Welke renners passen binnen de zoektocht van Alpecin-Deceuninck?

Welke renners passen binnen de zoektocht van Alpecin-Deceuninck?

foto: Cor Vos

woensdag 25 mei 2022 om 07:30
Special

Een week geleden kondigden de broers Philip en Christoph Roodhooft aan dat ze met hun ploeg Alpecin-Fenix een WorldTour-licentie voor de jaren 2023, 2024 en 2025 hebben aangevraagd. Nieuwe naamsponsor Deceuninck en ook Alpecin krikken het budget op en daarmee gaan de broers Roodhooft de transfermarkt op. WielerFlits geeft vier opties voor de drie voornaamste versterkingen die nodig zijn. Al deze renners hebben een aflopend contract.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier! Bestel nu jouw exemplaar

Hoewel de UCI de status van Alpecin-Deceuninck (zoals de ploeg vanaf 1 juli zal heten) officieel nog moet goedkeuren aan het einde van het jaar, is dat niet meer dan een formaliteit. De laatste twee jaar was de Belgische ploeg het beste ProTeam ter wereld en zodoende krijgt ze startrecht in alle WorldTour-wedstrijden. WorldTeams daarentegen hebben startplicht in al die koersen, een wezenlijk verschil. Alpecin-Fenix is gespecialiseerd in klassiekers en eendagskoersen, maar in de WorldTour zullen ze een breder spectrum in de ploeg moeten bouwen. Het verhoogde budget moet voor een kwaliteitsinjectie zorgen.

“Dat is de bedoeling, ja”, vertelde Philip Roodhooft dit weekend aan dit medium. “We willen ons vooral versterken in onze kern voor de klassiekers. Echte klassementsrenners hebben we momenteel niet op onze longlist staan, maar er staan bijvoorbeeld ook jongens op ons lijstje die ons toelaten mee te doen op terreinen waar we nu helemaal niet meedoen. Dan heb ik het over jongens die bergop kunnen, maar geen klassementsrenners zijn. Die in Luik-Bastenaken-Luik of in Lombardije kunnen scoren. Of zelfs in een bergrit in een grote ronde.” Daar plaatsen we nog een sprinter bij, gezien het vertrek van Tim Merlier naar Quick-Step.

Opties voor een klassiekerspecialist

Never change a winning team. Met Mathieu van der Poel en sterke sprinter Jasper Philipsen scoort Alpecin-Fenix de laatste jaren steevast in de monumenten en eendagsklassiekers. Dries De Bondt, Gianni Vermeersch en Xandro Meurisse deden de laatste jaren ook hun duit in het zakje, net als de vertrekkende Merlier. Met mannen als Silvan Dillier, Michael Gogl, Guillaume Van Keirsbulck en Julien Vermote werd er de laatste seizoenen al geïnvesteerd in een sterkere kern. Door de stap naar de WorldTour is meer sterkte in de breedte gewenst.

1. flag-cz Zdeněk Štybar (Quick-Step Alpha Vinyl)

Stybar en Van der Poel in de finale van het WK 2021 – foto: Cor Vos

Hoewel Zdeněk Štybar nog voor het aflopen van zijn huidige contract bij Quick-Step Alpha Vinyl zijn 37steverjaardag viert, is de ervaren Tsjech nog niet versleten. In 2021 werd hij nog zevende op het WK in Leuven, maar dit jaar vlotte het een stuk minder. Mede daarom kan Patrick Lefevere weleens beslissen om Štybar uit te zwaaien en diens salaris investeren in een nieuwe voorjaarsimpuls. De drievoudig wereldkampioen veldrijden is al jaren een van de vaste trainingspartners van Van der Poel en met zijn ervaring past Štybar in het zoekprofiel van Alpecin-Fenix. Hij won in 2019 nog Omloop Het Nieuwsblad en de E3 Saxo Bank Classic.


