Wilco Kelderman stijgt naar zevende plaats: “Ik voelde me de hele dag goed”

zaterdag 3 juli 2021 om 18:47
Wilco Kelderman stijgt naar zevende plaats: “Ik voelde me de hele dag goed”

foto: Cor Vos

Wilco Kelderman steeg zaterdag zeven plaatsen in het algemeen klassement. De Nederlander van BORA-hansgrohe staat nu op de zevende plaats en doet nog volop mee in de strijd voor de podiumplaatsen. “Ik voelde me de hele dag goed”, zegt hij na afloop.

“Het ging er de hele dag hard aan toe, daarom duurde het even voor een vlucht kon vertrekken. Bij de klassementsrenners schoot het tempo de lucht in op de voorlaatste beklimming. Zelf kwam ik toen in een achtervolgende groep terecht. En daar voelde ik me ook heel goed.”

Aan Tadej Pogačar was niks te doen, zo zegt ook Kelderman. De Nederlander had geen reactie klaar toen hij aanviel: “Hij was echt ongelooflijk sterk.”

Dit artikel delen:

25 Reacties

Spirit 3 juli 2021 om 18:52

Parijs is nog ver.
Krachten sparen en wie weet zit er wat moois in voor Kelderman aan het eind

Ed De B 3 juli 2021 om 20:10

Idd. Normaal geen man van de derde week. Nu gewoon proberen te volgen en anderen meer energie te laten verbruiken

Zen Hooligan The Shakra Jugend 3 juli 2021 om 18:53

Grappig, Pogi zei ook dat hij zich heel erg goed voelde. Zelfde boodschap, ander eindresultaat.

timedinho 3 juli 2021 om 19:16

Precies dit dacht ik ook. Gun het hem echt, maar deze uitspraak maakt dat toch weer lastig. Verschillende renners hebben vandaag solo moeten zwoegen en werken kilometers lang en hij heeft de hele dag in het ”peloton” doorgebracht, maar hij voelde zich wel goed! Als je je de hele dag goed voelt dan zou je ergens op een punt komen dat je dan ook een keer ten aanval trekt. Als dat te lastig blijkt(wat zeer begrijpelijk is op dit niveau) zeg het dan gewoon eerlijk.

Fast Freddy 3 juli 2021 om 19:50

Kelderman heeft in het eerste uur in een vluchtgroep gezeten, maar die kreeg geen ruimte. Hij heeft het in ieder geval geprobeerd.

roeleur 3 juli 2021 om 18:55

Als hij maar geen nekpijn krijgt van het steeds opzij kijken bij het even op kop komen.

Martijn Arensman 3 juli 2021 om 22:32

Als jij maar geen problemen met de blaas krijgt van al dat azijnpissen. :-)

VerstandOpNul 3 juli 2021 om 22:47

Als jij maar geen vermoeide vinger krijgt van het opheffen..

madeinstars 3 juli 2021 om 19:07

Het zou leuk zijn als hij met dat goede gevoel een keer een risicootje zou nemen.

hjvd1982 3 juli 2021 om 19:21

Veel sceptische reacties hier. 1e bergrit pas he, laten we nou eens kijken hoe hij het er vanaf brengt over 3 volle weken.

KennyKlimmen 3 juli 2021 om 19:28

Idd tis een duursport in al zn facetten

Merlinappa 3 juli 2021 om 19:39

We hebben al vaak gezien wat er gebeurd als je aanvalt telkens als je je goed voelt. Yates anyone?

Turtlehead 3 juli 2021 om 19:53

‘Ik voelde me goed en heb niet teveel op kop gereden’.

Man met de hamer 3 juli 2021 om 19:57

Niet iedereen is een Pantani, Ricco of Pogacar jongens.

Dikke vrouw 3 juli 2021 om 22:38

Mooi rijtje

Eddy Vroemm 3 juli 2021 om 20:11

Is pas de eerste bergrit Wilco, dus gewoon goed gereden. De ereplaatsen worden pas in de derde week vergeven, dus slim om niet voluit te gaan. Meende te zien dat hij Mas in de laatste klim uitdaagde om kop te nemen in de achtervolging op Carapaz. Deze werd inderdaad ingerekend, tweede dag op rij.

Murcia 3 juli 2021 om 21:14

Typisch Wilco, zodra de druk even wat minder wordt op hem rijdt hij beter. Als Han Kock en de zijnen nu beginnen over het podium kan het morgen al minder zijn. Dus net doen of hij niet bestaat de komende twee weken en misschien mag hij dan het podium op in Parijs.

xistnc 3 juli 2021 om 21:21

Die zwarte verpakking helpt ook mee. Totaal onzichtbaar.

roeleur 3 juli 2021 om 22:55

Voor hij op het podium stapt zal hij eerst nr.4 met het kopje wenken.

Frits van Jumbo 3 juli 2021 om 21:30

Wel jammer dat vanuit hun groepje niet verder is gedemarreerd, bv op de laatste klim. Neem aan dat jee weinig controle meer was maar heb er ook onvoldoende van kunnen zien. Iemand enig idee?

WoutMathieu 3 juli 2021 om 23:48

Niemand zin in vol risico de afdaling daarna in de regen?

Pocketsprinter 3 juli 2021 om 22:05

Wilco doet het prima! Pogacar is buitencategorie. Van de groep daarachter doet hij mee om plek 2. Die mannen zijn zeer aan elkaar gewaagd. Belangrijkste concurrent Carapaz, heeft al 2 dagen heel veel extra energie verbrand met Zero resultaat. In de Dauphine en de eerste etappes van de Tour heeft Wilco laten zien dat ie aanvalt als het kan. Maar een beslissend gat slaan, is nog een ander paar mouwen…

Jean Dumas 3 juli 2021 om 22:31

Dit is een Tour waarin Wilco Top 5 kan rijden, hoewel geen gegeven.

Johnny7 4 juli 2021 om 09:04

Heb vertrouwen in Wilco en ook in die top 5. Alleen viel het me op dat hij niemand meer bij zich had. Konrad nog moe van de dag ervoor en Buchmann is gewoon helemaal niets meer? Want 1 van die 2 mannen zou hem toch lang moeten kunnen bijstaan. Hopelijk wat meer ondersteuning vandaag voor hem.

WoutMathieu 3 juli 2021 om 23:47

Gewoon elke bergrit in het groepje achter Pog blijven en top 5 is binnen.

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair