Wielertransfers 2020: Caicedo, Conti, Castrillo, Ferrari, Alafaci

donderdag 3 oktober 2019 om 11:45
Wielertransfers 2020: Caicedo, Conti, Castrillo, Ferrari, Alafaci

foto: Cor Vos

De transfermarkt draait nog altijd op volle toeren, al beginnen de plekjes wel schaars te worden. Er zijn weer diverse transfernieuwtjes naar buiten gekomen. WielerFlits bundelt de transfers en geruchten in de rubriek ‘Wielertransfers 2020’.


Jonathan Caicedo
EF Education First heeft het aflopende contract van Jonathan Caicedo met een extra seizoen verlengd. De 26-jarige Ecuadoriaan liet zich in zijn eerste seizoen in Europa al zien in de Adriatia Ionica Race, waar hij vierde werd. Ook pakte hij in eigen land de dubbel op de nationale kampioenschappen.

“Caicedo is de uitdaging aangegaan door voor het eerst in Europa te wonen”, blikt ploegleider Charles Wegelius terug. “Maar hij heeft al een glimp van zijn talent laten zien, wat bewijst dat hij nog meer kan laten zien, als hij de tijd heeft om zich aan te passen. Dat hij de Giro uitgereden heeft, is een grote stap in zijn ontwikkeling. Ik denk dat hij deze winter verder kan groeien.”

Valerio Conti
Na zes jaar bij Lampre-Merida en opvolger UAE Emirates staat Valerio Conti voor een transfer, meldt Spaziociclismo. Het nieuwe en ambitieuze Epowers Factory Team zou interesse tonen in de Italiaan. De ploeg krijgt een Hongaarse uitstraling en veel Italiaanse invloeden. Zo worden onder meer de namen van Davide Rebellin en Gianluca Brambilla al langer gelinkt aan het nieuwe project, dat wel direct er moet staan. Als Hongaarse ploeg wil het team van manager Sandro Lerici volgend jaar starten in de Giro d’Italia, die begint in… Boedapest.

Jaime Castrillo
Movistar neemt na twee jaar afscheid van Jaime Castrillo. De 23-jarige Spanjaard tekent een contract bij Kern Pharma, de nieuwe naam van de Spaanse continentale ploeg Lizarte. In 2018 debuteerde Castrillo bij Movistar, maar van een echte doorbraak kwam het niet. Hij reed geen enkele grote ronde, maar mocht wel opdraven in de Ronde van Lombardije (DNF), de Ronde van Vlaanderen (90ste) en Parijs-Roubaix (DNF).

Roberto Ferrari
UAE Emirates ziet Roberto Ferrari (36) vertrekken: hij stopt na dertien jaar met wielrennen. Dat heeft de Italiaanse renner verteld tegen Giornale di Brescia. Ferrari had nog het idee om een jaar door te gaan, maar hij kreeg geen aanbieding van een WorldTour-ploeg. Na de Tour of Guangxi stopt hij ermee. Ferrari won onder meer een Giro-etappe, de Memorial Pantani, de GP Lugano en de Giro del Friuli.

Eugenio Alafaci
De loopbaan van Eugenio Alafaci zit er noodgedwongen op. De nog maar 29-jarige Italiaan heeft te veel last van een beknelde liesslagader. Ondanks vijf operaties blijft Alafaci er last van houden, waardoor hij het wielrennen niet meer goed kan beleven. Dat zegt hij tegen TuttoBiciWeb. Na een zoveelste tegenslag (hij voelde de pijn weer opspelen na een operatie in juni) raadden artsen aan om niet verder te gaan. Hij zou namelijk het risico nemen op een trombose.

“Ik hoopte echt dat het probleem voor eens en voor altijd opgelost had kunnen worden, omdat ik niet zomaar wil stoppen”, zegt Alafaci. Zijn profcarrière voerde hem van Leopard naar Trek-Segafredo, waar hij vanaf 2014 vijf jaar reed. Afgelopen seizoen koerste hij slechts enkele keren namens Evo Pro Racing, maar er kwam vooral DNF achter zijn naam te staan.

Laurens Huys
Wallonie-Bruxelles heeft voor volgend jaar Laurens Huys aangetrokken, meldt DirectVélo. De 21-jarige Belg komt momenteel uit voor de beloftenploeg van Lotto Soudal en is dit najaar al uitgenodigd als stagiair bij Wallonie-Bruxelles. Huys werd onder meer 22ste in de GP de Wallonie. Eerder dit jaar won hij nog de Hel van Voerendaal in de U23 Road Series. Ook won hij een rit in de Ronde van Namen.

Adrien Garel
Vital Concept-B&B Hotels heeft ook het contract van Adrien Garel (23) verlengd. Hij tekent voor een jaar bij. In 2018 debuteerde de Fransman bij de ProConti-ploeg.