2. flag-be Dries Van Gestel (TotalEnergies)

Dries Van Gestel won dit voorjaar de Ronde van Drenthe – foto: Cor Vos

Om de ploeg sterker te maken in de breedte, zou de Belgische ploeg ook een renner kunnen zoeken die complementair is aan Van der Poel dan wel Philipsen: een aanvaller die sterk genoeg is om in de finale een forcing te bewerkstelligen. In dat geval is Dries Van Gestel een zeer interessante optie. De 27-jarige Belg reed de voorbije drie seizoenen in dienst bij TotalEnergies. Maar met onder meer Anthony Turgis, Niki Terpstra (die beiden ook over een aflopend contract beschikken) en sinds dit jaar ook Peter Sagan, heeft Van Gestel weinig bewegingsruimte in zijn ploeg. Toch werd hij dit jaar knap derde in Gent-Wevelgem.


3. flag-ec Jhonatan Narváez (INEOS Grenadiers)

Narváez werd dit jaar zesde in zijn lievelingskoers: Strade Bianche – foto: Cor Vos

Het palmares van Štybar is stukken langer dan die van Jhonatan Narváez. Maar een investering in de 25-jarige Ecuadoraan is wel een stuk toekomstbestendiger dan die in de Tsjech. Ook tussen hem en Van der Poel zit een haakje. De jongeling werd in het Openingsweekend van 2021 verliefd op kasseien, vertelde hij onlangs in een portret op WielerFlits. In Kuurne-Brussel-Kuurne trok hij samen met MVDP op pad. Die laatste was onder de indruk van Narváez, die daarna goede prestaties in kasseienkoersen en Strade Bianche bleef opstapelen. Het is wachten op zijn grote doorbraak en bij Alpecin-Deceuninck zou hij die kans weleens sneller kunnen krijgen dan bij zijn huidge ploeg, INEOS Grenadiers.


4. flag-be Rune Herregodts (Sport Vlaanderen-Baloise)

Rune Herregodts won eind 2021 ook de Ronde van Drenthe – foto: Cor Vos

De eerste keer dat Rune Herregodts van zich liet spreken, was tijdens de Dorpenomloop van Rucphen in 2018. Samen met Mikkel Bjerg – die toen als een van de allergrootste talenten ter wereld werd beschouwd – reed hij de gehele dag met een geringe voorsprong voor het peloton uit, maar ze mochten wel strijden om winst. De laatste jaren schreef hij met indrukwekkende solo’s ook Parijs-Tours U23, de Ronde van Drenthe en de eerste rit in de Ruta del Sol 2022 op zijn naam. De 23-jarige Belg is een erkende hardrijder die tussen de lijnen door steeds beter voor de dag komt in eendagsklassiekers. En laat de broers Roodhooft daar nu net een neusje voor hebben.

We twijfelden overigens tussen Herregodts en Heinrich Haussler (Bahrain Victorious). Die laatste crosst graag in de winter, kan met zijn snelheid en ervaring een sprint aantrekken en hij komt goed voor de dag in de voorjaarsklassiekers. Veelzijdig, maar wel op leeftijd (38).


Opties voor een klimmerstype

Een WorldTour-licentie geldt voor drie jaar en in die drie jaar kunnen teams punten verzamelen om na de eindbalans in 2025 opnieuw een WorldTour-licentie te bemachtigen. “De grootste aanpassing zal zijn dat we een aantal wedstrijden die we nu niét rijden, dan wel moéten rijden”, legt Roodhooft uit. “Anderzijds hadden we de voorbije jaren bepaalde wedstrijden op onze kalender staan om punten te pakken om die ProTeam-ranking te winnen. Daar zal in gesnoeid worden.” In de plaats daarvan zal Alpecin-Deceuninck nu ook moeten scoren in klimklassiekers en de WorldTour-rittenkoersen van een week. Behoudens Jay Vine en Robert Stannard, hebben ze zo’n renner of talent nu zelfs helemaal niet.

1. flag-be Dylan Teuns (Bahrain Victorious)

Teuns was toch ietwat verrassend de beste in de Waalse Pijl – foto: Cor Vos

“Dan heb ik het over jongens die bergop kunnen, maar geen klassementsrenners zijn. Die in Luik-Bastenaken-Luik of in Lombardije kunnen scoren. Of zelfs in een bergrit in een grote ronde”, zei Roodhooft. En als het even kan, zou een Belg leuk zijn. Iemand die volledig in dat straatje past, is Dylan Teuns. Hij won afgelopen voorjaar de Waalse Pijl en ook in de Vlaamse Ardennen komt de 30-jarige puncheur tot zijn recht. Met onder meer twee ritzeges in de Tour de France en meerdere korte resultaten in WorldTour-rittenkoersen is Teuns misschien zelfs wel de ideale aanwinst. Maar de concurrentie én het prijskaartje zullen groot zijn.


