Wout van Aert over interesse INEOS: “Zal Pidcock eens vragen voor plek in zijn camper”

maandag 21 december 2020 om 16:11
Wout van Aert over interesse INEOS: “Zal Pidcock eens vragen voor plek in zijn camper”

foto: Cor Vos

Wout van Aert heeft afgelopen weekend gereageerd op het bericht dat INEOS Grenadiers hengelt naar zijn handtekening. De kopman van Jumbo-Visma plaatste een knipoog naar concurrent Tom Pidcock, die volgend jaar bij de Britse formatie koerst: “Euh… Ik zal eens vragen aan Pidcock of er nog plaats is in zijn camper.”

Dat er aan Van Aert getrokken wordt, is bekend. Zijn contract bij Jumbo-Visma loopt na 2021 af, en hij is met de Nederlandse ploeg in gesprek over een contractverlenging. “Eerlijk: ik ben er zelf niet echt mee bezig”, geeft de hoofdrolspeler aan in gesprek met Het Laatste Nieuws.

“De gesprekken met Jumbo-Visma om mijn contract open te breken en te verlengen lopen, maar het is een werkje van lange adem aan het worden. 2021 komt heel dichtbij. Dan verandert er sowieso niets”, zegt Van Aert.

In gesprek
INEOS Grenadiers heeft tijdens de afgelopen Tour de France een eerste gesprek met het management van Van Aert gehad. Sir Dave Brailsford reageerde enthousiast op de mogelijkheid om de Belgische superster in te lijven. Aan WielerFlits is bevestigd dat INEOS Grenadiers en Van Aert nog steeds met elkaar in gesprek zijn.

Dit artikel delen:

89 Reacties

adelaarvanantwerpen 21 december 2020 om 16:16

Hij doet maar wat hij wil, maar ik zou het jammer vinden als hij Jumbo zou verlaten en zeker voor Ineos.

Arie den Blanken 21 december 2020 om 17:00

Maakt me niet uit als hij maar aan het veldrijden kan blijven doen. Liefst een volledig seizoen.
En als Ineos dan ook zorgt voor de sponsoring van een paar topveldritten in GB dan zelfs een voorkeur dat hij daar naar toe gaat.

SnellePelle 21 december 2020 om 17:52

Dus wegwielrennen is bij jou al maanden gevaarlijk, maar crossen in mutatie land Engeland kan wel? :p

Yeez 21 december 2020 om 16:24

Waarschijnlijk duurt het lang om het financiële plaatje rond te krijgen. Tussen wat kamp v aert wil en kamp jv maximaal kan betalen zal ongetwijfeld een gat zitten. Tot dat is opgelost is v aert vrij om met elke ploeg te praten voor na 2021

SnellePelle 21 december 2020 om 17:56

Ze kunnen beter Dumoulin, het persoonlijke bezit van van Eerd een miljoen korten. Die heeft niks bijzonders laten zien.

Beter investeren in een kroonprins dan in een ex Sunweb lakei.

Yeez 21 december 2020 om 18:08

@snellepelle daar ben ik het mee eens, al heeft dumoulin tm 2022 getekend, dus dat wordt lastig voor die tijd. Kruijswijk zal wel wat in moeten leveren in 2022, maar kuss zal alleen maar duurder worden. Gaat een hels karwei worden om alles te behouden

Murcia 21 december 2020 om 16:25

Het is een profsport en als Sir Dave met een driejarig contract van in totaal een miljoen of negen gaat wapperen dan is een overstap wel verklaarbaar. Wout kan dan met zijn prive sponsoring voor de cross zichzelf voor zijn dertigste al financieel onafhankelijk maken. Maar ook de gesprekken met TJV lopen nog dus het kan ook onderdeel van de tactiek zijn om wat extra uit Jumbo en de andere sponsoren te persen. Sportief zie ik de uidaging niet zo, want bij INEOS zal hij niet opeens een vrije rol in de Tour gaan krijgen in een ploeg die alleen voor geel gaat ongeacht welk pr praatje Brailsford nu weer heeft bedacht. Ik hoop dat hij blijft maar het is ook niet het einde van de wereld voor TJV als hij vertrekt. Sunweb is een goed voorbeeld van een ploeg die het vertrek van haar icoon ook heeft opgevangen.

