WK Veldrijden 2017: België heeft zevental compleet

WK Veldrijden 2017: België heeft zevental compleet

foto: © Orange Pictures

dinsdag 17 januari 2017 om 14:14

Wout van Aert weet wie hij over anderhalve week aan zijn zijde heeft op het WK Veldrijden in het Luxemburgse Bieles. De Belgische bondscoach heeft zijn selectie voor alle categorieën zojuist geopenbaard. Van Aert en Eli Iserbyt verdedigen hun titels.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar! Onze wintereditie staat in het teken van terugblikken en vooruitkijken. Over binnen fietsen op de beste smart trainers, buiten fietsen onder uitdagende omstandigheden, maar ook het opzoeken van adembenemende fietsgebieden waar de zon nog wel schijnt.
Bestel 'm nu online en je krijgt hem binnen enkele dagen thuisbezorgd.
flag-be Belgische flag-wc WK-selectie voor flag-lu Bieles 2017
Elite heren
flag-be Wout van Aert (Crelan-Charles)
flag-be Tom Meeusen (Telenet Fidea Lions)
flag-be Tim Merlier (Crelan-Charles)
flag-be Kevin Pauwels (Marlux-Napoleon Games)
flag-be Laurens Sweeck (ERA-Circus)
flag-be Michael Vanthourenhout (Marlux-Napoleon Games)
flag-be Gianni Vermeersch (Steylaerts-Verona)

Elite vrouwen
flag-be Alicia Franck
flag-be Sanne Cant
flag-be Loes Sels
flag-be Ellen Van Loy
flag-be Jolien Verschueren

U23 heren
flag-be Thijs Aerts
flag-be Nicolas Cleppe
flag-be Jonas Degroote
flag-be Kobe Goossens
flag-be Quinten Hermans
flag-be Eli Iserbyt
flag-be Yannick Peeters

U23 vrouwen
flag-be Laura Verdonschot

Junioren heren
flag-be Yentl Bekaert
flag-be Jelle Camps
flag-be Timo Kielich
flag-be Toon Vandenbosch
flag-be Florian Vermeersch

Dit artikel delen:

31 Reacties

ditisdavid 17 januari 2017 om 14:53

Opvallend dat Vermeersch na een zwak seizoen de voorkeur krijgt boven mannen als Adams.

0
Romāns Vainšteins 17 januari 2017 om 14:56

Mogen ze er meer 7 afvaardigen ?!? Ik dacht 28

0
Dolfy 17 januari 2017 om 15:00

@Romāns Vainšteins nee dat geldt alleen voor de Wereldbekers, op kampioenschappen is er wel nog een beperking.

0
lnnrt 17 januari 2017 om 15:01

ik vind Vermeersch ook verrassend, die heeft toch weinig laten zien dit seizoen. Dan verdient Jens Adams het toch meer, of zelfs d’n Klaas.

0
Quintenri 17 januari 2017 om 15:05

Vermeersch heeft vooral veel pech gehad. Voor de rest is die zeker in orde. Goede selectie, maar er komt toch maar eentje in aanmerking voor het podium, of misschien twee.

0
RRobson 17 januari 2017 om 15:06

Ik vreesde een boze reactie van Klaas, maar die heeft ondertussen al erg verstandig gereageerd. Ik ben geen fan maar hier verbaast hij me positief!

0
lnnrt 17 januari 2017 om 15:18

@ Quintenri: maar één of twee in aanmerking voor het podium?? Dat lijkt me toch niet, hoe kom je daar nu bij? Er komen er naast Van Aert gewoon vier in aanmerking voor het podium, het zal alleen voor het laagste treetje zijn.

0
Vastaranta 17 januari 2017 om 15:37

Jim Aernouts reageert erg netjes tov de selectie. Hij zou op basis van de prestaties veel meer recht hebben op het 7e ticket. Maar het belgische publiek is schijnbaar groot fan van Vermeersch en dat gaat voor.

0
Daan° 17 januari 2017 om 15:46

Wat wordt dat mooi om de Belgen te zien balen op het podium.
Edit: Vos wint bij de vrouwen, met waarschijnlijk Brand, de Boer, de Jong of Cant mee op het podium.
Mathieu wint bij de mannen, de rest van de top 10 is Belg en de rest nog 2 NL-er's en één Duitser.

