Wilco Kelderman doet goede zaken: “Dit geeft vertrouwen voor de toekomst”

woensdag 2 juni 2021 om 17:11
Wilco Kelderman doet goede zaken: “Dit geeft vertrouwen voor de toekomst”

Wilco Kelderman liet woensdag zien in goede vorm te verkeren door vierde te worden in de lastige tijdrit in het Critérium du Dauphiné. In het klassement bezit de Nederlander nu de vijfde plaats: “Het ging beter dan verwacht, dat geeft vertrouwen voor de toekomst.”

“In de Tour de France zitten dit jaar ook twee tijdritten, dus daar heb ik dit jaar ook meer op gefocust. We hebben onder meer naar mijn positie op de fiets gekeken en naar het materiaal”, aldus Kelderman tegen NU.nl.

“Vandaag was niet per se een tijdrit voor de pure tijdrijders, maar misschien meer voor de puncheurs. Soms was het vol gas geven en dan kwam er weer een stuk waar je het rustiger aan kon doen. Daarna was het dan weer vol gas. Een soort intervalrit.”

De komende dagen gaat de renner van BORA-hansgrohe te weten komen hoe hij er in de bergen voor staat. In het weekend staan er zelfs drie bergetappes op rij op het menu. “Pas dan weet ik echt of het goed zit. Ik ben hier om een aantal dingen te testen voor de Tour en de tijdrit was er daar een van.

Dit artikel delen:

27 Reacties

ti-raleigh 2 juni 2021 om 17:21

Doet Johnny Rotten ook mee ?

Turtlehead 2 juni 2021 om 17:46

Kelderman is een punker! Laat zijn moeder het niet horen, dan zakt haar lange rok nog op haar enkels.

kaas 2 juni 2021 om 17:57

Zo’n hanenkam is heel aerodynamisch schijnbaar

Bas-r 2 juni 2021 om 17:38

“ Vandaag was niet per se een tijdrit voor de pure tijdrijders, maar misschien meer voor de punkers. ”

Helemaal waar Wilco!
Als je geen fiets had stond je op het podium bij The Clash.
Echte Punkert, die Wilco.

Wheely 2 juni 2021 om 18:52

Verklaart wel waarom Lutsenko gewonnen heeft.

pirazzi 2 juni 2021 om 17:41

Hij kan een goed klassement rijden maar heeft vaak pech.

Vincent Kooijman 2 juni 2021 om 17:45

Het zou toch wat zijn als deze jongen in top vorm een grote ronde gaat rijden, zonder pech, met goede begeleiding.

Wildebert 2 juni 2021 om 17:50

Zou juist hem hem zeer gegund zijn na al die tegenslagen en negatieve opinie.
Let’s go Puncho!

tvm 2 juni 2021 om 18:24

Dan eindigt hij achter pakweg Geoghan Hart en co. Helaas.

Titaantje 2 juni 2021 om 18:51

met the Ramones of the Dead Kennedys in je oortje rijd je inderdaad sneller. Helaas blijkt Vino’s heavy metal grunt in Loetsenko’s oortje nog wat effectiever.

Marik 2 juni 2021 om 18:52

Het was alweer even geleden dat Wilco een topuitslag reed in een tijdrit. Dit geeft de burger moed!

Westfalen 2 juni 2021 om 18:54

Kelderman weer ouderwets goed in de tijdritten. Vergelijkbaar met het begin van zijn carrière. Hopelijk is het niet ten koste gegaan van zijn kwaliteiten bergop.

Scorel 2 juni 2021 om 20:38

Zondag weten we meer.

Westland95 2 juni 2021 om 19:00

Het is maar goed dat Sid Vicious hier niet aan de start stond.

Bikeage 2 juni 2021 om 19:17

Die was niet door de dopingcontrole heen gekomen hoor!

Eddy Vroemm 2 juni 2021 om 19:13

Vond hem vandaag super-strak op de fiets zitten. Karretje nu aanhaken bij de Ineos dudes en wat secondes sprokkelen met een punchk-sprint. Podium lijkt me dan zeker haalbaar. Go Wilco!

Romāns Vainšteins 2 juni 2021 om 19:15

Volgens mij rijd je bij punk een veel te snel eerste gedeelte om daarna finaal in te storten. Mij zou het niet liggen.

Titaantje 2 juni 2021 om 19:29

punk-songs zijn natuurlijk ook meer te vergelijken met prologen. kort en krachtig

Bikeage 2 juni 2021 om 19:18

Volgende keer potje Descendents luisteren in plaats van Coldplay voordat je opwarmt voor de TT Wilco!

Johnny7 2 juni 2021 om 19:20

Zonder pech top 5 in de Tour deze man.

Scorel 2 juni 2021 om 20:42

Eerst maar eens de bergetappes afwachten hoe hij daar presteert. Bovendien doen hier de 2 beste renners vd Tour Pogacar en Roglic niet mee.

adelaarvanantwerpen 3 juni 2021 om 09:58

Als Kelderman top 10 rijdt in de tour zal de ronde geslaagd zijn. Top 5 zie ik echt niet gebeuren.

Reiger 2 juni 2021 om 21:05

Ik zou het Kelderman wel gunnen om de Nederlandse opvolger van Johan van der Velde te worden als eindwinnaar van de Dauphiné.

Le Blaireau FR 2 juni 2021 om 21:07

Vetrouwen allemaal goed en wel maar denkt hij dat hij deze Dauphiné op het podium kan eindigen dan?

Reiger 2 juni 2021 om 21:12

Wat hij denkt weten we niet maar als je 3de kunt worden in de Giro dan kun je dat normaal gesproken toch ook in de Dauphiné?

Pascal De Kooning 3 juni 2021 om 08:47

Als die op z’n fiets blijft zitten zit een podiumplek er zeker in.

the_tank 3 juni 2021 om 11:14

Wat mooi dit, het is hem gegund

Headlines

Materiaalzone

Populair