Wielertenues 2018: Nieuwe truitjes Groupama-FDJ onthuld

woensdag 31 januari 2018 om 13:06
Wielertenues 2018: Nieuwe truitjes Groupama-FDJ onthuld

foto: Sirotti (archiefbeeld)

FDJ heeft vandaag het nieuwe shirt onthuld waarin de ploeg vanaf de start van Parijs-Nice te bewonderen is. Dan gaat ook de naamswijzinging naar Groupama-FDJ in.


De Franse WorldTour-ploeg maakte begin december bekend dat de Franse verzekeringsgroep Groupama de nieuwe cosponsor wordt. De ploeg, waar onder anderen Ramon Sinkeldam rijdt in 2018, heet de komende drie jaar Groupama-FDJ.

Ondanks het groene logo van de nieuwe geldschieter, blijven de traditionele blauw-wit-rode teamkleuren behouden. De voorkant van het shirt is wit, waardoor de logo’s van de twee hoofdsponsors duidelijk zichtbaar zijn. De linkermouw is rood en de rechtermouw blauw, waardoor het shirt duidelijk verwijst naar de nationale driekleur van Frankrijk.

Sinkeldam was woonde de presentatie bij in zijn nieuwe kampioenstrui, een volledig rood-wit-blauw tricot. Net als bij de Franse trui van ploeggenoot Arnaud Démare zijn de sponsorlogo’s weggelaten. De ploeg doet dat om de kampioenstruien te eren.

[poll id=”714″]

Dit artikel delen:

16 Reacties

Mathieu Moller 31 januari 2018 om 13:15

Ziet er wel mooi en herkenbaar uit.

SteelHorseCowboy 31 januari 2018 om 13:25

Dit is wel even wennen. FdJ heeft altijd een herkenbaar shirt gehad, maar dit shirt is wat ..flets. Niet de duidelijke vlakken en diagonale patronen zoals we ze gewend zijn. Jammer. Het oude shirt vond ik mooi passen bij de beide kampioenstruien: dezelfde kleuren, maar een andere vlakverdeling en oriëntatie.
De kampioenstruien zijn mooi, maar (zoals veel anderen hier ook al hebben opgemerkt) de sponsorlogo’s zouden echt niet gestoord hebben. Het is een beetje kaal, zo een leeg shirt.

thorsen 31 januari 2018 om 13:42

Doet me nog het meeste denken aan een Brits nationaal truitje o.i.d.

reusjen 31 januari 2018 om 13:43

Ai ik vond het shirt van fdj heel erg mooi, maar dit vind ik behoorlijk lelijk. Het oogt een beetje ouderwets.

west 31 januari 2018 om 13:50

Banesto is back!

Chaba 31 januari 2018 om 14:03

Die Sinkeldam is echt een stuk groter dan de rest.

Jessevd02 31 januari 2018 om 14:05

Pfffff wat lelijk is dit zeg, wat ze hadden was 100* meer

Veloburto 31 januari 2018 om 14:09

Ik vind het wel een gave outfit. En voor wat betreft de outfit van Sinkeldam, deze is zo mooi dat ik er helemaal emotioneel van wordt.

Colbrelli. 31 januari 2018 om 14:14

Zonde. Vond FDJ altijd 1 van de mooiste shirts in het peloton hebben (die van de afgelopen jaren, maar ook nog de oudere witte versie met het klavertje vier). Dit kan er wel mee door, maar het is geen verbetering.

kiryienka 31 januari 2018 om 14:19

Man wat lelijk. Ik hoop dat Sinkeldam het NK dit jaar weer wint, hoeft ie niet in dat afzichtelijke tenue te rijden. (Heb even het parkours van dit jaar niet voor me)

MatthiasVDH 31 januari 2018 om 14:31

Je ziet wel duidelijk dat het een Franse ploeg is.

doeme80 31 januari 2018 om 15:49

Quick-Step 2011

Krentenbol 31 januari 2018 om 21:54

Ik vind het echt een afschuwelijk shirt, alleen die van Sinkeldam en Demare mogen er zijn.

Viktrodriguez 1 februari 2018 om 03:40

Revival van Banesto?

aardappeljager 1 februari 2018 om 08:16

Wel fijn dat het geen witte broek is. Jammer dat ze van het oude ontwerp afgestapt zijn. Een van de mooiere van het peloton

Sebas 2 februari 2018 om 09:33

Heeeele vette kit.