WK 2017: Italië met meerdere ijzers in het vuur, Nibali ontbreekt

Door , vrijdag 15 september 2017 om 10:15
WK 2017: Italië met meerdere ijzers in het vuur, Nibali ontbreekt

Bondscoach Davide Cassani heeft zijn definitieve WK-selectie op papier. La Squadra Azzurra zakt met diverse snelle mannen af naar het Noorse Bergen. Vincenzo Nibali ontbreekt zoals verwacht. De runner-up van de voorbije Vuelta a España – die al twijfels had bij een eventuele deelname – moet enkele dagen rust nemen vanwege een in diezelfde ronde opgelopen ribblessure.

Met Elia Viviani, viervoudig Vuelta-ritwinnaar Matteo Trentin en Coppa-Bernocchi laureaat Sonny Colbrelli neemt Cassani meerdere sprinters mee. Twee andere mogelijke afmakers zijn GP Montréal overwinnaar Diego Ulissi en Gianni Moscon, die in de Vuelta indruk maakte als superknecht van eindwinnaar Chris Froome.

De selectie wordt verder aangevuld met de ervaren Daniele Bennati en Alessandro De Marchi, puncheur Alberto Bettiol en Salvatore Puccio. Voor de individuele tijdrit op woensdag is nationaal kampioen Moscon aangewezen.

Selectie Italië flag-it voor WK wielrennen in flag-no Bergen (24-09)
Daniele Bennati
Alberto Bettiol
Sonny Colbrelli
Alessandro De Marchi
Gianni Moscon
Salvatore Puccio
Matteo Trentin
Diego Ulissi
Elia Viviani

Dit artikel delen:

18 Reacties

Arry1337 15 september 2017 om 10:20

Toch wel een van de meest sterke blokken wederom, al denk ik dat ze met De Marchi, Bennatti en Puccio wel weinig ‘knechten’ meenemen in het geval ze de slag missen. Ik denk dan ook dat Bettiol en Moscon er ook best wel snel doorheen gesoupeerd kunnen worden wanneer de koers vroeg hard gemaakt wordt.

Pubsted 15 september 2017 om 10:22

Als ik zag hoe sterk Moscon in de Vuelta was zou ik die zeker niet snel opsouperen. Laat Viviani dan maar werken want die komt denk ik te kort om écht mee te doen.

tricoloor 15 september 2017 om 10:24

Viviani stalorders geven niks te doen tot de sprint en de rest aanvallen! Dan moeten ze toch kunnen winnen, zou je zeggen.

Secondant 15 september 2017 om 10:25

Trentin met zijn Vuelta-vorm toch gewoon een outsider voor de titel en wat mij betreft het absolute speerpunt in de selectie van Italie.

Random wielerliefhebber. 15 september 2017 om 10:26

Sterke selectie al zie ik de taak van bettiol in zo’n ploeg niet echt. Had dan een extra knecht meegenomen

Romāns Vainšteins 15 september 2017 om 10:30

Prima selectie en Bettiol is even goed als knecht/pion vooruit te gebruiken.

Jacco van Stierop 15 september 2017 om 10:32

“La Squadra Azzurra” moet het zijn, met dubbel z dus.
Edit: graag gedaan.

Marco Canola en Davide Villella zijn trouwens de reserves voor de wegwedstrijd.

brianbentert 15 september 2017 om 10:40

Gisteten in de Coppa Bernocchi wist Viviani werkelijk niks klaar te spelen in de sprint. Paar korte heuvels en ten opzichte van het WK een stuk minder kilometers. Snap niet dat ze hem ten koste van een extra knecht meenemen terwijl ze ook Trentin, Colbrelli en Ulissi kunnen uitspelen in de finale.
Mis een Marcato of Gasparotto in de selectie. Een type leider die een zware rit aan kan. Bennati zal namelijk ook zijn ding moeten doen in de finale als het wel een sprint gaat worden.

Bergje over 15 september 2017 om 10:56

Als het een sprint gaat worden verwacht ik Viviani niet. Trentin daarentegen….

denistel 15 september 2017 om 11:03

blijft allemaal speculeren natuurlijk maar wel een selctie die op alle gebieden
wat kan. als je echter op viviani speelt dan zullen er vast nog snellere sprinters
ook bij zitten.

TykkeThor 15 september 2017 om 11:03

Trentin lijkt me hier de uitgesproken kopman, maar ze hebben meerdere ijzers in het vuur voor meerde koersverlopen. Leuke ploeg met mannen als Ulissi, Trentin en Colbrelli in vorm.

Romāns Vainšteins 15 september 2017 om 11:14

Ploeg met 4,5 man die WK kunnen worden, hoe fijn is dat ?

Indien als team rijdend de te kloppen ploeg voor mij, die trui moet naar Italie toe.

Noud89 15 september 2017 om 11:14

Ik had Viviani hier ook niet meegenomen denk ik, maar de alternatieven zijn ook niet gigantisch goed als 9de man aangezien Caruso en Felline echt volledig uit vorm zijn. Misschien Brambilla of Rosa toch als extra knecht.

Maar goed, verder natuurlijk een super sterk blok. Het zal wel een sprint worden met een mannetje of 40-50 denk ik, en dan heb je met Trentin en Colbrelli twee prima renners.

Cadellie 15 september 2017 om 11:15

Had Nibali graag WK zien worden

HoofdIsVrij 15 september 2017 om 11:27

Ik had Viviani zelf inderdaad ingewisseld. Voor Martinelli.

PedroDelgado 15 september 2017 om 11:38

Met deze selectie zou Italië de koers zelf zwaar moeten maken. Teveel kopmannen, dus laat ze dan maar rijden en met Trentin de uitgelezen sprinter in vorm om een zware race te overleven. De twee (?) knechten moeten dan ook voor hem rijden. Sterke ploeg, maar een team?

NDI22 15 september 2017 om 11:42

De favorieten wat mij betreft. 5 man die het vanuit een select groepje af kunnen maken en allemaal in vorm. Lukt dat niet dan kunnen minimaal 2 van die 5 ook nog de sprint winnen van een grotere groep.

Jungle Man 15 september 2017 om 13:20

sterke ploeg, maar zie ze het wk niet winnen.