Wout van Aert kan nu gaan knechten – WIELERFLITS UPDATE #10

zondag 10 juli 2022 om 07:21
Video

Wout van Aert heeft opnieuw toegeslagen in de Tour. De groene trui drager raakte in Lausanne in de laatste hectometers nog eventjes ingesloten, maar zelfs dat kon hem niet weerhouden van zijn de tweede ritzege in deze Tour.

Met een riante voorsprong in het puntenklassement kan Van Aert nu de knop omzetten en zich in dienst stellen van klassementskopmannen Jonas Vingegaard en Primoz Roglic, stellen verslaggevers Nico Dick en Raymond Kerckhoffs in de WielerFlits Update van vandaag.

Beluister de podcast hier:


De WielerFlits Update is ook te beluisteren als podcast
iTunes
Spotify
RSS-feed

Dit artikel delen:

20 Reacties

poortje de dijkenstoemper 10 juli 2022 om 07:54

Jumbo heeft maar1kopman en dat is Wout zelf

0
Comments 10 juli 2022 om 08:35

Nee… 3 kopmannen! en Wout is daarnaast ook nog n prima knecht voor die twee.

0
drethehague 10 juli 2022 om 09:05

Klopt als wout bergen gaat trainen is hij de kandidaat voor de volgende tour

0
Erik de Vlaming 10 juli 2022 om 09:07

Hopelijk krijgen de andere renners in het peloton nu ook een kans. Niks ten nadele van Wout maar wat is het saai zo de tour. Er lijkt maar 1 ploeg (JV) en 1 renner Pogi mee te doen de rest zijn tot nu toe figuranten. En blijkbaar moet ik het ook nog leuk vinden omdat het een sponsor uit Nederland (jumbo) is waar alleen kruiswijk uit Nederland komt. Ik vind er niks aan en Jumbo zou veel beter 8 Nederlanders van het niveau Roosen en Theunissen opstellen wat veel leuker is en beter voor de wielersport. Dit team doet mij te veel aan de ploeg van Lance denken en dat waren nou niet echt de meest leuke ronde van Frankrijks. Ik was toch voor Ulrich

0
Romāns Vainšteins 10 juli 2022 om 09:14

Lance had er geen figuur zoals van Aert bij.

En de eerste 10 dagen is nogal anders dan de volle 21. Zowel van Aert als Pogi lijken met 2 zeges de man en hun felle truitjes behoorlijk gewoekerd te hebben. Ik moet nog waar zien waar het allemaal op uitlopen gaat en kan me goed voorstellen dat sommige ploegen even wat rust pakken totdat ze uitgeraasd zijn.

0
FDJ 10 juli 2022 om 10:09

@Erik de Vlaming. Ik zou mij als Vlaming zijnde drukker maken over Quick Støp dat intussen met drie Denen rijdt en het Hollandse Jumbo met 3 Vlamingen. Gaat blijkbaar toch iets niet helemaal lekker bij Ome Pat.

0
Marcus Aurelius 10 juli 2022 om 11:04

Aan de schrijfwijze van je nickname en je standpunten zou ik eerder denken dat je Nederlander bent i.p.v. een Vlaming. Welkom in het moderne wielrennen. Als het je een troost mag wezen, de grootvader van Wout was een Nederlander. p.s. De moeder van Max Verstappen is een Vlaamse, en ze hebben altijd in Vlaanderen gewoond. :-)

0
xistnc 10 juli 2022 om 11:07

Lance had (en heeft) Hincapie, die met de juiste preparatie een heel eind in de buurt kwam bij het profiel van Wout (sprinten, tijdrijden en klimmen).

0
Erik de Vlaming 10 juli 2022 om 11:59

Ach ja leuk als de Mol vandaag kan uitpakken dat zou toch leuk zijn. Tegenwoordig regeren de cijfertjes en oortjes zo in het peloton toevalligheden bestaan niet meer en dat maakt een tour tot nu toe wat minder leuk. Ik had het leuker gevonden als een Vinnegaard bij Uno-x had gereden en van Aert gewoon bij Lotto en dan met 10 kanshebbers voor het geel de tour starten.

Boogerd en Dekker waren ook goede renners en gingen na ieder tourrit nog een keer naar wat vrouwen en de dag erna weer goed fietsen en een mening hebben. Dat waren en zijn persoonlijkheden. Tegenwoordig zie je alleen Marijn Zeeman iets zeggen

0
tramontana 10 juli 2022 om 12:10

Het team van Lance won geen sprints, zat niet mee in de vlucht, ging niet voor groen, viel niet aan van 150km van de streep. TJV brengt toch spektakel denk ik dan, en breekt zelf de koers open, durft Pog aan te vallen. Hirschi, Bjerg, Majka, Soler… dié blijven hondstrouw bij hun kopman zitten. En de andere ploegen… sinds de term Micky Mouse aanval zijn intrede heeft genomen, lijkt het alsof ze niet op hun bek durven gaan, spijtig.

0
Bart 10 juli 2022 om 12:46

Boogerd en Dekker waren ook dopeurs dus waarom zou je zo’n figuren terug in het peloton willen? Controversieel zijn en doen, tijdens en na je carriere, zoals Dekker is ook niet hetzelde als een grote persoonlijkheid hebben.

En de wereld wordt groter dus acht Nederlanders aan de start bij Jumbo gaat ook nooit voorvallen vrees ik

0
Erik de Vlaming 10 juli 2022 om 14:24

Dopeurs moeten inderdaad uit het peloton blijven maar wat meer aansprekende types zoals een Sagan mogen wel in het peloton rijden daarvoor komen mensen naar de koers.

Vandaag een grote kopgroep met geen enkele Nederlander erg jammer. Wel twee sprint ritten gewonnen maar voor het overige karig deze tour. Misschien dat ze in de nacht dezelfde toeren uithalen als een Boogerd en Dekker maar ik ben bang dat ze dan op 1 oor liggen!

0
Laatste man 10 juli 2022 om 10:50

2 dagen geleden nog vrijheid nodig, terwijl hij al alle ruimte kreeg. Nu ineens weer knechten. Geen niveau dit.

0
Davide_Formolo 10 juli 2022 om 12:46

Haha, dit is inderdaad opportunisme in het kwadraat!

0
Harry Hek 10 juli 2022 om 10:54

Hij moest toch meer vrijheid krijgen? Als je daar dan een mening over hebt wat van zegt krijg je een ban zonder uitleg. Om nu zelf compleet te draaien puik werk jongens?

0
tramontana 10 juli 2022 om 12:22

Wout kan drinkbussen halen, zijn kopmannen uit de wind zetten, doortrekken en waaiers opzetten. En Wout lijkt me zo’n coureur die dat ook nog graag doet voor zijn team. Want Wout weet dat geel pakken in Parijs ook zijn groene trui een geel randje geeft, al zou ik er dan een gouden randje van maken. Hij is als de Jumbo-gerant die voor sluitingstijd nog even een borstel neemt om samen met het personeel de keet schoon te maken. En dat is mooi.

0
Bart 10 juli 2022 om 12:51

En als hij zijn rol goed speelt dan sprokkelt hij automatisch ook punten bij voor zijn trui. De kopmannen vanvoor houden maak dat je er zelf ook rond hangt. Hopelijk is Jumbo als collectief sterk genoeg om Pogacar toch aan te vallen, maar ik vrees er wat voor.

0
Baroudeur Baroudeur 10 juli 2022 om 15:16

Belachelijke kop. De 2 andere kopmannen lopen altijd aan het handje van Van Aert. Motto: slechte benen, vervelende lekke band, Woutje zal het wel oplossen. Waarom trok Vingegaard of Roglic gisteren niet de sprint aan voor Van Aert? Zoals steeds éénrichtingsverkeer… Planckaert heeft gelijk op Sporza: in een ploeg die volop de kaart Van Aert trekt, wint hij 5 ritten, als het er al niet meer zijn. Zie geen enkele reden waarom Van Aert zou moeten knechten voor 1 van die 2 semi-vedetten.

0
Romāns Vainšteins 10 juli 2022 om 16:16

Ik begrijp werkelijk niet waarom deze frustratie zo domineert tov het feit dat Wout juist vanwege deze kwaliteiten de patron van het peloton anno 22 is. Het is juist zo veel meer dan een solist.

0
Bart 11 juli 2022 om 08:36

Baroudeur, ik zie dan weer geen enkele reden waarom hij niet zou knechten op de momenten dat het nodig is. We zijn één week ver en hij heeft twee keer (?) iets moeten doen voor de ploeg en voor de rest was hij vrij om zijn ding te doen, héél erg is dat ook niet volgens mij.

Ga je klassementsrenners energie laten steken, die ze nodig hebben over heel de tour, in het aantrekken van een sprint? Ga je de klassementsmannen in het gewoel van een sprint duwen waar ze kunnen vallen en kunnen klassementsmannen wel tactisch (positioneren, gaten zien, …) als qua vermogen een sprint aantrekken? Het is ook niet zo dat Vinegaard en Roglic verplicht zijn om ooit iets terug te doen voor Wout he, Wout wordt dus wel betaald om te rijden voor Jumbo en voor de ploegbelangen te gaan?

Dus eigenlijk is al dat gedram dat hij in een foute ploeg zit onnodig, hij heeft zelf gekozen voor Jumbo dus als hij vind dat hij er goed zit dan zit hij er goed.

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone