Waarom Mathieu van der Poel extra wedstrijden is gaan rijden

Door , zaterdag 12 oktober 2019 om 07:00

Mathieu van der Poel deed vorige week niet mee aan het mountainbike test-event van de Olympische Spelen in Tokio. Een opmerkelijk besluit, want twee dagen voordat hij zou vertrekken, was hij nog vastberaden te gaan “om niks aan het toeval” over te laten. Waarom hij toch thuis bleef en extra koersen op de weg is gaan rijden, leggen we uit in deze aflevering van WielerFlits Legt Uit.


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

26 Reacties

Koersmaniak 11 oktober 2019 om 09:58

Dus uiteindelijk verloochend ook VDP zijn ziel voor de punten.
Men zegt altijd dat Mathieu doet waar hij zin in heeft, maar ondanks dat ze al 3 jaar bezig zijn met Tokio, laat hij het test-event zomaar schieten om zijn team volgend jaar meer wegwedstrijden te laten rijden, terwijl hij zich in 2020 toch ging focussen op de mtb?

Bedenking die ik mij maak: als VDP wat slimmer had gereden in de afgelopen koersen, had hij toch meer punten gepakt dan met zijn onstuimig koersen? En zou hij veel sneller mogen doen waar hij echt zin in heeft: modder.

WernerFranke 11 oktober 2019 om 10:24

Matje is nog altijd een werknemer. Zijn baas zal ook wel iets te zeggen hebben over zijn programma.

Mathieu Moller 11 oktober 2019 om 10:49

Is het echt zeker dat dit de reden is of is dit voornamelijk speculatie?
(Zie ook de uistspraken van Roodhooft, zoals hieronder door HoofdIsVrij genoemd)

HoofdIsVrij 11 oktober 2019 om 10:53

Allemaal leuk en aardig, maar hoe verklaren jullie deze uitspraken van Roodhooft?

‘Die punten interesseren ons niet’, zegt Philip Roodhooft echter bij Het Nieuwsblad. ‘De kloof is te groot en we hebben ook nooit aan een klassement gedacht. Volgend seizoen doen we het op dezelfde manier als dit jaar.’

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191007_04650610

xistnc 11 oktober 2019 om 11:11

Het lijkt me inderdaad allemaal speculatie en vooral bedoeld om een reactie uit te lokken van Mathieu en/of Corendon. Om dan weer te kunnen roepen dat WF nieuws ‘maakt’.

VerstandOpNul 11 oktober 2019 om 11:11

Klein deja-vu, ik las van de week ook al iets over de punten..

Wat ik een interessant onderwerp vind is de nieuwe opleidingsploeg van Jumbo Visma.. Wat rijden daar voor aspiranten, hoe krijgt de ploeg vorm etc.

EddyB1958 11 oktober 2019 om 12:11

Er is nog een wereld buiten Jumbo Visma, als je daar geen interesse in hebt, lees die artikels dan niet.

VerstandOpNul 11 oktober 2019 om 18:52

Haha..
Als je het filmpje had afgekeken, hoorde je dat hij zei om zaken die je interessant vindt in de comments te vermelden.

Romāns Vainšteins 11 oktober 2019 om 11:15

Daar gaan we weer, kennelijk is het standpunt van strijd om punten met Wanty met rood omcirkeld

Merlinappa 11 oktober 2019 om 11:38

‘Waarom WF denkt dat MvdP extra wedstrijden is gaan rijden’

Jacco van Stierop 11 oktober 2019 om 12:08

“In de officiële ranking is de UCI vergeten de ruim 600 punten van Tim Merlier bij Corendon-Circus op te tellen.” (1.57-2.02)
Niet bepaald up-to-date deze video. De punten van Merlier staan al enkele dagen bij het puntentotaal van zijn ploeg op de ranglijst van de UCI.

Panache 11 oktober 2019 om 12:44

Deze video was gemaakt en WF vond het zonde om maar in de prullenbak te gooien? Redelijke aanfluiting om over de rug van MvdP fake news te produceren. Immers: MvdP zou ontzettend egoïstisch gekoerst hebben wanneer hij puur voor de punten werd opgesteld vorige week.