Barry Batsbak 21 december 2020 om 17:13

Voor TJV worden dingen alleen maar makkelijker als hun ambitie in de grote rondes hetzelfde blijft. Dan hoeven ze minder te investeren in voorjaarsondersteuning en is er ook geen potentieel conflict meer tussen knechten en eigen kansen.

Rsw85 22 december 2020 om 08:42

Ineos wil attractiever gaan koersen en grote ronden meer aanpakken zoals de Giro dit jaar zoals je een beetje op kon maken uit de woorden van Dylan van Baarle in een recente podcast.

Van Aert is voor dat scenario natuurlijk de ideale renner. Zou voor Van Baarle ook nog niet zo slecht zijn in de klassiekers. In de schaduw van een hele grote kopman kan hij makkelijker winnen dan nu het geval is.

peervaneynthoven 21 december 2020 om 16:37

“Het is een werkje van lange adem aan het worden”: dat voorspelt niet veel goeds.Tenminste als je graag hebt dat Wout bij JumboVisma bijtekent. Ik denk dat TJV er extra fondsen voor moet aanboren (en daar mee bezig is) om Ineos af te houden en Wout te laten bijtekenen. Als het op een haar na gevild zou zijn zou hij dat wel zeggen of daarop hinten. Nu spreekt hij over “lange adem”. Zoals in het voetbal, er zijn er die door extreme budgetten, in relatie tot anderen, de markt volledig ‘verzieken’. Het “nieuwe” wielrennen komt eraan.Òf je gaat mee òf je zoekt je succes in de ‘entourage’. Één troost, Manchester City en PSG overheersen het voetbal niet, maar wel Liverpool. Minder geld maar een betere trainer met een betere en succesvollere spelopvatting en een scouting die(nog) niet de gearriveerde vedettes koopt (de makkelijkset weg als je meer geld hebt dan de concurrentie), maar ze zelf ‘maakt’. Ondanks de “poen” zal Ineos niet gaan domineren,verwacht ik.

Thijs E 21 december 2020 om 19:10

Een omzet van 553 miljoen pond met een winst van 42 miljoen pond en een investering van 223 miljoen pond in spelers over seizoen 18-19 kan ik moeilijk zien als “minder”geld.

Charlie33 21 december 2020 om 16:37

Ik snap wel dat Wout overstapt. Zeer minimale begeleiding van TJV breekt nu op.

platteprijs 21 december 2020 om 16:41

Water en brood en een tweedehandsfiets?

Escargot 21 december 2020 om 17:04

Heeft inderdaad een beroerd seizoen gehad en vooral zijn start was ook waardeloos door beperkte begeleiding op training en voeding.

Olly 21 december 2020 om 17:32

Ja en het gebrek aan vertrouwen en de druk tijdens en na zijn blessure hebben er ook geen goed aan gedaan. Eigen schuld van TJV :-)

Thijs E 21 december 2020 om 19:11

Ook dom van zijn collega’s bij de nationale ploeg om te vragen naar zijn voeding. Die heeft hem niets geholpen dit jaar.

Westfalen 21 december 2020 om 19:22

Moet nu het hele seizoen een weegschaal meezeulen om eten af te wegen. Helpt ook niet.

doorak 21 december 2020 om 20:14

LOL Charlie33 geen geslaagde stand-up comedian.

platteprijs 21 december 2020 om 16:39

Van Aert is prof en heeft alle recht om voor het geld te kiezen. Maar hij zal in Ineos-dienst zeker meer in een keurslijf gedwongen worden. Als TJV zou ik me er niet te druk over maken en niet de hoofdprijs betalen. Kun je beter meer in de opleidingsploeg stoppen. Ben wel benieuwd of Wuyts al nerveus wordt.

Wellicht kan TJV voor een interessanter prijskaartje Van Baarle halen. Dat is geen Van Aert maar wel een uitstekende knecht in het rondewerk en een bovengemiddeld goede klassieke renner.

Murcia 21 december 2020 om 16:47

Bij Wuyts gaat de kurk van de champagnefles als Wout vertrekt en ik verwacht niet dat hij in de Tour van 2022 zo gaat lopen klagen als Wout bergop het tempo bepaald voor Bernal. De reden was toch echt een Belg die voor een Nederlandse ploeg rijdt en dan ook nog eens werk voor een ander moest verrichten, Michel zijn aartsvijand uit Slovenië.

Beer 21 december 2020 om 17:09

Dat was het natuurlijk echt niet. De reden is het feit dat de beste Belgische kans op succes zijn winstkansen moest opofferen, ongeacht of dat nu voor een Nederlander, Sloveen of Zimbabwaan was. Vanuit Belgische oogpunt dus een heel logische reden.

Murcia 21 december 2020 om 17:25

Dat was het natuurlijk wel omdat Wout prima beide kon doen, en individueel succes boeken en werken voor de kopman. Het verhaal van Michel was ook dat de inspanning in de Tour, Wout zijn topvorm zou kosten er na wat niet het geval bleek. Iets waar Michel opzichtig de mening van diens coach Lamberts negeerde. Over zijn antipathie jegens Roglic is er zelfs geen enkel misverstand, de opmerkingen jegens Primoz tijdens het WK waren een commentator van zijn statuur onwaardig.

Beer 21 december 2020 om 17:48

Van Aert had in de Tour nog meer successen kunnen boeken als hij niet had moeten knechten voor de verliezende Tour-kopman. Dus vanuit Belgisch oogpunt maakt het die kritiek wel terecht. Net zoals de vrees voor een uitgebluste van Aert na de Tour ook terecht was. Weinigen die geloofden dat hij in de klassiekers ook nog goed ging zijn, ik ook niet. Wuyts heeft gewoon die vrees van veel Belgen geuit. En de kritiek aan het adres van Roglic tijdens het WK; het spijt me, maar ook daar ben ik het nog altijd mee eens.

Lalsacien 21 december 2020 om 17:57

@beer iedere mening is subjectief, ook de mijne. Zolang jij dat door hebt is er niets aan de hand.

Beer 21 december 2020 om 18:04

Wij begrijpen elkaar Lalsacien.

adelaarvanantwerpen 21 december 2020 om 18:37

@beer
Wout is het totaal oneens met de kritiek op Roglic. Hij heeft nog eens duidelijk bevestigd in zijn docu Wout, waar een wil is dat Roglic wel degelijk alles heeft gegeven, maar dat hij gewoon zo kapot zat. Wout had hem nog nooit zo kapot gezien.

Hij en zijn verzorger maakte later ook nog een grapje dat het volgens Wuyts waarschijnlijk ook Roglic zijn schuld was dat Roubaix werd afgelast.

Murcia 21 december 2020 om 18:49

@adelaar
Dank voor de info uit de documentaire, al tijdens de koers was duidelijk dat Roglic totaal op was en Wout heeft dat meermalen bevestigd en ook nog eens onderstreept dat extra kopbeurten van Primoz alleen maar averechts zouden hebben gewerkt. Julian was de sterkste en om de tweede plek van Wout te verklaren werd dat moedwillig genegeerd en de klassieker van de zondebok weer van stal gehaald. We hebben de wereldtitel niet gemist omdat er iemand beter was maar omdat onze renner werd gesaboteerd. Alle betrokkenen bij Sporza lieten zich daar van hun minste kant zien, met als negatieve uitschieters Eddy en Michel.

