Wout van Aert ruziet met ploegmanager Nick Nuyens

dinsdag 28 november 2017 om 09:17
Wout van Aert ruziet met ploegmanager Nick Nuyens

Wout van Aert is niet tevreden met de gang van zaken bij zijn ploeg Veranda’s Willems-Crelan. De frustraties van de kopman van de ploeg zijn zo groot dat de verstandhouding met teammanager Nick Nuyens onder druk is komen te staan, schrijft Het Nieuwsblad.

Van Aert maakt zich onder meer zorgen over de teamfietsen. De fietsen van Felt worden door de renners van de ploeg als traag ervaren. Dit zou ook de tegenvallende prestaties in het voorjaar deels verklaren.

Onlangs schreef Van Aert een kritische e-mail met alle pijnpunten. Volgens de Belgische krant werd deze handeling niet gewaardeerd door Nuyens. Ook een gesprek na afloop van de veldrit in Gavere zou weinig aan de situatie hebben veranderd.

“Laat ik het hierop houden: ik ben inderdaad niet honderd procent gelukkig met de ploeg”, is het enige dat Van Aert wil zeggen. Volgens Nuyens valt de kritiek wel mee. “Als Wout niet tevreden is, heeft hij dat nooit met zoveel woorden tegen mij gezegd.”

In Belgische media gonsde gisteren het gerucht dat Van Aert zou overstappen naar Lotto Soudal. De wereldkampioen veldrijden benadrukt echter dat hij nog een contract heeft tot eind 2019 bij Veranda’s Willems-Crelan. Lotto Soudal zou tevens over te weinig budget beschikken om Van Aert te contracteren.

Dit artikel delen:

73 Reacties

sooike 28 november 2017 om 16:39

Nu doet er een keer een Belg een ” brutaal” mondje open en is het weer niet goed. Een keurige interne mail waarin hij op een correcte manier kritiek uit. Daar is toch niks mis mee? Veel interessanter vind ik de vraag hoe deze interne mail in de krant terecht is gekomen….

marehoek 28 november 2017 om 16:43

Ik vind Wout een oprechte eerlijke wielrenner, en ik denk dan ook dat hij kan
beoordelen met wat voor een materiaal hij rond rijdt.
En hij heeft zeker geen dikke nek zoals iemand schreef over hem.

Retro Lex 28 november 2017 om 17:03

Beetje reuring in de tent kan nooit kwaad. Belgische media die dit dan verder opkloppen hoort daar bij. Het kan altijd beter is een goede (topsport) mentaliteit.
MvP zou opeen trage fiets nog steeds sneller zijn.
Ik wacht op de jaren dat ze samen strijden voor het podium in Parijs Roubaix

Sebas 28 november 2017 om 17:22

Inderdaad, Kom maar lekker bij ons Wout! Klasbak met een goede kop en het hart op de juiste plek. Wat een gezeik zeg. Ik zal em eens mailen ;)

schipperaar 28 november 2017 om 17:40

@delgado
Kritiek uit je natuurlijk best mondeling, mailen gedurende quality time met Lucca kan van alle kanten onderschept worden maar misschien was dat de bedoeling. Niet netjes gewoon richting je werkgever.

john 28 november 2017 om 17:42

Oh nou weet ik de redenen waar om ik vroeger te laat in school kwam ,ik had ook een trage fiets

delgado 28 november 2017 om 17:51

@schipperaar
Niemand van ons weet wat er aan die ‘kritische mail’ vooraf is gegaan qua communicatie. “Als Wout niet tevreden is, heeft hij dat nooit met zoveel woorden tegen mij gezegd”. Met andere woorden, er is al wel íets over gezegd.

girardengo 28 november 2017 om 17:53

@john
Haha, die smoes heb ik nooit gebezigd, hoewel ik praktisch nooit te laat kwam. Ik vertrok wel zo laat van huis dat ik keihard moest fietsen om op tijd te zijn (mooie uitdaging elke dag). Als ik te laat kwam had ik geen smoes maar deelde de docent eenvoudig mee dat ik te laat was. Kwam ik wel mee weg.

Jibi 28 november 2017 om 18:00

@ Mark vv Je reactie was:

Benen laten spreken inplaats van je mond.
‘ jankerd’

Het woord ‘jankerd’ hoorde ik voor het eerst heel nadrukkelijk na het door Richard Groenendaal gewonnen Wk veldrijden in Sint-Michielsgestel 2000. Sven Nys kon(mocht) toen niet het gat dichtrijden op Groenendaal en na zijn overwinning stonden volgens de NOS twee jankerds op het podium: Sven Nys en Mario de Clercq

schipperaar 28 november 2017 om 18:49

@delgado
Verstandhouding tussen werkgever hou je gewoon best mondeling, een telefoontje had ook gekund wanthij blijft nog altijd de werknemer ook al is ie de wereldkampioen van de modder. Sommige sporters hebben blijkbaar moeite om met beide benen op de grond te blijven omdat ze het 10/20 voudige van een modaal hardwerkend ambtenaar verdienen.
De Vlaeminck ziet er scherper uit dan Wout, kan nog best wat af, wordt de fiets vanzelf sneller.

