Wielertransfers 2021: Rudy Barbier, Alessandro De Marchi, BORA-hansgrohe

Wielertransfers 2021: Rudy Barbier, Alessandro De Marchi, BORA-hansgrohe

Alessandro De Marchi - foto: Cor Vos

Het is 1 augustus geweest en dat betekent dat de transfercarrousel voor komend seizoen op volle toeren draait. In de rubriek Wielertransfers 2021 bundelt WielerFlits alle laatste nieuwtjes uit het peloton aangaande verschuivingen voor komend seizoen.

Israel Start-Up Nation
Alessandro De Marchi (34) is op weg naar Israel Start-Up Nation, waar hij ploeggenoot wordt van Chris Froome. Het is de doorgaans goed ingevoerde wielerjournalist Ciro Scognamiglio die het nieuws lanceerde. De Italiaanse renner maakt nu nog deel uit van het CCC Team, waar hij aan zijn tweede seizoen bezig is. Daarvoor reed de meervoudige etappewinnaar in de Vuelta a España vier seizoenen bij CCC’s voorganger BMC Racing.


Rudy Barbier
Als De Marchi daadwerkelijk naar Israel Start-Up Nation gaat, dan wordt hij ploeggenoot van Rudy Barbier. De Franse sprinter heeft zijn contract bij de WorldTour-ploeg namelijk met twee jaar verlengd. Barbier, die in de winter van 2018 op 2019 overkwam van AG2R La Mondiale, won begin dit jaar al een rit in de Ronde van San Juan. In oktober debuteert hij in een grote ronde, dan start hij namelijk in de Giro d’Italia.


BORA-hansgrohe
Het was al even bekend dat BORA-hansgrohe Giovanni Aleotti (21) had aangetrokken, nu heeft de ploeg de komst van de getalenteerde Italiaan ook officieel bevestigd. “Ik heb gevolgd hoe BORA-hansgrohe de afgelopen jaren jonge renners ontwikkelde. Met veel geduld en ervaring. Ik had dus al veel verwachtingen van deze ploeg en dit werd verder versterkt in het scoutingsproces. Ik kan niet wachten om aan mijn avontuur te beginnen”, aldus Aleotti, die voor drie jaar tekende.

Ook verzekerde de Duitse ploeg zich een jaar langer van de diensten van Matteo Fabbro (25), die zijn aflopende contract met een jaar verlengde. “Na mijn eerste jaren bij de profs stond BORA-hansgrohe altijd boven aan mijn wensenlijstje. Hoewel we allemaal een behoorlijk vreemd jaar hebben beleefd, kan ik na één seizoen zeggen dat al mijn verwachtingen hier zijn uitgekomen”, aldus de Italiaan, die afgelopen winter overkwam van Katusha Alpecin.


Movistar Women
Movistar Women heeft Aude Biannic (29) en Alba Teruel (24) langer aan zich gebonden. Française Biannic zette haar handtekening onder een contractverlenging tot en met 2022, Teruel uit Spanje tekende bij tot en met 2021. Met Biannic en Teruel erbij telt de selectie van de Spaanse formatie voor volgend seizoen nu twaalf rensters. Het team versterkte zich al met Annemiek van Vleuten, die overkomt van Mitchelton-Scott.

Dit artikel delen:

13 Reacties

Verweggistan 14 september 2020 om 12:04

Bora nu al zes renners gehaald. Ben benieuwd wie er plaats moeten maken.

hartstikkebedankt 14 september 2020 om 12:09

De Marchi sluit goed aan bij de gemiddelde leeftijd van ISN opmerkingen in 3..2..1…

Scott Sunderland 14 september 2020 om 12:14

Leeftijd is op zich niet eens het probleem wat mij betreft, maar meer het niveau dat ze nog halen. Greipel en Froome bijvoorbeeld zijn geen schim meer van wie ze waren. De Marchi vind ik wél een prima aankoop.

Scott Sunderland 14 september 2020 om 12:10

Goede aankoop van de ploeg uit Israël. De Marchi is een prima helper / aanvaller. Verder ben ik niet zo onder de indruk van de ploeg volgend jaar tot nu toe : een letterlijk versleten Froome, een Daniel Martin die al langer zijn niveau niet haalt (mede door blessures) en een Greipel die het ook niet meer kan. Ben Hermans is ook al wat ouder en maakt minder indruk. Daar ga je geen wieleroorlog meer mee winnen. Ploeg met weinig visie. Of tegenovergestelde visie als bijvoorbeeld de Sunweb ploeg.

Deo 14 september 2020 om 12:38

Je kunt natuurlijk niet zomaar direct een grote ploeg uit de grond stampen.
Kijk naar de transformatie van de ploeg:

2015 oprichting -> onbekende namen
2016 -> iets bekendere namen uit het PCT circuit: Raim en Boivin
2017 -> Van Winden, Neilands
2018 -> Hermans, Plaza, Sbaragli
2019 -> Van Asbroeck, Cimolai, Brandle, Barbier
2020 -> Greipel, Navarro, Martin, Dowsett, Politt
2021 -> Froome, Woods, Impey, Bevin

Kortom, zie ik wel degelijk een visie in de ploeg. Of in ieder geval de groei en ambitie.
Denk dat je niet moet onderschatten hoe lastig het is een nieuwe ploeg op te zetten.

Mochten ze deze trend doorzetten is dit over een 2 á 3 jaar ook gewoon een solide WT ploeg geworden.

Deo 14 september 2020 om 12:39

Qua talentscouting kan het natuurlijk wel nog beter en daar zit bij hun de volgende stap. De ervaring verfrissen met wat jonge talenten.

havana 14 september 2020 om 13:03

Je hebt wel gelijk, maar hun budget is gewoon erg laag. Neemt niet weg dat ze meer hadden kunnen proberen te scouten.

Scott Sunderland 14 september 2020 om 17:29

Froome zal toch best nog steeds een dure renner zijn. En om die nou als kopman binnen te halen…

maklukzat 14 september 2020 om 21:15

Daar zit wel een suikeroom. Maar wel iemand die blijkbaar meer heeft met bekende namen.

wapperend washandje 15 september 2020 om 09:19

@Deo,
Waarom zou je, als ploeg, aan talentscouting doen in het wielrennen?

Kannibaal van Schepdaal 14 september 2020 om 13:19

Zeg niet ‘gaat naar Israel Start-Up Nation’, maar wel ‘wordt ploegmaat van Chris Froome’.

Paul Bus 14 september 2020 om 16:52

Leg uit.

Frank V 14 september 2020 om 18:59

ISN gaat door met 4derangssprinters. Met zoveel geld ga je toch vopr wat beter.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair