Wout van Aert: “Ik voelde me niet fris”

maandag 9 januari 2017 om 16:44

foto: WielerFlits / Niels Bastiaens

Van Wout van Aert zijn we gewend dat hij altijd in de top-2 eindigt, maar vandaag moest de wereldkampioen in Otegem genoegen nemen met plaats vijf. “Ik voelde me niet fris”, stelde hij na afloop in het flash interview. “Rondrijden ging nog, maar snelheid zat er niet meer op.”


“Bij de start zat ik ingesloten”, vervolgt Van Aert. “Het duurde te lang om renners op te rapen. Ik schoof stilletjes op, maar meer dan de vijfde plaats zat er niet in.”

De Belg vindt dat een wereldkampioen wel recht heeft op een snipperdag. “Ik denk het wel”, zegt hij. “Het is niet mogelijk altijd goed te zijn. Gisteren was ik na het BK ook niet echt met recuperatie bezig, maar meer met de titel. Dan is het normaal dat het vandaag wat minder was.”

Winnaar Mathieu van der Poel kende een plezierige dag. “Dit was mijn eerste moddercross van het seizoen”, stelde hij. “Ik vond het best leuk, maar ook lastig, vooral die passage in de materiaalzone. De rest van het parcours kon ik op techniek overbruggen.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

KnightBiker 9 januari 2017 om 17:01

Tja, logisch ook: Het BK werd bijna gevierd als een WK terwijl het NK bijna een niemandalletje was, wat betreft wedstrijd spanning stelde dat niet veel voor.
Het BK parcours + mensen massa was ook wel episch te noemen, zo langs het strand en met die imposante brug. Hopenlijk ook ooit zo iets in Nederland (Zeeland bijvoorbeeld)

Myridley 9 januari 2017 om 17:21

Menig parcours word gebouwd op de renner

Pizzi 9 januari 2017 om 17:31

RIP die renner. #au

polke 9 januari 2017 om 17:39

Gisteren gewoon te laat geworden

Col du Bramont 9 januari 2017 om 18:20

Is bovenstaand bericht wellicht een quote vd Wout van Aert fan- site?

Pantani77 9 januari 2017 om 20:03

Zal vast wel een pint hebben gehad gister maar hij is gewoon heel diep gegaan op het BK

mus van de maasstad 9 januari 2017 om 21:20

edit redactie: geen onzin svp

richi 9 januari 2017 om 21:35

Tja beter op reserve 5e dan zichzelf helemaal leegrijden en weer 2e worden.

Thijs E 9 januari 2017 om 22:29

Gewoon temporiseren richting het WK, verder niks.

tendam 9 januari 2017 om 23:18

@knightbiker
Alsof het BK spannend was? Qua publiek kan de cross in Nederland uiteraard niet wedijveren met Vlaanderen (al valt dat in Noord-Brabant nog wel mee).

LucasR 10 januari 2017 om 01:08

Wat een flauw ventje.

Melkzuur 10 januari 2017 om 12:40

Ik denk niet dat hij nog zal winnen in aanloop naar het WK. Op reserve de klassementen veiligstellen, en al de pijlen richten op die ene wedstrijd die nog van tel is: het WK. Dat is niet onverstandig, en waarschijnlijk zelfs noodzakelijk om Mathieu te kunnen kloppen die dag.

lorenzvdg 10 januari 2017 om 12:48

@Melkzuur: Wout gaat zeker winnen in Rome, daar gaat hij (zonder kater en uitgeslapen) niet eens echt diep voor moeten gaan zonder Mathieu aan de start. Zonnebeke en WB Hoogerheide gaat hij volgens mij op reserve (podium) rijden en Mathieu gaat hier (Hoogerheide) wel semi vol gaan omdat het een thuismatch is die voor hem persoonlijk belangrijk is.

Quintenri 10 januari 2017 om 13:10

@lorenzvdg
Dat denk ik ook!