke uitspraken doet.
21-07-2025 11:47
Team UAE beginnen een beetje trekjes te krijgen van team rondom Armstrong (zonder dat ik speculeer over doping o.i.d.).

Maar het hautain waarmee ze rondrijden begint wel een beetje kwalijk te worden.
    21-07-2025 15:17
    Welke hautain bedoel je dan precies? Ben wel benieuwd
21-07-2025 14:47
Als de resultaten tegenvallen gaat Wout wel vaker om zich heen slaan om de aandacht niet op zichzelf te krijgen. Dit jaar heeft hij genoeg redenen om dat te doen. Één nachtje aan de dunne tijdens het BK en meer dan 3 weken later is het nog steeds niks op een 2de plekje na. Je zou voor minder narrig worden.
Heel raar om de kopman in de steek te laten die in de derde week van de Tour gepland staat om de betere te zijn dan Pogacar die ze om die reden het vuur aan de schenen hebben gelegd in de eerste week. Maar Vingegaard weet nu ook weer waar hij staat binnen de ploeg.
21-07-2025 12:11
@angeloklokgieter, Visma in het hoofd van Pogacar omdat hij er iedere dag iets over te zeggen heeft? Dat dunkt me niet. Hij heeft er iedere dag iets over te zeggen omdat er iedere dag iets over gevraagd wordt.
21-07-2025 13:53
Het is overduidelijk WVA is gefrustreerd.
21-07-2025 14:39
Ik zal MVDP ff waarschuwen dat hij wacht op van Aert bij het veldrijden voor dat hij weer kwaad gaat worden……en misschien heel misschien dat van Aert dan brons gaat winnen.
21-07-2025 15:34
En intussen zijn VocSnor en Wellens gezellig aan het buurten:
https://www.instagram.com/reel/DMXlILrtB6z/?igsh=OThieGI1OWdndWZi
    21-07-2025 20:51
    Dank voor het delen!!!
    Veel leuker om naar te luisteren dan naar al dat geklier over en weer!!
21-07-2025 21:17
Wout, jongen, je ploeg wordt aan flarden gefietst. Het hele tactische plan pakt vooral averechts uit. Je rijdt zelf kop over kop net voor een groepje uit voor plek 3 in een etappe en je bent, net als in de klassiekers, niet in de buurt van de winst geweest. Dan kun je beter niet dit soort interviews geven. Visma wordt geknipt, dan moet je stilzitten.

En wat Pogi zegt, klopt. Vingegaard kan de Tour nog winnen, dus ik zou hem steun geven. Of is de handdoek al geworpen?
    22-07-2025 07:31
    Ploeg is aan flarden gefiets.. Ik vraag mezelf echt af of jullie de tour wel kijken. Waar precies is visma aan flarden gefietst? Is de gehele UAE ploeg vertrokken op een berg? Nee inderdaad dat is niet gebeurt, alleen Pogacar. Het is gewoon heel simpel iedereen die 2e achter Pogacar wordt heeft waarschijnlijk over een jaar of 15/20 geluk dat ze opeens een groter palmares hebben.
21-07-2025 13:30
wout begint echt onzin uit te kramen,tenminste als dit verhaal waar is!!!??
21-07-2025 18:20
Duidelijk dat de frustraties juist bij Visma zichtbaar worden. Wout ga eens spreken met je benen pfff
21-07-2025 18:34
Pogačar gaat, zonder rare fratsen, deze TdF winnen. En daar neem ik mijn petje voor af.

Wout van Aert moet gewoon koersen en niet lullen.
21-07-2025 11:23
Vragen ze zich nou serieus af waar de beef tussen Pogacar en Jorgenson vandaan komt? Er is helemaal geen vete tussen ploegen, er is gezonde competitie. Maar tussen Pogacar en Jorgenson zit het duidelijk niet goed, en dat zou ook zo zijn geweest als Jorgenson voor EF had gereden.
21-07-2025 11:47
Van Aert staat vanaf nu op de zwarte lijst, als hij er al niet op stond.
    21-07-2025 11:58
    Alleen Yates staat er waarschijnlijk niet op, vanwege zijn broer.
    21-07-2025 18:58
    Ik heb de indruk dat ze Tiesj ook wel mogen en grappig genoeg Vingegaard ook wel. Wout, Sepp en Matteo daarentegen…
    21-07-2025 21:19
    Foxsnor staat er ook niet op, is een vriend van Wellens. Maar alle renners die er voor gezorgd hebben dat Pogacar 2x de tour verlor, staan er op.
21-07-2025 11:54
Achter de schermen zitten Wout en Tadej te lachen dat ze de pers wat te doen geven op de rustdag. "Haha, we kunnen de gekste dingen zeggen en de journalisten en fans gaan er volledig in mee!". Althans, dat lijkt me de meest voordehandliggende verklaring voor de "relletjes" deze Tour.
    21-07-2025 12:12
    Misschien is dat het wel inderdaad. De omschrijving 'slaat terug...' is wel weer erg sterk aangezet.
    21-07-2025 21:21
    Nee hoor. Pogacar en WvA worden geen vrienden. Daarvoor is Pogacar veel te rancuneus
21-07-2025 12:01
Ik vind dat Tadej steeds meer vervelende trekjes begint te vertonen. Laat hem zich lekker met zijn eigen ploeg bezighouden. Maar als hij werkelijk het mannetje gaat worden, helpt hij zijn carrière om zeep, let maar op. Hoogmoed komt altijd voor de val!
21-07-2025 12:03
Overigens ben ik nog steeds van mening dat Vingegaard deze Tour gaat winnen. De eerste klap volgt morgen op de Ventoux. Daar pakt hij driekwart minuut, op La Loze de grootste hap en op La Plagne de rest.
21-07-2025 12:16
Hoewel Visma regelmatig fouten maakt, vind ik Pogacar maar een nare hoe hij te werk gaat met zijn zwarte lijst e.d..
Je ziet ook dat hij bepaalde renners/ploegen (Evenepoel en Van der Poel, bijvoorbeeld) veel meer laat doen dan anderen (voornamelijk Visma). Doet me allemaal wel een beetje denken aan die column van The Secret Pro van jaren geleden, waarin hij aangaf dat Visma behoorlijk arrogant te werk kon gaan, misschien dat dat ergens mee te maken kan hebben?
Dat doet me dan weer heel erg denken aan sommige actie van Lance Armstrong in de Tour, tegen zijn tegenstanders destijds. Misschien dat daar de bijnaam van Tadej die ik regelmatig voorbij zie komen op buitenlandse fora ook vandaan komt, the TikTok-Armstrong.
    21-07-2025 22:59
    Vdp en evenepoel zijn geen bedreigingen, visma heeft hem juist collectief verslagen dus niet gek dat hij strategisch ook wout en jorgenson niet laat rijden. Van beide is ook vaak in de pers gezegd dat dat hun doel was. Simon yates laten ze wel rijden. En in het voorjaar rijdt ie
    21-07-2025 23:00
    ... rijdt pogacar helemaal niet op het wiel van van aert, het is daarmee geen persoonlijke of team zwarte lijst maar meer strategisch omdat wout eerder in tour en afgelopen giro klassement mee bepaalde

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine