Wout van Aert ontsnapt op training aan noodlottig verkeersongeluk
foto: Cor Vos (archief)
donderdag 30 maart 2023 om 13:00

Wout van Aert ontsnapt op training aan noodlottig verkeersongeluk

Wout van Aert is dinsdag aan een noodlottig verkeersongeluk ontsnapt tijdens een trainingstochtje in Nederland. Dat vertelde zijn vaste trainingsmaat Jan Bakelants in de wielerpodcast Wielerclub Wattage. “Wout was bijna dood. Hij lag letterlijk bijna onder de betonmixer”, aldus Bakelants.

Van Aert werkte dinsdag een trainingsrit van net geen 140 kilometer van thuisbasis Herentals tot de streek rond Eindhoven af. Ex-renner Jan Bakelants en veldrijder Daan Soete vergezelden als vaste trainingsmakkers de kopman van Jumbo-Visma richting Nederland. Ergens op een baantje over de landsgrens ging het bijna helemaal mis.

“Wout moest een intervaltraining doen, maar het fietspad op die weg was niet geschikt voor snelheden van 40 tot 45 kilometer per uur, dus reden we op de weg”, zo vertelt Bakelants. “Uit eigen ervaring weet ik dat de gemiddelde Nederlander het recht nog weleens in eigen handen neemt als ze zien dat een fietser niet op het fietspad rijdt. Na vijf minuten fietsen op de weg hoorde ik plots het getoeter van een betonmixer, die ons tegelijkertijd inhaalde.”

“Wout was bijna dood”
“Zoals het een echte wegpiraat betaamt, deed de bestuurder van de betonmixer de deur dicht terwijl hij aan toeteren was”, vervolgt Bakelants. “Wout kon niet anders dan Daan de kant inrijden. De actie van de betonmixer was echt disproportioneel. Ook al vind je als betonmixer dat je meer het recht hebt om op de betonnen weg te rijden dan een fietser, waarvoor er een slecht aangelegd fietspad was. Wout was bijna dood. Hij lag letterlijk bijna onder de betonmixer, het was echt schrijnend.”

Van Aert kwam gelukkig met de schrik vrij en zal zondag – zonder verdere ongelukken – gewoon aan de start verschijnen van de Ronde van Vlaanderen. De Belg is een van de grote favorieten voor de overwinning in ‘Vlaanderens Mooiste’, nadat hij dit voorjaar al de E3 Saxo Classic wist te winnen. In Gent-Wevelgem gunde hij de zege aan zijn ploegmaat Christophe Laporte en in Milaan-San Remo (3e) stond hij eveneens op het podium.

RIDE Magazine
101 Reacties
Sorteer op:
30 maart 2023 13:09
Ok, maar misschien is het dan handig om je blokjes ergens anders te doen?

Verder niet verbaasd over zulke gebeurtenissen.
30 maart 2023 13:21
Vreemd, weet die chauffeur niet dat Wout just niks moet?
30 maart 2023 13:23
Hierin zou je toch ook wel wat leiderschap van de ploeg mogen verwachten. De mond vol over veiligheid in koers; dan moet je hier ook je eigen renner op durven aanspreken.

Gebruik maken van een fietspad, als het er ligt, is namelijk verplicht voor fietsers. Het recht in eigen handen nemen is nooit goed, maar wielrenners hebben bij veel mensen al geen goede naam, en dat komt o.a. door dit soort gedrag. Zelf maar beslissen om op de weg te gaan rijden is trouwens ook het recht in eigen hand nemen. Niet doen dus. Dan moet je je trainingsblokken maar ergens anders doen. Genoeg rustige wegen of lange stukken fietspad waar je je een paar minuten uit elkaar kunt trekken, maar je moet het wel even bewust opzoeken.

Ben benieuwd of weg nog wat horen van Jumbo!
    30 maart 2023 13:30
    En van "Red Bull", net een nieuwe helm...
    30 maart 2023 13:48
    Het ligt er natuurlijk ook aan of het een verplicht fietspad is of niet. Bij een onverplicht fietspad doen Van Aert, Soete en Bakelants niets fout. Als het enkel een verplicht fietspad was en niet een snorfietspad zou wat Van Aert en co deden volgens de letter van de wet iets fout, maar niet in de geest van de wet (dan wordt er namelijk rekening mee gehouden dat er tweewielige voertuigen op de weg rijden die sneller gaan dan fietsers, maar niet dan auto's. Als het wel een verplicht snorfietspad was deden Van Aert en co volgens de wet inderdaad iets dat niet mag en in de geest van de wet zou het naar mijn mening een grijs gebied zijn.