0
Mathieu Moller 17 januari 2017 om 15:58

@Daan
Hoe kun je dat nu al zo zeker weten? Van der Poel is inderdaad erg sterk, maar hij EN van Aert steken samen met kop en schouders boven de rest uit. Ja, van Aert heeft in de rechtstreekse duels iets minder vaak gewonnen, maar alsnog heeft hij zo vaak wel gewonnen, dat je toch echt niet nu al zeker kunt zijn van een winst voor van der Poel.

0
miguelon 17 januari 2017 om 16:01

Idem hier Daan, ik kan niet wachten, wordt genieten als nooit tevoren!!!

0
LucasR 17 januari 2017 om 16:01

Ik had Klaas er toch graag bij gezien!

0
Silent Hill 17 januari 2017 om 16:04

Klaas is eerste reserve. Misschien ook interessant om te vermelden.

0
Boomie1 17 januari 2017 om 16:04

@Vastaranta, @lnnrt: Vermeersch heeft zn strepen meer verdiend dan Aernouts. Vermeersch is ook constanter op het moment, heeft enkel pech gehad (met name met zn materiaal).

@RRobson, @LucasR: Klaas verdient de selectie helemaal niet, rijdt totaal niet op niveau al 2 seizoenen.

0
Boomie1 17 januari 2017 om 16:09

@Daan: Ga maar uit van Vos, De Jong is niet in vorm en de Boer komt ook te kort… Echter zoals met Toon Aerts gebeurde in Fiuggi, kan ook Vos overkomen.

Vlak trouwens Lucinda Brand niet uit voor het podium.

Bij de heren speelt ook die Fransman nog mee, alsmede Stephen Hyde. Verder vooral een BEL-NLD feestje inderdaad

0
lnnrt 17 januari 2017 om 16:10

@Boomie: ik vind ook niet dat Aernouts het meer verdient, maar Jens Adams. Die rijdt dit seizoen al 18 keer top 10, Vermeersch pas 10 keer.

@Daan: dát zou pas knap zijn van de Belgen, na VdP de rest van de top 10 bezetten met z'n zevenen ;)

0
Boomie1 17 januari 2017 om 16:12

@lnnrt: De Bie gaf tijdens het BK al aan dat je nu conditie moet tonen alsmede in de WB van Fiuggi. Vermeersch reed een schitterend BK tot aan de laatste paar rondes.

0
HoofdIsVrij 17 januari 2017 om 16:31

Vermeersch rijdt de laatste weken inderdaad het meest constant. Jens Adams heb ik in zijn nieuwe trui en als kopman zijnde amper vooraan gezien.

0
Daan° 17 januari 2017 om 17:33

Ja haha, je snapt wat ik bedoel @Innrt ;).

0
Thailand 17 januari 2017 om 17:42

@ Romāns Vainšteins, dus maar 7. Ik verwacht dus 11 man aan de start, 7 belgen, 3 nederlanders en Stybar ;-)

0
Taliesin 17 januari 2017 om 17:43

Niks op aan te merken op die selectie. Heb t idee that Merlier pas de laatste tijd wat meer aan t opvallen is. Maar goed je moet ook kijken naar vorm en niet om iemand te belonen voor constantheid, want t gaat hier om pieken.

Ben wel geinteresseerd in de strijd tussen de beloften. Nieuwenhuis voor Nederland tegen Isebyt en Hermans voor de Belgen, misschien dat Thijs Aerts wat kan?

0
tendam 17 januari 2017 om 17:48

@ditsidavid
Vermeersch rijdt toch juist vrij goed? In mijn beleving heeft hij alleen steeds pech op zo’n driekwart koers, waarna hij lopend verder moet.

0
DerPantzerwagen 17 januari 2017 om 18:02

Wat een scorebordjournalistiek zeg over Vermeersch. Hij rijdt echt wel goed,maar heeft vooral zeer veel pech en dan voornamelijk met zijn materiaal. Vreemd trouwens dat Vantornout eerste reserve is, op basis van wat dan? De laatste wereldbeker?

0
Belkelderman 17 januari 2017 om 18:46

Misschien moeten ze nieuwe plannen gaan smeden in België, van Aert is volgens de telegraaf zo geblesseerd dat hij enkele dagen niet kan trainen.

0
Verweggistan 17 januari 2017 om 19:37

Op basis van dit seizoen zou ik toch zeggen dat Jens Adams ook wel in aanmerking zou komen voor plaats 7 of voor reserve. Is de afgelopen weken wel wat minder.

0
  • 1
  • 2

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone