Wielertransfers 2020: Richard Carapaz, Team Ineos, Guillaume Martin

donderdag 11 juli 2019 om 08:29
Wielertransfers 2020: Richard Carapaz, Team Ineos, Guillaume Martin

foto: Cor Vos

In de rubriek Wielertransfers zet WielerFlits de laatste geruchten en bevestigingen op een rijtje. Met vandaag laatste nieuws over Richard Carapaz, Guillaume Martin, Yoann Offredo en Hugo Hofstetter.


Richard Carapaz tóch naar Team Ineos?

Na zijn eindzege in de Giro d’Italia werd bekend dat Richard Carapaz bij Team Ineos tien keer zoveel kon verdienen, dan wat hij nu bij Movistar verdient. Een contract van anderhalf miljoen euro per jaar lag klaar bij de Britse miljoenenploeg. Movistar-baas Eusebio Unzué wilde dat voorkomen en beloofde Carapaz een flink verbeterd contract. Het was dus een tijdje stil, maar nu meldt La Gazzetta dello Sport dat de Ecuadoriaanse kopman toch wel op weg is naar Team Ineos.


‘Guillaume Martin verkiest Cofidis boven Groupama-FDJ’

Voor Guillaume Martin staan de Franse ploegen in de rij. WielerFlits bracht al dat de talentvolle klimmer van Wanty-Gobert kon kiezen uit Groupama-FDJ en Cofidis. Volgens RTBF is de keuze van Martin gevallen op Cofidis. Hij zal dan wel zijn doorlopende contract bij Wanty-Gobert moeten verbreken. Daar kan Martin onderuit, mits zijn nieuwe ploeg in de WorldTour uitkomt én als zijn nieuwe ploeg een salaris kan bieden dat te hoog is voor Wanty-Gobert. Dit zou ook betekenen dat Cofidis zeker is van een WorldTour-licentie in 2020.


Mexicaan Villalobos per direct naar EF Education First

De Amerikaanse ploeg EF Education First heeft Luis Ricardo Villalobos (21) per direct aan de selectie toegevoegd. De Mexicaanse klimmer staat te boek als een groot talent. Hij komt over van het continentale Aevolo. Vorig jaar won hij de jongerentrui na een achtste plek in de Tour of Utah.

Na die prestatie tekende Villalobos al een driejarig contract bij EF Education First, met de overeenstemming dat hij begin dit jaar nog uit zou komen voor Aevolo. Hij wordt daarmee de eerste Mexicaanse coureur in de WorldTour. “Ik hoop dat er meer Mexicanen mijn pad volgen”, zegt Villalobos, die in augustus zijn debuut zal maken voor de roze formatie.


Offredo op weg naar Israel Cycling Academy

Yoann Offredo verruilt aan het einde van het seizoen Wanty-Gobert voor Israel Cycling Academy. Dat meldt de Franse sportkrant L’Équipe. De 32-jarige renner is aan zijn derde seizoen bezig bij Wanty-Gobert en rijdt momenteel de Tour de France. Afgelopen dagen koos hij daar al meermaals de aanval. Door Franse renners aan te trekken hoopt het ProContinentale Israel Cycling Academy een startticket voor de Tour de France veilig te stellen in de komende jaren.


Ook Hofstetter gelinkt aan Israel Cycling Academy

Met Hugo Hofstetter van Cofidis wordt nog een Fransman gelinkt aan Israel Cycling Academy, weet L’Équipe. Die wilde de geruchten rond een transfer bevestigen noch ontkennen. “Ik had een lang gesprek met ploegbaas Thierry Vitti en hij wilde me graag houden. Mentaal was het een moeilijke beslissing omdat als ik zou blijven, mijn Tourselectie gegarandeerd was. Maar ik wil andere oorden ontdekken.”

Dit artikel delen:

30 Reacties

Jean Dumas 11 juli 2019 om 08:41

Carapaz naar INEOS? Wat blijft er dan nog over bij Movistar?

