Westra baalt meer van tijdverlies dan missen ritzege
foto: Sirotti
dinsdag 29 maart 2016 om 18:13

Westra baalt meer van tijdverlies dan missen ritzege

Lieuwe Westra was in de slotfase van de openingsetappe in de Driedaagse De Panne-Koksijde voornamelijk gefocust op het klassement toen hij met Alexander Kristoff en Alexey Lutsenko naar de meet reed. “Ik baal meer dat we op het einde nog tijd hebben verloren, dan dat we de ritzege hebben verspeeld”, aldus Westra tegenover De Telegraaf.

De Fries deed op weg naar de aankomst in Zottegem veel kopbeurten, maar bleef in de slotkilometer in het laatste wiel zitten. Hierdoor zakte het tempo en halveerde zijn voorsprong.

“Reden heel gemakkelijk weg”
Westra zat lang in een omvangrijke kopgroep en sprong met nog dertig kilometer te gaan weg op de beklimming van Tenbosse. De Astana-renner kreeg Kristoff, Luke Rowe en zijn ploegmaat Lutsenko mee. “Ik dacht dat dit het moment was”, vertelt hij. “Ik wilde liever op asfalt aanvallen dan op de kasseien van de Muur. In Luke Rowe had ik een goede medevluchter. Eigenlijk reden we daar heel gemakkelijk weg. Ik had heel goede benen.”

“Toch verliezen we in de laatste kilometers nog heel wat terrein. Ik kom hier voor het klassement. Als we gewoon vol blijven door rijden heb je wellicht een halve minuut bonus. Mijn huidige vorm stemt me echter enorm tevreden.”

RIDE Magazine
29 Reacties
30-03-2016 09:19
Waarschijnlijk verstaat Lutsenko ook geen Fries.
30-03-2016 09:42
Westra reageert naar astana, met ik ben geen robot, we kunnen niet slag om slinger demarreren. En hij was bang om door Kristof op 10 sec. te worden gezet. Volgens mij heeft hij het onder controle !
Goed bezig, duidelijke uitleg. Hij pakt dit rondje de eindzege.
30-03-2016 10:09
snap ook niet wat mensen hier allemaal lopen te janken om die 30 sec. hij heeft 38 sec voorsprong op martin in het AK. dat lijkt me toch wel voldoende.
30-03-2016 14:41
Lutsenko is een even grote concurrent als Kristoff. Astana mag blij zijn dat Rowe op een halve minuut staat. Duimen voor Lieuwe morgen.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine