WK 2018: Sky stuurt sterk zestal naar WK ploegentijdrit

WK 2018: Sky stuurt sterk zestal naar WK ploegentijdrit

foto: Sirotti

donderdag 20 september 2018 om 13:16

Sky heeft in navolging van Quick-Step Floors zijn selectie voor het WK ploegentijdrit gecommuniceerd. De Britse formatie staat zondag met een ijzersterk zestal aan het vertrek, met als blikvangers Jonathan Castroviejo, Michał Kwiatkowski en man in vorm Gianni Moscon.

De drie kleppers worden vergezeld door Vasil Kyrienka (de wereldkampioen tijdrijden van 2015), Ian Stannard en Owain Doull. De onlangs weer in genade aangenomen Moscon zegevierde recent nog in de Coppa Agostoni en de Giro della Toscana.

De Britse sterrenformatie wist nog nooit het goud te veroveren in deze discipline. In 2013 en 2017 stond de ploeg wél op het podium. Vorig jaar strandde het team op 22 seconden van het goud. De vraag is of ze dit keer hoger kunnen mikken dan de bronzen medaille.

Selectie flag-gb Sky voor WK ploegentijdrit in flag-at Innsbruck
flag-es Jonathan Castroviejo
flag-gb Owain Doull
flag-pl Michał Kwiatkowski
flag-by Vasil Kyrienka
flag-it Gianni Moscon
flag-gb Ian Stannard

Dit artikel delen:

25 Reacties

ah-ja 20 september 2018 om 13:19

De winnaar is bekend!

LaurentJalabert 20 september 2018 om 13:43

BMC?

LB117 20 september 2018 om 13:45

Dit is bij lange na niet hun sterktste opstelling ik zou bijna zeggen een B-team…

FIBEPO 20 september 2018 om 14:33

B team of niet

dit is een team voor medailles zondag

Pubsted 20 september 2018 om 13:48

In genade aangenomen klinkt misschien leuk, maar volgens mij heeft hij daar nooit onder druk gestaan.
Blijft natuurlijk een steengoed renner.

Mwielerfan 20 september 2018 om 20:06

Inderdaad alsof die jongen uit dienst is geweest. Verkeerde formulering

ivo001 20 september 2018 om 14:01

Met Thomas en Froome die het WK overslaan, en een geblesseerde Van Baarle kunnen ze ook niet veel beter.

FDJ 20 september 2018 om 14:01

Zegt veel over de sterkte van Sky opnieuw. Dit is een ijzersterke ploeg met allemaal hardrijders. En dan te bedenken dat Thomas, Froome en Van Baarle nog thuis zitten.

vincenzo 20 september 2018 om 14:02

"in navolging van Quick-Step Floors". Ehm ik denk in navolging van diverse deelnemende ploegen.

Birdheart 20 september 2018 om 14:05

De drie kleppers? Wat zijn die andere drie dan? Onbekende amateurs? ;)

Sonsbach Allstars 20 september 2018 om 14:22

Een erg mooie ploeg, maar bij een TTT natuurlijk zo sterk als de zwakste schakel. Om hier te winnen zullen ze 6 man in vorm moeten hebben. En dat geldt voor alle ploegen natuurlijk.

Geit in mijn Kelderman 20 september 2018 om 14:52

Ben jij de Johnny Heitinga van dit forum? De tandjes, ik zou me heup verrekken als ik zoveel open deuren sta in te trappen.

samuello 20 september 2018 om 14:46

Ze hebben veel sterke tijdrijders, maar niet zo veel sterke ploegentijdrijders wat mij betreft. Ik denk niet dat ze top 3 zullen eindigen.

Geit in mijn Kelderman 20 september 2018 om 14:53

Top-5 is zeker mogelijk, maar vraag met toch af of ze Thomas en Froome niet te veel gaan missen. Kyrienka en Kwia zijn natuurlijk ook wereldtop, maar daar achter zit toch net te veel net niet.

zipp404 20 september 2018 om 15:29

Castroviejo in vorm momenteel zeker zo sterk als Kyrienka, die maakt een mindere indruk de laatste tijdritten.

Sonsbach Allstars 20 september 2018 om 15:44

@Geit: bedankt voor het delen van je heldere gedachten. Zei iemand iets over open deurtjes? En sterkte met je heup ;-)

Marmotte 20 september 2018 om 16:20

Is dit nu het laatste wk ttt? Of is dat volgend jaar?

aardappeljager 20 september 2018 om 16:34

Dit is (voorlopig) de laatste keer

rahimns 20 september 2018 om 16:35

In de huidige vorm is dit de laatste, de UCI is aan het onderzoeken of ze vervangen kunnen worden voor landenteams al dan niet met vrouwen en mannen.

girardengo 20 september 2018 om 17:57

De oude formule van landenviertallen vond ik ook mooi.

Romāns Vainšteins 20 september 2018 om 20:15

4 man / vrouw per ploeg, 25 km uitdagend terrein, tijd 3e ren(st)ner telt. Topproduct.

Zo simpel. Kan je gewoon zowel bij de vrouwen als mannen doen zonder het gekunsteld in elkaar pogen te weven maar dan nog is zo'n boetseersel beter dan het onbeschoft in ploegtenue rondrijden tijdens de enige week dat je dat ding juist thuis moet laten.

Eem misbaksel van jewelste deze ploegen TTT op het WK en daarom ook volledig terecht genekknakt.

Jacco van Stierop 20 september 2018 om 23:31

Nee, minstens 60 km. Duurvermogen en krachtverdeling behoren ook tot de wielersport. En niet alleen maar lange, rechte wegen: juist het bochtenwerk vereist de nodige discipline, concentratie en kracht. Ja, met landenploegen uiteraard.

Romāns Vainšteins 20 september 2018 om 20:36

Ik zou me Moscon zijnde niet overmatig inspannen voor dat stelletje die hem keihard lieten vallen in de tour terwijl er nog een ITT en wegkoers in het donkerblauw op hem wachten.

peervaneynthoven 20 september 2018 om 22:43

Kan het ook in begrijpend Nederlands?

girardengo 21 september 2018 om 00:14

Mis Schien…

Headlines

Materiaalzone

Populair