Wereldbeker Dublin kan modderfestijn worden blijkt uit eerste foto’s parcours

maandag 5 december 2022 om 16:20
Wereldbeker Dublin kan modderfestijn worden blijkt uit eerste foto’s parcours

foto: Cor Vos

Deze zondag staat met de Wereldbeker Dublin een nieuwe cross op de kalender. Wat voor parcours kunnen we verwachten in Ierland? De eerste foto’s van het parcours laten zien dat het rondje vooral gras, een klein beetje hoogteverschil en mogelijk veel modder zal bevatten.

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!

De door Cyclocross Social gedeelde foto’s laten zien dat er nu al behoorlijk wat modder op het parcours ligt. De komende dagen zou het bovendien nog gaan regen in de Ierse hoofdstad, wat voor nog meer blubber zou kunnen zorgen. Later in de week valt er echter geen tot weinig neerslag, waardoor het er zondag wellicht weer wat droger bij ligt.

Mathieu van der Poel staat zondag niet aan het vertrek, hij kiest voor een trainingsstage in Spanje. Tom Pidcock en Wout van Aert zullen wel van de partij zijn. Bij de vrouwen kunnen we onder anderen Puck Pieterse en klassementsleidster Fem van Empel verwachten.

Dit artikel delen:

11 Reacties

Marik 5 december 2022 om 16:45

Een modderfestijn staat gelijk aan winst voor Van Aert.

3
JohnDeere 5 december 2022 om 16:49

Het lijkt ook geen al te technisch rondje wat ook in zijn voordeel is.

1
Marcel de Gendt 5 december 2022 om 17:14

De overzeese versie van Dendermonde?? Larsje vd Haar straks tot zijn navel in de bagger?

Af en toe zo’n modderfestijn is leuk, maar het is vooral te hopen dat het fietsbaar blijft.

-1
Beer 5 december 2022 om 18:21

Veldrijden = modder. Veel meer dan 1000 bochtjes in het park.

-1
Limal 6 december 2022 om 09:42

Momenteel hangen er nog wat kleine motregenbuitjes boven Ierland, maar de rest van de week blijft het gewoon helemaal droog. Er zit wellicht natte bodem verstopt onder het gras die bloot komt te liggen na enkele trainingen en wedstrijden, maar een modderfestijn zal het wel niet worden.

Hopelijk net genoeg gladheid om het interessant te maken – ik zie (met mate uiteraard) liever een Dendermonde-scenario dan de droge draai-en-keer vliegmeetings die enkele jaren geleden een groot deel van de wereldbeker uitmaakten. Het zou zonde zijn als Dublin op dat laatste uitdraaide, wetende dat er eindeloos veel heuvelachtige parken zijn om mooie parcoursen uit te tekenen. Edit: even opgezocht en het is te doen op de 'Sport Ireland Campus' – ze verdienen nog het voordeel van de twijfel, maar dat moet zowat het saaiste en lelijkste gebied zijn waar het kon doorgaan :-(

-1
Cyclejo Schwanen 5 december 2022 om 19:18

Meer iets voor Fem dan voor Puck?

1
Oblomov 6 december 2022 om 00:01

Veel meer, zou ik zeggen.

Dendermonde in de modder twee jaar geleden was de eerste keer dat Van Empel zich aandiende als een topper in spé. Werd 4e terwijl het pas haar eerste volledige seizoen als veldrijdsters was. Pieterse, die toen nog als een veel groter talent gold en al eens 6e was geweest in Tabor, werd 23ste.

1
Oblomov 6 december 2022 om 00:04

Voor de spanning valt te hopen dat het droog blijft, anders zijn Pidcock en Pieterse bij voorbaat kansloos tegen Van Aert en Van Empel.

0
DJ63 6 december 2022 om 15:10

Van Aert, met een minuutje of twee denk ik.

0
Rondje 25 6 december 2022 om 19:49

Het is nog maar dinsdag. Gewoon nog niets van te zeggen hoe het zondag is. Niets zo veranderlijk als het weer.

0
Mystery Rider 7 december 2022 om 06:53

Pfff…4 foto’s en dat is amper modder, zo kan ik ook een hype creëren !

Zoals Marik zei na de WC in Antwerpen – zonder MvdP had WvA gewonnen – dus dit wordt sowieso de eerste voor WvA !!!

0

Headlines

Populair

Materiaalzone