2. flag-nl Tom Dumoulin (Jumbo-Visma)

Dumoulin en Van der Poel bekokstoofden een plannetje in de Giro – foto: Cor Vos

Afgelopen weekend gaf Tom Dumoulin gedesillusioneerd op in de Giro d’Italia. De klassementsrenner die hij sinds 2017 is in de grote rondes, lijkt de laatste jaren verleden tijd. Maar tijdens de olympische tijdrit in Tokio liet de 31-jarige Nederlander wel degelijk zien nog altijd over wereldklasse te beschikken. Dumoulin moet nog altijd in staat zijn om bergritten in grote rondes te winnen en met zijn capaciteiten zou hij ook ver kunnen komen in klimklassiekers. Met zijn tijdrit kan de Limburger bovendien ook meedoen voor ritzeges in rittenkoersen van een week. Dumoulin en Van der Poel komen daarnaast goed overeen.


3. flag-be Tim Wellens (Lotto Soudal)

Zwaait Tim Wellens na dit jaar Lotto Soudal uit? – foto: Cor Vos

Na meer dan tien jaar in dienst van Lotto Soudal lijkt er een einde te komen aan het huwelijk tussen de Belgische ploeg en uithangbord Tim Wellens. De 31-jarige Belg zou zijn carrière nog eens een impuls willen geven en dat zou zo maar bij Alpecin-Fenix kunnen zijn. Met meerdere ritzeges in de Giro d’Italia en de Vuelta a España op zak, heeft Wellens zich reeds bewezen als rittenkaper. In de klassiekers zou hij ook zijn partij kunnen meeblazen binnen deze ploeg, zowel in Vlaanderen als in de Ardennen. De Belg reed in het verleden ook al eens twee keer top-5 in de Ronde van Lombardije. Toch zal ook Wellens goed in de markt liggen.


4. flag-it Samuele Battistella (Astana Qazaqstan)

Battistella groeit langzaam maar zeker naar het topniveau toe – foto: Cor Vos

Wanneer de broers Roodhooft voor een klimmerstype ook liever geld investeren in een jong talent, dan zou Samuele Battistella een goede optie zijn. De intussen 23-jarige Italiaan werd in 2019 wereldkampioen bij de beloften, maar bij de profs maakte hij qua teams tot dusver steeds ongelukkige keuzes. Hij werd in 2020 prof bij Dimension Data for Qhubeka. Daar vertrok hij na één seizoen wegens betalingsproblemen en datzelfde ondervindt hij nu bij Astana Qazaqstan. Desondanks ontwikkelt hij zich gestaag en zijn Battistella’s resultaten steeds beter. Het zou niet de eerste Italiaan in de selectie van de Belgische formatie zijn.


Opties voor een sprinter

Ondanks dat Roodhooft het niet meegeeft in ons interview, zal zijn team ook een nieuwe sprinter welkom willen heten. Door het vertrek van Merlier rust die druk volledig op de schouders van Jasper Philipsen. Uiteraard, de Belgische ploeg heeft ook Jakub Mareczko nog in de gelederen. Maar de Italiaan met Poolse roots geeft amper thuis in grote wedstrijden. Een wat meer gestoffeerde sprinter zal daarom zeer gewenst zijn om zeges te boeken.

1. flag-de Max Walscheid (Cofidis)

Walscheid maakt indruk dit seizoen – foto: Cor Vos

Laten we niet vergeten dat hoofdsponsor Alpecin een Duits merk en daarnaast rijdt het team op Canyon, eveneens van Duitse makelaardij. Wat dat betreft is de boomlange Max Walscheid een te overwegen keuze. Bij Giant-Alpecin leek hij uit te groeien tot een goede sprinter, maar vooral bij Dimension Data for Qhubeka werkte hij zich vooral op tot een sterke tijdrijder. Afgelopen winter tekende dan voor één jaar bij Cofidis, waar hij zich ontpopt heeft tot een notoire puntenpakker dánkzij zijn sprint. De sterke Walscheid won onder meer de GP de Denain en hij werd tweede in Nokere Koerse achter Tim Merlier.