    In geen enkel scenario is het gepast en toegestaan wat die betonmixer deed (als het verhaal van Bakelants klopt)
    30 maart 2023 13:51
    "Gebruik maken van een fietspad, als het er ligt, is namelijk verplicht voor fietsers."

    Onzin. Als het fietspad in slechte staat is (zoals 90% van alle fietspaden in België), is het bij wet toegestaan om gewoon op de rijbaan rijden.
    30 maart 2023 13:58
    @Jaepa

    Ik ben het niet helemaal met je eens. De regels zijn er voor de mensen en niet tegen de mensen.
    Er zijn genoeg plekken in mijn omgeving waar fietspaden liggen, maar waar het veiliger is, voor alle betrokkenen, dat ik (op mijn racefiets) op de weg rijd. Dus dat doe ik dan ook. En ja, dan krijg ik wel eens een chagrijnige chauffeur die mij moet inhalen.

    Ik zal voorbeelden noemen:
    - Een smal druk fietspad. Vooral met ouderen die toch 2 aan 2 proberen te fietsten. Daarnaast ligt een ruime tweebaansweg, waarop 1 x per 10 minuten een auto passeert.
    - Een fietspad die parallel loopt aan een provinciale weg (60 km p/h) eindigt en gaat verder in een smalle klinkerstraat die door het centrum van het dorp loopt. Echter als je de provinciale weg volgt, dan start er na 200 meter fietsten weer een nieuw fietspad.

    Zeker als ik in een groep fiets, kies ik ervoor om dan over de weg te gaan. Ik wil graag de oudere mensen en kleine kinderen niet lastig vallen of laten schrikken. Dan maar liever ingehaald worden door een chagrijnige auto.

    Trouwens bij mij is er geen 1 fietspad geschikt om intervaltraining te doen. Maar daarvoor moet ik waarschijnlijk de randstad voor uit.
    30 maart 2023 14:05
    Vooral dat eerste voorbeeld is een levernsgevaarlijke.

    Juist die ‘stille’ wegen verwachten ze je niet op de weg met fietspaden ernaast. Die zijn echt bloedlink. En waar ik rij heb je er veel van deze, never dat ik er op ga.
    30 maart 2023 16:07
    @Aerts
    Regels zijn er om het voor iedereen veilig te houden. Dan kun je niet hebben dat iedereen daar eigen afwegingen in maakt. Je hebt gewoon rekening te houden met andere mensen, en niet iedereen hoeft trainingen voor fietsers te faciliteren. Doordat iedereen maar doet wat hij/zij vind kunnen krijg je juist dat mensen een grafhekel aan wielrenners krijgen. Overigens is mijn eigen ervaring dat er best veel vriendelijke automobilisten zijn die je voorlaten, als je maar niet zelf bij voorbaat de voorrang neemt.

    Ik woon zelf in Den Haag en fiets veel in de omgeving. Rondom de Driemanspolder, langs de A12 naar Gouda en langs de roeibaan bij de Rotte zijn sowieso al drie plekken waar je prima interval/blokken/sprints kunt oefenen. Ik train zelf ook regelmatig op die manier en tja, dat betekent wel eens dat je in de remmen moet.

    In de Randstad kan ik mezelf trouwens geen weg voor de geest halen zoals in je eerste voorbeeld, waar het fietspad heel druk is, maar de autoweg ernaast heel breed en ontzettend rustig.
30 maart 2023 13:30
“Uit eigen ervaring weet ik dat de gemiddelde Nederlander het recht nog weleens in eigen handen neemt als ze zien dat een fietser niet op het fietspad rijdt."

Belachelijke opmerking dit..
    30 maart 2023 13:57
    Ja, ik weet niet of de gemiddelde Nederlander dat doet. Maar ik denk dat de gemiddelde wielrenner weleens meegemaakt heeft dat hij afgesneden is.
    Ik fiets maar een keer of tien per jaar en ben ook weleens van een dijkweg afgedrukt.

    Daarnaast ben je met een vrachtwagen beroepschauffeur, dus dit kan niet.

