Wilco Kelderman: “Misschien had ik iets eerder moeten gaan”

zondag 3 september 2017 om 18:52

Met een ultieme versnelling wist Wilco Kelderman vandaag derde te worden in de bergrit naar Sierra Nevada. In het zicht van de finish was zelfs Chris Froome niet in staat de kopman van Sunweb bij te houden. “Misschien had ik iets eerder moeten gaan”, zei hij na afloop tegen WielerFlits. In het klassement verloor hij vandaag weliswaar de derde plek aan Ilnur Zakarin, maar met oog op de tijdrit van dinsdag ziet Kelderman dat niet als een nadeel.

Wil je niets missen? Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

40 Reacties

Javier 3 september 2017 om 18:54

Die verslaggever doet het prima vind ik!

klootje kriekeljon 3 september 2017 om 18:57

Als je zou zeggen daar zit iemand op een lift van zijn moeder te wachten zou ik je ook geloven. :)

Fijn dat we hier over kunnen neuzelen. Podium is een dikke kans nog steeds, wow!

ronan 3 september 2017 om 19:00

Haha, nu start Chaves voor me, daar draaide alles om.

Wildebert 3 september 2017 om 19:03

Klasse kerel! Doorgaan, vasthouden en morgen lekker je rust pakken. Effe met Tom bellen en dinsdag geen gekke dingen doen in de tijdrit, maar wel knallen zoveel als je kan. Voor mij maak je er een hele mooie Vuelta van. Een dikke Thank You is op zijn plaats.

Cap 3 september 2017 om 19:05

Zie!

Koel 3 september 2017 om 19:12

Verlegen jongen, ziet er fris uit, rijdt een mooi klein verzetje, nog 5 serieuze dagen….

Pédaleur de charme 3 september 2017 om 19:14

Ach, die paar seconden zullen het verschil niet maken. Hij zou een van de meest frisse klassementsmannen moeten zijn in de laatste week. Hopelijk betaalt dat zich uit. De grootste winst van vandaag lijkt me dat ook Kragh Andersen en Haga de finish hebben gehaald, en gezien de uitslag minder op hangen en wurgen dan gisteren.

Kelder is de Man 3 september 2017 om 19:21

Nice. Ziet er nog fris uit.

Romāns Vainšteins 3 september 2017 om 19:22

Ik denk dat het ook wel een beetje te veel verwacht is dat Kelderman nu meteen Froome en Nibali was gaan aanvallen. Hij is onderweg naar zijn beste resultaat in een grote ronde en geen type hollen-en-stilstaan, enige defensiviteit begrijp ik derhalve wel.

Tuubke 3 september 2017 om 19:25

“Gewoon goed, heren journalisten, niks aan toe te voegen.” Als hij die ontspanning nou toch eens vast weet te houden! En dan een beetje meer lef in de laatste week, dan kan het een heel mooie podiumplek worden. En stel dat Froome dan toch nog een keer een slechte dag heeft….

RaketVuist 3 september 2017 om 19:26

Hij lijkt bijna verbaasd over zijn eigen kunnen. Ik zou het mooi vinden als hij een keer op 4/5 km voor de top zou aanvallen, gewoon om te zien in hoeverre hij die anderen pijn kan doen.

Kelder is de Man 3 september 2017 om 19:29

Wat er ook gebeurt.. voor mij heeft hij laten zien mee te kunnen doen om een top 5, zo niet podium in een grote ronde.

Rondo 3 september 2017 om 19:37

Je bent nu al zover, een goede tijdrit en een aanval op de laatste berg, geen spannende dingen meer proberen. Podium pakken is meer dan we verwacht hadden. En daar kun je volgend jaar mee verder.

Rondo 3 september 2017 om 19:39

@ Kelder is, ja, mits hij finish volgend weekend.

schipperaar 3 september 2017 om 19:46

Lijkt of de bever minder gehamsterd heeft, benieuwd hoeveel ie is afgevallen sinds zijn overstap. En ja, op dat grote mes had ie Zakarin de baas geweest met de top in zicht, gewoon doen de volgende keer Wilco, elke sec telt..

jan jansen 3 september 2017 om 19:51

WK kan nog steeds de Vuelta winnen.
Erg knap waar hij nu staat. Nederland doet weer mee in de grote ronden.

Lennimator 3 september 2017 om 19:53

Onderschat de bevers niet… Zagen!

Johnny7 3 september 2017 om 19:54

Vind niet dat hij eerder had moeten gaan. Rustig blijven is nu erg belangrijk. Er komen nog zat kansen aan op tijd te winnen op zijn naaste belagers. Om te beginnen dinsdag…

kelderfan 3 september 2017 om 20:13

Kelderman is gewoon goed bezig. Ja iets eerder gaan was waarschijnlijk beter geweest.
Maar hij toont aan een stuk sterker te zijn. Dat belooft wat voor de derde week.

mollemarijden 3 september 2017 om 20:21

Echt een saaie renner in intervieuws, maar dat ligt aan z’n persoonlijkheid lijkt me een hele rustig jongen. Hopen dat die nog een sterke tijdrit rijdt ten eerste dinsdag en dan kunnen we kijken wat er allemaal mogelijk is in het klassement.

theking 3 september 2017 om 20:26

Op de een of andere manier heb ik er zelfs stiekem vertrouwen in dat hij die tijdrit misschien wel kan gaan winnen. Hij oogt echt sterk.

Kelder is de Man 3 september 2017 om 20:29

Schipperaar
De wangetjes zijn wel een beetje weg inderdaad.

krypton 3 september 2017 om 20:52

Ja, soms moet je gewoon wat durven. Ach uiteindelijk wordt het een prima vierde of vijfde plek, podium zit er hoogstwaarschijnlijk toch niet in.

assen 3 september 2017 om 21:02

Ja, dat die wangetjes weg zijn viel me ook al op.

Om me voor te bereiden keek ik net even naar de gewichten van Froome, Lopez, Froome en Zakarin. Froome is de zwaarste (71), dan Zakarin (68), dan de bever en Lopez (allebei 65). Dus Froome en Zakarin en Lopez trappen meer vermogen dan Kelderman, in ieder geval vandaag.
Hopelijk kan Kelderman zijn vermogen beter omzetten tijdens de tijdrit.

Hoe dan ook doet ie het goed!

schipperaar 3 september 2017 om 21:02

Wel of geen podium kan afhangen van luttele seconden dus sprokkelen waar je kan Wilco, sprintje van 3 a 400m kan veel opleveren met de veilige haven in zicht.
All hands on deck en het gas erop, wordt elke keer leuker en geeft een enorme boost.
@assen
Hoe krijgt ie het voor mekaar, zo'n 20 kg onder zijn lengte, kreeg er zelf nooit meer dan acht af, nadeel of voordeel van spiermassa, we zijn er nog niet uit maar Tom doet het niet slechter met een kilootje meer of minder.

Headlines

Materiaalzone

Populair