Wout Poels komt dinsdag met nieuws over toekomst

zondag 15 september 2019 om 09:34
Wout Poels komt dinsdag met nieuws over toekomst

foto: Cor Vos

Er is de afgelopen weken al druk gespeculeerd over de toekomst van Wout Poels, maar de Nederlander weigerde in te gaan op ‘geruchten’. De renner van Team Ineos laat nu aan de NOS weten dat hij dinsdag met nieuws zal komen. “De ploegen zelf willen het altijd geheim houden”, aldus Poels.


Drie weken geleden werd de 31-jarige Poels nog gelinkt aan Bahrain Merida, samen met Mark Cavendish, diens sprintaantrekker Bernhard Eisel en Eros Capecchi. “Er gaan heel veel geruchten”, zo was de eerste reactie van Poels, die aankomende dinsdag met het verlossende nieuws komt.

De inmiddels ervaren klimmer zal vandaag de slotetappe afwerken van de Vuelta a España. Voor Poels is het een Ronde van Spanje om snel te vergeten, aangezien hij met lege handen achterblijft. De nummer zes van twee jaar geleden begon met de nodige ambities aan de Vuelta, maar hij bleek niet in topvorm.

“Het is niet mijn ronde, ik heb veel afgezien. Ik begon met hele andere doelstellingen, maar ik heb niks gehaald”, zo concludeert hij. “Het was een beetje een gok, eentje die niet goed uitpakt. Ik ben nu gewoon heel erg moe”, aldus Poels, die over enkele dagen zal bekendmaken waar zijn toekomst ligt.

Dit artikel delen:

48 Reacties

Johnny7 15 september 2019 om 09:42

Poels moet het dikste contract pakken wat hij kan krijgen want hij is al 1,5 jaar minder dan de jaren ervoor. Als Bahrein hem dik wil betalen om te knechten voor Landa dan moet hij dat zeker doen.

Abraham Olano 15 september 2019 om 09:45

Of hij moet juist naar de ploeg gaan waar hij de kans krijgt om recht te zetten, wat er de afgelopen periode niet goed is gegaan. De bankrekening zal voorlopig toch wel goed gespekt blijven.

ChefSpijker 15 september 2019 om 13:25

Zoveel slechter is ie toch niet? Hij heeft dit jaar al meer CQ-punten dan de afgelopen twee jaar. In de Tour en deze Vuelta is hij duidelijk niet op (top)niveau geweest. Maar toch zeker niet slecht gepresteerd dit jaar. Eindpodium TDU, eindpodium Algarve, p7 Tirreno, p10 Luik, winst zwaarste bergrit en p4 Dauphiné… daarna ging het mis.

Panache 15 september 2019 om 15:20

Een goudvis heeft een kort geheugen. Bij een wat grotere kom is hij na een rondje alweer vergeten dat hij al eerder op die plek is geweest.

Maillot à Pois 16 september 2019 om 21:59

Qua CQ punten zelfs zijn beste jaar ooit, zie ik tot mijn verbazing

robing 15 september 2019 om 09:43

“De ploegen zelf willen het altijd geheim houden”

Zul je zien dat hij gewoon weer bijtekent voor de chemiedollars van Ineos en wederom een jaar heeft waarbij hij een totaal waardeloze knecht is.

fullgasss 15 september 2019 om 09:45

Poels moet naar Jumbo Visma …… kom maar in de trein van Jumbo
nieuwe Skytrain ……..

Viktrodriguez 15 september 2019 om 10:05

Denk dat zijn salaris veel te hoog ligt voor wat Jumbo wil/kan betalen voor een meesterknecht. Ze hebben het INEOS-budget niet.

john 15 september 2019 om 10:42

Zo als hij op dit moment rond fiets ,kan hij blij zijn dat er nog een Team interesse in hem heeft

Tony van Raamsdonk 15 september 2019 om 10:47

Ik denk dat Poels het beste gehad heeft…

Jeromb 15 september 2019 om 11:42

Dan kan hij net zo goed voor het dubbele salaris in de skytrein gaan zitten toch? De enige reden om weg te gaan is juist om naar een ploeg te gaan waar hij een vrijere rol krijgt.

Sassenees 15 september 2019 om 09:56

Dus het nieuws is dat er volgende week iemand met nieuws komt….

Onie 15 september 2019 om 10:05

Dimension Data/NTT lijkt me wel een goede match. Een mindere dag valt minder op en hij zal een vrije rol hebben om voor etappes te gaan. Hij heeft inmiddels bewezen dat hij te grillig is om drie weken top te zijn. Kleine etappekoersen en etappes moet prima kunnen.

04398 15 september 2019 om 10:08

Hij heeft in ieder geval bewezen dat hij kopman kan zijn…

Kosmonaut 15 september 2019 om 10:28

Ben benieuwd, zijn eventuele nieuwe ploeg zal zich in ieder geval in de handen wrijven na zijn ijzersterke optreden in de Vuelta.

Tompot 15 september 2019 om 10:33

Poels heeft deze ronde bewezen waarom hij nooit kopman is geworden ondanks zijn talent. Dat heeft hij zelf ook nooit beweerd te zijn maar eerder de volgers.

Tony van Raamsdonk 15 september 2019 om 10:45

Toprenners die alleen maar kiezen voor het grote geld om te knechten kunnen niet op mijn sympathie rekenen.

Viktrodriguez 15 september 2019 om 11:37

Het is niet eens de keuze voor het grote geld of de keuze om te knechten, maar vooral de pseudo-ambitie van Poels die mij tegenstaat: doen alsof hij voor eigen kans willen, maar dan tegelijkertijd ”gewoon” bijtekenen bij SKY/INEOS voor de rol van knecht zonder kans op een serieuze vrije rol als kopman.

