fbpx

Wout van Aert: “De cross blijft een leuk spelletje”

zondag 12 januari 2020 om 18:09

Wout van Aert moest vanmiddag op het BK Veldrijden genoegen nemen met een vijfde plek. De drievoudig Belgisch kampioen kon in zijn derde cross van het seizoen niet de rol spelen die hij in gedachten had.

“Het was lastig vandaag”, vertelde hij kort na afloop. “Sweeck had ploegmaats achter hem, maar was vooral de sterkste man”, stelt hij vast. “Ik was slecht weg. Ik had voorgenomen om mij de eerste helft gedeisd te houden. Dat was mijn enige kans om in de finale wat over te hebben. Ik had nog een beetje over, maar dat was voor een ereplaats.”

Over drie weken hoopt Van Aert het WK te rijden. “De cross blijft een leuk spelletje. Het is iedere keer weer verrassend hoe lastig het is”, besluit hij.


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

10 Reacties

koos verrek 12 januari 2020 om 18:27

Seconde 9en10 hoe je vlot ketones neemt.
Die gozer amuseert zich in ieder geval terug!

-Stijn- 12 januari 2020 om 19:12

Hij verbergt het dan te minsten niet terwijl heel de wielertop het neemt…

Binda 13 januari 2020 om 09:33

Dat zijn geen ketonen, want het heeft geen zin om die achteraf te nemen. Het zal iets voor het herstel zijn.

boenk 13 januari 2020 om 21:29

Ketonen neem je inderdaad normaal vooraf, niet nadien.

leegloper 12 januari 2020 om 18:27

Echt een lompe vraag was het niet. Ik snap dat Van Aert er niet meteen een definitief antwoord op gaat geven, maar het is een relevante vraag.

sooike 12 januari 2020 om 18:34

Sweeck vooral op de zandstroken erg sterk, maar dankzij slim ploegenspel behield hij zijn voorsprong en kon Van Aert soms moeilijk passeren. Ik zou Wout toch maar in de gaten houden bij het WK !

boenk 13 januari 2020 om 21:33

Als je realistisch bent, weet je dat hij op’t WK niet meedoet voor de prijzen. Het zou me sterk verbazen als die het podium haalt. Je ziet gewoon dat hij kracht en punch mist.

ronddraaien 12 januari 2020 om 21:49

Vanaf dinsdag opnieuw op stage met de voorjaarskern, dat zal hem op het WK weinig helpen. Hij trekt naar Dübendorf met drie uurtjes wedstrijdritme, dan moet je niet verbaasd zijn dat het crossgevoel achterwege blijft.

bloemist 13 januari 2020 om 21:17

Hoogerheide zal Wout in aanloop naar het WK nog rijden, ook Lille en Merksplas staan nog op zijn voorlopig programma. Die laatste komen een week na het WK, mogelijk rijdt hij ook nog in Maldegem op woensdag 5 februari.

Coupe de Pedale 17 januari 2020 om 09:28

Alles staat voor hem in het teken van de weg, dat was mogelijk anders geweest als hij niet de heftige blessure had opgelopen. Het is nu ook gewoon nog even een chique jaarsalaris binnen harken voor hem en zijn fans tevreden stellen. Ook is het niet per se slechte training voor hem om een paar keer een uur diep te gaan met de voorjaarsklassiekers in gedachte.