Wout van Aert rijdt ook Luik-Bastenaken-Luik: “Wilde Roubaix afwachten”

zondag 17 april 2022 om 17:50
Video

Het gerucht ging al rond, maar nu heeft Wout van Aert zelf bevestigd dat hij volgende week Luik-Bastenaken-Luik betwist. De kopman van Jumbo-Visma vond de bevestiging van zijn vorm in Parijs-Roubaix, waar hij tweede werd. “Dit heeft alle verwachtingen overtroffen”, zei Van Aert.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar! Onze wintereditie staat in het teken van terugblikken en vooruitkijken. Over binnen fietsen op de beste smart trainers, buiten fietsen onder uitdagende omstandigheden, maar ook het opzoeken van adembenemende fietsgebieden waar de zon nog wel schijnt.
Bestel 'm nu online en je krijgt hem binnen enkele dagen thuisbezorgd.

Nadat Van Aert de Ronde van Vlaanderen en de Amstel Gold Race moest missen, keerde hij in Parijs-Roubaix terug in koers. In aanloop naar de Helleklassieker kwam het nieuws al naar buiten dat hij ‘Luik’ op zijn programma had gezet, al hield Jumbo-Visma nog een slag om de arm. Nu gaat hij volgende week zondag toch van start in de heuvelklassieker.

“Ik wilde vandaag afwachten”, geeft Van Aert toe bij Sporza. “Maar dit heeft alle verwachtingen overtroffen. De benen draaiden beter dan verwacht. En in dat geval zou ik Luik ook doen. Daar kijk ik naar uit. Het is een groot voordeel bij het nadeel dat ik gehad heb.”

Wedstrijdprogramma Wout VAN AERT


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

20 Reacties

Kartouche 17 april 2022 om 17:58

Na zo’n voorjaar gun ik hem LBL. Zal lastig worden, maar dat dachten we ook van Van Baarle en Roubaix.

0
Alfons Haavers 17 april 2022 om 17:58

Op papier wel een dreamteam met van Aert, Roglic (?), Vignegaard, Benoot… om de strijd aan te gaan met Pogacar.

0
Iso Toon 17 april 2022 om 22:43

Volgend jaar van Baarle er nog bij

0
Murcia 17 april 2022 om 17:59

De wet van Cruijff geciteerd, netjes!

0
kelderfan 17 april 2022 om 18:00

Dat is echt goed om te horen, want ook daar kan hij een belangrijk aandeel hebben.
Dat wordt dan leuk met Vingegaard, Benoot en Roglic erbij. Het is goed dat Sam Oomen ook op de lijst staat.

0
Tinus1984 17 april 2022 om 18:32

Roglic telt al niet meer mee wat je her en der leest… knieblessure

0
I. Karner 17 april 2022 om 19:10

@tinus1984
Roglic was voor twee dagen op de fiets gezin in Slovenie. Dus zijn deelname is nog niet uitgesloten. De beslissing daarover komt morgen.

0
Marik 17 april 2022 om 21:03

Heet van de naald, Roglic rijdt niet.
Bron: https://www.telegraaf.nl/sport/910691047/knieklachten-houden-roglic-uit-waalse-pijl-en-luik

0
Romāns Vainšteins 17 april 2022 om 18:40

Van Aert Luik winnen? Tsja , tegenwoordig zijn ze allemaal zo hybride die lui. . .

Hij zal het moeten doen zoals MvdP het in Vlaanderen deed, vast op het wiel vd terminator op de laatste klim en koste wat kost niet lossen.

0
Michelangelo 17 april 2022 om 18:44

Eerder zoals Mohoric in LBL. Buigen bergop, maar niet volledig barsten. Afdaling van Roche aux Falcons heel goed verkennen, en hopen dat je terug kunt keren en mee kunt sprinten voor de zege.

Want ik zie hem niet in staat om de terminator te volgen bergop. Wel om niet al te ver na de terminator boven te komen.

0
Alfons Haavers 17 april 2022 om 18:50

Vraag me ook af hoe goed de vorm nog is bij Pogi, toch al een tijdje op zeer hoog niveau aan het presteren. Vindt anderzijds in Luik een parcours dat hem nog veel meer als gegoten zit en heeft zijn monument nog niet in de pocket dit voorjaar.

0
Franco Ballerini 17 april 2022 om 19:09

@Alfons: met dat achterlijke verkleinwoordje Pogi (waarom gaat iedereen daar toch in mee?) bedoel je uiteraard Pogačar. Absoluut de topfavoriet, in elke wedstrijd waar hij aan deelneemt. De beste schone renner ooit.

0
Romāns Vainšteins 17 april 2022 om 19:53

Pogiboy moet anders zelf even aangeven of Terminator geaccepteerd is, dan kunnen we Pogi voortaan laten.

0
Alfons Haavers 17 april 2022 om 21:51

Pogi past hem prima. Schooljongensachtige aanblik, plukje haar door de helm en dan bij de eerste de beste helling: SURPRISE M*THAFU*KA.

0
Roeleboelie 17 april 2022 om 18:50

Dat wordt nog wat voor de heren van sporza… wie wordt er vaker benoemd : Remco of Wout??

0
AdZ 17 april 2022 om 19:16

Woutie alweer in een dienende rol… aannemende dat Roglic niet meedoet, gaat hij vast knechten voor Benoot…

0
Dayer Quintana 17 april 2022 om 19:37

Hij kan het maar proberen al geef ik (een fitte) Primoz Roglic toch een pak meer kans op de winst. Als er zelfs al iemand in staat is om Pogacar in de finale te volgen, die jongen is zo absurd goed.

0
TheBigShow 18 april 2022 om 00:53

Vorig jaar had ie het bergop wel enorm lastig met Woods dus niks is uitgesloten.

Ik geef van Aert meer kans dan Roglic. Roglic is snel maar die gaat Pogi niet kloppen in de sprint.
Maar als van Aert op een of andere manier aan kan haken, wat ik niet uitsluit, wint hij 9 van de 10 keer in de sprint

0
Deel Koeper 17 april 2022 om 20:55

Gewoon kopman maken, zeker nu Roglic niet meedoet.

0
Blackcanyon 18 april 2022 om 01:58

Als hij in LBL hetzelfde resultaat rijdt heb je een tweeluik.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone