Koerswijziging: Wout van Aert opent wegseizoen dan toch in de Omloop

woensdag 26 februari 2020 om 10:57
Koerswijziging: Wout van Aert opent wegseizoen dan toch in de Omloop

foto: Cor Vos

Wout van Aert opent komende zaterdag zijn wegseizoen. De Belg is door Jumbo-Visma namelijk opgenomen in de selectie voor de Omloop Het Nieuwsblad. De deelname van Van Aert is opmerkelijk, daar de Strade Bianche pas zijn eerste wegkoers van het jaar had moeten worden.

Vanwege het Coronavirus dreigen diverse Italiaanse koersen te worden afgelast, waaronder Strade Bianche en Milaan-San Remo. Deze koersen heeft Van Aert allebei op zijn programma staan. Jumbo-Visma houdt ernstig rekening met het scenario dat beide koersen worden afgelast, zo laat het weten in een statement op social media. Van Aert is daarom te elfder ure toegevoegd aan de selectie voor de openingsklassieker. “We anticiperen met de deelname van Wout aan de Omloop op mogelijke afgelasting van andere wedstrijden in zijn programma.”

Van Aert had de grote Italiaanse eendagswedstrijden Strade Bianche (7 maart) en Milaan-San Remo (21 maart) op zijn programma staan. Ook GP Industria & Artigianato, daags na Strade Bianche, past in de voorbereiding van Van Aert op de grote Vlaamse voorjaarsklassiekers.

Van Aert krijgt tijdens de Omloop Het Nieuwsblad het gezelschap van Amund Grøndahl Jansen, Mike Teunissen, Pascal Eenkhoorn, Taco van der Hoorn, Maarten Wynants en Bert-Jan Lindeman.

Selectie flag-nl Jumbo-Visma voor Omloop Het Nieuwsblad
flag-be Wout van Aert
flag-no Amund Grøndahl Jansen
flag-nl Mike Teunissen
flag-nl Pascal Eenkhoorn
flag-nl Taco van der Hoorn
flag-be Maarten Wynants
flag-nl Bert-Jan Lindeman

Dit artikel delen:

38 Reacties

Vinyakke 26 februari 2020 om 11:05

Ow ow ow, voelt die zich zo goed dan!? Als ze al op tijd thuis geraken en niet in quarantaine moeten tenminste…

Rawolf 26 februari 2020 om 11:06

Dit is toch geen verassing, die wedstrijdhardheid moet hij zo snel mogelijk opdoen om goed te zijn voor de latere klassiekers. Desnoods noteert hij een DNF

rahimns 26 februari 2020 om 11:07

Hij rijdt daar omdat ze bang zijn dat de Italiaanse koersen gaan wegvallen vanwege het Coronavirus.

Marik 26 februari 2020 om 11:10

Zou best wel eens kunnen inderdaad

xistnc 26 februari 2020 om 11:19

Je hoeft niet per se ‘bang’ te zijn, om ergens rekening mee te houden en te anticiperen.

rahimns 26 februari 2020 om 12:24

@xistnc je begrijpt best wat ik bedoel ;)

john 26 februari 2020 om 19:09

En de Franse koersen ,inclusief de tour als dit virus aan dit tempo blijft doorgaan

Marik 26 februari 2020 om 11:10

Goed nieuws! Sterk team daar hoor. Wat ik me wel afvraag, wat is de toegevoegde waarde van Bert-Jan Lindeman in zo’n wedstrijd?

rahimns 26 februari 2020 om 11:11

Wout uit de problemen houden de eerste 150km… onderschat de capaciteiten van BJ niet op dat gebied

kelderfan 26 februari 2020 om 11:15

Je zou denken, dat Leezer beter is in dat werk.

Yeez 26 februari 2020 om 11:17

@kelderfan lindeman is ook een koning in plaatsing. die heb ik al zeer straffe dingen zien doen op dat gebied. Zit altijd vooraan

Yeez 26 februari 2020 om 11:15

Team is bang dat Italiaanse klassiekers worden afgelast

kelderfan 26 februari 2020 om 11:16

Op dit moment gaat ’t om de MSR toch.

xistnc 26 februari 2020 om 11:19

Dat is toch een Italiaanse klassieker??

Jowinho 26 februari 2020 om 11:53

Maar geen klassiekerS

Wheely 26 februari 2020 om 12:04

Strade en Tirreno zijn in vrije benaming ook soort een klassiekers toch? MSR is een monument. Beter was geweest Italiaanse voorjaarskoersen maar we weten waar het over gaat lijkt me.

TijmenCamps 26 februari 2020 om 11:40

Wout pakte overigens 2 KOM’s op de Teide gisteren…

Melkzuur 26 februari 2020 om 14:00

Meen je dat? Heb je een linkje?

koos verrek 26 februari 2020 om 11:43

Goeie move dan is ie ook weg uit dat besmette Tenerif dat binnenkort mss op slot gaat

Yeez 26 februari 2020 om 12:09

@koos hij zou sowieso morgen terug gaan. Omloop of niet.

koos verrek 26 februari 2020 om 12:43

2maart dacht ik pas maar kan me vergissen

ssj 26 februari 2020 om 13:43

2 maart geldt voor Kruijswijk en Roglic. Voorjaarsrenners gaan morgen terug

attickfan 26 februari 2020 om 12:50

Waarom rijdt Jumbo KBK niet ?

kelderfan 26 februari 2020 om 13:01

Hoort misschien ook wel tot de koerswijziging.

Kevin Lowagie 26 februari 2020 om 13:51

Slimme zet om Wout te brengen, ik verwacht hem wel in de finale.

Melkzuur 26 februari 2020 om 14:01

Ik niet, maar ik vind het wel een goed idee om hem in te zetten.

meestre 26 februari 2020 om 14:19

Als die mannen dat beslissen weten ze van meer. Mss ultieme bewijs dat Msr niet doorgaat

leegloper 26 februari 2020 om 15:29

Of het is voor Jumbo ook gewoon onzeker en ze willen geen risico dat Van Aert pas over een maand zijn eerste wegwedstrijd rijdt.

meestre 26 februari 2020 om 16:06

Weet jij hoeveel koersen er wel zijn in maart !!!

john 26 februari 2020 om 19:11

Meer dan in februari ?

Taliesin 26 februari 2020 om 14:53

Ik hoop toch heel erg dat wel de Strade Bianchi doorgaat.

DrJ 26 februari 2020 om 15:22

Tot nu toe is die regio nog coronavrij. Laten we hopen dat dat zo blijft

Gilberto 26 februari 2020 om 15:37

Ja, ik hoor voornamelijk MSR dit, MSR dat, maar om eerlijk te zijn, ken die me gestolen worden. Strade Bianche daarentegen, mooiste die er is!

Koersmaniak 26 februari 2020 om 16:07

Ik ken iemand die de Strade Bianche Gran Fondo ging rijden en zijn logies hebben het verblijf geannuleerd door het Corona-virus.

Taliesin 26 februari 2020 om 18:07

Ik heb tzelfde, leuk die Milaan San Remo , maar zou t veel vervelender vinden als ze de Strade annuleren.

Wheely 26 februari 2020 om 18:17

Laat ze de Strade maar uitstellen desnoods, wat mij betreft mag elke andere koers op de kalender er voor wijken.

Bikeage 26 februari 2020 om 19:22

Stelletje newjacks, beetje respect voor La Primavera!

Als ie niet doorgaat hoop ik dat ze alsnog Gilbert als winnaar uitroepen.

De Pakhaas 28 februari 2020 om 12:10

of iedereen dezelfde tijd als Mollema