Wout van Aert gelooft in doorgaan veldritseizoen: “Makkelijker te organiseren”

maandag 20 april 2020 om 08:30
Wout van Aert gelooft in doorgaan veldritseizoen: “Makkelijker te organiseren”

Het coronavirus heeft die wielersport tot stilstand gebracht. Het is een groot vraagteken of er dit jaar nog wel gekoerst kan worden op de weg. En komt ook het veldrijden in gevaar? Wout van Aert houdt vertrouwen. “Dat is makkelijker te organiseren”, zegt hij in een videogesprek met Play Sports.

“Als de Belgische renners komen, is de organisatie rond”, zegt de renner van Jumbo-Visma. “En wij moeten daar niet voor reizen. Voor de Tour moeten mensen van over heel de wereld naar Frankrijk vliegen. Dat is veel gecompliceerder.”

“De vraag is of het VIP-gebeuren, en alles rond de cross wat belangrijk is, tegen dan terug gaat mogen. Ik hoop van wel, want anders spreken we over een heel lange periode dat we in een absurde situatie zitten. Ik geef de cross wel meer kans om door te gaan dan het wegseizoen, omdat het makkelijk te realiseren is. Ik teken nog wel voorbehoud aan en zal pas de moraal terugvinden als er zekerheid is.”

Dit artikel delen:

10 Reacties

SnellePelle 20 april 2020 om 08:56

“Als alle Belgische renners komen is het rond”

Aaaaai, pijnlijk Wout.
#mvdp

-Stijn- 20 april 2020 om 09:41

Die woont ook gewoon in België net zoals van kessel

Boomie1 20 april 2020 om 09:23

Zonder publiek dan? Want daar komen duizenden mensen op een kluitje staan….

Arie den Blanken 20 april 2020 om 09:45

Bijna alle niet-Belgische veldrijders(sters) wonen in België of verblijven tijdens het seizoen daar.
Als er al iets door kan gaan in de herfst hoop ik dat dat het veldrijden is boven een geforceerd inhalen van welk wegevenement dan ook.

FDJ 20 april 2020 om 10:15

De Nederlandse dames wonen allemaal zowat in Nederland.

Overigens zie ik wel een parallel mogelijk tussen inhalen en crossen. Je krijgt dan publieksspreiding. Alleen maar gunstig toch?

Overigens zag ik Maurice de Hond bij Op1 herhalen dat vooral slecht geventileerde ruimtes etc superspreadevents zijn en dat er (met mondkapjes) veel meer mogelijk is dan nu duidelijk is.

Daarom morgen hopelijk versoepeling in economische zin en de scholen nog even dicht.

Emergo 20 april 2020 om 11:57

Sinds wanneer heeft mijnheer de Hond overal verstand van ??

FDJ 20 april 2020 om 12:03

http://Www.maurice.nl staan heel aantal interessante stukken. Gewoon eens om te lezen en dan een oordeel vellen.

AWestie 20 april 2020 om 12:59

De Hond zegt weinig nieuws, zoals Osterhaus in die aflevering zelf al zei.

kleomantre 20 april 2020 om 13:37

Dat soort bureaus als De Hond zouden bij voorkeur zo min mogelijk ingeschakeld worden, net zoals al die nutteloze polls tussendoor over wie er politiek gezien het best voorstaat. Ergste is dat de media die meuk nog publiceren ook, terwijl het vaker niet dan wel meerwaarde heeft.

Jan Blokland 20 april 2020 om 18:46

De crossen in Ihowa en Waterloo zullen weleens gecanceld kunnen worden dit jaar.

Headlines

Materiaalzone

Populair