Wout van Aert richt pijlen op WK: “Zit er al weken mee in mijn hoofd”

Wout van Aert richt pijlen op WK: “Zit er al weken mee in mijn hoofd”

foto: Cor Vos

Wout van Aert kwam in de slotrit van de Tour de France niet verder dan een zesde plaats in de massasprint. Niet het einde van de Tour waar hij op had gehoopt, nadat hij zaterdag ook zijn kopman Primoz Roglic de gele trui zag verspelen. “Het was een fantastische tour met een zuur en bitter einde. Dat is jammer, maar het is goed dat het WK er snel aankomt en dat ik mijn focus kan behouden”, zegt hij tegen Sporza.

De slotrit in Parijs liep niet zoals gepland voor Jumbo-Visma. Van Aert was de man voor de sprint. “Het plan mislukte om een goede lead-out te doen. Amund Grøndahl Jansen is normaal de laatste jongen voor Dylan Groenewegen, maar hij kreeg nu pech in de voorlaatste ronde. Precies dat kwam ik te kort op het einde”, legt Van Aert uit.

Toch wist hij nog zesde te worden. “Ik kwam met veel snelheid buitenom in de laatste bocht, maar moest remmen voor Viviani die naar de kant gedwongen werd. Daarmee verloor ik te veel snelheid”, aldus de tweevoudig ritwinnaar van deze Tour. “Het was niet gemakkelijk om de switch te maken. In de bus hebben erover gesproken. Iedereen was gemotiveerd om er nog voor te gaan en iedereen wilde zich nog eens tonen.”

‘Tijdrit heeft mij vertrouwen gegeven voor het WK’
Nu verlegt Van Aert zijn focus richting het WK wielrennen van volgende week in Imola. “Ik zit er al weken mee in mijn hoofd. Het is jammer dat onze Tour zo zuur eindigt, maar het is goed dat het WK er snel aankomt en dat ik mijn focus kan behouden”, aldus de Belg.

Vrijdag wacht de tijdrit en zondag de wegrit. “Fysiologisch gezien is het heel kort dag om fris te zijn voor vrijdag, maar het is mentaal belangrijk om het te proberen. De tijdrit van zaterdag heeft mij wel vertrouwen gegeven”, zegt Van Aert. “Morgen ga ik eerst en vooral naar huis. Dan ga ik twee dagen genieten van het thuis zijn. Woensdag ga ik naar Imola en donderdag het parcours verkennen. En veel rusten.”

Dit artikel delen:

53 Reacties

Spirit 20 september 2020 om 20:00

TOPFAVORIET!

bartp25 20 september 2020 om 20:24

Dennis die zich in alle rust heeft kunnen voorbereiden. Wordt een pittige opdracht. Hij hoort zeker bij de topfavorieten.

Burdincurutcheta 20 september 2020 om 20:33

Verwacht ook veel van Ganna.

Turtlehead 20 september 2020 om 21:45

… voor zondag wel, voor vrijdag kan ’t vriezen of dooien. Hij heeft in de WK tijdrit weinig aan zijn nieuw gevonden klimmersbenen (waar hij zijn volle vermogen lijkt te kunnen gebruiken bergop), dus ik zie hem weinig voordeel hebben t.o. mannen die vol getraind op t grote mes aan de start komen (zoals hieronder al genoemd).

fietsvriend 20 september 2020 om 20:00

Genoten van deze man, wat een klasse.

007 20 september 2020 om 20:03

Hij zal toch een keer van zijn topvorm wolk af moeten vallen?

Desalniettemin voor beide WK’s 1 van de favorieten

Gilberto 20 september 2020 om 20:03

Echt een geweldenaar

Masterw 20 september 2020 om 20:32

Wat een ongelofelijk zielige reactie, wout ontwikkelt zich bij jumbo tot een top renner. Zelf klaagt hij niet en is hij blij in zijn huidige rol.
En dan ga jij lekker vanaf de bank met je zakje naturel chips en shandy zulk commentaar geven?
Koop een fiets en doe t beter zou ik zeggen

adelaarvanantwerpen 20 september 2020 om 20:32

Nee jij zag op de col de loze duidelijk dat hij op de lange klimmen nog wat tekort komt. Als hij toch de beste klimmer is waarom zou Jumbo hem dan als 4de of 5de man zetten en niet als laatste man zoals Kuss. Ik neem aan dat zij daar wel weten wie de betere klimmer is.

CechRepublic 20 september 2020 om 20:35

Een top Tour. Uitzonderlijk niveau.

CechRepublic 20 september 2020 om 20:36

@Masterw, shandy? Bestaat dat nog?!

CechRepublic 20 september 2020 om 20:37

Maar even los van de shandy, er is zo’n onwezenlijk verschil tussen zo knechten (op een topniveau) en de kopman zijn. Wout Poels, kom er maar in!