Sonsbach Allstars 11 juli 2019 om 10:54

Qua kopmannen bar weinig. Dumoulin schijnt weg te willen bij Sunweb…Movistar, kom er maar in zou ik zeggen

Koers 11 juli 2019 om 11:23

@sonsbach leek me ook wel plekkie voor Poels alleen bestaat het huidige team uit zo’n 95% spaanse/spaanstalige renners dus vermoed dat ze weer die kant op willen (bijv. Enric Mas).

Johnny7 11 juli 2019 om 08:43

Verstandig, Martin kan bij Cofidis als kopman fungeren alhoewel hij niet lijkt te verbeteren de laatste jaren. Een renner rond plek 12-18 is het. Eigenlijk de ideale meesterknecht een klassementsrenner.

west 11 juli 2019 om 08:50

Wat dat betreft is een ploeg die in de Giro/Vuelta start wel een goede optie.

greeny 11 juli 2019 om 08:56

bah wat haat ik die israel ploeg.. fijn hoor een ploegske beginnen met een ‘missie’ en vervolgens eigenlijk alleen maar buitenlanders halen. beetje qhubeka verhaal zo aan het worden

Niklas 11 juli 2019 om 09:12

Haat? Relax!

Scibby 11 juli 2019 om 09:51

Dan heb je vast nog een grotere hekel aan Ineos. Ik in ieder geval wel

heuvelcolombia 11 juli 2019 om 10:54

Volgens mij haalt die ploeg iedere Israeliër die een beetje kan fietsen. Als je ambitie hebt als ploeg ben je gedwongen om renners aan te nemen die niet uit Israel komen. Ik snap niet wat daar mis mee is.

Ook tegen Ineos heb ik niks, maar het is jammer als de beste renners in 1 team zitten.

GroeneTrui 11 juli 2019 om 11:38

Ik ben ook geen fan van Israel cycling. Een allergaartje van alles en nog wat en een beleid om gewoon in de WT-wedsrijden te kunnen rondrijden zonder er een rol van betekenis te spelen.

Dimension Data heeft wel wat meer kwaliteit maar het hele Qhubeke verhaal is ook al helemaal voorbij, amper nog Afrikanen in de ploeg terwijl ze vroeger renners uit Eritrea, Ethiopië, Rwanda, Algerije,… een kans gaven in om deel te nemen aan professionele wedstrijden op hoog niveau.

west 11 juli 2019 om 12:01

Op zich wel interessant; blijkbaar is het voor volgers zo dat: veel nationaliteiten = ongeordend en een zooitje. Wat om te beginnen een lekker xenofoob statement is en ten tweede is het natuurlijk de minst interessante factor. Over gemeenschappelijke doelstellingen?, spreektalen?, lichaamslengte van de verschillende tijdrijders?, hebben de knechten ongeveer dezelfde positie als hun kopman?, verdeling specialismes?, sluit het programma aan bij de renners?, Hierover hoor je niemand. Maar dit is niet in een oogopslag zichtbaar. Dus niet de moeite om ongefundeerd over te plempen?

r525 11 juli 2019 om 13:52

@west
Een diepe buiging voor u.

En sowieso, "haat aan een ploeg"…..
Dat klinkt echt alsof je in het weekend met je maatjes een bushokje staat te slopen in Rotterdam omdat je Ajax fan bent.

Brabander 11 juli 2019 om 15:47

Een ploeg met louter Israëliërs zet ook weinig zoden aan de dijk natuurlijk.

GroeneTrui 11 juli 2019 om 22:18

Gaat niet louter om nationaliteiten.

