Wiggins haalt uit naar Cavendish, Froome en Brailsford

donderdag 15 november 2018 om 09:00

Bradley Wiggins - foto: Sirotti

Bradley Wiggins heeft tijdens de promotietour van zijn nieuwe boek Icons uitgehaald naar enkele oud-collega’s. Onder meer Mark Cavendish, Chris Froome en Dave Brailsford moesten het ontgelden.


De inmiddels 38-jarige Wiggins heeft een lastig jaar achter de rug. Een Britse parlementaire onderzoekscommissie concludeerde dat hij tijdens zijn Tourzege in 2012 oneigenlijke gebruik maakte van het astmamiddel Triamcinolon. De zaak heeft naar eigen zeggen zijn leven op zijn kop gezet. “Ik had beter iemand kunnen vermoorden. Dan had ik nog een fair proces gekregen”, citeert Het Laatste Nieuws de Tourwinnaar van 2012.

Wiggins geeft toe dat hij geen dikke vrienden is met Mark Cavendish, met wie hij twee keer wereldkampioen ploegkoers werd. “Het wringt altijd een beetje tussen ons. Omdat ik hem zeg hoe het is. Ik lik zijn kont niet, in ­tegenstelling tot vele anderen”, stelt Wiggins. “Cavendish draagt een uurwerk van 300.000 pond en hij rijdt voor een ploeg die elke dag tien fietsen schenkt aan ­Afrika. Ik zei hem: ’Waarom verkoop je niet gewoon je uurwerk, dan kan je heel Afrika kopen.”

Dat het niet botert met Chris Froome, is algemeen bekend. “We moeten elkaar niet. En dan? Hij haat me, maar hij is een geweldige atleet en hij zal herinnerd worden als een van de groten in deze sport”, oordeelt Wiggins.

Ook voor zijn teammanager Dave Brailsford heeft hij geen goed woord over. “Hij is als een herboren Messias. Ik kan niet over hem spreken zonder dat ik begin te vloeken. Als je hem zou betrappen met je eigen vrouw in je bed, zou hij je laten geloven dat het jouw idee was.”

Wiggins wilde als roeier naar de Olympische Spelen in Tokio. Die droom heeft hij inmiddels laten varen. “Je zult geen roeiers zien met een ­sleeve tattoo. Je moet naar de ­juiste scholen zijn gegaan”, stelt hij.

Dit artikel delen:

35 Reacties

Cadellie 15 november 2018 om 09:04

Blijft een held deze Wiggins

Cadellie 15 november 2018 om 09:05

Toch dacht ik dat hij goede vrienden was met Cav

FondriestTF3 15 november 2018 om 09:05

Zo negatief is hij niet over Froome. Ze mogen elkaar niet, kan toch?

En Cavendish is ietsje hypocriet met dat goede doel. Fair enough. En Brailsford..

Mwielerfan 15 november 2018 om 09:33

Hier is wiggins meer lomp dan eerlijk. Waarom zou hij anderen hun moraal moeten bepalen?

wiebipedia 15 november 2018 om 09:10

Dit soort types geven de sport toch ook kleur.

Wheely 15 november 2018 om 09:15

Tjongejonge, meer een “bloke” dan een “sir” deze Wiggins. Misschien eens een roast organiseren dan kunnen we ons lol op.

tjarkeh 15 november 2018 om 09:25

“Ik zei hem: ’Waarom verkoop je niet gewoon je uurwerk, dan kan je heel Afrika kopen.”

Vreemde opmerking of ligt het aan mij?

Bikeage 15 november 2018 om 21:38

Ik gok “een fiets voor heel Afrika”

boenk 16 november 2018 om 00:17

Het blijft een Brit, en misschien is hij wel Shakespeare fan. A horse, a horse, my kingdom for a horse! My watch, my watch, Africa for my watch.

TheBFG 15 november 2018 om 09:26

Dat uithalen valt nog wel mee. Dit zijn toch allemaal redelijk normale observaties. Die van Brailsford is zelfs grappig

limburgia 15 november 2018 om 09:29

Roddel is voor Wiggens schijnbaar nodig om zijn boek te verkopen .

petoi 15 november 2018 om 09:34

Precies even een paar gepeperde uitspraken om in het nieuws te komen, en de halve wereld trapt er weer in. Ook duidelijk PR talk want echt negatief is hij niet.