Thijs E 28 november 2017 om 19:25

Leuke opgeklopt relletje. Het echte verbazingwekkende is dat een resem crossers zonder zege, doodleuk 2-4 crossen overslaan waar MvdP en WvA niet aan de start komen.

Diether en Laurens Sweeck slaan er resp 3 en 4 over. Marlux 2, terwijl ze praktisch droog staan. Alleen Klaas Vantornout en Van Kessel zijn niet weg. bron

Mwielerfan 28 november 2017 om 19:34

@schipperaar
Wva verdient waarschijnlijk ook meer dan het team management bij elkaar.
Bellen in een potentieel conflict is altijd beter dan mailen. Maar we nog weten de context niet dus misschien is er wel aanleiding om het zo te doen. Bovendien is wva jong dus kun je minder verwachten op dit gebied van hem. Als ploegleider lijkt het mij je taak om mmhem hierin te begeleiden.
En niet om dan te doen alsof er nooit over gesproken wordt. Beetje rare uitspraak

Grobbel 28 november 2017 om 19:36

Wel de tweede ‘kopman’ bij VW-Crelan die de kont tegen de krib gooit dit jaar, na eerder al Dupont. Ook geen echt lekker debuut voor Nuyens als manager lijkt me.

polke 28 november 2017 om 20:14

Dus met andere woorden het ligt aan de fietsen en niet aan Mathieu

zeeuwsvlaming 28 november 2017 om 20:42

F1 weg fietsen zijn volgens degenkolb en Kittel de stijgster en best sturende frames die ze gehad hebben. In 2012 4 tour etappes 5 Vuelta overwinningen. Jaar erna 2 berg etappes Barguil in Spanje. Dus ik denk meer dat de heren meer moeten trainen en met de druk om moeten gaan. Wat heeft Wout te zoeken in Roubaix?? Wie zet hem af in t bos??? Ik denk dat ze geen wildcard gaan krijgen en dan ???

ah-ja 28 november 2017 om 21:25

Elke maandag na de koers friet gaan eten helpt niet Wout

Ligthning 28 november 2017 om 22:58

Dit was ook al de reden dat de wegploeg het voorbije seizoen zwaar onder de verwachtingen bleef. Een van de hoofdredenen die door de renners opgegeven werd, was wel degelijk de ondermaatse fietsen. Timothy Dupont was in 2016 zegekoning in België, maar kwam er vorig seizoen nauwelijks aan te pas. Toen hij bleef verwijzen naar de slechte fietsen en ondermaatse organisatie, werd hij zelfs even door zijn ploeg geschorst. Is nu vertrokken naar een andere ploeg. In topsport telt elk detail. Dus ja, een ‘iets’ mindere fiets zal wel degelijk een paar percenten verschil maken. Wat niet wegneemt dat VdPoel meer talent heeft. Maar daarover gaat het hier niet. Een Van Aert met optimaal materiaal en met een goede omkadering, moet het VdPoel af en toe moeilijk kunnen maken, of zelfs verslaan. Zoals tijdens de vorige seizoenen.

Pantani77 28 november 2017 om 22:58

Eerst naar lucca en daarna naar lotto soudal, en een biografie uitbrengen…klinkt een beetje als Thomas dekker is het niet ;)

delgado 29 november 2017 om 08:04

In de Gazet van Antwerpen staan vandaag getuigenissen van Bille, Cordeel en Vergaerde over oa de ‘trage’ fietsen. Jammer genoeg een artikel voor abonnees. Misschien iemand die hier toegang tot heeft?

Geraint 29 november 2017 om 08:28

En de kritiek over zijn biografie: niet vergeten dat Albert zijn coach is. "Profiteer er maar van nu het kan Wout. Het kan allemaal snel voorbij zijn. Zie hoe het mij verlopen is". Denk dat je dat in deze context mag zien.

@Zeeuwsvlaming: Dat de Felt fiets in 2012 goed was wil daarom niet zeggen dat die in 2017 goed is. Vijf jaar ontwikkeling is niet niets. Waar jij die Tour etappes haalt is mij trouwens een raadsel.

zeeuwsvlaming 29 november 2017 om 09:33

Team hincapie klaagt niet over Felt en die rijden als een trein

moa 29 november 2017 om 11:25

Mooie interne kritiek van WVA. Ik begrijp de zure reacties niet, maar dat feiten hier niet belangrijk zijn op dit forum weten we al langer dan vandaag.

Dit team heeft een serieus probleem. Er is niet voldoende budget, de fietsen zijn niet goed genoeg, er is geen professionele omkadering (wegens budget).

WVA moet hier zo snel mogelijk weg.

Rendo 29 november 2017 om 15:43

Een "tragere" fiets kan wel degelijk tijdverlies opleveren. In het veld zal dat mss minder effect hebben dan op de weg, en dan nog zal Mathieu kloppen moeilijk blijven. Maar als je ook op de weg wilt, is snelheid toch prio lijkt mij.
Via link leuke vergelijking tussen goedkope en dure fiets. https://www.youtube.com/watch?v=Wdb7KEc7xJI

Headlines

Materiaalzone

Populair