Ploegen als Quickstep of Trek hebben ook veel verschillende nationaliteiten maar het gaat eerder over de opbouw. Meestal heb je in een ploeg een paar goede kompannen, enkele beschermde renners en enkele knechten maar bij Israel lijken het allemaal beschermde renners te zijn, tot er één van hen een leiderstrui pakt en de andere dan op kop rijden.

pjam4 11 juli 2019 om 09:11

Carapaz naar Ineos, alsjeblieft niet!! En wie blijft er dan wel bij Movistar? Is het geld op bij ze?
Zo’n transfer carousel als dit jaar hebben we trouwens in jaren niet gehad, wel interessant al die ontwikkelingen! Ook wel bijzonder trouwens dat Frankrijk volgend jaar maar liefst 4 WT ploegen heeft, terwijl Spanje er dan nog maar 1 (uitgeklede) heeft en Italie geen een …!! Rare ontwikkeling!

guyremgabdel 11 juli 2019 om 10:29

Volkomen met je eens.
Maar helaas kunnen we er weinig aan doen.
Lijkt wel alsof iedereen meer met transfers bezig is dan met koersen.

GroeneTrui 11 juli 2019 om 11:44

Opvallend dat er zo weinig Italiaanse sponsoren een World Tour team willen sponsoren. Teams als UAE (ex-Lampre) en Astana worden wel geleid door Italianen maar geen enkele Italiaanse sponsor die nog een grote ploeg wil sponsoren (behalv dan Segafredo maar Trek rijdt op een Amerikaanse licentie)

Niklas 11 juli 2019 om 09:12

Haat? Relax!

Shinzawai 11 juli 2019 om 09:25

Ze konden bij ICA nog wel een b-sprinter gebruiken, goede keuze dus.

ivo001 11 juli 2019 om 09:28

Nog een sprinter van de derde lijn naar Israel cycling academy haha

wulu 11 juli 2019 om 09:36

@redactie

Remember Raul Alcala: 7eleven, Motorola, PDM en Wordperfect. Dat was de 1ste Mexicaan op Protour niveau…

Mac-S 11 juli 2019 om 10:52

Ja maar toen heette het nog geen ProTour of WorldTour.

Dumoulinke 11 juli 2019 om 09:58

Het is vooral de vraag of Carapaz daadwerkelijk zo’n topper is als gedacht. Het deelnemersveld in de Giro was niet bepaald om over naar huis toe te schrijven. Door het vroeg afhaken van Dumoulin en een totaal uit vorm zijnde Simon Yates waren er betrekkelijk weinig kanonnen over die hem het vuur na aan de schenen legden. Had Carapaz i.p.v. aan de Giro aan deze Tour deelgenomen dan was mogelijk minder snel een standbeeld voor hem opgericht.

Hoe dan ook, hij is een uitstekende renner. Ineos heeft het weer eens goed geregeld.

TrEb 11 juli 2019 om 10:21

Villalobos de eerste mexicaanse wielrenner in Worldtour, is Raul Alcala niet de eerste Mexicaan die Worldtour wedstrijden reed?? Wie kan me zeggen hoe dit zit?

r525 11 juli 2019 om 10:28

Denk niet dat het in die jaren al WT werd genoemd.

r525 11 juli 2019 om 10:27

Carapaz naar Ineos, dan zal Mas wel naar Movistar gaan.

Ivanoviclover 11 juli 2019 om 11:57

Volgens de legende wou Mas blijven maar aan 3x betere voorwaarden. Lefevere heeft hem daarop de hand geschud en hem veel succes gewenst.

heuvelcolombia 11 juli 2019 om 10:55

Quintana met Quintana (Neri), Fernandez, Anacona naar Arkea. Landa naar Astana, Carapaz naar Ineos. Dan zal het in de toekomst echt van Mas moeten komen bij Movistar.

Ik zou verwachten dat Movistar zou azen op Ardila. Ze waren al te laat met talenten als Higuita, Martínez of Villalobos.

LB108 11 juli 2019 om 14:39

Dus zoals ik eerder al zei Carapaz naar Ineos en dus de twee naar de Katusha-Israel ploeg

Brabander 11 juli 2019 om 15:49

Ik zou er echt niets van begrijpen als Carapaz daadwerkelijk naar Sky (jaja Ineos) zou gaan

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.