Wout van Aert: “Dit heb ik zelden of nooit iemand zien doen”

zondag 4 november 2018 om 17:55
Wout van Aert: “Dit heb ik zelden of nooit iemand zien doen”

Wout van Aert - foto: Photopress.be

Wout van Aert moest vandaag tijdens het EK Veldrijden andermaal zijn meerdere erkennen in Mathieu van der Poel. In de tweede ronde had hij op een lang, recht stuk geen antwoord op een demarrage van de Nederlander, die voor het tweede jaar op rij de Europese titel veroverde.

In het najaarsnummer van RIDE besteden we ruimschoots aandacht aan het komende WK en lees je onder meer interviews met Wout van Aert en Jasper Stuyven. Profiteer nu van onze abonnee-actie en krijg tijdelijk bij het afsluiten van een jaarabonnement ons najaarsnummer gratis. Bestel je RIDE liever los? Bestel dan nu het najaarsnummer van RIDE en krijg het gratis thuisbezorgd.
De regerend wereldkampioen probeerde om met een snelle start het verschil te maken. “Het was een parcours waar je niet moest afwachten”, vertelde hij na afloop aan Sporza. “Het was van bocht naar bocht sprinten. De enige kans om iets te doen was om snel te starten. Wanneer we Mathieu zijn opening laten doen, liggen we er ook met zijn allen af. Ik heb het geprobeerd, maar reed niet snel genoeg”, stelt hij vast.

‘Het wordt alsmaar straffer met die kerel’
Van Aert spreekt met bewondering over het moment waarop zijn rivaal de beslissing forceerde. “Ik reed twee ronden op mijn limiet en toch kon hij terugkomen. Dat is natuurlijk al niet echt een goed teken. Hij pakt vervolgens uit met een versnelling. Dit heb ik zelden of nooit iemand zien doen. Het wordt alsmaar straffer met die kerel. Ik lag eraf en daarna wordt het een heel lang uur.”

Een verklaring heeft hij niet. “Ik ga mij geen excuses in de mond laten leggen. Ik was vandaag de tweede beste. Mathieu was beter vandaag en is de verdiende kampioen. Ik heb gedaan wat ik kon”, geeft hij aan. “Ik was naar hier gekomen om te winnen, maar je moet ook realistisch zijn en kunnen toegeven dat het er vandaag helemaal niet inzat.”

Dit artikel delen:

26 Reacties

Ruben_ 4 november 2018 om 18:04

edit wf: correct, we hebben het aangepast

Samlambeej 4 november 2018 om 18:37

De versnelling die hij plaatste op dat rechte stuk, kort nadat hij Van Aert passeerde, was krank-zin-nig.

Deel Koeper 4 november 2018 om 23:03

Cancellara-versnelling.

ah-ja 4 november 2018 om 18:47

Ja,Wout je fiets dan ook achter de GOAT

Romāns Vainšteins 4 november 2018 om 19:12

Hopelijk komt GOAT YOLO snel tegen op de schroothoop van shithypefrutsels.

ah-ja 4 november 2018 om 19:22

Zoals bowlingbal?? Laat ons hopen Romans

skylimit 4 november 2018 om 18:54

Motortje ?

Merlinappa 4 november 2018 om 18:56

Vraag je of Van Aert er eentje wil? ;)

DeGroteMolen 4 november 2018 om 19:54

Absoluut, een V 8 minimaal, heb je die rookpluimen niet gezien uit die uitlaat? Met bi turbo bovendien, anders knal je concurentie niet zo overduidelijk uit het wiel. Matje kan beter bij de motorcross starten lijkt me.

skylimit 4 november 2018 om 19:07

@merlinappa ….duidelijk dat van aert veel vermogen tekort komt, maar ik verwees eigenlijk met een knipoog meer naar de titel: “dit heb ik zelden of nooit iemand zien doen”

Domestique 4 november 2018 om 19:22

Hij ademde niet ;-)

yo-eddy 4 november 2018 om 19:47

Die versnelling deed een beetje denken aan de XCC MTB race in Vale di Sole afgelopen jaar, waar hij bergop "ontplofte" en op 100 meter 150 meter bij de rest wegreed …… VdP is echt buitenaards bij vlagen.

horsm 4 november 2018 om 19:53

Sympathieke en sportieve reactie van Van Aert.

DeGroteMolen 4 november 2018 om 19:57

Iedere andere reactie had hoongelach opgeleverd zou het niet? Geen enkele kans wederom om te winnen vandaag voor WvA. Hij had donderdag moet scoren. Gemiste kans.

HSV 4 november 2018 om 20:02

Eens met Horsm! Van Aert is een sportief verliezer vandaag en meestal eigenlijk. Beide kemphanen spreken altijd met respect over elkaar. Door deze twee, WvA en MvdP, ben ik veldrijden gaan waarderen. Grote jongens alle twee!

kielabokki 4 november 2018 om 21:12

Je leest dat zo vaak, respect naar elkaar. En goed verliezer. Maar pa VDP noemde WvA toch een misselijk ventje. Ze riepen hem op zijn gegevens online te zetten. Ik vind dat meer zeggen dan de verplichte professionele uitlatingen.

tendam 4 november 2018 om 21:54

@kielabokki
Het gezeik kwam meestal van Niels Albert, die speelde vaak bad cop. Van Aert zegt niet zoveel fout hoor, hoe graag jij het misschien ook anders zou zien.

kielabokki 4 november 2018 om 22:10

Alleen kwam dat uit kamp van der Poel.

kielabokki 4 november 2018 om 22:34

Maar wat vind ik volgens jou van hen meneer agent?

Angelo Pauwels 4 november 2018 om 21:36

Ik kan niet wachten tot Mathieu binnen een paar jaar moet koersen tegen Remco Evenepoel, dan zullen we zien wie de grootste motor heeft.

EricV 4 november 2018 om 21:41

Vdp natuurlijk

ah-ja 4 november 2018 om 21:49

Allebei even grote motor denk ik, spanning verzekerd

tendam 4 november 2018 om 21:52

@angelo pauwels
Peter Sagan ;)

yo-eddy 4 november 2018 om 22:47

Evenepoel zal zich nog moeten doorontwikkelen, potentie genoeg maar nog stappen te maken. Een volledig peloton profs op 10 minuten rijden gaat ‘m niet zomaar lukken ;)
VdP en zeker van Aert timmeren al aardig aan de weg bij de profs. Die laatste stap is de moeilijkste.

Deel Koeper 4 november 2018 om 23:16

Laat ‘m eerst al eens proberen om een grootheid als Trentin eens te verslaan.

Pantani77 5 november 2018 om 19:43

Kwalificeer de term grootheid eens…ik vind trentin een prima renner maar om hem nou een grootheid te noemen.

Headlines

Materiaalzone

Populair