    Ik weet ook niet wat er mis is met of iemand aanspreken of de politie bellen als je zo iets tegenkomt en het je niet aanstaat.
    30 maart 2023 15:04
    Ik kan je uit ervaring vertellen dat Nederlanders in het verkeer echt enorm veel meer opgefokt zijn dat Duitsers of Belgen. Ik woon in de grensstreek, en het verschil als ik de grens over ga naar Duitsland is heel merkbaar.
    30 maart 2023 15:33
    Ben vorige week van Denemarken naar Den Haag gefietst voor een goed doel en dan merk je dat Nederlandse automobilisten echt anders zijn. In Duitsland en Denemarken zijn automobilisten erg vriendelijk en attent naar fietsers, maar in Nederland is dat 100% anders. "Dit is mijn weg" is het credo van de Nederlandse automobilist. De rest kan stikken.
    30 maart 2023 15:38
    Belgie en Duitsland staan dan wel weer in de Top-5 van Europa qua verkeersongelukken..
    30 maart 2023 15:38
    Nee hoor, het is echt waar. De Nederlandse automobilist is een vervelende dominee in het verkeer.
    Hier in Spanje kwam ik daar pas achter omdat ik zelf zo bleek te zijn :)
30 maart 2023 13:10
Tsja, niet netjes van de chaffeur natuurlijk, maar waarom ga je daar dan trainen? Een fietspad is om op te fietsen. En als je harder wilt fietsen dan een fietspad aankan. Waarom ga je dan niet ergens anders trainen waar het veilig kan? Die reactie van Bakelandts kan echt niet hoor. Zij veroorzaken zelf een gevaarlijke situatie door op de weg te gaan fietsen...en dan ook nog eens met 2 naast elkaar. Dat vergeet hij even in dit verhaal.
    30 maart 2023 13:19
    2 naast elkaar is niet breder dan 1 auto. Die betonmixer is een lomperik die bewust naar een ongeluk op weg leek
    30 maart 2023 13:38
    Je mag in Nederland met 2 fietsers naast elkaar rijden, mits je het overige verkeer daarmee niet hindert. Die laatste wordt nog wel eens vergeten, vooral sinds de fietser een beschermde status heeft.
    30 maart 2023 13:39
    Ik kan me vergissen maar ik heb niet het idee dat ze die betonmixer hinderden?
    30 maart 2023 13:40
    @Raul Alcala
    Want jij was erbij? Jij kent de exacte plek?
    Waar reed Bakelants zelf trouwens op het moment dat hij getuige werd? Ze werden 'tegelijkertijd ingehaald' maar toch laat hij het klinken alsof enkel WVA en Soete gevaar liepen en hijzelf niet. Erg vaag verhaal.
    30 maart 2023 13:45
    Kopinkas, het is toch duidelijk wat ik schrijf als ik zeg 'ik kan me vergissen maar ik heb niet het idee dat'? En de betonmixer deed de deur dicht. Ik zie het voor me
    30 maart 2023 13:48
    Hoe kom je erbij dat ze hem niet hinderen?
    De reactie van de betonmixer geeft toch duidelijk weer dat hij last van ze had.
    Tenminste toeteren en iemand afsnijden doe je niet zomaar.
    30 maart 2023 13:51
    Ik blijf niet in herhaling vallen ;)
    30 maart 2023 13:52
    Als je met 2 naast elkaar rijdt en er komt een betonmixer aan blijf je dat toch niet doen?

    Stond de wind vol kop (niet horen) of waren ze bezig met lelijke baan van Oudenaartje spelen?
    30 maart 2023 14:24
    Hinderen is ook bijv. als een vrachtwagen moet inhouden omdat er voor hem een tegenligger aankomt, Raúl. De doorstroom hinderen dus. Toen jij vroeger leerde fietsen, niet zo geleerd? Let op er komen auto’s aan, achter elkaar gaan rijden?
    30 maart 2023 14:34
    Nu je het zegt Klootje, way back. Ik zie ineens een versierde driewieler voor me waar ik mee door de straten paradeerde, met Palm Pasen
    30 maart 2023 14:52
    @Raul,