Mwielerfan 15 november 2018 om 09:35

Hij vindt zichzelf wel erg zielig. Als de conclusie is dat hij oneigenlijk medicijnen gebruikt heeft wordt het hoog tijd zijn zeges af te nemen.

Chaba 15 november 2018 om 09:43

“Dat het niet botert met Chris Froome, is een publiek geheim.”

volgens mij is dit geen publiek geheim. ;)

LucasR 15 november 2018 om 12:22

De uitdrukking “publiek geheim” betekent dat iedereen het eigenlijk al weet, hè. ;-)

Chaba 15 november 2018 om 13:36

Het is aangepast naar ‘is algemeen bekend’ :)

Dolledriesoldebroek 15 november 2018 om 09:44

Pot-ketel-zwartzien

ddjong67 15 november 2018 om 09:57

oef, was ie dronken ? ;) ;) dan worden ze net als kinderen .. dan gaan uit het hart spreken ;) … Wiggins blijft een baas, net als Cavendish, maar je hebt altijd Brailsford boven baas …

skylimit 15 november 2018 om 10:09

“de inmiddels 38-jarige wiggings heeft een lastig jaar achter de rug” is de kalender verandert, hier is het jaar nog niet om;) verder wat heeft wiggings dan gedaan om een lastig jaar te hebben, ben hem niet tegengekomen in de wielerkoersen dit jaar;)

Is gewoon een boekpromotie niets meer en niets minder en ja dat is best lastig.

VDB44 15 november 2018 om 10:28

Wiggins is momenteel op theatertour in Engeland, jullie nemen ook elk woord van Hans Teeuwen serieus tijdens zijn voorstellingen? Wiggins is best wel vriendjes met Cav, maar er mag al eens gelachen worden niet?

Emergo 15 november 2018 om 10:40

Niks anders te doen Wiggins ??

williams 15 november 2018 om 10:43

Natrappen van een zielig mannetje…

Froome mag hij niet omdat hij hem belachelijk maakte in de bergen tijdens de tour die hij won.
Zou Brailsford zijn vrouw dan onder bedreiging van een pistool in bed hebben gekregen want je moet steeds met 2 zijn… En de miljoenen die de man hem heeft betaald als loon ?
En Cav ? Stort Wiggins al heel zijn loopbaan de helft van zijn loon aan een goed doel ?
En je gaat niet naar de spelen om je tattoo maar omdat je niet goed genoeg bent.

Verweggistan 15 november 2018 om 10:53

Geef die man nog een borrel….

kielabokki 15 november 2018 om 11:15

Die Froome heeft je wel sws een grote ronde bezorgd, vriend.

Voor de rest, slachtoffergelul van een dader.

girardengo 15 november 2018 om 12:11

Inderdaad, met een korrel zout nemen.

Dougi 15 november 2018 om 13:14

“Als je hem zou betrappen met je eigen vrouw in je bed, zou hij je laten geloven dat het jouw idee was.”

whahaha…

Je kan er van alles van vinden maar er zit een waarheid in al deze uitspraken.

john 15 november 2018 om 15:06

Al dus Sir Alcohol

betonmolen 15 november 2018 om 15:10

“Wiggins wilde als roeier naar de Olympische Spelen in Tokio. Die droom heeft hij inmiddels laten varen.”

Goeie woordkeuze

Sebas 15 november 2018 om 16:00

Prachtig!

Olly 15 november 2018 om 16:57

Geweldige uitsprake dit!! Niet fileren maar gewoon van genieten :-)

Samlambeej 15 november 2018 om 18:03

Satire halloww?! Dit is geroepen vanop een podium om mensen te vermaken. Pure negatieve stemmingmakerij om dit ‘uithalen’ te noemen. Alsof hij nieuwe feiten bovenhaalt… Maarja WF tegenwoordig…

  • 1
  • 2