Wout van Aert maakt daags na overwinning in Boom stevige offroad-rit

zondag 5 december 2021 om 19:18
Wout van Aert maakt daags na overwinning in Boom stevige offroad-rit

foto: Cor Vos

Wout van Aert koos ervoor om zijn zondag hoofdzakelijk op de fiets te spenderen. Hij maakte als vervanging van de afgelaste Scheldecross een modderige toertocht in de Kempen van maar liefst 123 kilometer. Goed voor een dikke vier uur fietsen.

Van Aert had daags na zijn overwinning nog niet genoeg van het ploegen in de modder. Via Mountainbike.be en Strava leerden we dat hij meer dan 100 kilometer en meer dan vier uur op zijn Cervélo zat. Het gaat hier over de Cervélo R5-CX, dezelfde fiets waarmee Marianne Vos het veld gaat betreden.

De Belgische kopman van Jumbo-Visma reed over singletracks in en rond Lille, Vorselaar, Herentals en Kasterlee. We konden op zijn Instagram zien dat hier heel wat modder aan te pas kwam, toch kon Van Aert een gemiddelde voorleggen van 27,3 km/h. En dat na zijn zware inspanning van zaterdag in de Superprestige in Boom. Het is duidelijk dat Wout van Aert nu al in een goede vorm verkeert.

Volgend weekend rijdt Van Aert in Essen op zaterdag en in Val di Sole op zondag, waar er sneeuw wordt verwacht. “Heel lang geleden dat ik nog op sneeuw of ijs gefietst heb. Ik herinner me dat ik dat als jongere niet echt onder de knie had. Ik ben benieuwd wat dat daar gaat geven. Ik kijk er in elk geval naar uit”, vertelde hij ons gisteren na afloop van de cross.

Strava-file van Wout van Aert

Dit artikel delen:

30 Reacties

DuMoullemAert 5 december 2021 om 19:57

Wat een bikkel.

Franco Ballerini 5 december 2021 om 20:01

Zeg dat wel. Mathieu moet dit jaar echt aan de bak.

5211 5 december 2021 om 21:17

Jazeker Franco, echter wanneer Poeleke gewoon zijn trainingen volgt zal hij grote kans weer de meerdere zijn in de cross. Met minder verschil? We gaan het zien.

Wout is uiteraard op vermogen en op de macht rijden een uitzonderlijke topper. Wanneer hij zijn vorm zo opbouwt en zonder tegenslag vrees ik voor de concurrentie in het voorjaar op een enkeling na zoals MvdP.

notriple 6 december 2021 om 09:43

Als v.d.Poel maar denkt dat hij trainingsarbeid tekort komt op v.Aert dan lost hij dat wel op hoor. M.i. is hij wat talent aangaat nog steeds sterker dan v.Aert.

JarnoV 5 december 2021 om 21:23

Lekker belangrijk als zijn trainingen nu al nieuws zijn laat hem lekker

Mwielerfan 6 december 2021 om 15:01

Hehe dacht ik okk

kleomantre 5 december 2021 om 21:41

At hij ook niet een bruine boterham?

Mwielerfan 6 december 2021 om 15:01

Met pindakaas, want hij is halve hollander

storm-biker 5 december 2021 om 22:46

Wat is dit voor onzin artikel? Een prof die een dag na een wedstrijd gaat trainen, dat is toch niks nieuws…

Westfalen 5 december 2021 om 23:31

Dit soort ritten kun je toch op Strava zien. Nieuwswaarde is nul komma nul.

SteelHorseCowboy 5 december 2021 om 23:34

Is maar 1 uurtje meer dan ik vandaag gereden heb.

FondriestTF3 5 december 2021 om 23:57

Ik ben groot fan van Van Aert hoor maar om zijn trainingsritjes als nieuwsitem te plaatsen, gaat toch wel ver.