Cochise 21 december 2020 om 19:26

Ik denk dat er maar een ploeg is waar Wuyts een grotere hekel aan heeft dan aan TJV en dat is Ineos.

doorak 21 december 2020 om 20:18

Beer van wielrennen heb je zeer weinig begrepen zo te zien. Bovendien in het huidige wielrennen ben je de enen keer kopman, de andere keer knecht. Plus hetgeen WvA zelf doverse keren aan heedt gegeven dat hij de mening van o.a. Wuyts en Plackaert niet deelt om ooit voor de TdF zege te gaan. Hooguit, op termijn, de groene trui.
Een eventueel vertrek naar Ineos maakt hij niet vanwege betere sportieve voorwaarden, sterker dan kan hij beter blijven, maar wel en vooral wanneer de betaling aanzienlijk veel groter is.

Yonca Gungor 21 december 2020 om 22:24

@Doorak
Ik ken genoeg kopmannen die geen trap geven voor een ploegmaat, dus die redenering gaat helemaal niet op. Misschien moet je ook eens eerst naar de docu over Wout en bij uitbreiding Roglic en Team Jumbo kijken. Je krijgt een mooi beeld van achter de schermen en een aantal zaken worden toch wel duidelijk.

Lalsacien 22 december 2020 om 09:20

@Yonca noem er maar eens een stuk of 10!!!

doorak 22 december 2020 om 13:51

Yonca, ja diei zijn er mogelijk nog wel. Echter bij Bora, Ineos, TJV, DCQ en meer komt dat niet meer voor.
Echter nu gaat het over TJV-Ineos en daar is die instelling niet aan de orde. Bovendien is WvA net zoals MvdP van een generatie die begrijpendat je samen koers maakt. Dus dat er ook wedstrijden zijn waar men geen kopman is en dus voor een ander rijdt.
Het spastiache gedoe dat WvA slechts en alleen kopman is en verser niets is een typisch Belgische VDB ziekte waar er hier nog een aantal last van hebben.

VerstandOpNul 21 december 2020 om 16:54

Zou wel lachen zijn als Roglic dan ook overstapt..

Arie den Blanken 21 december 2020 om 16:58

Inderdaad.

Murcia 21 december 2020 om 17:02

“Wat een schande Jose, nu wordt onze Wout al weer in een onmogelijke positie gebracht door die volger, nooit zal hij eens overnemen. (De Cauwer herleest op dat moment nog eens de biografie van André Meganck en stemt stilletjes in met diens gedachten over Wuyts.)

Shinzawai 21 december 2020 om 17:14

Als Van Aert ooit voor de groene trui wil gaan, ligt zowel Jumbo als Ineos niet voor de hand. Dan kom je toch eerder uit bij Quick Step of een net wat mindere ploeg die geen topsprinter heeft en geen bergtrein nodig heeft.

VDB44 21 december 2020 om 18:25

@Shinzawai: Dus jouw oplossing om vol (alleen) voor de groene trui te kunnen strijden, is dus letterlijk in de ploeg van de huidige groene trui gaan rijden :-) Bennett zal het graag horen.

jappe666 21 december 2020 om 18:42

Denk dat Bennett op zich wel zou kunnen leven met de combi Giro-Vuelta.
Met Jakobsen nog op de weg terug en Hodeg die blijft kwakkelen niet eens zo onrealistisch.

Heb het in eerdere berichtgeving ook al eens aangehaald.
Ik zie AG2R-Citroën met hun verse miljoenen Alaphilippe nog wel wegkapen (die interesse spraken ze al uit), waardoor DQS salaris genoeg over heeft voor WvA (die hadden altijd al interesse in hem).

Commercieel gezien voor allen een interessante piste, want Citroën heeft zijn Franse uithangbord, DQS heeft dat met WvA en Evenepoel en TJV kan zich focussen op de zware contracten van hun NL’ers (Dumoulin, Kruijswijk en Groenewegen) naast hun absolute kopman en zijn kroonprins (Roglic en Kuss). Lijkt me gezien hun prestaties en dus stijgende loonsverwachtingen quasi onmogelijk om ze allemaal te behouden voor hen, dus zou op zich logisch zijn om WvA te slachtofferen, want die past het minst in het plaatje van Tourwinst en/of NL-identiteit.

