WK 2016: Frankrijk met Bouhanni en Démare naar Qatar, geen Coquard

maandag 26 september 2016 om 12:49
WK 2016: Frankrijk met Bouhanni en Démare naar Qatar, geen Coquard

foto: Sirotti

Frankrijk heeft haar selectie rond voor het wereldkampioenschap in Qatar. In de lijst met namen ontbreekt Bryan Coquard. De 24-jarige sprinter, met zestien overwinningen dit jaar, is niet geselecteerd.

In Doha mikken de Fransen op sprinters Nacer Bouhanni en zijn vroegere teamgenoot Arnaud Démare.

Selectie flag-frFrankrijk voor flag-wc WK 2016 in flag-qa Doha, Qatar
flag-fr
Nacer Bouhanni (Cofidis)
flag-fr Christophe Laporte (Cofidis)
flag-fr Cyril Lemoine (Cofidis)
flag-fr Geoffrey Soupe (Cofidis)
flag-fr Arnaud Démare (FDJ)
flag-fr Yoann Offredo (FDJ)
flag-fr William Bonnet (FDJ)
flag-fr Marc Sarreau (FDJ)
flag-fr Adrien Petit (Direct Energie)

Dit artikel delen:

23 Reacties

TiesW 26 september 2016 om 12:50

Zestien overwinningen maar de laatste tijd niet in vorm. Aan 3 kopmannen heb je toch niet veel als het er op aan komt én Demare zou een iets zwaardere koers ook wel moeten kunnen overleven.

Mathieu Moller 26 september 2016 om 12:54

Ik vraag me af of de Cofidis en FDJ renners elkaar gaan helpen of dat er eigenlijk gewoon met twee verschillende ploegen wordt gekoerst.

Mac-S 26 september 2016 om 12:55

De vraag is alleen of dit één team is, of Frankrijk A en Frankrijk B die half tegen elkaar gaan rijden.
Aangezien zowel A als B toch wel voor een massasprint willen gaan (lijkt me), zal het wel meevallen met het tegen elkaar rijden. Hooguit zien we aan het eind twee aparte Franse treintjes…

Petros 26 september 2016 om 12:56

De vraag is: wie rijdt voor wie als het er op aan komt? Ik zie Bouhanni noch Demare de sprint voor de ander aantrekken als ze beiden
in de positie komen om te kunnen winnen. Zullen hier duidelijke stalorders voor zijn?

drikkes 26 september 2016 om 12:57

Toch ook opmerkelijk: geen Gallopin – geen Voeckler (wringen, kant rijden, ambetant doen)

Steven_E 26 september 2016 om 13:04

Adrien Petit zal aantrekker zijn wellicht? Die zal dan kant moeten kiezen van één van de 2 :-) Is wel ex-Cofidis dacht ik, en daar vertrokken nadat Bouhanni overkwam van FDJ

Colbrelli. 26 september 2016 om 13:05

Lijkt inderdaad op 2 aparte ploegen. Ze hebben wellicht allebei hun eigen knechten mogen uitzoeken. En dan 1 neutrale renner met Petit om niet de ene sprinter een voordeel biven de andere te geven.

Geef de Franse bondscoach hier op zich ook wel gelijk in, je wil ze toch allebei te vriend houden. Misschien dat het FDJ-kamp het al wat van verder wil proberen en dan team Bouhanni mocht alles weer bij elkaar komen.

Chrys 26 september 2016 om 13:12

Petit kan ook wel een waaiertje rijden toch?

HoofdIsVrij 26 september 2016 om 13:27

Niemand van AG2R? Rijden daar geen renners rond die een parcours als Qatar aankunnen?

Frits des Jeux 26 september 2016 om 13:28

@Steven Petit reed vorig jaar nog bij Cofidis, maar kreeg geen contractverlenging. Niets te maken met Bouhanni. Al had ik wel voor 1 van deze 2 heren gekozen en niet allebei. Dus een beetje wat Duitsland zal doen. En dan denk ik dat Bouhanni de sterkste is van de twee.

ifor 26 september 2016 om 13:45

Dus ze gaan met twee treintjes rijden?

robotour 26 september 2016 om 14:02

Logisch, op het eind gaan de Franse allemaal voor Petit rijden:)

finton 26 september 2016 om 14:05

Is er al ergens een overzicht van de teams die bekend zijn voor de wegrit?

Verweggistan 26 september 2016 om 14:18

Demare en Bouhanni geselecteerd door de bondscoach en ze mogen allebei zelf drie helpers uitkiezen. En daarnaast nog een renner van DirectEnergie erbij, want anders gaat Bouhanni of Demare zeuren dat de ander een extra knecht heeft. Die keuze tussen die laatste renner zal wellicht tussen Samuel Dumoulin en Petit gegaan zijn. Schijnt dat Demare eigenlijk Fischer meewilde en Bouhanni voor Bozic koos. ;)

Polleke 26 september 2016 om 14:34

Die zullen er ook zijn, probleem opgelost….

Thailand 26 september 2016 om 14:39

Lijkt er op, al hebben we toch wel twee kleppers aan de start staan. Als je niet tegen elkaar gaan rijden is dit een van de topploegen.

ivo001 26 september 2016 om 14:43

@Hoofdisvrij

Misschien zou Samuel Dumoulin het wel kunnen. Die is de laatste weken best aardig bezig. Maar het zal voor hem wel te vlak zijn.

Romāns Vainšteins 26 september 2016 om 14:43

Dit wordt lachen met 2 equipes binnen 1 team, ik snap de coach ook wel > ‘hier, ga maar lekker in de zandbak spelen en zoek het zelf uit’

Eckhart 26 september 2016 om 15:19

Benieuwd of Demare en Bouhanni eerlijk naar elkaar zullen zijn op het moment dat het moet gebeuren. Intrinsiek schat ik Bouhanni wel iets beter dan Demare in de sprint, maar Demare iets beter op het “klassieke” gebied.

koos1 26 september 2016 om 16:23

Leuk, 2 Franse ploegen aan de start met elk een eigen sprintkopman. Dit is een beetje een ploeg waarvan je kunt verwachten dat ze nooit voor elkaar gaan rijden.

heuvelcolombia 26 september 2016 om 16:26

Gougeard en Coquard wel de belangrijkste renner die er missen.
En Ladagnous ook wel.

r525 26 september 2016 om 16:34

Tja Coquard heeft het er helemaal zelf naar gemaakt. Het was beter geweest als hij ma de TDF helemaal niet meer gekoerst had…

nederbelg 26 september 2016 om 21:13

@drikkes @HoofdIsVrij
Geen Gallopin, inderdaad een stuk jammerder, gezien de vorm waar die instak. Anderzijds: je wil naast de Démare- en de Bouhanni-trein ook niet nog een Greipel-trein op de rails helpen zetten…
En AG2R dat helemaal ontbreekt, tja, te onvoorspelbaar, niet in het al complexe masterplan in te passen zeker?

Headlines

Materiaalzone

Populair