Mocht de redactie het niet weten: alle renners trainen. Zonder uitzondering. Bijna elke dag ook. En soms heel lang. Soms ook niet. Soms intervals, soms duur, soms tempo… het is me allemaal wat zeg.

Pizzi 6 december 2021 om 08:13

Matje traint amper hoor ;)

Comments 6 december 2021 om 06:02

Dit soort berichtgeving is zeer populair in Belgie..

Dikke Man 6 december 2021 om 07:01

Tsja, als de komkommer al is uitverkocht en het te vroeg is voor alle eindejaarslijstjes, wat die je dan?

Romāns Vainšteins 6 december 2021 om 07:14

Apart dat die roffelscheet halverwege dit verslag mist, toeval?

En niks België, straks krijg je het exact zelfde geouwehoer met ‘MvdP is trainingsjack kwijt na deze rond laten slingeren tijdens oefening debiel hard intervalletje op ronde km in openbaar wandelgrensbos’

Comments 6 december 2021 om 08:24

In de Belgische pers ook over van der Poel, jazeker

Dikke Man 6 december 2021 om 08:37

In Nederland gebeurt dat ook maar alleen door de troepkrantjes. In België is er minder onderscheid en ontkom je gewoon niet aan de troep. Ook de VRT spendeert meer aandacht aan een sekstape van een of ander radiohoofd dan aan serieuze problemen. Beschamend.

lo squalo dello Stretto 6 december 2021 om 09:02

De VRT besteedde daar meer aandacht aan om zijn eigen scherm-/radiogezichten te beschermen. Wat beschamend was want ze waren gewoon zwaar in de fout gegaan.

Limal 6 december 2021 om 07:39

@Redactie: niet doen (dit soort “artikels”)

kleomantre 6 december 2021 om 08:34

Juistem we zijn hier toch niet op de website WielerFart.nl ?

Koers 6 december 2021 om 09:01

Zolang jij blijft klikken, blijven zij serveren. Zo lastig is het toch niet om niet om een artikel te klikken?

Binda 6 december 2021 om 09:31

Door dit soort non-berichtje loop ik op de site 5 minuten te zoeken naar een wedstrijdverslag en de uitslagen van zaterdag. Die waren alweer ergens verstop op pagina 2 of 3. redactie, stop alsjeblieft met dit soort non-info. Als ik er geïnteresseerd in was, had ik zelf ook wel op zijn Strava kunnen kijken.

Romāns Vainšteins 6 december 2021 om 09:51

Ik zoek nog een partner-in-crime en dit hier lijkt me de aangewezen plek.

Na bestudering van hun strava-files en wat hulp (bedankt!) van een vriend die econometrie studeert heb ik van zowel WvA als MvdP de 5 hoogstwaarschijnlijke passageplekken op trainingrondjes in kaart gebracht. De ereboogjes met ‘Hup! …’ die ik de afgelopen maand gemaakt hebben komen het mooist en strakst te staan wanneer je ze precies gelijktijdig aan weerszijden de grond in slaat.

Heb jij een wat grotere auto en ben je bereid de kosten te delen PM me dan even.

peter s 6 december 2021 om 11:26

Tsjonge jonge wat een jankerds hier ….of je leest het , of je leest het niet

Mwielerfan 6 december 2021 om 15:04

Ik ben het puur gaan openen om te kijken of de rest het net zo bizar vond als ik. Dus ik heb het niet gelezen en zit hier toch. Waar pas ik nu in jouw kader?

Romāns Vainšteins 6 december 2021 om 11:36

En ‘stevige offroad rit’, dat is niet toevallig iets buitenechtelijks in het straatVlaemasch? Gewoon om de commentaren zuiver te houden..

Barry Batsbak 6 december 2021 om 13:22

Nee, dan was het “scheefrijden”.

Mwielerfan 6 december 2021 om 15:05

Ik hoorde laatst bij ten dam dat ie regelmatig 5 a 6u traint, dan is 4u na een inspanning van 1u intensief de dag ervoor niet zo spectaculair lijkt me