Wilco Kelderman: “Het was moeilijk om een gat te slaan”

zaterdag 5 juni 2021 om 16:16
Wilco Kelderman: “Het was moeilijk om een gat te slaan”

foto: Cor Vos

Met nog een dag te gaan in het Critérium du Dauphiné staat Wilco Kelderman op de vierde plaats in het algemeen klassement. Zaterdag liet de Nederlander een goede indruk achter, al is dat misschien niet terug te zien in de uitslag (twaalfde). “Het gevoel was goed en ik kijk uit naar morgen.”

“Het tempo lag vanaf het begin van de beklimming al erg hoog”, aldus Kelderman. “Toen Porte aanviel, kon ik even niet volgen, maar daarna voelde ik me eigenlijk erg goed. Ik heb het een aantal keer geprobeerd, maar het was moeilijk om een gat te slaan omdat de andere renners steeds op mijn wiel sprongen. Toen heb ik maar gewacht tot Astana zou gaan rijden.”

“Morgen zullen de INEOS Grenadiers vermoedelijk de wedstrijd controleren. Het is dan aan mij om erbij te blijven en misschien iets te proberen in de slotfase als de benen goed zijn.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

Nul verstand 5 juni 2021 om 16:20

Tja, Lopez en Gaudu gaan wanneer ze zin hebben en Kelderman is er afhankelijk van als anderen hem een gaatje geven. Dat is het verschil. Dat terwijl Kelderman vandaag misschien niet eens minder was.

Ik vertel natuurlijk niks nieuws, maar wilde dit even kwijt:) Wil zo graag dat Kelderman eens de handjes in de lucht mag steken.

roeleur 5 juni 2021 om 17:07

Zie het niet gebeuren. T ‘is altijd zo voorzichtig, klein beetje proberen en dan snel weer in een wiel. Zijn overtuiging is morgen weer erbij blijven en misschien iets te proberen. Misschien. Z’n benen zijn goed genoeg maar die armen gaan zo nooit de lucht in.

Tuubke 5 juni 2021 om 17:36

Grappige conclusie: hij heeft meer problemen met z’n armen dan met z’n benen.

Gilberto 5 juni 2021 om 17:50

Een paar keer proberen met half werk, spaar dat dan op en ga ns n keertje all-in Wilco!

KennyKlimmen 5 juni 2021 om 16:34

Onze enige overgebleven klassementshoop in NL.

Nul verstand 5 juni 2021 om 17:00

Schrijf Kruijswijk alsjeblieft niet af. Op basis waarvan wordt die afschreven überhaupt? Vorig jaar gewoon pech gehad en nu even een minder voorjaar.

Jungle Man 5 juni 2021 om 17:03

Ik vrees dat je daarin gelijk gaat krijgen, tenzij Poels het weer eens op zijn heupen krijgt.
Arensman is nog iets te licht, maar komt er hopelijk wel aan.

nickdt 5 juni 2021 om 17:32

Als Bouwman zich zo blijft ontwikkelen, zie ik hem ook wel een top 10 rijden in een grote ronde.

Gilberto 5 juni 2021 om 17:51

Bij de heren bedoelt u?

Wheely 5 juni 2021 om 22:29

Mollema nooit afschrijven he en Dumoulin heeft het toneel ook nog niet definitief verlaten.

Woutje 5 juni 2021 om 17:46

Inderdaad maar erg weinig renners die een gat hebben geslagen vandaag. Kleurloze gast

Vincent Lacressonniere 5 juni 2021 om 21:55

Sterk gereden. Hup Wilco!

Wheely 5 juni 2021 om 22:30

Als hij de Tour als hoofddoel heeft is het gans niet slecht om hier vierde te worden. Vraag maar aan Tadej.

dumoman 6 juni 2021 om 02:13

Jammer, wij Nederlanders zijn gedoemd om knechtenvolk te zijn en niet om Leiders te zijn

Headlines

Materiaalzone

Populair