Wout Poels nieuwe drager bolletjestrui: “Eerste keer dat ik een trui in de Tour heb”

zaterdag 3 juli 2021 om 19:02
Wout Poels nieuwe drager bolletjestrui: “Eerste keer dat ik een trui in de Tour heb”

foto: Cor Vos

Wout Poels had vandaag één missie: zoveel mogelijk bergpunten verzamelen om de leiding over te nemen in het bergklassement. Zijn strategie? “Alleen maar aanvallen, aanvallen, aanvallen”, zei hij na afloop.

In het bergklassement staat hij met 23 punten voorlopig riant aan de leiding. Michael Woods volgt hem met 16 punten, gevolgd door ploegmaat en ritwinnaar Dylan Teuns met twaalf punten.

Poels kleurde de openingsfase van de etappe met zijn verschillende versnellingen in de hoop voorop te geraken. “Het was een ouderwets dagje koersen. Deze klimmen liggen mij altijd goed. Het is hier een prachtig gebied, alleen jammer van de regen vandaag. Ik beleef de Tour in de bergen en dan is het mooi om een keer een trui te kunnen dragen. Dit is voor mij de eerste keer in de Tour.”

“Het was geen gemakkelijke dag. Van begin tot eind was het afzien door de regen en tricky afdalingen. In het groepje dacht ik alleen maar aan die punten. Je moest heel de dag geconcentreerd blijven.”

Of de Limburger van Bahrain Victorious, die vandaag ook de prijs voor de strijdlust kreeg toegezen, morgen in de bergrit naar Tignes zijn trui gaat verdedigen, moet hij nog bekijken. “Dat weet ik nog niet. Eerst maar eens masseren, eten en even bijkomen, het parcours goed bestuderen en dan zien we morgen wel weer hoe het ervoor staat.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

Peet Gute 3 juli 2021 om 19:09

Terecht en verdiend.

SchoonGeweten 3 juli 2021 om 19:17

Check Wout. Meer zal dat ook niet worden.

Javier 3 juli 2021 om 19:38

Mooi gereden Poels. Geniet van deze mooie trui!! Zou mooi zijn als je hem mee naar Parijs kunt nemen :)

pirazzi 3 juli 2021 om 19:39

Ook nog leider in het ploegenklassement met Bahrain – Victorious dus hij mag morgen een gele helm op.

Tom Dirkx 3 juli 2021 om 23:20

Nou; ik denk dat de mode-politie hier wel een stokje voor zal steken. Geel clasht zo met rood/witte bollen.

KnightBiker 3 juli 2021 om 19:49

De bollen is echt een ideale competitie voor een renner als Poels: hoeft niet alle dagen goed te zijn als hij maar een mooie voorsprong pakt, kan hij zich een off day makkelijk permitteren.

Hij maakte wel een hele sterke indruk, daarom wel verbaast dat hij niet mee ging voor de etappe tot het laatst.

pirazzi 3 juli 2021 om 19:56

Dylan Teuns is een ploeggenoot van Poels.
Edit: Maar strijden om de bollen vergt ook energie.

KnightBiker 3 juli 2021 om 20:47

@pirazzi en? Kunnen ploeggenoten niet met elkaar in de finale zitten?

Turtlehead 3 juli 2021 om 19:58

Hij stond ook heel uitbundig te lachen, dat was mooi om te zien!

Wheely 3 juli 2021 om 20:00

Eindelijk gaan er weer eens Nederlanders die voor deze prachtige trui gaan. Poels heeft goede papieren, ook een paar ploegmaten die kort staan dus dat kunnen ze mooi uitspelen. Met de beperkte aankomsten bergop en de voorgift die Tadej al heeft is Pogacar hopelijk geen grote bedreiging.

steefje9 3 juli 2021 om 20:30

Staan met zijn 3en van Bahrein kort op elkaar. Miss van dag tot dag bekijken wie er weg geraakr

tvm 3 juli 2021 om 21:15

In het begin als ploeg de koers een beetje hard maken, zodat Colbrelli weer punten kan rapen.

dynamo 4 juli 2021 om 08:30

proficiat wout, goed gereden, ga zo door.

Bontempi1962 4 juli 2021 om 13:58

Ouwe strijder, onze Wout.

Headlines

Materiaalzone

Populair