2. flag-nl Cees Bol (Team DSM)

Bol komt nog niet echt tot ontbolstering – foto: Cor Vos

Team DSM werkt de laatste jaren met verschillende kernen. In de sprintgroep geldt Cees Bol als een van de afmakers, maar hij kent in 2022 tot op heden niet zijn beste jaar. De 26-jarige Noord-Hollander heeft echter al wel onder meer Nokere Koerse en ritten in Parijs-Nice en de intussen verdwenen Tour of California op zijn palmares staan. Bol geldt niet per se als een pure sprinter en hij zou juist goed bij Alpecin-Deceuninck passen vanwege het klassieke karakter dat deze ploeg heeft. Daarnaast is het een publiek geheim dat de Nederlander een voorliefde voor klassiekers heeft en zichzelf daar liever etaleert dan in massasprints.


3. flag-nl David Dekker (Jumbo-Visma)

David Dekker kende een moeilijk begin van 2022 – foto: Cor Vos

Naast onder meer Dylan Groenewegen, Fabio Jakobsen en Cees Bol, komen er nog meer snelle mannen uit Nederland die zouden passen bij Alpecin-Deceuninck. Dan denken we aan David Dekker, de 24-jarige zoon van voormalig klassiekerspecialist Erik. Dekker junior is leunt echter meer tegen een sprinter aan, al kan hij ook in eendagskoers met een Vlaams profiel prima uit de voeten. Al meteen in zijn eerste profkoers voor zijn huidige ploeg Jumbo-Visma, pakte hij in de UAE Tour 2021 het puntentrui mee naar huis. Dit jaar had hij het aanvankelijk lastig, maar in de Ronde van Hongarije sprintte hij weer enigszins mee op niveau.


4. flag-de Phil Bauhaus (Bahrain Victorious)

Bauhaus won dit jaar nog de slotrit in Tirreno-Adriatico – foto: Cor Vos

Een sprinter van het kaliber Tim Merlier terughalen lijkt onhaalbaar voor de broers Roodhooft. Dan denken we toch al snel aan Mark Cavendish en Fernando Gaviria, maar zij zullen een behoorlijk prijskaartje om hun nek hebben hangen. De concurrentie zal bovendien groot zijn voor beide handtekeningen. Omdat we ook nog maar weer eens denken aan de Duitse invloeden binnen de ploeg, zou Alpecin-Deceuninck haar vizier ook kunnen richten op Phil Bauhaus. De 27-jarige Duitser is een pure sprinter met reeds achttien zeges op zijn palmares. Bij Bahrain Victorious klaagt hij vaker over te weinig ondersteuning. Die zou hij bij de Belgische ploeg met bijvoorbeeld Jonas Rickaert wel vinden.




Dit artikel delen:

67 Reacties

Sean Kelly 23 mei 2022 om 12:24

Eenkhoorn is einde contract bij Jumbo. Zou me niets verbazen als hij volgend jaar voor Alpecin rijdt.

Verweggistan 23 mei 2022 om 12:28

Ja, voor Eenkhoorn lijkt mij dat een goede stap

Yeez 23 mei 2022 om 12:29

Mij ook niet. Is helemaal in zijn element met deze aanvallende rol in de giro en blinkt daarin echt uit. Iets wat hij bij alpecin het hele jaar door kan doen.

Wheely 23 mei 2022 om 13:04

Tusveld ook einde contract, Matje en Martijn al openlijk aan het flirten gisteren.

bswinkelss 23 mei 2022 om 12:25

Mooi lijstje. Ik zou gaan voor narvaez, teuns en dekker

Barry Batsbak 23 mei 2022 om 12:45

100% mee eens. Dit zouden echt hele mooie aanwinsten zijn.

Natte spons 24 mei 2022 om 09:46

Voor de Duitse geldschieters zou ik dan een andere sprinter kiezen al zit er op Dekker wel nog groeimarge.

jonkerdag 23 mei 2022 om 12:30

Tom Dumoulin zou prachtig zijn. Samen met Matthieu de vrijbuiters uithangen!

