Wout Poels: “Aan de ploeg gevraagd of ik de Vuelta mocht rijden”

vrijdag 23 augustus 2019 om 11:39
Wout Poels: “Aan de ploeg gevraagd of ik de Vuelta mocht rijden”

foto: Cor Vos

Wout Poels leek niet van start te gaan in de Vuelta a España, maar de Nederlandse klimmer werd toch geselecteerd door zijn Britse werkgever Team Ineos. “Ik vroeg vorige week vrijdag aan het team of ik de Vuelta mocht rijden. Maandag wist ik het zeker”, zo tekent Eurosport op uit de mond van Poels.


Het is voor Poels niet zijn eerste deelname aan de Ronde van Spanje. De 31-jarige klimmer reed al vier eerder de drieweekse ronde. Twee jaar geleden eindigde hij nog als zesde in het eindklassement, terwijl hij in 2011 de etappe won met aankomst op de mythische Alto de l’Angliru, weliswaar na diskwalificatie van Juan José Cobo.

“Ik voelde me de laatste tijd goed op training en ik hou van de Vuelta. Ik dacht dan ook: waarom niet?”, zo vertelt Poels, die van start gaat met klassementsambities. “We gaan het proberen, maar de eerste week is al heel erg zwaar. We zullen meteen weten of een klassement mogelijk is. Anders probeer ik een etappe te winnen.”

Dit artikel delen:

20 Reacties

west 23 augustus 2019 om 11:41

Dus geen enkele specifieke voorbereiding voor het klassement dus eigenlijk?

KnightBiker 23 augustus 2019 om 12:04

Na de tour is voor specefieke voorbereiding nauwelijks plaats: Trainen en herstellen.
Een weekje op hoogte verblijven misschien geholpen hebben, maar dan ben je meestal ook niet direct goed.

west 23 augustus 2019 om 13:34

Had gekund dat dit vanaf januari al één van zijn doelstellingen was?

Chasse_patate 23 augustus 2019 om 11:43

hij mag me verrassen en derde achter roglic en steven worden.

SnellePelle 23 augustus 2019 om 18:36

Hij valt net buiten het podium.
George Bennet volmaakt de clean sweep voor TJV.
.
.
.
.
.
.
Zou je wel willen hè fanboy. :-)

Wigo 23 augustus 2019 om 12:00

Hij komt er zondag op die steile puist al achter dat hij niet voor het klassement gaat ben ik bang.

horsm 23 augustus 2019 om 12:06

Hij gaat het dus gewoon proberen. Dat is wat anders dan er als kopman heengaan met een specifieke voorbereiding. Maar goed, misschien is dit ook voor Poels een manier om voor een klassement te gaan zonder onder de druk van het kopmanschap gebukt te gaan.

john 23 augustus 2019 om 12:14

Als hij slim teken hij bij of ergens anders een contract ,want na de weer mislukte Vuelta zal zijn waarde wel weer dalen

Marco241 23 augustus 2019 om 13:03

“Ik vroeg vorige week vrijdag aan het team of ik de Vuelta mocht rijden. Maandag wist ik het zeker”

Dit, en daarbij opgeteld de bizarre laatste-moment-wissel van Elissonde doet het selectiebeleid bij INEOS op mij toch wat rommelig overkomen.

Panache 23 augustus 2019 om 13:16

Het is een bevestiging van de status die de Vuelta heeft (meer dan het iets zegt over de professionaliteit van …).

Viktrodriguez 23 augustus 2019 om 18:32

Nou ja, de Vuelta was traditioneel een voorbereiding van Sky op het nieuwe seizoen, dus het verbaast me wel enigszins dat INEOS zo’n allegaartje naar Spanje stuurt en een kopman zonder al teveel voorbereiding.

FritsvanHoefelen 23 augustus 2019 om 13:40

Vrijdag:
Wout: zit ik in de selectie? Ik hoop het wel.
Ploeg: dit weekend nemen we daar een besluit over
Wout: ok

Maandag:
Ploeg: we zijn eruit. Je mag mee

Mooi nieuws gecreëerd zo

SnellePelle 23 augustus 2019 om 18:34

Ik denk dat op zaterdag eerst de handtekening op zijn gedecimeerde contract moest komen.

“Knecht het hele jaar”
Onderaan tekenen….

Schollekop 23 augustus 2019 om 15:04

Als je al eerder zesde bent geworden dan zit een top 5 er ook wel in denk ik.

mamaffia 23 augustus 2019 om 16:36

Ik zou het wel weten Wout. Liever een mooie rit pakken dan een top-10 notering die iedereen na een week of 2 eeer vergeten is.

Kelder is de Man 23 augustus 2019 om 19:36

Jij bent nog niet iedereen.

SnellePelle 23 augustus 2019 om 18:32

Af en toe vind ik die Poels zo’n downy. “Ik heb gevraagd of ik de Vuelta mag rijden….”.

Voor de tour ook: “Chris bla die bla die bla die bla” “G is mijn kopman…”

Verschrikkelijk! Gedraag je al een professional, niet als holmaat van je ploeggenoten.

Media training meneer Poels, media training.

Bel maar, ik heb er verstand van.

xistnc 23 augustus 2019 om 18:38

Welk nummer moet hij hebben… 0909-GREENY, 088-SNELLEPELLE of één van je eerdere nummers?

jooprioolpijp 23 augustus 2019 om 18:51

Klinkt niet alsof er bij Ineos veel zijn die d’r zin in hadden (wordt ‘m dus niet bij de TTT). Poels kennelijk wel en dat siert hem. Itt SnelleP is Poels op en top een professional.

debarreman 23 augustus 2019 om 19:26

Klinkt nou niet bepaald professioneel dat Ineos. Elissonde zou meedoen, is al afgereist en wordt nog even vervangen door de la Cruz. En Wout doet een telefoontje en hoppa.
Hopelijk zakt dit team lekker door de ondergrens.