Domestique 21 december 2020 om 18:55

Past dan wel weer het best in het Jumbo-verovert-het-Vlaamse-supermarktlandschap-plaatje.

Sephiroth 21 december 2020 om 19:27

Kruijswijk kan niet duurder worden m.i. die presteert te weinig in het huidige Wielerland schap. Hij heeft mooi geboert op zijn Giro en die Tour… Er komen echter genoeg alternatieven aan, die meer winnen, jonger zijn en hetzelfde zouden kunnen.

Kannibaal van Schepdaal 21 december 2020 om 20:09

@VDB44: Als Van Aert naar Deceuninck zou gaan in 2022, lateen ze Bennett natuurlijk gaan. Na twee seizoenen op het hoogste niveau is het meestal tijd voor Lefevere om hun topsprinter van begin de dertig die een dik contract kan tekenen, te laten gaan. Dan liever een Van Aert in de plaats die ook veel kost, maar voor Belgische sponsoren interessanter is en zowel kan uitgespeeld worden in de Tour als in de klassiekers. Vanaf 2022 vol inzetten op de Belgische tandem Evenepoel-Van Aert, en Alaphilippe en Bennett laten gaan, dat zou ik proberen als ik Lefevere was.

Thijs E 21 december 2020 om 23:44

Lefevere zou Alaphilippe, Stybar en Bennet wieberen als hij daarmee Van Aert kon binnenhalen.

girardengo 21 december 2020 om 17:30

Het lijkt me verstandiger voor Van Aert om na te denken over wat voor renner hij wil zijn en of hij dat kan realiseren dan om af te wachten waar hij het meeste kan verdienen. (Goed verdienen zal hij toch wel).

Mystery Rider 22 december 2020 om 03:40

Daar ga ik mee akkoord. Contract openbreken voor 2021 met TJV en wat water bij de wijn doen en dan de manager laten werken naar een mega 3-jarig contract vanaf 2021 bij een ploeg die 100% zijn ambities kan waarmaken. Voldoende verdienen zal niet het probleem zijn.

De juiste ploeg vinden die hem de vrijheid geeft om zijn doelen te bereiken wel, en dan kom ik toch ook uit bij DQS.

rahimns 22 december 2020 om 07:55

Waarom kan TJV zijn ambities niet waarmaken dan. Dat slaat echt nergens op. Denk dat DCQ al afvalt vanwege het salaris.

Ivanoviclover 21 december 2020 om 17:31

Reken maar van yes dat hij gaat tekenen bij Ineos. Op een bepaald moment worden de bedragen zo groot dat je er niet omheen kan. Er moet zo snel mogelijk een salary cap komen want niemand kan men Ineos de strijd aangaan wat dat betreft. Ze brengen zo de koers ten gronde.

ProfrondeZevenbergen 21 december 2020 om 23:01

Daar is de dooddoener weer. Noem eens een paar voorbeelden? Verder dan een Tour kom je vermoedelijk niet. Wielrennen is toch echt meer dan dat.

rogierb 21 december 2020 om 17:33

Ik ben een beetje Wout van Aert-moe aan het worden.

VerstandOpNul 21 december 2020 om 19:37

Ok Remco

Kelder is de Man 21 december 2020 om 17:35

De stap naar het grote geld snap ik op zich wel, maar een soort van loyaliteit tov TJV zou hem wel sieren, al is het maar voor een extra jaartje. In de ploeg genomen ten tijde van het Nuyens verhaal en hem de tijd gegeven om terug te komen na die nare val. Of zie ik dat verkeerd?

Beer 21 december 2020 om 17:41

Je ziet het niet verkeerd, maar wel eenzijdig. Wout heeft zn loyaliteit naar Jumbo ook al laten blijken.