Daboytommy 20 september 2020 om 20:38

Inderdaad. Wout had geel, groen en de bollentrui gewonnen. Als het kon ook in zijn ééntje het ploegenklassement.

Tuurlijk heeft Wout een geweldige tour gereden en hoop ik dat hij er nog vele voor JV rijdt, maar laten we ook niet overdrijven.

peterwinnen 20 september 2020 om 20:40

Ik neem aan dat dit een poging tot humor is. Bennett was de beste sprinter, Poga by far the beste tijdrijder en voor de term beste klimmer kun je nog zeker vijf anderen aanwijzen. Van Aert was fenomenaal, maar laten we nou niet gaan overdrijven. Of een gouden grap dus!

Maillot à Pois 20 september 2020 om 20:51

6de toch vandaag en geen 7de zoals het artikel tot tweemaal toe zegt?

Romāns Vainšteins 20 september 2020 om 21:02

Dit is dus gewoon Fred Postma met een nieuwe riedel jongens, don’t buy it.

DJ63 20 september 2020 om 21:02

Het WK zal voor Wout een lastige opgave worden. Vrijwel onmogelijk op top vorm zo lang vast te houden, zeker op dat parcours.

boenk 20 september 2020 om 21:20

Zou hij zijn vorm op een ander parcours langer kunnen vasthouden dan?

maklukzat 20 september 2020 om 21:15

Niet meer reageren op deze bobby. Wordt hoog tijd dat hij een ban krijgt.

Gilberto 20 september 2020 om 21:22

edit wf: niet op de man svp

Hollow Knight 20 september 2020 om 21:45

“Zuig berichten”.

Lol, wat betekent dat zelfs? Jij zit hier constant mensen persoonlijk te beledigen. Kijk eens in een spiegel en grow up.

Turtlehead 20 september 2020 om 21:47

Shandy? Snor! https://www.youtube.com/watch?v=AB2-KHsjWig

Gilberto 20 september 2020 om 21:55

Rapporteren staat ook u vrij

Petros 20 september 2020 om 22:26

Jammer dat ze niet vaker naar je luisteren. Al wel eens gedacht om te solliciteren?

djerkson 20 september 2020 om 22:41

Als Hirschi of Alaphilippe een uitval doen op de strook van 16%, zal het toch niet simpel worden.

Romāns Vainšteins 20 september 2020 om 23:08

Ik acht de kans aanwezig dat dit wk misschien net dat ene beetje te veel gaat zijn.

rogierb 20 september 2020 om 23:58

Zou hem wel wat menselijker maken haha.

Gr.R. 20 september 2020 om 23:40

Wat gaat van Aert bereiken zonder dat Kuss, Martin, Dumoulin en Bennet niet voor’m rijden? De Belgische ploeg is alles voor 1 en niemand voor het team. Hij verdient het maar gaat het niet redden.

Hollow Knight 20 september 2020 om 23:58

Wanneer hebben die prutsers ooit voor Van Aert gereden?

Belgische team heeft wel vaker voor 1 renner gereden (zie WK van 2005 en 2012). Van Avermaet had ik persoonlijk wel thuis gelaten, die rijdt enkel voor zichzelf en bakt er nooit wat van.

kroketten 21 september 2020 om 00:05

Kuss, Martin, Dumoulin en Bennett hebben hem vandaag inderdaad perfect afgezet voor de sprint op de Champs-Élysées…

zietemgaan 21 september 2020 om 08:22

Wacht, in Strade Bianche en Milaan-San Remo heeft WvA dus enkel gewonnen door de vier namen die je noemt? En dus WvA een leuke helper, die alleen maar kan winnen door de privileges gegund door de rest van de ploeg?
Misschien zou het toch goed zijn om even weer adem te halen en uit je Tour bubbel te komen ;) De Tour is voorbij.
Tony Martin, Kuss, Bennett en Dumoulin zijn overigens allen heren van stand, in alle omstandigheden HK, laat ons nu maar gewoon even kijken wat het WK maar vooral de klassiekers brengen, als ze doorgaan tenminste.

Panter 21 september 2020 om 09:46

HK van avermaet is nog altijd OLYMPISCH KAMPIOEN :) Trollen doe je graag he.

Ellen vdbossche 20 september 2020 om 23:42

zielig en trol en weet ik wat nog allemaal dat hier konstant gebruikt wordt…kleine kinderen praat hoort thuis in Plopsaland.Grow up.

Gilberto 21 september 2020 om 10:05

Weer een nieuw accountje aangemaakt?

rogierb 20 september 2020 om 23:56

Kan me persoonlijk niet voorstellen dat hij komende zondag helemaal fris zal kunnen starten, maar laat me graag verrassen.

Headlines

Materiaalzone

Populair