Wielertenues 2022: Trek-Segafredo kiest voor grotendeels wit tenue

donderdag 9 december 2021 om 11:26
Wielertenues 2022: Trek-Segafredo kiest voor grotendeels wit tenue

foto: Trek-Segafredo

Trek-Segafredo heeft het nieuwe tenue voor 2022 gepresenteerd. De mannenploeg is volgend seizoen te zien in een overwegend wit tenue met een rode baan op de borst rondom het logo van de hoofdsponsor. De vrouwen rijden in nagenoeg hetzelfde truitje, maar dan met lichtblauwe accenten in plaats van rode.

Ten opzichte van het tenue waarin de mannen van Trek-Segafredo koersten in 2021 zijn de zwarte mouwen verdwenen. Ook is de rode baan aan de voorzijde van het tricot iets kleiner. Niet meer allebei de sponsornamen staan in dat vlak, maar alleen nog maar Trek. Op de nieuwe outfit heeft bandensponsor Pirelli een prominente plek op de mouw en op de achterkant van de broek.

Ook is het voor het eerst dat de mannen en de vrouwen van de Amerikaanse ploeg in nagenoeg hetzelfde ontwerp rijden. De vrouwenformatie had de afgelopen jaren een volledig eigen ontwerp, met vooral blauwtinten. De kleding van Trek-Segafredo is ontworpen door het Italiaanse Santini.

Dit artikel delen:

17 Reacties

plattenband 9 december 2021 om 12:15

Hmm, lelijk kun je dit eigenlijk niet noemen wegens ‘neutraal’.

Ik zou het ontwerp gewoon goedkoop en inspiratieloos noemen. Wit is makkelijk, maar wat mij betreft 0 waw-factor.

Zelfs geen moeite gedaan om de zwarte broek een beetje te laten overgaan in het truitje zoals dit tegenwoordig modern gedaan wordt! Niks speciaals, net zoals wij gewoon een gekleurde trui aantrekken in combinatie met een nikszeggende broek. Jammer…

Derierre de la course 9 december 2021 om 12:42

Ik vind het door de eenvoud juist heel stijlvol. Ik hoef geen kermisshirt of vervagende overgangen.

plattenband 9 december 2021 om 13:01

ieder z’n mening natuurlijk, maar naar mijn gevoel steun je zo een deeltje van het imagoprobleem van het professioneel wielrennen.
Uiteraard zal iedere sponsor allicht wel z’n inspraak hebben en het op hun manier wensen, maar de hoofdzaak is toch gezien worden. En met een inspiratieloos truitje gaat dan nu net iets minder zijn.

thorsen 9 december 2021 om 13:37

@platteband: Er zijn ook veel wielerliefhebbers die juist van de retro truitjes houden (waaronder ikzelf). In dat geval is het dus geen inspiratieloos truitje maar gewoon simpel en strak en geen ‘circus’.

Derierre de la course 9 december 2021 om 14:48

Volgens mij zijn de truitjes juist een van de dingen die niet het “imagoprobleem” van het wielrennen zijn.

Romāns Vainšteins 9 december 2021 om 15:51

Ik heb zelf Saunier Duval 2007 en Gewiss Ballan 1994 kunnen scoren op Ebay. Komt je nog wel eens op een scheve blik te staan onderweg.

5211 9 december 2021 om 18:06

RV. Niet toevallig kiest een ieder het imago wat hem past.

Geintje, het Gewiss pakske zeker mooi retro om te dragen.

de adelaar 9 december 2021 om 13:21

Ik hou van retro en dit benaderd best wel wat van de oude tijd, fris en niks mis mee

Romāns Vainšteins 9 december 2021 om 13:51

Ik vind retro, strak, eenvoud etc nogal positief mbt dit ronduit saaie shirt.

Derierre de la course 9 december 2021 om 14:48

Degelijk en klassiek. Net als Trek-Segafredo zelf eigenlijk wel een beetje is.

Michelangelo 9 december 2021 om 14:58

Gewoon, een shirt…. niks bijzonders. Niet wauw, niet lelijk. Damesversie net wat mooier dan de mannenversie.

Van mij hoeft niet iedereen in Wanty-geel of EF roze te rijden.

Wheely 9 december 2021 om 15:12

Dat laatste zou heel verwarrend zijn.

plattenband 9 december 2021 om 15:14

Idd, diversiteit is ok. Gewoon jammer dat dit ‘basic’ truitje gewoon getuigt van echt totaal geen moeite te willen doen om er iets van te maken. En zo kan je idd alles onder retro en klassiek degelijk laten klasseren.

Komiek… Damesversie mooier? Is gewoon even goedkoop identiek, behalve een blauw kleurke ipv rood, wat er volgens mij dan zelfs nog minder bij past. Maar ja… ieder zn mening.

Wheely 9 december 2021 om 15:15

Vorige shirt was mooier vind ik, dit shirt zie ik trouwens nog wel aangepast worden in rondjes waar de witte trui een ding is.

5211 9 december 2021 om 18:07

Gewoon mooi clean strak.

Reutemeteut 9 december 2021 om 19:12

Ik ga dit meteen kopen.

D.Koch 9 december 2021 om 22:03

Ja wel mooi hoor!

Headlines

Materiaalzone

Populair