Marik 23 mei 2022 om 13:08

Er is maar 1 ploeg waar Dumoulin zichzelf weer kan terugvinden en dat is in mijn ogen Wanty.

Quincy Adams 23 mei 2022 om 13:26

Ik denk eerder EF. kannie ook gravelen enzo.

fietsvriend 23 mei 2022 om 18:03

Wanty en EF hebben lijken me geen optie want geen goeie TT fiets.

Pizzi 23 mei 2022 om 22:22

De EF-Zwitser – die met die mooie, dikke benen, gaat anders prima vooruit op die Cannondale, fietsvriend. (Maar ben ’t wel met je eens hoor.)

Merlinappa 24 mei 2022 om 06:59

EF heeft zeker wel een goede TT-fiets, niks mis met de Cannondale. De vraag is alleen of Tom met een eend op z’n hoofd wil rijden ;)

FDJ 23 mei 2022 om 12:31

Stybar lijkt me over de top en ook niet de investering meer waard. Dylan Teuns, Narvaez, maar ook een Dries van Gestel lijken me interessante opties.

De hierboven genoemde Eenkhoorn is ook interessant al lijkt me dat Jumbo die zelf ook wil behouden.

platteprijs 23 mei 2022 om 12:36

Maar wil Eenkhoorn wel blijven. Hij krijgt nu bij Jumbo veel te weinig kansen.

Kopinkas 23 mei 2022 om 12:36

Here gods, wie twijfelt er aan Herregodts? Zelf had ik die net in het item over Reynders aan UAE gekoppeld, maar zeker een perfecte match voor Alpecin.

Limal 23 mei 2022 om 12:41

Afgezien van de nieuwe sprinter (Weemaes, of Marit voor een prikje?) lijken Teuns en Narváez mij de renners die het meeste zouden bijdragen aan de huidige kern. Benieuwd trouwens of Ineos die tweede effectief zal laten gaan – na het magere voorjaar van Pidcock en het goede werk als klimknecht zou een contractverlenging voor 'Kwiatkowski Light' wel eens een prioriteit kunnen zijn.

Alfons Haavers 23 mei 2022 om 12:45

Eens, maar dat lijken mij ook de duurste vogels van het stelletje namen. Voor zo’n Teuns wordt dit toch hét contract in zijn carrière om te cashen vermoed ik, en gaat Alpecin-Deceuninck hem dan het beste voorstel kunnen doen?

Heel wat andere namen hier lijken me uiterst geschikt om aan boord te halen met een prestatiecontract, veeleer dan dat het mannen zijn om meteen zwaar in te investeren.

Barry Batsbak 23 mei 2022 om 12:48

Ik mis Lampaert in het rijtje. Die sla ik toch wel een stukje hoger aan dan Stybar.

Wheely 23 mei 2022 om 12:53

Teunissen, Teuns en Theuns zou ik voor gaan!

Limal 23 mei 2022 om 13:21

Met Teun van Vliet als nieuwe ploegleider!

Wheely 23 mei 2022 om 13:54

En Gert-Jan Theunisse natuurlijk!

Kopinkas 23 mei 2022 om 15:27

Ik lach me een Breukink!

Baard 24 mei 2022 om 00:03

Ja, mooi drieluik!

Wheely 23 mei 2022 om 13:00

Moeten ze trouwens geen renner die een beetje klassementen kan gaan rijden? Kelderman, Poels, Mollema, Uran, Carapaz, de Yates bros en Ion Izagirre zijn ook nog beschikbaar.

Steven_E 23 mei 2022 om 13:04

Guillaume Martin ook blijkbaar, lijkt me ook wel een goede aanwinst.

Marik 23 mei 2022 om 13:08

Kelderman lijkt mij uitermate geschikt voor Alpecin, zou leuk zijn.

Beer 23 mei 2022 om 13:17

Guillaume Martin zou lachen zijn. Kan hij samen met VDP wat filosoferen. Maar denk niet dat ze hem gaan doen.

Quincy Adams 23 mei 2022 om 13:28

Volgens mij willen ze daar nog evrn van wegblijven van klassementrn…

Natte spons 24 mei 2022 om 09:53

Martin zal wel te duur zijn, omdat het een Fransman is.

