WK 2016: Cavendish kopman Britse formatie

WK 2016: Cavendish kopman Britse formatie

foto: Sirotti

woensdag 21 september 2016 om 18:04

Mark Cavendish is de grote man in de Britse selectie die afreist naar Doha voor het WK wielrennen aldaar. De sprinter van het eiland Man gaat in Qatar voor de tweede wereldtitel uit zijn carrière. In 2011 was hij al eens de beste in Kopenhagen.

Met Daniel McLay en Ben Swift heeft Iain Dyer, bondscoach bij de Britten, nog meer rappe mannen achter de hand in de voorselectie. Hardrijders Ian Stannard, Luke Rowe, Stephen Cummings, Geraint Thomas en Scott Thwaites zijn er ook bij, net als de nationale kampioenen Adam Blythe (weg) en Alex Dowsett (tijdrit).

Er moet nog één renner afvallen in de huidige selectie. De tijdrijders worden later bekendgemaakt, maar worden gekozen uit de wegselectie.

Voorselectie Groot-Brittannië voor de WK wegrit in Doha, mannen
flag-gb Adam Blythe (Tinkoff)
flag-gb Mark Cavendish (Dimension Data)
flag-gb Stephen Cummings (Dimension Data)
flag-gb Alex Dowsett (Movistar)
flag-gb Dan McLay (Fortuneo-Vital Concept)
flag-gb Luke Rowe (Sky)
flag-gb Ian Stannard (Sky)
flag-gb Ben Swift (Sky)
flag-gb Geraint Thomas (Sky)
flag-gb Scott Thwaites (Bora-Argon 18)

Lizzie (toen nog) Armitstead werd wereldkampioen in Richmond – foto: Sirotti

Bij de vrouwen is Elizabeth Deignan de kopvrouw. Lizzie Armitstead is onlangs in het huwelijksbootje gestapt met de profwielrenner Philip Deignan en heeft zijn achternaam aangenomen. De wereldkampioene van Richmond gaat in Doha voor haar tweede titel op rij.

Selectie Groot-Brittannië voor de WK wegrit in Doha, vrouwen
flag-gb Alice Barnes
flag-gb Hannah Barnes
flag-gb Lizzie Deignan
flag-gb Dani King
flag-gb Laura Massey
flag-gb Annasley Park
flag-gb Abby-Mae Parkinson
flag-gb Eileen Roe

Selectie Groot-Brittannië voor de WK tijdrit in Doha, vrouwen
flag-gb Hannah Barnes
flag-gb Hayley Simmonds

Dit artikel delen:

17 Reacties

glenn485 21 september 2016 om 18:17

Ik zou Swift of Mclay thuislaten nog. 1 alternatief is genoeg. Voor de rest toch wel een verdomd sterke selectie op dit parcours, mss wel de sterkste van allemaal.

Youri IJnsen 21 september 2016 om 18:35

@GLenn485
Ik wacht met smart op Frankrijk…

Janjanssen98765 21 september 2016 om 18:35

Weet iemand waar Armitstead is?

xistnc 21 september 2016 om 18:39

@Jj98765
Is ze nou alweer kwijt dan?

Janjanssen98765 21 september 2016 om 18:43

Edit redactie: On topic houden aub

castelinni 21 september 2016 om 18:57

Edit redactie: On topic houden aub

bilthoven 21 september 2016 om 18:59

Wat een ploeg!!! Stuk voor stuk allemaal hardrijders!! Die gaan hun stempel op de koers drukken.

chasse patat 21 september 2016 om 19:05

Met zoveel Sky zal dit wel de ploeg worden waar naar gekeken wordt om de kopgroep terug te halen.

Covadonga 21 september 2016 om 20:20

@chasse
Het is een vlak parcours hoor en bovendien doet Froome niet mee. Noorwegen, Duitsland, Frankrijk, Italië en nog een handvol landen zullen de Britten vast een handje toesteken.

Sterk team idd. Met veel hardrijders. Dowsett en Thomas voor de tijdrit?

Romāns Vainšteins 21 september 2016 om 20:32

Ik denk niet dat Italie per se de sprint wil hebben en zie eerder weer als aangewezen ploeg om de wedstrijd te maken.

Japsie 21 september 2016 om 20:36

@ RV, laat dat maar aan de Italianen over idd, die maken er altijd iets van. De gaan niet als makke lammetjes wachten en hopen op een Nizzolo.

Wheely 21 september 2016 om 21:15

Cummings rijdt gewoon weg op een gegeven moment en dan is het klaar. Hebben we een leuke wereldkampioen.

Purito 21 september 2016 om 21:27

@Wheely
Dan moeten we wel toestemming vragen aan Hakkie.

Ik vrees ervoor.

Polleke 21 september 2016 om 22:13

Kan zo maar Stannard worden als het er echt ruw aan toe gaat…

Koersmaniak 22 september 2016 om 07:27

Waaierexpert Froome had toch ook thuis gehoord op dit WK

Vinyakke 22 september 2016 om 09:55

@Wheely
Hoe kan je Cummings nu een mooie wereldkampioen vinden?
Die heeft elk jaar 2 a 3 superdagen met telkens hetzelfde concept: vroege vlucht, beste man van de B-coureurs, aanval voor je het verwacht en dan prachtig standhouden tegen een soms hardwerkend peloton. De andere 362 dagen een grijze muis…

Wheely 22 september 2016 om 12:51

Leuk noemde ik hem, niet mooi maar dat terzijde. Van mij mag er een typische vluchter winnen op het WK, dat vind ik leuker dan een sprinter. Deze man bezorgt mij plezier, kan er ook niks aan doen.

Headlines

Materiaalzone

Populair