Vuelta 2020: Mitchelton-Scott gaat met Chaves voor klassement

donderdag 15 oktober 2020 om 09:44
Vuelta 2020: Mitchelton-Scott gaat met Chaves voor klassement

foto: Cor Vos

Esteban Chaves is de kopman van Mitchelton-Scott in de Vuelta a España. De Colombiaan, inmiddels 30 jaar, werd in 2016 al eens derde in het eindklassement van de Spaanse ronde. Hij krijgt onder meer Mikel Nieve met zich mee.

Chaves kijkt uit naar de Vuelta. “Dit jaar voelt alles een beetje raar, door de timing van de wedstrijd en de omstandigheden, maar ik voel dat ik in goede vorm ben”, zegt hij. “Zeker na de Tour de France en het WK. Soms eindig je een grote ronde en dan voel je je slecht en super moe. Maar dit keer was dat na de Tour niet het geval. Ik kan mijn vorm al het hele jaar goed doortrekken en als het zo doorgaat, dan is de Vuelta geen uitzondering.”

Ploegleider Julian Dean heeft Chaves ook goed uit de Tour zien komen. “Het is dus spannend om hem weer in koers te zien, hopelijk terug op het niveau waarop hij een paar jaar geleden koerste”, geeft Dean aan. “Dit wordt een geweldige kans voor hem, omdat hij gezond is, niet gevallen is of niet ziek is geweest. Hij zal de Vuelta beginnen om er het beste van te maken in het algemeen klassement.”

De ervaring binnen Mitchelton-Scott komt de komende Vuelta, die door de omstandigheden ingekort is tot een 18-daagse, van Mikel Nieve. Ook van Dion Smith verwacht de Australische ploeg veel. Alex Edmondson, Nick Schultz, Tsgabu Grmay en groterondedebutanten Callum Scotson en Robert Stannard maken de selectie compleet.

Selectie Mitchelton-Scott voor de Vuelta a España 2020 (20 oktober-8 november)
flag-co Esteban Chaves
flag-au Alex Edmondson
flag-et Tsgabu Grmay
flag-es Mikel Nieve
flag-au Nick Schultz
flag-au Callum Scotson
flag-nz Dion Smith
flag-au Robert Stannard

Dit artikel delen:

14 Reacties

josi 15 oktober 2020 om 09:56

Sinds 2016 heeft Chaves nooit meer een goed klassement gereden in een grote ronde. Mikken op een ritzege lijkt me een beter plan.

ParijsIsNogVer 15 oktober 2020 om 10:48

Mooie duels met Dumoulin waren dat in 2016

edit: was 2015 alweer

Sagan=hulk 15 oktober 2020 om 09:56

Ik zou Chaves ook nog eens graag voor een ritzege zien gaan, maar hij lijkt wat van zijn punch verloren te hebben. Voor een klassement weet ik niet of hij het nog de volle drie weken kan volhouden. Als het nu niet lukt dan maar full time rittenkaper worden vanaf volgend jaar.

vincenzo 15 oktober 2020 om 09:57

Geen drie weken, maar tweeënhalve week in deze Vuelta.

vincenzo 15 oktober 2020 om 09:56

Geen Yates dus ….

Johnny7 15 oktober 2020 om 09:57

Oh ja? Welke Chaves bedoel jij dan? Die in de Tour moest tijdens de laatste week eerder lossen dan de meeste sprinters in de bergen. Geen schim van vroeger.

Harm Zijlstra 15 oktober 2020 om 10:08

Ik vind in zijn Tour-uitslagen drie keer een 12e plaats en 40e in de klimtijdrit. Toch niet echt indrukwekkend.

Joachim 15 oktober 2020 om 10:30

Ja, ik vraag me af wat er met Chaves was in de Tour. Eerste bergritten zat hij verrassend goed bij de favorieten vond ik. Om daarna weg te zakken en zelfs voor ritwinst nooit meer mee te doen.

Ab Normaal 15 oktober 2020 om 10:37

Inderdaad. Als dat goed is…
Ik geloof er niet meer in. Hij mag me verbazen, gun het hem na alles wat hij voor z’n kiezen heeft gekregen, maar ik geloof er niet meer in.

FritsvanHoefelen 15 oktober 2020 om 10:15

De ploeg twijfelt nog over deelname toch?

KimJungPoels 15 oktober 2020 om 10:28

Lijkt me niet dat je je selectie bekend gaat maken als je twijfelt over deelname..

TheBFG 15 oktober 2020 om 10:46

@KimJungPoels Nou, als je Chaves als klassementsman naar voren schuift dan laat je wel zien dat je het allemaal niet echt serieus neemt.

bilthoven 15 oktober 2020 om 10:49

Chaves lijkt me een vrij kansloze missie. Dion Smith is goed bezig dit seizoen, die zou best wel eens een etappe kunnen winnen.

Vierkante wielen 15 oktober 2020 om 14:02

‘Ik kan mijn vorm al get hele jaar goed doortrekken’. Dan twijfel ik aan zijn vorm want in de Tour heeft ie niks gedaan. MTS was ook vrijwel nooit in de kopgroep te vinden

Headlines

Materiaalzone

Populair