Wout van Aert: “Ik droom van een stunt”

vrijdag 31 januari 2020 om 12:11

Wout van Aert werd al driemaal wereldkampioen in het veld, maar een vierde wereldtitel lijkt na een lange periode van inactiviteit ver weg. “Maar ik droom van een stunt. Ik ga er altijd vol voor in de koers en dan hoop ik zo kort mogelijk te eindigen”, zo vertelt Van Aert tijdens een persconferentie voor de camera van WielerFlits.

Van Aert liet zich de voorbije weken al zien met ereplaatsen in onder meer Loenhout, het Belgisch kampioenschap in Antwerpen en Hoogerheide. “Maar ik ben nog niet de oude. Zo heb ik nog geregeld last van mijn blessure. Ik kan bijvoorbeeld nog niet vlot van de trap lopen en ik heb nog steeds last van ochtendstijfheid.”

“Er zijn weinig zaken die ik niet kan, maar ik heb bij veel dingen nog wel last. Zo moet ik na duurtrainingen langer recupereren. Dat is uiteindelijk verloren energie”, aldus Van Aert, die naar eigen zeggen op 90% van zijn kunnen presteert. “De conditie is vrij goed, ik ben niet ver van de vorm om wereldkampioen te worden.”

“Ben nog niet op topniveau”
“Maar door de fysieke problemen, kwaaltjes en lange inactiviteit ben ik nog niet op topniveau.” De grote vraag is dan ook met welke ambities Van Aert zondag aan de start zal staan van het WK. “Ik hoop zelf een uitslag te rijden of mijn ploeggenoten te helpen in de finale. Als dat lukt, ben ik tevreden met mijn koers.”

“Mijn teammaats zijn op dit moment beter en verdienen ook wel eens steun”, aldus Van Aert. Bondscoach Sven Vanthourenhout rekent naast de drievoudig wereldkampioen op wereldbekerwinnaar Toon Aerts, seizoensrevelatie Eli Iserbyt, nationaal kampioen Laurens Sweeck, Tim Merlier, Quinten Hermans en Michael Vanthourenhout.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

14 Reacties

Chris Van Uden 31 januari 2020 om 12:27

Ik blijf er toch bang voor dat hij nooit meer op zijn oude niveau komt als ik dit allemaal zo lees. Ik hoop van wel uiteraard.

Sebas 31 januari 2020 om 12:46

Manmanman mij bekruipt hetzelfde gevoel. Hopelijk zitten we ernaast, want ik vind het een kampioen op en naast de fiets.

Fieldbird 31 januari 2020 om 12:50

Ik heb daar wel vertrouwen in hoor. Je moet bedenken dat zijn hele linker beenspier praktisch opnieuw opgebouwd moest worden vanwege de scheur en de slechte medische behandeling in Frankrijk. Ben zelf geen fysio of arts, maar ik kan me voorstellen dat om de krachtverdeling links-rechts optimaal te krijgen je dus echt vanaf 0 moet beginnen en als een deel van dat spierweefsel weg is dat je ook niet meer dat 'spiergeheugen' hebt, dus het is alsof een amateur voor het eerst gaat fietsen. Dat kost gewoon tijd, en hij traint pas een maand of 2-3 op vol volume. Denk dat we pas eind voorjaar weten of hij z'n topniveau gaat halen, maar als dat zo is wint hij Roubaix of Vlaanderen.

vincenzo 31 januari 2020 om 13:22

“de slechte medische behandeling in Frankrijk”?

Is dat toe te lichten?

Merlinappa 31 januari 2020 om 14:20

@Vincenzo

https://www.nu.nl/wielrennen/5973437/van-aert-vindt-dat-behandeling-in-frankrijk-na-zware-val-te-wensen-overliet.html

Samengevat: ze hebben spierscheuren die moesten worden gehecht over het hoofd gezien in Frankrijk. Behoorlijk kwalijk.

-Stijn- 31 januari 2020 om 14:27

Pees niet gehecht in Frankrijk

vanSpringel 31 januari 2020 om 12:57

‘ochtendstijfheid’ hmmmmmmm dat komt me bekend voor.

Sassenees 31 januari 2020 om 13:02

Ik denk niet dat Wout hier een morning wood bedoelt.

reusjen 31 januari 2020 om 14:03

Hahaha heerlijk XD

@sassenees
Dat is afhankelijk van de droom van onze Wout denk ik.

Lalsacien 31 januari 2020 om 15:57

Het verschijnsel ODOL zoals het in de psychologie genoemd wordt…

limburgia 31 januari 2020 om 14:57

Gewoon een beetje verbale oorlog voeren tegen Matieu . Niks mis mee zolang het bij verbaal blijft en geen “trukken van de Foor ” worden uitgehaald tegen hem in de wedstrijd.

Romāns Vainšteins 31 januari 2020 om 16:21

Nee hoor, ook graag die erbij.

boenk 31 januari 2020 om 20:42

De reporter vraagt gewoon “Droom je niet van een stunt”. Waarop hij antwoord dat hij altijd droomt van een stunt, en dat hij tenslotte topsporter is. Niks oorlogsvoering, gewoon weer een kop die niet echt de toon van het interview weergeeft.

Mellon Collie 1 februari 2020 om 07:40

Sinds Ludo Dierckxsens nie meer zo fan geweest van een belg. Matje 1 en Woutje 2. prima uitslag voor iedereen.

Headlines

Materiaalzone

Populair