Lalsacien 21 december 2020 om 18:01

@peer Wout wilde de Tour rijden. Dan zijn er concessies. Op een onnavolgbare tijdrit van Pogacar na was het succes compleet geweest.

platteprijs 21 december 2020 om 18:08

Die tijdrit van Pogacar was leuk voor de bühne geweest als Van Aert in de waaieretappe op kop was blijven rijden en de ploeg niet voor etappewinst was gegaan. Saillant detail, als hij al in Ineos-kleuren had gereden, had de ploegleiding geen moment over het winnen van de etappe nagedacht.

adelaarvanantwerpen 21 december 2020 om 18:31

@platteprijs
Ik zou de documentaire Wout, waar een wil is eens bekijken op VTM aflevering 2. Daar werd duidelijk gezegd door de ploegleiding dat Wout heel de dag bij Roglic moest blijven en ook in de laatste 30km omdat zij bang waren voor een tweede waaier.

Er werd pas op 1.5 km van de meet beslist door Roglic dat Van Aert mocht sprinten.

Romāns Vainšteins 21 december 2020 om 17:35

Ik zou als Jumbo gewoon de poot stijf houden, met Dumoulin de tour proberen te winnen lijkt me een stuk leukere focus en het scheelt dit forum een hele hoop gezanik.

Beer 21 december 2020 om 17:40

Ambitieus plan!

$kedel 21 december 2020 om 17:44

Nadat hij uitgewrongen is bij Ineos en met een gat op zijn palmares mag hij nog eens terugkomen voor een schappelijk prestatiecontractje

Veloburto 21 december 2020 om 18:07

Er valt niet echt een poot stijf te houden. Zijn contract loopt ten einde over een jaar. Ik kan mij wel voorstellen dat als Woutje niet bijtekent, hij alleen nog maar moet gaan knechten

platteprijs 21 december 2020 om 18:10

@ Velo voor TJV valt er wel degelijk een poot stijf te houden en wie weet wellicht meer dan één.

tendam 21 december 2020 om 18:11

@beer
Twee jaar geleden was hij nog 2e, dus zo overdreven ambitieus is het nou ook weer niet. Het plan is uiteraard altijd geweest om met Dumoulin de Tour te winnen. Dat zou ultiem zijn voor deze Nederlandse ploeg, daar kunnen geen 10 Rondes van Vlaanderen voor Van Aert tegenop. En ook geen mogelijke Tourzege voor Roglic.

poortje de dijkenstoemper 21 december 2020 om 18:17

Wout for president

DeGroteMolen 21 december 2020 om 19:33

Krijgt Wout wel ketonen van de zaak bij Ineos?

Beer 21 december 2020 om 20:32

Misschien wel een pakje 4Gold!

Blackcanyon 21 december 2020 om 20:00

De gesprekken zijn een kwestie van lange adem …. Jumbo zal wel verstand hebben van kruidenieren. Als Jumbo als supermarkt in Belgie populair wil worden moeten ze Wout behouden maar hadden ze Greg v Avermaat, Victor Campenaerts en Thomas de Gent moeten halen. En Jos v Emden die bij t NK er als een recreant afgereden werd moeten dumpen samen met zijn ploegenoten die al voor hem losten.

doorak 21 december 2020 om 20:27

Voor de uitbreiding van Jumbo in België is WvA geen noodzaak. Hooguit leuk meegenomen, er zijn immer ook andere BV’ers die reklame willen maken voor wat euro’s.
Bovendien gaan veel Belgen al naar AH vanwege assortiment en prijs en wanneer er een Jumbo is gaat de wielerminnende Belg evengoed naar de Jumbo ipv naar de Carrefour ( die duur is) Colruyt of zelfs Delhaize.

Merlinappa 22 december 2020 om 08:22

Van Emden een recreant noemen. Geeft duidelijk aan dat je weinig kaas hebt gegeten van wielrennen. Wel schattige trolpoging.

fietsvriend 21 december 2020 om 20:01

Las net dat interview met Zeeman in NRC – als ik het goed lees houdt hij er toch wel rekening mee dat één vd twee kanonnen – van Aert of Roglic – in de nabije toekomst vertrekt. Sterren kosten geld.

bartp25 21 december 2020 om 21:40

Inderdaad zorgwekkend interview. Maar goed je zou tegen Groenewegen kunnen zeggen dat hij salaris vermindering krijgt. Alle ballen op Roglic en van Aert, dat zijn je toppers who cares dat ze geen Nederlanders zijn. Kuss en bennett ook zeker houden. Tony Martin is belangrijk. De rest is allemaal vervangbaar.