Dit artikel delen:

10 Reacties

Vinyakke 3 oktober 2019 om 10:20

Valerio conti lijkt me nu een prefecte aanvulling voor de kern van LTS. Is sterk in een ontsnapping in het hooggebergte maar komt te kort voor een dicht klassement. Past mooi in een vrijbuitersploeg en bij LTS zijn de heren Monfort, Hansen, en in mindere mate marczynski en Armee aan vervanging goe.

Thoin 3 oktober 2019 om 11:30

Monfort stopt en Hansen twijfelt nog over de verderzetting van zijn carrière.

Conti is niet dadelijk de versterking die LTS wil aantrekken, Zabel en Haller bij Katusha zouden passen in de trein van Ewan.
Hierdoor kan De Buyst meer voor eigen kans gaan.

Nu ik volg je redenering, in de giro zou hij een heel groot uithangbord zijn voor de ploeg maar Lotto heeft nooit echt Italianen gehad.
Zannini in zijn nadagen blijft mij bij en Cioni als schaduw van Evans.

Mooi voor Laurens Huys, zou niet in aanmerking komen voor LTS en kan nu gestaag bouwen aan een carriere.
Zit iets in die jongen.
Vermeersch zal waarschijnlijk nog een jaar belofte blijven nu hij Belgisch kampioen is, dus Van Wilder zal wel overgaan samen met Kobe Goossens.
Met Johan Jacobs hebben ze zich ook weer te kakken gezet vind ik persoonlijk. Was in het voorjaar de beste renner bij LTS U23…

Vinyakke 3 oktober 2019 om 12:16

@thoin

We zullen zien of Jacobs effectief kan doorbreken bij Mobistar. Ik heb mijn twijfels, moest op het WK in de groep van Dewulf wel snel passen.

Haller is wel een sterke beer, die zie ik graag komen!

Verder mis ik echt nog wel een extra klimmend type. Zonder Monfort, Benoot en Bjorg gaan ze daar veel slagkracht missen. De nieuwe CF Hagen is altijd welkom ;)

Thoin 3 oktober 2019 om 12:30

Ze hebben nu 25 renners, neem dat Van Wilder nog komt. (Vanendert heeft ook verlengd normaal gezien)
Dan zitten ze aan 26, dus er mogen er zeker nog 2 bijkomen.
Van de huidige renners zijn Wouters, Blythe en Hansen nog einde contract.
Ik zie Hansen en Blythe stoppen.
Wouters zal waarschijnlijk een stap terug moeten zetten.

Haller vind ik ook een goede optie maar afwachten…
Voor de ardennenklassiekers is er nog altijd Jelle, die rijdt wel top tien :D

Verder nog opties: Selig (BORA), Slagter (DDT), Vermote (DDT), Capiot (TSV), Greipel (ARK)

Vinyakke 3 oktober 2019 om 12:39

Ik dacht dat Van Wilder pas midden 2020 de overstap zou maken. Doe dan maar haller, greipel en conti en je hebt mooi gewerkt! Al vrees ik dat ze zoals jij zegt geen klimmerstype zoeken en gaan uitkomen bij een type Capiot. Je gaat zien dat LTS dan echt naar huis zal gereden worden als het een beetje bergop gaat. Vrij triest als fan hoor, kan ik je verzekeren!

Thoin 3 oktober 2019 om 13:16

Ze weten nog niet wat ze gaan doen met Van Wilder, het beste zou inderdaad medio 2020 zijn.

Er is ook niet meer zo veel klimvolk op de markt. Valls terughalen om te scoren in de TDU? Ruben Fernandez is nog vrij net zoals Durasek en Craddock.

Bilbao zou nog vrij zijn, dat zou pas een goeie aankoop zijn, daarnaast heeft ook Guerreiro nog nergens getekend. Chaves zal wel blijven bij MTS, net zoals Impey
Dan kom je uit bij gokken zoals Betancur of Rui Costa…

Vinyakke 3 oktober 2019 om 15:18

Je komt net bij dezelfde namen uit die ik in gedachten had. Lijstje komt van PCS veronderstel ik? Doe mij maar de guerreiro’s of conti’s. Chaves en costa zijn op retour en vermoedelijk veel te duur. Betancur is inderdaad een gok, zou het wel leuk vinden. Durasek en Fernandez vind ik te weinig hebben, dat kun he intern ook vinden. En craddock heb ik vooral tegen de klok zien blinken, nog niet erg bergop overtuigend.

west 3 oktober 2019 om 16:18

Er staat nergens dat Conti überhaupt weg wil bij UAE. Er staat alleen dat die Hongaren puur willekeurig een naam de wereld in geslingerd hebben.

Scott Sunderland 3 oktober 2019 om 10:42

Dat EvoPro Racing blijft dat überhaupt bestaan eigenlijk ? Ik kan daar niets over vinden. Of kunnen Wippert en Koning wéér de markt op ?

ChefSpijker 3 oktober 2019 om 18:20

Conti gewoon nog 2 jaar bij UAE. Dat Hongaarse verhaal begint steeds meer op een luchtkasteel te lijken. Allerlei renners die al genoemd zijn hebben al elders getekend.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Headlines

Materiaalzone

Populair