Maar gaat het wel om de punten? Wat zegt de ploeg er zelf over?

‘Die punten interesseren ons niet’, zegt Philip Roodhooft echter bij Het Nieuwsblad. ‘De kloof is te groot en we hebben ook nooit aan een klassement gedacht. Volgend seizoen doen we het op dezelfde manier als dit jaar.’

Romāns Vainšteins 11 oktober 2019 om 13:11

Ik las zelfs net ergens dat ze helemaal niet specifiek op die punten uit zijn ?!

‘Die punten interesseren ons niet’, zegt Philip Roodhooft echter bij Het Nieuwsblad. ‘De kloof is te groot en we hebben ook nooit aan een klassement gedacht. Volgend seizoen doen we het op dezelfde manier als dit jaar.’

Panache 11 oktober 2019 om 13:14

Maar als je net een nieuw shirtje hebt gekocht en naar de kapper bent geweest, dan wil je die opname er hoe dan ook door drukken, toch?

EddyB1958 12 oktober 2019 om 04:20

Of noar de coiffeur gerejen.

Lapjestrui 11 oktober 2019 om 13:31

Grijs en regenachtig. Weertje vandaag!
VdP zal as we speak wel zinvollere zaken aan z'n hoofd hebben.

Romāns Vainšteins 11 oktober 2019 om 14:13

In dit type condities trekt hij er veelal schaterlachend met de eenwieler op uit. Alles voor de lol !

Jacco van Stierop 11 oktober 2019 om 14:49

“VdP zal as we speak wel zinvollere zaken aan z’n hoofd hebben.”
Inderdaad. Zou Mathieu’s afzegging voor Tokio wellicht te maken kunnen hebben met de ernstige gezondheidsklachten van zijn grootvader? Heeft Mathieu zijn opa al bezocht in het ziekenhuis? Tijd voor een onderzoekje, lijkt me.

EddyB1958 12 oktober 2019 om 04:27

Opa heeft vooral rust nodig en woont ook niet naast de deur. Op en af is dat een 1500km.

Polleke 11 oktober 2019 om 15:04

Het is ook een domme uitspraak van manager Roodhooft om dat puntengedoe te bagateliseren als werkelijk alles erop wijst dat ze er wel mee bezig zijn…een beetje minder blase en de fans niet voor domkoppen nemen zou hem meer sieren…

Panache 11 oktober 2019 om 15:16

De uitspraken (van Corendon) vooraf wijzen er niet op. De uitspraken achteraf wijzen er niet op. De manier van koersen van MvdP begin oktober wijst er niet op. Het inmiddels beëindigen en niet verlengen van het wegseizoen van MvdP wijst er niet op. De doelstellingen voor volgend jaar (voorjaar en daarna alles op Tokio) wijst er niet op. Dus mijn vraag is: wat is dat ALLES wat er wél op wijst?

Polleke 11 oktober 2019 om 21:15

Dat hun kopman zijn plannen onverwachts omgooit om een aantal b- koersen te gaan rijden bv.. dat ze in se een veldritploeg zijn maar vooralsnog diezelfde b- koersen voorrang geven op de cross, bv

Samlambeej 11 oktober 2019 om 16:21

Mooi gemaakte video maar totaal niet up to date en totaal niet relevant.

Deel de bedenkingen van @Koersmaniak en @Panache.

HSV 11 oktober 2019 om 17:26

Ik ook

Pietspeed 11 oktober 2019 om 18:31

Focus van WF en media ligt op kennelijk de punten, en ja hoor, iedereen duikt daar meteen op.
Terwijl, zoals Van Stierop hier mi terecht opmerkt… Gezondheidstoestand van grootvader na Tdf slecht tot ernstig.
Maw, wielrenners zijn ook mensen.

thorsen 11 oktober 2019 om 18:51

"Waarom Mathieu van der Poel extra wedstrijden is gaan rijden"

Misschien gewoon even aan Mathieu zelf vragen?