-Stijn- 21 december 2020 om 22:47

Al het beleid is goed buiten het financiële. Groenewegen en Dumoulin krijgen te veel enkel voor hun nationaliteit en nu hebben ze moeite om Roglic en van Aert een loon naar waarde te geven.

Murcia 21 december 2020 om 23:58

@Stijn
Ben ik niet helemaal met je eens. Groenewegen is een topsprinter en wordt navenant beloond. Dumoulin heeft inderdaad een hoog salaris (1,8 min) maar voor een renner die in 2019 werd gecontracteerd op basis van twee keer podium in een grote ronde (Giro en Tour) van 2018 en ritzeges in beide grote rondes om niet te spreken van zijn prestaties daarvoor kun je niet echt zeggen dat dit vorig jaar een bizar salaris was. INEOS daar hebben we ze weer wilde veel meer betalen. Roglic zit met zijn salaris ongeveer rond de 10e plek omdat vooral INEOS zulke hoge bedragen neer legt voor een groot aantal renners, maar hij krijgt bepaald geen fooi. Bij Wout speelt wat je ook in de voetballerij ziet. Een talent wat zich zo snel ontwikkeld dat je als ploeg achter loopt in de beloning daar van. Niettemin was de ongeveer 7 ton per jaar voor de weg niet een slecht salaris om mee te beginnen en het team betaalde dit ook volledig door bij zijn blessure. De ploeg is wijs geweest om met de onderhandeling over verlenging ook de uitkomst van zijn herstel af te wachten. Nu gaat het er vooral om de verlenging die men wil rond kan krijgen en dat is voor ons makkelijker te eisen dan voor een ploeg om dit te realiseren. Met een budget van 50 miljoen kun je makkelijker met miljoenen salarissen rondstrooien dan met zelfs minder dan de helft daar van.

Kannibaal van Schepdaal 21 december 2020 om 20:14

Jumbo heeft op dit moment twee goede kopmannen (Roglic en Van Aert) en drie goede luxehelpers (Kuss, Bennett en Teunissen). Vol investeren in Roglic en Van Aert dus, en proberen om de luxehelpers te houden voor zo weinig mogelijk geld, en doorselecteren op de rest (Dumoulin, Kruijswijk) als er contracten aflopen.

Checco 21 december 2020 om 20:26

Klopt inderdaad. Dumo en Kruissie zijn geen winnaartypes (meer), beter investeren in de echte toppers. Ofwel WVA laten gaan en de enige Nederlandse toprenner MVDP aan bord halen. Anders krijgt de NL-identiteit weer een ferme knauw…

rogierb 21 december 2020 om 20:48

Van der Poel zal nooit naar Jumbo gaan. En terecht trouwens.

Panache 21 december 2020 om 22:27

Waan van de dag aub niet verwarren met beleid.

moa 21 december 2020 om 20:50

meer in een keurslijf dan bij JV lees ik hier. forum van komieken hier. teamorders volgen hoort er bij, maar bij INEOS zal dat niet meer zijn dan wat we dit jaar gezien hebben voor WVA. En ja dat kostte hem naar alle waarschijnlijkheid een 2tal toerritten, een wereldtitel en de RVV. Als ie net die paar procenten frisser was, als, als…

de vraag is wat duurt er zolang. de centen of de inhoud? mss wil WVA nooit meer zo moeten knechten als dit jaar.

rogierb 21 december 2020 om 21:06

Haha je bent zelf de slechtste komiek.

Lalsacien 21 december 2020 om 22:05

@moa dat is de mening van de supporters. Volgens mij kijkt van Aert daar anders tegenaan, zeker wat betreft het WK. Dat heeft hij vaak genoeg ontkracht.

