WK 2020: Starttijden tijdrit voor mannen

WK 2020: Starttijden tijdrit voor mannen

foto: Cor Vos

Vrijdag, een dag na de vrouwen, strijden de mannen om de wereldtitel tijdrijden. Om 14.30 uur is de Syriër Ahmad Badreddin Wais de eerste renner aan het vertrek. Titelverdediger Rohan Dennis gaat even voor vier uur als laatste van start.

De mannen rijden dezelfde route als de vrouwen, een parcours van 31,7 kilometer met start en finish in Imola. Na 14,9 kilometer, in Borgo Tossignano, worden de tussentijden opgenomen. De 57 renners staan steeds met een interval van anderhalve minuut aan het vertrek.

Starttijden Nederlandse en Belgische renners
14:52:30 – flag-nl Jos van Emden
15:37:30 – flag-be Victor Campenaerts
15:48:00 – flag-be Wout van Aert
15:51:00 – flag-nl Tom Dumoulin

Laatste tien renners
15:40:30 – flag-dk Kasper Asgreen
15:42:00 – flag-us Lawson Craddock
15:43:30 – flag-nz Patrick Bevin
15:45:00 – flag-gb Alex Dowsett
15:46:30 – flag-fr Remi Cavagna
15:48:00 – flag-be Wout van Aert
15:49:30 – flag-ch Stefan Küng
15:51:00 – flag-nl Tom Dumoulin
15:52:30 – flag-it Filippo Ganna
15:54:00 – flag-au Rohan Dennis


Volledige startlijst
WK 2020: Voorbeschouwing tijdrit mannen

Dit artikel delen:

26 Reacties

Natte spons 23 september 2020 om 22:19

Hoe wordt de volgorde bepaald, behalve van de titelverdediger?

hnac 25 september 2020 om 14:30

De UCI bepaald wanneer ieder land mag starten. Ieder land bepaald welke renner ze laten starten. Dit staat schijnbaar op pagina 62 van het reglementen boekje. Wel een beetje vaag inderdaad.

Chasse_patate 23 september 2020 om 22:23

Dat is een lange zit voor Jos op de hotseat

Constantinopel 23 september 2020 om 23:34

Eerst maar eens zien of hij werkelijk de hotseat gaat halen. Met Benjamin Thomas start voor hem iemand die hij niet zomaar 1 2 3 van de hotseat gaat krijgen. Daarnaast zijn de 2 renners die na hem starten Affini en Durbridge. Beiden ook meer dan capabel genoeg om sneller te gaan dan Jos.

Constantinopel 25 september 2020 om 15:14

Het ziet er naar uit dat Jos misschien wel 1 minuut op de hotseat gaat mogen zitten. Ik verbaas me er iedere keer weer over hoe dom jij wel niet bent, Chasse.

andre77 23 september 2020 om 23:56

Op volgorde van favoriet zijn. Alleen Ganna voor Dennis omdat Dennis de regerend kampioen is.

horsm 24 september 2020 om 08:45

Ja, maar op basis waarvan wordt bepaald wie favoriet is?

Natte spons 24 september 2020 om 08:58

Inderdaad, wie bepaald dat. Gebruiken ze dan de website van Unibet?!?

Jean Dumas 24 september 2020 om 09:10

Ik kan mij wel vinden in de startvolgorde van de laatste renners.

Wheely 24 september 2020 om 10:13

Hebben de renners en deelnemende landen hier zelf nog inspraak in? Jos start erg vroeg namelijk maar ik durf te wedden dat hij boven een aantal figuren eindigt die na hem starten.

Is de favorieten status bepaald door UCI punten?

hnac 25 september 2020 om 14:33

UCI reserveert de tijden voor de landen en de landen mogen zelf invullen welke renner. Het is wel vaag welke landen welke tijden krijgen. Vermoedelijk op basis van historie. Daarom mag Syrië starten en GB als laatste.

Yeez 24 september 2020 om 07:53

Campenaerts heeft toch mooi voordeel door bilbao in te kunnen halen

Johnny7 24 september 2020 om 10:04

Voordeel voor Tom is dat hij Ganna zal inhalen.

Wheely 24 september 2020 om 10:14

Ja en Van Aert haalt Kung in die vervolgens weer Dumoulin inhaalt??

Geit in mijn Kelderman 24 september 2020 om 10:47

Hoe wil hij dat doen, eerst 2 minuten schijten en dan vervolgens er een sprintje uittrekken?

Pizzi 24 september 2020 om 11:02

Haha.

jozsef 24 september 2020 om 15:28

Zal moeilijk gaan iemand inhalen als je voor hem start ;-)

tvm 24 september 2020 om 21:12

Hoe lang zal de winnaar er over doen denken jullie?

Veloburto 24 september 2020 om 22:02

33 minuten

Arie den Blanken 24 september 2020 om 22:23

Hopelijk zijn de weersomstandigheden gelijk aan vandaag want dan kan je mooi de tijd van de vrouwen vergelijken met die van de mannen. In bijna alle andere goed meetbare sporttakken als de loopnummers in de atletiek, zwemmen, roeien, schaatsen liggen prestaties aan de top bij de vrouwen ongeveer 10% lager. Dat zou betekenen dat morgen de winnende tijd op ongeveer 36 minuten zou liggen.

pirazzi 25 september 2020 om 07:42

Maar dan ga je uit van de tijd van van der Breggen. Zonder val was Dygert misschien een minuut sneller.

Yeez 25 september 2020 om 11:17

35’30/36’00

Arie den Blanken 25 september 2020 om 14:52

@pirazzi. Het is een globale indicatie die zoals ik al aanhaalde in bijna alle sporten opgaat. In sommige gevallen is het verschil behoorlijker groter (tot 15-20% o.a. het hoogspringen en verspringen). Dat kan twee redenen hebben. a) Die sporttak is minder geschikt voor vrouwen of b) Het betreft een onderdeel wat bij de vrouwen veel jonger is en nog volop in ontwikkeling is (Bijvoorbeeld de marathon en de 10.000 meter in het hardlopen. En het veldrijden voor vrouwen als de parkoers omstandigheden niet of nauwelijks wijzigen)

Harm Zijlstra 25 september 2020 om 07:12

Waarom toch altijd zou zuinig met het aantal tussenmetingen?

Wildebert 25 september 2020 om 11:15

Voor mij ook onbegrijpelijk en niet anno nu.

leo jansen 25 september 2020 om 12:44

Ik verwacht dat Van Aert op Dumoulin wacht.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair