Wout van Aert is gespot op de nieuwe Cervélo van Jumbo-Visma

zaterdag 7 november 2020 om 09:16
Wout van Aert is gespot op de nieuwe Cervélo van Jumbo-Visma

foto: Cor Vos

Wout van Aert is zijn nieuwe materiaal al volop aan het uitproberen. Op de nieuwe Cervélo van Jumbo-Visma, die is uitgerust in de geel-zwarte kleuren van de ploeg, was de Belgische renner gezien tijdens een trainingsronde.

Al in juni deden de geluiden de ronde dat Jumbo-Visma aan haar laatste jaar op racefietsen van Bianchi bezig was. De Nederlandse WorldTour-ploeg maakte voor het zevende jaar op rij gebruik van materiaal van het Italiaanse merk. Het team zou overstappen op Cervélo en in oktober werd dat nieuws officieel bekrachtigd.

“Cervélo is een innovatief en vooruitstrevend merk. We zijn erg blij dat onze wielerploegen vanaf volgend jaar op Cervélo rijden”, zei teammanager Richard Plugge. “Het merk is onderdeel van Pon, net als wij een Nederlands wereldwijd opererend bedrijf. Het is mooi dat twee Nederlandse merken die wereldwijd impact maken elkaar hebben gevonden.”

Switch midden in het crossseizoen
Wout van Aert is dus inmiddels al gezien op zijn nieuwe fiets. Vanuit een auto was de winnaar van Strade Bianche, Milaan-San Remo en twee Touretappes gefilmd en de beelden werden gedeeld op social media. Voor Van Aert valt het begin van de samenwerking midden in het crossseizoen, dus moet hij in het midden van de winter van materiaal switchen.

De renners van Jumbo-Visma hebben, met ingang van januari 2021, de keuze uit de R5 Disc, S5, P5 en Caledonia. De fiets wordt uitgerust met schijfremmen en afgemonteerd met een draadloze 12-speed Shimano-groep, weet WielerRevue. Het betreft de nieuwste Dura Ace-groep, die nog niet voor consumenten verkrijgbaar is.

Dit artikel delen:

26 Reacties

Polleke 7 november 2020 om 09:32

Cadel Evans heeft zo ooit een maand salaris moeten inleveren…

vanSpringel 7 november 2020 om 09:40

Wanneer dit Wout van Aert inderdaad op de foto is, dan lijkt het mij verstandig dat ie een Bike-fit meting laat doen. Volgens mij is de stack van die Cervelo duidelijk anders dan die van z’n Bianchi. In ieder geval op de fiets waarop ie op de foto staat, een langere stuurpen, en zadel verder naar achteren. Uiteraard binnen de gestelde UCI-normen.

madeinstars 7 november 2020 om 10:13

Goeie tip, bel ‘m ff op.

vanSpringel 7 november 2020 om 10:38

@madeinstars, heb je z’n nummer ?

Merlinappa 7 november 2020 om 22:00

Natuurlijk is de stack anders, het is een ander frame. Verder lijkt het me logisch dat de maten van een bikefit gewoon 1 op 1 overgenomen worden. Voor pro teams is dat een makkie.

coppicoppi 8 november 2020 om 20:28

Daar zullen ze inderdaad niet aan gedacht hebben. Supertip. Miljoenenteam, maar dit hebben ze niet geregeld………..

madeinstars 7 november 2020 om 10:13

Ik ga het celeste echt missen. Die combi met het geel zwart is toch een beetje cult geworden.

doorak 7 november 2020 om 13:12

Yep.
Overigens met nog maar blijken of de Cervelo’s echt beter zijn dan huidige Bianchi’s. Vaak gaat het gewoon om geld, niet meer, niet minder.
Bianchi heeft soms nog nadeel mbt destjds de selchte TT fietsen maar dat is al lang hersteld. De Oltre is oud zegt men. Maar wanneer de geometrie klopt en frame goed gemaakt is maakt dit niets uit.
Cervelo heeft vanuit verleden een echte innovatie naam. Echter is allemaal marketing. Bij veel testen blijken er ook bij dure cervelo’s voids in het carbon te zitten en is het bracket vaak zo scheel als ik weet niet wat, zowel radiaal als axiaal. Bovendien zijn vaak de gaten niet eens mooi rond gemaakt waar de lagers daardoor meer frictie krijgen. Namelijk de frames vd profs komen echt niet uit andere mallen. Worden hooguit in nabewerking hoop ik beter bewerkt.

coppicoppi 8 november 2020 om 20:34

Nu valt over (wan)smaak natuurlijk niet te twisten, maar de kleurencombinatie geel/zwart/celeste vloekte al jaren door het scherm heen. Niet om aan te gluren. Hoewel persoonlijk geel/zwart niet mijn favoriete kleurencombinatie is, hebben ze nu in ieder geval icm de fiets een passende kleurencombinatie. Daarnaast is Cervelo kwalitatief en zeker qua aerodynamica Bianchi al een paar jaar geleden voorbij gestreefd.

