Wilco Kelderman: “Transfer naar BORA-hansgrohe geeft nieuwe prikkels”

maandag 7 september 2020 om 10:12
Wilco Kelderman: “Transfer naar BORA-hansgrohe geeft nieuwe prikkels”

foto: Cor Vos

Wilco Kelderman kijkt enorm uit naar zijn nieuwe uitdaging bij BORA-hansgrohe. De Duitse ploeg bevestigde vandaag de komst van de Nederlandse ronderenner. “Na de eerste ontmoetingen met de coaches en het management werd me duidelijk dat dit de juiste stap voor mij is.”

“Ik kreeg al snel het vertrouwen dat een samenwerking met BORA-hansgrohe me in deze fase van mijn carrière nieuwe prikkels zou geven”, laat Kelderman, die overkomt van Team Sunweb, weten via zijn nieuwe team. “De hele groep, rijders, het performance team en het management, biedt de perfecte omgeving voor mij om mijn beste prestaties neer te zetten en ik ben blij om het team in de toekomst te ondersteunen.”

Kelderman is een renner met een enorm potentieel, vertelt teammanager Ralph Denk. “Onze taak voor de komende jaren zal zijn om dit potentieel consequent te ontplooien op de weg. Hij heeft hiervoor de ideale leeftijd en zal zeker een echte aanwinst zijn.”

Dit artikel delen:

29 Reacties

nobrakes 7 september 2020 om 10:22

Mooie ploeg voor hem waarin hij lekker in de schaduw van een aantal sterke kopmannen kan gaan fietsen

john 7 september 2020 om 10:26

Hopelijk schijnt de zon, anders heeft hij nog geen schaduw

Secondant 7 september 2020 om 10:29

Soort Mollema route? Dat Kelderman goed kan fietsen staat buiten kijf: 4x top 10 in een grote ronde. Zou erg hopen dat hij zich net als Mollema echt ontwikkelt in het buitenland.
De vergelijking is wel treffend: Mollema had ‘slechts’ 3x top-10 in een grote ronde gereden toen hij Rabobank verliet. Jaartje verschil in leeftijd als ik mij niet vergis.

madeinstars 7 september 2020 om 10:33

Verschil is natuurlijk dat Mollema altijd al de grinta had die juist bij Kelderman een beetje lijkt te ontbreken.

Hopelijk vindt hij zijn weg, want hij kan enorm goed zijn en het is een schitterende coureur om te zien.

KnightBiker 7 september 2020 om 12:01

Je bedoelt Het leeftijds verschil met toen Mollema Rabo verliet versus Keldermann(29) nu? Verschil is wel dat ze destijds bijna voor Mollema in de rij stonden. En voor Keldermann is Het ook al de 2e ploeg want komt origineel ook bij belkin/Rabo vandaan.
Keldermann heeft absoluut het potentieel om nog een mooie carrière uit te bouwen, Mollema heeft grinta als er een finish in zicht is maar Keldermann zie ik iets makkelijker eventueel een podium scoren in een GT of een rondje als Parijs Nice winnen.

Tuubke 7 september 2020 om 10:31

Wat gun ik deze jongen dat hij nou eens heel blijft en dat zijn geweldige talent er uit gaat komen. Zelden iemand gezien met zo’n fraaie stijl.

Witte Trui 7 september 2020 om 10:44

Ik zie Kelderman nog wel podium rijden in enkele grote rondes, maar ik gun het hem bovenal. Uiteindelijk zou het mooi zijn wanneer een toptalent (uit het rijtje Reus, Olivier, Dekker, die het om tal van redenen niet echt hebben gered) het ook echt maakt als klassementsrenner. Winst van een GC is gezien de huidige generatie teveel gevraagd vermoed ik.

Bij Bora rijdt een collectief van renners dat elkaar sterker lijkt te maken en als team koerst. Ik geloof oprecht dat Kelderman daar kan gedijen.

KimJungPoels 7 september 2020 om 11:13

Het is wel een beetje de vraag of hij in de GT’s niet vooral gehaald is om als adjudant te rijden voor de duitse kopmannen. Buchmann voorop, Kamna als hij zich doorontwikkeld en wellicht zelfs Schachmann als hij dit ook blijkt te kunnen.

Maar wellicht dat Kelderman het ook wel lekker vindt om vanuit die rol te starten bij zijn nieuwe ploeg.

Snelle Pelle Sunweb fanboy 7 september 2020 om 12:19

@Witte trui
Je zou eens wat vaker naar podcasts moeten luisteren. Wilco zegt over zichzelf dat hij fysiek en qua ambitie geen ronderenner wenst te zijn.

Wat is dat toch in Nederland dat elke renner voor een rondeklassement moet gaan?

Deel Koeper 7 september 2020 om 16:39

@Snelle Pelle Sunweb fanboy

Hij wil het misschien niet, maar hij heeft de wapens niet voor iets anders. Hij heeft niet de sprint of de explosiviteit van de afmaker, hij heeft ook niet het doorzicht/overzicht om het tactisch op listigheid te halen. Hij is nu eenmaal die renner die overal redelijk goed in is, er altijd wel ergens vooraan tussen hangt en na een week (of enkele weken) in een eindklassement plots op een 5e plek belandt. De veelzijdige subtopper met een goed recuperatievermogen, een geboren klassementsrenner.

Gerard111 7 september 2020 om 10:45

Kelderman moet daar eerst eens een paar litertjes zelfvertrouwen gaan tanken.

Sephiroth 7 september 2020 om 10:57

Ik wens m alle goeds en Bora is zeker een toffe ploeg. Eenzelfde uitspraak deed hij destijds over Sunweb ten aanzien van Jumbo… mij benieuwen wat Denk eruit krijgt bij Wilco.

Panache 7 september 2020 om 11:01

Buchmann is een Keldermann 2.0
Misschien kan hij zich aan het niveau en de constantheid van de Duitser optrekken.

rvb 7 september 2020 om 11:12

Wat maakt de ploeg nu uit??? Gewoon hard trappen, meer niet, al zat ie in de ploeg zacht geklotst ei.

lathumnees 7 september 2020 om 11:34

Hopelijk leert hij daar fatsoenlijk sturen en voornamelijk dalen, dat is wel echt een mankement van hem. Verder een zeer goede ronderenner, ik hoop dat hij gaat vlammen deze giro!

Etio 7 september 2020 om 11:35

Was natuurlijk al meer dan een maand officieus bekend, maar nu dus officieel. Op het oog lijkt BORA-hansgrohe in ieder geval de perfecte ploeg voor Kelderman. Ik ben benieuwd wat zijn programma volgend jaar zal worden. Wellicht weer naar de Giro als kopman? Of misschien in de Ronde van Zwitserland van start gaan als kopman en dan als schaduwkopman naar de Tour (met Buchmann als hoofdkopman)?

peterwinnen 7 september 2020 om 11:42

Toch rijdt Bora niet denderend momenteel. Ik vind dit geen vooruitgang, maar hoe zat het ook alweer met nieuwe horizonnen enzo.

KimJungPoels 7 september 2020 om 11:46

Je hebt ook meegekregen hoeveel van de kopmannen van Bora gevallen zijn sinds de herstart?

peterwinnen 7 september 2020 om 12:25

Dat is ook onderdeel van het wielrennen toch? maar wie is er sterker geworden bij Bora? Buchmann check, kamna moet ik nog zien. Goede ploeg hoor, maar niet veel beter dan Sunweb de komende jaren dunkt me

KimJungPoels 7 september 2020 om 12:30

Buchmann
Schachmann (heeft toch nog wel mooie stappen gemaakt bij Bora ook)
Ackermann
Sam Bennett

Konrad, Muhlberger, Grosschartner zijn ook prima WT-renners geworden.

Om er maar een paar te noemen. :)

kelderfan 7 september 2020 om 11:48

Ik geloof wel in Wilco Kelderman. Hij komt in een sterk team met goede klimmers als Emanuel Buchmann, Maximilian Schachmann, Patrick Konrad en Rafał Majka. Hij zal daar zeker niet de minste zijn.

Franco Ballerini 7 september 2020 om 12:14

De minste zal Konrad zijn, maar als ploeg zou ik de andere drie genoemden liever hebben.

havana 7 september 2020 om 11:52

Wie kopt de grap over zijwieltjes in?

Panache 7 september 2020 om 13:05

Hij viel om bij het monteren.

Jacob Lohof 7 september 2020 om 11:53

Gelukkig niet naar Jumbo !!!!!
Daar wordt hij anders toch knecht!!!!
Nu veel meer wat hij leuk vind, plezier in fietsen. Dat zie je ook bij Molema , Poels ,Terpstra

Snelle Pelle Sunweb fanboy 7 september 2020 om 12:21

“Capslock aan”
HIJ GAAT BIJ BORA OOK KNECHTEN!!!!!
“Capslock uit”

Snappie?

Marszzz 7 september 2020 om 12:56

Nergens worden renners zo gewaardeerd zoals in Nederland, dat blijkt maar weer eens.

Abdoe 7 september 2020 om 13:01

Qua naam past hij in ieder geval uitstekend bij deze ploeg vol echte mann-en.

dynamo 7 september 2020 om 13:01

leuke zet, denk dat hij nu meer aan fietsen toe komt, m n gevoel zegt dat bora bijna overal aan mee doet, (turkije, romenie, polen, enz.) waar je sommige ploegen nog niet ziet, qua naam keldermann past hij er goed bij, zal wel kellermann worden als voertaal duits is, zie hem dan wel een paar keer als 1 st finishen

Headlines

Materiaalzone

Populair