    Ze fietsen op een weg waar ook een fietspad naast ligt. Dat betekend dat ze op het fietspad moeten fietsen. Wat dus ook betekend, omdat ze op de weg fietsten, ze automatisch de bestuurder van de betonmixer hinderden, want ze horen daar niet te fietsen.
    30 maart 2023 15:15
    Mocca, je slaat de plank behoorlijk mis
    30 maart 2023 15:52
    @Raul, 3 wielrenners houden zich niet aan de nederlandse verkeersregelgeving. Hoe sla ik de plank mis?
30 maart 2023 13:15
Stel je voor: een Nederlandse betonmixer die Wout van Aert dood rijdt. Wielerflits koopt Jumbo-Visma op met wat dat oplevert aan klik-inkomsten.
    30 maart 2023 14:24
    Veruit de beste en meest verstandelijke reactie. Proficiat
30 maart 2023 13:31
De paar zeldzame keren dat ik als wielrenner in conflict kom met automobilisten is wanneer ik besluit de weg te pakken ipv het fietspad ernaast. Uiteraard moet zo’n betonmixer normaal doen maar ik vind tegelijkertijd dat je het gevaar ook wel een beetje opzoekt.
30 maart 2023 14:18
Als wielrenner train je op de openbare weg en daar gelden de regels die voor iedereen gelden, je hebt geen uitzonderingspositie omdat je je geld verdient met fietsen. Het is dus niet handig om op de weg te gaan rijden zonder te zorgen dat je daar weg bent als er een auto aankomt.

Als auto/betonmixer/chauffeur ben je altijd (gedeeltelijk) verantwoordelijk als er een ongeluk gebeurt met een fietser. Het is dus niet handig om fietsers af te snijden als je niet zeker weet dat ze op tijd aan de kant konden gaan.
30 maart 2023 15:45
Tussen Herentals en Eindhoven bevinden zich enkele vaarwegen, waaronder het Albertkanaal. De weggetjes of fietspaden langs die kanalen zijn uitermate geschikt voor intervaltrainingen: kaarsrecht, redelijk breed en heel weinig verkeer. Met een beetje planning kan je gewoon een goede training afwerken zonder oudjes, schooljeugd, werkverkeer en automobilisten te hinderen.
Hebben die trainende wielerprofs trouwens een fietsbel? Die is verplicht op de openbare weg.
    30 maart 2023 16:37
    Ah ja, een fietsbel: als Wout die had gehad, had die cementwagen vast niet zoiets gedaan!
30 maart 2023 13:29
Zal wel dik overtrokken zijn dit verhaal.
30 maart 2023 14:04
Geen nieuws, ik maak dit dagelijks mee als betonmixer
30 maart 2023 14:45
Ben benieuwd of de journalisten van Wielerflits e/o AD al naar de bestuurder van de betonmixer op zoek zijn.
    30 maart 2023 14:55
    Hopelijk heeft bakelands ook een kiekje van ze kentekenplaat
30 maart 2023 13:31
Zo dan, over clickbait gesproken, deze kop en dan als headline neerzetten, commercieel Wielerflits-succesje dit trainingsritje.
    30 maart 2023 13:36
    Het had nog beter gekund... Breaking: Nederlandse chauffeur probeert Van Aert dood te rijden vlak voor Ronde van Vlaanderen
    30 maart 2023 13:38
    Vooral het gebruik van de term 'noodlottig' is hier totaal misplaatst. Die zou ik echt wel voorbehouden voor een ongeluk à la Scarponi.
    En dan kun je nog altijd debatteren of de term 'verkeersongeluk' niet beter door 'verkeersagressie' wordt vervangen.
    Los daarvan is dit dan nog eens de versie van de heetgebakerde Jan Bakelants.
30 maart 2023 13:54
Domme actie van Van Aert door op de openbare weg te rijden terwijl er een fietspad ligt.
Dan had hij die tussentijdse intervaltraining maar wat eerder of later moeten doen wanneer er wel voldoende plaats was op het fietspad.
Een betonmixer als gevaarte heeft op een (smalle) weg ruimte nodig.
Op dat moment reed Van Aert ook nog eens naast Soete op de openbare weg terwijl er dus een fietspad lag.
Hij en Soete hebben niets te zoeken op de openbare weg. Kan mij voorstellen dat de chauffeur zich daar aan ergerde.
De uitspraak van Bakelants slaat nergens op tw uit eigen ervaring weet ik dat de gemiddelde Nederlander het recht in eigen handen durft te nemen als ze zien dat een fietser niet op het fietspad rijdt.”
Net alsof ze dat in België niet doen.
30 maart 2023 14:12
We hebben als wielrenners in Nederland een niet al te beste naam, en rijden op een autoweg terwijl er een prima fietspad naast ligt is een van de redenen. Veel automobilisten hebben een te kort lontje, maar ook veel fietsers rijden als complete debielen. Dit is niet handig van Wva.
30 maart 2023 15:13
Natuurlijk worden er fouten aan beide kanten gemaakt. Het is wellicht niet slim om blokjes te doen op een plek waar ook auto's rijden, maar als dit een boerenweggetje is waar 1x per 10 minuten een auto aan komt, is het eigenlijk juist wel een goede plek; rustige wegen met weinig verkeer waar je anderen zo min mogelijk hindert. Desondanks altijd in overweging nemen of je ergens blokjes kan doen. Ik heb de rit op Strava opgezocht en ik kan niet precies vinden waar het was, maar ze rijden zo lijkt het wel over rustige B-wegen.