Pils 8 november 2020 om 23:40

Cervelo beter qua kwaliteit? Zoals hierboven al genoemd zijn er heel veel mensen die problemen hebben met het bracket bij een Cervelo. Ook qua aerodynamica zal het wel meevallen. In de windtunnel zijn ze misschien wel sneller, maar dat blijkt vaak toch mee te vallen in de realiteit. Uiteindelijk zal het weinig uitmaken op welke fiets ze rijden denk ik.

coppicoppi 9 november 2020 om 08:40

Er zijn niet “heel veel mensen” die problemen hebben met hun bracket bij Cervelo. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die een slechte ervaring hebben en dat posten, maar dat zijn er niet meer of minder dan bij andere merken. Dat is nu echt “fake news”. Niet onderbouwd en op sentiment afgaand. En die aerodynamica is aantoonbaar beter (pak de cijfers erbij). Hoewel ik het helemaal met je eens ben dat dat in een reguliere wegwedstrijd weinig invloed heeft, zal het met de R&D die Cervelo inzet tov Bianchi in de nabije toekomt nog wel eens wat verder kunnen uitlopen tov elkaar. In de tijdritten kan dat een belangrijk verschil gaan maken en met de huidige verschillen in de grote rondes, zijn dat belangrijke marges.

Wheely 7 november 2020 om 10:13

Benieuwd waar die op gaat crossen dan. Die Caledonia is meer een Roubaix fiets.

Murcia 9 november 2020 om 00:31

Kan wel eens een Focus worden, ook onderdeel van de Pon familie.

FritsvanHoefelen 7 november 2020 om 10:28

2020 nog op Bianchi toch? Of krijgen we weer een stickerplak-act?

Arie den Blanken 7 november 2020 om 13:21

Fietsje overspuiten in zulke gevallen is heel gebruikelijk.

Olly 7 november 2020 om 10:31

Ziet er mooi uit, vooral dat tasje onder het zadel en die reflector er onder doen het goed.
Overigens heb je getekend om met het gesponsorde materiaal te rijden als contractrijder bij een ploeg (prof of geen prof) in en out of competition. Dat kan wel eens een vervelend staartje hebben financieel.

Veloburto 7 november 2020 om 10:40

Wat een nieuws!

Italia 7 november 2020 om 11:02

Wat een verschrikkelijke kleurencombinatie zeg.

Wheely 7 november 2020 om 11:18

Ik vind het ook geen fraai plaatje maar of dat aan de kleurencombi ligt.
Het zijn immers dezelfde kleuren als de outfits.

Taurus 7 november 2020 om 12:12

Nieuwenhuis reed afgelopen jaar in het veld op een Cervélo Aspero. Een gravelbike die ook geschikt zou zijn om mee te crossen. De reacties op dat nieuwsbericht op deze site waren niet van de lucht. Ik ben inderdaad benieuwd waar Van Aert in 2021 mee het veld in duikt.

Arie den Blanken 7 november 2020 om 13:24

Op welke fiets maakt niet uit want dat is allemaal lood om oud ijzer. Ben benieuwd of hij het niveau van Toon Aerts en Eli Iserbyt haalt in het veldrijden.

SnellePelle 7 november 2020 om 15:15

Arie de specialist.

De Aspero lijkt in de verste verte niet op een fatsoenlijke crossfiets.
Laag bracket, flauwere stuurhoek en andere stack verhouding.

dynamo 7 november 2020 om 15:07

tja, je moet blijven trappen :)

VerstandOpNul 7 november 2020 om 22:26

Zo te zien ook nog een extra sponsor (cebon.be?) voor Wout..

Wheely 7 november 2020 om 22:40

Ja dat is sinds eind 2018 zijn persoonlijke sponsor voor in het veld.

rvb 8 november 2020 om 17:31

Afschuwelijk lelijk hok, net zoals die nieuwe Bianchi tussen 2().

Headlines

Materiaalzone

Populair