Overigens vraag me af of hij wel zo’n groot talent is/was. Uiteindelijk kwam zijn doorbraak wel bij een van de meest dubieuze wielerploegen van de laatste 15 jaar en rijdt hij als topknecht rond bij een andere.

Covadonga 15 september 2019 om 11:37

@tony
Zoek de definitie van een prof eens op. Poels lijkt me een slimme jongen.

BenderBeach 15 september 2019 om 10:35

Hij gaat dus sowieso weg bij Ineos, want 'de ploegen willen het geheim houden" is niet voor niets meervoud…. de ploeg waar hij nu rijdt en zijn nieuwe ploeg

Admirals 15 september 2019 om 10:46

Hij doelt op ploegen in het algemeen, zo lees ik het tenminste

Viktrodriguez 15 september 2019 om 11:38

Dit is volgens mij ook meer een algemeenheid dan anekdotisch.

Panache 15 september 2019 om 15:23

Wanneer Poels gewoon zou blijven, dan was al deze geheimzinnigheid niet nodig. Een vertrek zou dus heel logisch zijn.

Kelder is de Man 15 september 2019 om 11:12

Hoop dat ie gaat voor een ploeg waar hij lekker in de ontsnappingen mee kan. Als de vorm is zoals op zn beste wagondienstdagen, zijn er heel weinig die m kunnen volgen.

Scott Sunderland 15 september 2019 om 11:20

Bahrein gewoon. Het nieuws dat al geen nieuws meer is. Waarschijnlijk financieel het aantrekkelijkste bod. En gelijk heeft hij. Hij is geen kopman. Goede knecht die op bepaalde dagen zelf een prijs pakt.

de winnaars 15 september 2019 om 12:17

Stoppen!!!

Melkzuur 15 september 2019 om 12:21

Wanty-Groupe Gobert misschien? Daar is hij zeker bij de betere renners, en kan hij steeds zijn ding doen (en is het ook niet erg als het 3 van de 4 keer totaal mislukt). Want laat ons een kat een kat noemen, kopman bij een WordTour team zit er echt niet meer in.

hjjanssen1973 15 september 2019 om 12:27

Poels en Kelderman als superknechten naar Jumbo Visma!!

leegloper 15 september 2019 om 12:39

Bij contractverlenging doen ze meestal toch minder lang geheimzinnig? Dan zal hij wel weggaan. Of willen ze bij Ineos wachten totdat ze meerdere verlengingen tegelijk bekend maken? Er staan nog achter 10 renners vraagtekens bij PCS: https://www.procyclingstats.com/team/team-ineos-2019/transfers

hessers 15 september 2019 om 13:50

Reacties zijn altijd boeiend om te lezen. Als je de menselijke maat neemt, en in herinnering neemt hoe hij in die ene tour werd afgevoerd per ambulance, dan kun je niet anders dan respect hebben voor hem en zijn carrière. Tuurlijk kun je hopen op wat meer persoonlijke uitschieters/ etappezeges, maar is een groot sportman

kleomantre 15 september 2019 om 14:20

zoals Melkzuur.

Poels wordt gewoon 4de in de Duaphiné en wint de belangrijkste bergrit en deed verder ook prima mee. Vorig jaar viel hij hard toen hij wellicht Parijs-Nice kon winnen. Voor teams als Bora die een goede lichting hebben met ook jongere knapen is Poels natuurlijk geen kopman om in te investeren en dat geldt ook wel voor EF denk ik. En bij de momenteel echte top Ineos en JV zit dat er ook niet in, maar daarachter is er best wel een aantal teams waar het zomaar kan.

Misschien een gek idee, maar als Lefevre met Evenepoel of Alaphilippe op termijn naar rondes wil zou hij daar misschien wel kunnen terugkeren. Kan dan in de overgangsfase prima wat kleine of grote rondes voor zijn rekening nemen (Evenepoel ga je langzaam brengen immers). Onderwijl kan hij misschien wat van zijn kennis overbrengen op de jongelingen en nieuwelingen. Hij heeft jaren met de top meegereden en weet uit eerste hand wat er bij grote rondes komt kijken, hoe je ze moet winnen als team en wat de valkuilen zijn. Vraagteken voor mij is alleen wel of hij een beetje kan doceren/begeleiden met zijn niet bepaald uitgesproken karakter.

Baukema Tomoulin 15 september 2019 om 14:28

Ik gok op een ploeg die niet zo lekker draait de laatste tijd en dan als ‘semi’ kopman. NTT, Katusha, CCC of Trek.

Ultras100 15 september 2019 om 14:39

Jammer dat Roompot niet meer bestaat…

havana 15 september 2019 om 17:00

Benieuwd wat hij gaat doen met zn makelaardij. Of zou hij die gewoon open houden? Lijkt me toch moeilijk te combineren met het vak van professioneel wielrenner.

Zjoepke 17 september 2019 om 20:28

Bedoel je Twan Poels uit Oeffelt bij Boxmeer?

Jeroen S. 15 september 2019 om 17:43

Lekker n treetje lager gaan fietsen, poels en van der poel

FritsvanHoefelen 15 september 2019 om 20:07

Hij zou naar Sunweb moeten voor het sportieve, maar zal wel voor het geld kiezen

Polleke 16 september 2019 om 23:29

Wat een arrogantie…alsof het om een staatsgeheim gaat…Poels gaat veranderen van ploeg, of niet….geeuw…

SprintMaster 17 september 2019 om 11:02

Wanneer zou het nieuws komen? Denk dat hij vertrekt bij Ineos en nog ergens gaat cashen.

AnderJ 17 september 2019 om 15:41

Dinsdag duurt lang…

re-cycle 17 september 2019 om 21:45

Grapjas die poels, verteld er niet bij welke dinsdag.