(https://www.strava.com/activities/8791421839/overview)

Er wordt ook nergens gezegd dat ze naast elkaar rijden. Dat Daan de kant in werd gereden lijkt mij vooral te komen doordat wout vol in de ankers moest en opzij moest sturen; als je daar net rechtsachter zit heb je weinig keuze en moet je de kant in.

Betonmixer is altijd fout. Ongeacht wat er gebeurd, mensen actief in gevaar brengen is NOOIT de oplossing. Helemaal niet met een potentieel moordwapen van tien ton. Was het eigenlijk wel een 'Ollander', of was het gewoon een Belg? Ook die rijden nog wel eens de grens over. Overigens is het wel waar dat Nederlanders extreem snel opgefokt zijn in het verkeer. Als ik het vergelijk met Duitsers, Belgen, en al helemaal Spanjaarden, dan zijn we echt een opgefokt volkje. Ik fiets regelmatig in Duitsland, en daar is het echt veel relaxter fietsen.
    30 maart 2023 15:45
    Zo wordt dit ook weer een NL-BE. Volgens mij is het meer een discussie moet je op de hoogte zijn van de verkeersregels van een ander land en je daar aan houden. En een discussie moet je wel of niet de hand eerst in eigen borst steken als je zelf een gevaarlijke situatie in het verkeer creëert en daar dan agressie op volgt.
    Omdat Jan Bakelants de zelfkritiek overslaat doen anderen dat voor hem. Wat niet betekent dat daarmee de actie van de chauffeur goedgekeurd wordt. Wel dat velen zich op de eerste plek storen aan de toelichting van Bakelants.
    30 maart 2023 16:03
    Bakelants gaf in zijn inleiding al wel schoorvoetend aan dat ze daar niet mochten rijden hoor.
    30 maart 2023 16:31
    Mogelijk dat het om 1,2 km Postelseweg gaat.
    https://www.google.com/maps/@51.3348227,5.2917089,3a,75y,16.8h,86.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1sS6y_4iLtMbuuMosPsgfvqw!2e0!7i16384!8i8192

    Of de Hoef, daar is het fietspad echter slechts 100 of 200 meter 'slecht'.
    https://www.google.com/maps/@51.3806894,5.2971963,3a,75y,32.67h,91.07t/data=!3m6!1e1!3m4!1scuMqVVfn2LdzQClMb_0frA!2e0!7i13312!8i6656

    EDIT: Ik denk dat het op de Hoef is geweest. Je kunt op Strava namelijk precies zien wanneer ze weer op het fietspad zijn gaan rijden.
    https://i.imgur.com/XSp9gVe.png

    EDIT2: Het kan de Donk/Domineespad zijn geweest. Daar ligt ook echt een slecht fietspad.
    https://www.google.com/maps/@51.3680244,5.2896056,3a,90y,308.94h,96.66t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8fB3Jh0PNlAZKK6_wNCtdA!2e0!7i16384!8i8192
30 maart 2023 15:45
Bakelants heeft nogal eens de neiging om dingen groter te maken dan dat ze in werkelijkheid ziijn. Hoop niet dat dat hier ook het geval is. Verder is het niet zo slim om een training op deze manier (plaats) af te werken, er zijn al genoeg ongelukken gebeurd met soms fatale afloop.
30 maart 2023 15:56
I.D.L.:

Van Aert: 'Schrok een tweede keer toen ik zag dat Jan dat in een podcast verteld had'

De hoofdpersoon zelf reageerde in gesprek met "In de Leiderstrui" genuanceerd. 'Eigenlijk was het het soort incident dat jammer genoeg dagelijks voorkomt als je op de openbare weg fietst. Het was zeker niet veilig, maar tja, bijna dood...'