Beer 23 mei 2022 om 13:16

Teuns, Narvaez en Walscheid lijken me de beste keuzes; met Teuns als droomtransfer voor Alpecin. Verder lijkt het me dat ze wel meer dan 1 klimtype gaan mogen aantrekken om onder meer naar het Baskenland, Catalonië en het duo Parijs-Nice/Tirreno te trekken.

Massimo Bataille 23 mei 2022 om 13:30

Leuk lijstje, maar moeten idd ook realistisch blijven qua budgetten en ambities denk ik.
Dylan Teuns lijkt me ietswat onhaalbaar (al kan het natuurlijk altijd wel).
Tevens lijken me Narvaez en Dumoulin ook niet direct iets.
Een Van Gestel lijkt me wel een zeer goeie versterking ( net als voor Quickstep).
Een echte AK-man lijken ze niet te zoeken, dus zou me ook verbazen moesten ze voor iemand gaan genre Uran, Mollema, Izagirre.
Carapaz, Kelderman en Yates lijken me dan heel duur ( en komen ook niet zonder voldoende renners in ondersteuning ).

Een Wellens zie ik wel realistisch, maar weet niet of dat de verwachte resultaten zal geven.
Ik gooi maar een bommetje ( en italiaans past ook in de ploeg) – Ulissi en Brambilla zijn vrije renners.
Tevens lijkt me Latour ook wel iemand die misschien deugd kan hebben om uit de franse ploegen te komen.

Murcia 23 mei 2022 om 14:21

Teuns lijkt mij nu veel te duur, die kan het contract van zijn leven tekenen en zie ik eerlijk gezegd naar de wat rijkere ploegen gaan waar ook de ondersteuning voor zijn type koersen zoals de Waalse week beter op orde is. Narvaez is een uitstekende renner maar INEOS heeft enorme zakken en zal hem vast willen houden.

Van Gestel en Wellens lijken mij logische nieuwkomers, klassementsrenners willen naast geld ook ondersteuning en dat is er bij AF onvoldoende. Voor de sprint en tal van andere voorjaarskoersen zou ik blind voor Walscheid gaan.

Kopinkas 23 mei 2022 om 15:25

Waarom vind je Wellens zo’n logische keuze?
Zelf zie ik die eerder naar een Franse ploeg trekken, pakweg AG2R, waar de dagen van GVA en Naesen nu toch bijna geteld zijn. Lijkt me ook zeer compatibel met Stan De Wulf.

Ivan 23 mei 2022 om 15:13

Nathan Van Hooydonck is wellicht nog een optie voor de klassiekers. Voor de sprints wellicht Kaden Groves en/of Niccolò Bonifazio.

Kopinkas 23 mei 2022 om 15:24

Trouwe luitenant van WVA, lijkt me bijzonder moeilijk weg te weken bij Jumbo-Visma.
Kaden Groves lijkt me net de wissel op de toekomst bij Bike-Exchange. Parallel programma met Groenewegen, misschien dit jaar van een grote ronde laten proeven met de Vuelta. Bike-Exchange heeft zo’n man ook hard nodig voor de punten.

Romāns Vainšteins 23 mei 2022 om 15:52

Ik denk dat veel leuke renners simpelweg niet komen omdat ze dan met wonderboy MvdP opgezadeld worden die de eerste 4 violen in het kwartet bespeelt.

Kopinkas 23 mei 2022 om 16:05

En als je dan ook nog eens met een dirigent zit die nauwelijks vat op het geheel heeft…

zietemgaan 23 mei 2022 om 18:30

Inderdaad, en dan verder is de tactiek gewoon anything goes, klinkt het niet dan botst het etc, dus toch niet zo aantrekkelijk voor bv een Dumoulin

Wheely 24 mei 2022 om 08:25

Een slimme kruimeldief tekent juist wel bij Alpecin. VdP kan immers niet alles rijden. Wil je kopman zijn in Parijs Nice, de Vuelta, Romandië, Dauphiné, Australië of Canada en tevens je haar behouden? Kom er bij!

Titaantje 23 mei 2022 om 16:42

Type Guillaume Martin lijkt me echt uitmunted passen.