-Stijn- 21 december 2020 om 22:40

Als van Aert aangeeft dat hij nooit meer naar de tour wil in dezelfde rol gaat hij dat nooit met volledige goesting hebben gedaan. Als je de docu hebt gezien zie je dat hij na 2 etappes baalde. Met name etappe 2 waar hij dumoulin moest helpen en een etappe waar Soren won. WK geeft hij inderdaad gewoon aan Roglic niets kwalijk te nemen. En ja de rvv, minstens een seconde vroeger aangaan en hij wint altijd, daar had het knechten in de tour niets mee te maken misschien wel de valpartij in de rvv en de mechanische pech.

Domestique 21 december 2020 om 22:58

In de VTM-docu merkte je inderdaad wel wat meer frustratie dan van Aert naar buiten bracht tijdens interviews met de pers.

Niet zo vreemd lijkt me, gezien het toch een renner is die ondanks zijn vrij rustige aard barst van de ambitie.

Fast Freddy 21 december 2020 om 22:34

Als de geschiedenis zich herhaalt, kiest WvA voor de centen. Heel simpel.

Beer 21 december 2020 om 22:54

Niet dat er iets mis is met voor de sollen kiezen, maar wanneer heeft hij volgens jou al eens voor het geld gekozen? Van Aert kon bij Nuyens meer verdienen dan bij Jumbo, mocht je daar naar willen verwijzen.

-Stijn- 21 december 2020 om 23:36

@beer inderdaad, mensen verwijzen hier constant naar terwijl dit niet klopt. Daaraan zie je ook wie de mensen zijn die zonder dat ze er iets van weten dingen staan te roepen.

Lalsacien 21 december 2020 om 23:57

@stijn “mensen verwijzen hier constant naar”. Overdrijven is ook een vak.

peervaneynthoven 21 december 2020 om 23:48

1+1=2. Maar vele ‘Zeemannetjes’ hier op dit forum blijven maar zeuren dat dat toch 3 is. Fantastische polemiek hier op basis (vaak) van ‘nationalisme’.
Om dat te staven: Michel Wuyts vind ik (en in mindere mate nu ook E.Plankaert en J.de Cauwer) een enorme Belgische eikel, die vooral in de afgelopen (corona) periode een slechte en partijdige commentator met duidelijk hoorbare antipathieën t.o.v. TJV bleek. Een heel slechte ‘verliezer’, een commentator onwaardig.
Omdat hij op een leeftijd is gekomen dat hij dat zelf niet inziet zal hij blijven volharden. Reden waarom ik niet meer op Sporza ‘geabonneerd’ ben. Ook de Giro en de meeste Italiaanse koersen zijn ze al kwijt.Er zullen er meer volgen.Kwestie van geld, zoals ook in geval van Aert.
Nog even dit: ik heb het volste vertrouwen in het management en begeleiding van TJV ( in 2021 JV) en denk dat zij zich geen moer aantrekken van alle goed bedoelde en minder goed bedoelde adviezen op dit forum en hun eigen weg (blijven) volgen.En terecht!

Theo Bovengemiddelkamp 22 december 2020 om 00:11

Hoe staat het met de interesse van Ineos voor MvdP? Is dat iets van vorig jaar, of bestaat die nog steeds?

yo-eddy 22 december 2020 om 23:55

vdp zit tot 2023 bij AF

yo-eddy 22 december 2020 om 09:35

…. ben benieuwd of dit wel netjes afgehandeld wordt of dat er wederom spelletjes worden gespeeld. Ook benieuwd of van Aert kiest voor kansen of knaken

FritsvanHoefelen 22 december 2020 om 09:48

Is die vorige zaak nu eindelijk al afgerond?

Pogacar_GOAT 22 december 2020 om 16:14

Ik neem aan dat de Belgen inclusief van Aert ook wel snappen dat hij bij Ineos in de grote ronden echt niet meer voor zijn eigen kansen mag rijden dan bij JV?! Gewoon een keuze voor de poen dus.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair