Wout Poels niet in Parijs-Nice vanwege knieblessure

donderdag 2 maart 2017 om 15:26

Wout Poels staat zondag niet aan de start van Parijs-Nice. De Limburger zou bij Sky als kopman starten in de Franse rittenkoers, maar laat de wedstrijd vanwege knieklachten aan zich voorbij gaan.


“Het is iets waar ik tijdens de laatste rit van de Ruta del Sol last van heb gekregen”, vertelt hij aan WielerFlits. “Het belet mij ook om normaal mijn trainingen uit te voeren. Sindsdien doe ik rustig aan.” Het is voor Poels gissen naar de oorzaak. “Ik ben niet gevallen, dus weet niet precies wat er aan de hand is. Dat gaan we nu uitzoeken.”

Hij weet nog niet hoe lang hij buiten strijd zal zijn. “Het is lastig om een inschatting te maken. Ik laat me nu behandelen, maar hoop uiteraard dat het niet al te lang gaat duren.”

Poels wordt vervangen door de Fransman Kenny Elissonde. Danny van Poppel is nu de enige Nederlander in de selectie bij Sky.

Selectie Sky voor Parijs-Nice
flag-ie Philip Deignan
flag-fr Kenny Elissonde
flag-co Sergio Henao
flag-de Christian Knees
flag-es David Lopez
flag-es Mikel Nieve
flag-gb Luke Rowe
flag-nl Danny van Poppel

Dit artikel delen:

18 Reacties

TykkeThor 2 maart 2017 om 15:29

Hopelijk komt dat nog goed voor de Ardennen. Wel frustrerend als je niet weet waar het vandaan komt. Wel altijd oppassen met je knie.

benaffleck 2 maart 2017 om 15:31

edit redactie: niet doen

Noud89 2 maart 2017 om 15:36

Haha die Elissonde mag zo toch wel opeens heel veel extra wedstrijddagen maken door die blessures. Eerst al de TdU gereden doordat Doull niet kon starten, nu weer Parijs-Nice doordat Poels niet kan starten.

schipperaar 2 maart 2017 om 15:48

Sterkte Wout, misschien eens ouwerwets met eroica toeclips trainen om te zien of het probleem blijft.

pjam4 2 maart 2017 om 15:50

Mag Poels eindelijk een grote koers als kopman starten, is hij geblesseerd :-( En zonder duidelijke oorzaak vrees ik het ergste voor de komende maanden …

achtpuntzes 2 maart 2017 om 15:55

ach, de Britse bond zal wel een pakketje laten invliegen waardoor Poels binnen de kortste keren weer kan vlammen. ;)
sarcasme modus off:
echt jammer dat hij niet kan starten hier.

lnnrt 2 maart 2017 om 15:56

Knieproblemen, dat kan lang duren :(

Henao nu kopman neem ik aan. Een prima back-up natuurlijk. Wat een luxe daar bij Sky.

Joachim 2 maart 2017 om 16:02

@ lnnrt, inderdaad dat is een luxe die Sky wel heeft. Kopman weg? Geen probleem, er staat al een nieuwe klaar!

Lennimator 2 maart 2017 om 16:11

dit is inderdaad niet best, kan slepend zijn.

Noud89 2 maart 2017 om 16:16

Henao was natuurlijk sowieso al gewoon mede-kopman. Denk eerder dat een toch ook vrij sterke renner als Nieve hier van kan profiteren.

lnnrt 2 maart 2017 om 16:36

Ik heb Sky er nog nooit op kunnen betrappen dat ze aan mede-kopmannen doen, daar wordt er altijd 1 aangewezen en daar gaan ze dan vol voor (zie de Tour van Wiggins, daar was Froome geen mede-kopman, tot frustratie van hemzelf). Een tactiek die ze geen windeieren heeft gelegd tot nu toe.

ChefSpijker 2 maart 2017 om 16:36

Inderdaad Henao stond minimaal op gelijke voet en ik ging er zelf eigenlijk wel vanuit dat Henao gedurende de koers zich als absolute kopman zou gaan tonen. Maar blijft jammer voor Poels dit. Dan maar proberen toe te slaan in Zwitserland in juni.

Sephiroth 2 maart 2017 om 16:45

lnnrt: Thomas en Landa in de giro bijv, en ik kan me er nog wel een paar keer heugen. in de klassiekers rowe en stannard bijv.

lnnrt 2 maart 2017 om 16:49

Klassiekers is natuurlijk een ander verhaal. Het zou wat zijn als ze met de Sky-train de RVV en PR zouden aanpakken ;)

En dat van Thomas en Landa zie ik dus helemaal mis gaan. De tijd zal het leren.

josi 2 maart 2017 om 17:26

Balen voor hem, hopelijk blijft hij daar niet te lang mee sukkelen.

Polleke 2 maart 2017 om 17:29

Die trein zou direct van de sporen geblazen worden, in een klassieker mag de concurrentie doodop aan de meet komen, in een grote ronde moet je drie weken mee en dan denkt iedereen wel 2 keer na over elke inspanning….

robotour 2 maart 2017 om 18:03

Vrij late afmelding als je al sinds laatste rit in de Ruta del Sol last hebt van knieproblemen.
Met Poels hoeven dit voorjaar waarschijnlijk dan geen rekening te houden, die zullen we dan wel pas terug zien in de Tour de France.
Ik kan mijn onderbuikgevoelens niet onderdrukken dat er iets meer is dan alleen knieproblemen. Kon geen attestje voor pijnstillers krijgen o.i.d ?;);)

Lalsacien 3 maart 2017 om 08:48

Dat is balen voor Poels. Kopman zijn in een aansprekende rittenkoers overkomt hem niet zo vaak!