Romāns Vainšteins 23 mei 2022 om 17:59

Hoe gaat die in vredesnaam een constructief gesprek met de wheeliënde gamer MvdP opzetten?

evelineroos 23 mei 2022 om 17:43

Natnael Tesfatsion zou een goede aanwinst zijn.

Romāns Vainšteins 23 mei 2022 om 18:00

Om gecodeerd nog wat kruimels bij Girmay los te weken?

Etika 23 mei 2022 om 19:13

Dunbar, Kämna, Lampaert en Bevin.

WernerFranke 23 mei 2022 om 20:05

Is Dumoulin een klimmerstype?

Gebruikersnaam 23 mei 2022 om 20:18

Hmm, bij het klassieke type is alleen Narvaez echt leuk en die zie ik niet overstappen. De andere 3 vind ik niet zo boeiend. Stybar acht ik wel degelijk versleten en bij die 2 andere ben ik nog niet overtuigd dat die van hun positieve uitschieters een min of meer constant niveau kunnen maken.

De klimmers zijn interessanter, maar verwacht ik ook niet meteen bij Alpecin, toch zeker niet de eerste 2 uit het lijstje. Misschien Wellens, maar weet niet of die daar nu echt past.

De sprinters lijken nog het meest haalbare en dan zou ik zeker voor Bauhaus gaan, duidelijk de beste van de 4. De andere drie vind ik eerder sprinters voor pro-continentaal niveau.

assen 23 mei 2022 om 21:33

Complimenten voor het lijstje!

Narvaez, Van Gestel, Stybar (vriend MvdP), Wellens, ik zou ze allemaal kopen.

GroteSmurf 23 mei 2022 om 22:28

Bij Wellens denk ik meteen aan Bora.

Baard 24 mei 2022 om 00:07

Stybar als wegkapitein en trainingsmaat. Walscheid in de sprint, Narvaèz voor de klassiekers en Wellens voor de Ardennen en rondes

Shinzawai 24 mei 2022 om 01:44

Het lijkt me niet heel logisch dat Van Gestel bij Alpecin meer voor zichzelf kan rijden dan bij Total, waar Sagan en Terpstra geen schim van hun vroegere zelf meer zijn en Turgis ook niet van het kaliber Van der Poel is. Desalniettemin zou het natuurlijk een prima aanwinst zijn. Teuns lijkt me ideaal, verder mag er bergop echt wel e.e.a. bij. Ik denk dan aan mannen als Dunbar, Harper, Poels, Grossschartner, Tusveld of Cras. Niet de grootste namen, maar wel mannen die aanvallend kunnen koersen waar je echt niet mee voor schut staat in de bergen.

mauri 24 mei 2022 om 07:58

Poels en Grosschartner geen grote namen

Mystery Rider 24 mei 2022 om 04:38

Als Teuns tevreden is bij Bahrein zal hij blijven omdat hij daar meer kan verdienen.

De Roodhoofd brothers kennende gaan er een pak renners op hun longlist staan waarvan de redactie geen flauw benul had (en wij key board warriors ook niet).

mauri 24 mei 2022 om 07:56

Teuns gaf aan dat Bahrein nog niet te veel aanstalten maakte om bij te tekenen

Mystery Rider 24 mei 2022 om 04:42

@redactie Het zou ook wel eens een interessante analyse zijn om te kijken wie er einde contract is bij de ploeg en wie er zal verlengd worden (en weggaat).

Alpecin-Fenix zit op 31 renners, wat volgens mij het maximum is in de Worldteams (of is het 32).

Desalniettemin zullen er renners wegmoeten om plaats te maken voor de bovenvermelde kwaliteitsinjecties !

Romāns Vainšteins 24 mei 2022 om 07:29

Kunnen ze een voetbalteam beginnen.

Wheely 24 mei 2022 om 07:56

Exact, dan is Guillaume de keeper.

Beer 24 mei 2022 om 08:01

Veel renners die ze willen verlengen denk ik.

Marik 24 mei 2022 om 08:44

Even off topic beer: waar is het bericht met onze limericks gebleven? Ik kan het nergens meer vinden.

Beer 24 mei 2022 om 09:38

Topic is van naam veranderd met de news updates mee:

https://www.wielerflits.nl/updates/wielerflits-kort-2/

  • 1
  • 2