'We schrokken gewoon van een vrachtwagen die ons de pas afsneed, meer was er niet aan de hand. Ik schrok dan nog eens een tweede keer toen ik zag dat Jan dat in een podcast verteld had, want plots kreeg ik veel ongeruste berichtjes. Dat was nergens voor nodig.'
    30 maart 2023 16:11
    Zou Van Aert stilaan door hebben dat Bakelants vriendjes met hem wil zijn om dan constant met 'inside info' te kunnen uitpakken als analist?
    30 maart 2023 16:59
    Haha, Bakelants eindelijk ontmaskerd als de stemmingmaker en drama queen die hij is.
    Het had Wielerflits gesierd als het ook even aan minimale onderzoeksjournalistiek had gedaan en zelf even bij WVA was gaan polsen vooraleer dit verhaal op het net te pleuren.
    En dan nu: Laisse Béton, om het met Renaud te zeggen (beluister het lied even vooraleer over me heen te tuimelen).
30 maart 2023 13:26
Er zijn zo veel geschikte wegen om op te fietsen en of te intervallen, waarom dan juist fietsen waar het niet mag?
    30 maart 2023 15:42
    Wie zegt dat het daar niet mag? Er zijn veel wegen waarop je mag fietsen, terwijl er ook een fietspad is. En heb jij wel eens trainingsblokken gereden? Het is vaak erg lastig om een route te vinden waar je de de blokken kunt rijden zonder stoplicht of zijstraten.
30 maart 2023 13:57
Typisch dat het weer op die stoute wielrenners wordt gestoken die het wagen om op de weg te fietsen. Alsof het dan zomaar oke is om met een moordwapen als een betonmixer te proberen een fietser overhoop te rijden.
Als ik met m'n smartphone bezig ben in de wagen beginnen er ook geen vrachtwagens tegen m'n wagen te botsen.
Als hij op een fietspad of jaagpad die blokjes aan 45km/u zou dan was het weer gezeur dat hij daar anderen in gevaar brengt.
Bovendien mág je wettelijk gezien ook voor de weg opteren als het fietspad in zulke staat is dat het gevaarlijk wordt (al heb ik daar al meermaals discussie over gehad met de politie over wat "gevaarlijk" is).
30 maart 2023 14:13
Wat een k.t reacties hiero ! Dus Wout was fout, en die betonwagen mag hem dan in levensgevaar brengen omdat hij niet op het fietspad rijdt?? Hallo hé, waar zit in godsnaam je verstand? Zoals Bakelants zegt: "disproportioneel." Tja, we leven in overspannen tijden, waar het begrip verdraagzaamheid een anachronisme is.
    30 maart 2023 14:25
    Precies .
    30 maart 2023 14:54
    In hoeverre is wout daadwerkelijk in gevaar geweest? Was jij erbij? Moeten we bakelandts zomaar op zijn blauwe ogen geloven? Die opmerking over de gemiddelde Nederlander zegt denk ik al genoeg met hoeveel zout je dit verhaal moet nemen.
    30 maart 2023 15:20
    Vooral het stemgeluid van Bakelants is "disproportioneel."
    30 maart 2023 16:01
    Overigens bracht Bakelants het zeer veel malen minder dramatisch op tafel dan dat er hier op voortborduurt wordt.
30 maart 2023 14:19
Wat een sensatie om niets weer zeg....
En je moet maar durven ook: je zelf niet aan de verkeersregels houden en dan nog een grote bek hebben ook! Waarom denken ze dat dat fietspad daar ligt? Zou het er iets mee te maken kunnen hebben dat het voor fietsers niet veilig is om op de rijbaan te rijden? Erg ongeloofwaardig ook dat het fietspad in Nederland te slecht zou zijn voor een specialist in veldrijden, onverharde wegen, Vlaamse wegen en kasseien! Blijf dan lekker in België trainen.
31 maart 2023 07:36
Gezien de route zal het de n69 geweest zijn, dan wordt je niet blij als vrachtwagenchauffeur als daar wielrenners op de weg rijden die je in moet gaan halen.
30 maart 2023 13:45
Jongens jongens wat een clickbait, wordt steeds gekker hier. De benen van Boonen zijn ook in de betonmixer geweest, was bijna dood geweest, 6 uur stilstaan.
    30 maart 2023 17:00
    Gelukkig is die Boonen best wel een Taaie klant.
30 maart 2023 14:52
Gespreksstof voor Vive le Velo

Reacties zijn gesloten.